Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun vuonna 2007 aloitin koulun, niin Paatero tosiaan sanoi, että kaikki vuonna 2010 valmistuvat työllistyvät. Useammassa lehdessä oli juttua tuosta. Nyt se on siirtynyt vuoteen 2012, siis jos ei tule "mitään odottamattomia muutoksia, mitkä eivät nyt ole tiedossa", vai miten se siinä blogissa sanoi. Ensi vuonna toki poliisipula helpottaa, kun jälleen tulee isot kurssit harjotteluun. Eipä meitä valmistuneita sillon tarvita paikkaamaan, edes määräaikaisiksi.

Ittellä toinen määräaikainen pätkä nyt menossa ja voin sanoa, että motivaatio on kohdillaan, kun tätä paskaa on kattellu. Munatonta touhua ylimmän johdon taholta. Onneksi työ itsessään ja työkaverit sentään pelastaa. Joulun välipäivinä (sillon kun poltetaan lomat pois) sitten taas odotellaan, josko laitokselta soitetaan päivää ennen määräaikaisesta pätkästä.

Perheelliselle suht paskaa. Mitäs läksit.

Tästä postista aikaa 1,5 vuotta, taas työttömänä ja 7 määräaikaista yhteensä takana. Viimeisten tilastojen mukaan poliisipula iskee vuonna 2015. Päivitellään taas parin vuoden päästä. Ei muuta, jatkakaa.

Tästä postista aikaa 1,5 vuotta, taas työttömänä ja 7 määräaikaista yhteensä takana. Viimeisten tilastojen mukaan poliisipula iskee vuonna 2015. Päivitellään taas parin vuoden päästä. Ei muuta, jatkakaa.

:wtf: 7? Tuo on jo jonkin sortin ennätys. Tiedän näitä montakin, kenellä on pari määräaikaisuutta takana ja nyt ovat työttömänä, mutta seitsemän..

Kurssikaveri teki 11 määräaikaista peräjälkeen.
Liiton lakimieskin oli sitä mieltä ettei sen ihan niin pitäis mennä... :D

Nyt lienee jo vakivirassa, muttamutta.

Meidänkin laitoksella alkaa pojille määräaikaisuuksia kasautumaan...uudet määräaikaisuudet menevät vanhoille, eikä siinä sinänsä mitään. Minulle se on ok, koska ovat jonossa ensimmäisenä. Saisivat vaan nyt viran niin päästäisiin me uudet kärkkymään määräaikaisuuksia:D Että tätähän tämä nyt on. Onnea uusille opiskelijoille.

Eihän noissa määräaikaisketjuissa ole mitään ihmeellistä. Itselläni alkaa kohta 9 määräaikaisuus. Viransijaisuuksia siis kaikki. Ja kerkesin tässä olemaan 2,5 vuoden työkokemuksen jälkeen puoli vuotta työttömänä, kunnes pääsin nyt taas takaisin laitokselle. Tervetuloa poliisin arkeen.

Paatero tänää kuulema luvannut tälle vuodelle 9milj. lisärahaa ja ensi vuodelle vielä enemmän. Osa niistä tulee työllistämiseen...

Niimpä niin... ja samalla Räsänen kertoo hienoja asioita siitä miten poliisin ammattitaitoa tulee kehittää ja operatiiviseen toimintaan panostaa.. ja ja ja...

Vartijoiden määrä kasvaa, poliisien määrä vähenee. Näkeekö kukaan muu yhtälöä?

Ikävä suunta, mutta onneksi kehysriihestä tuli jotai hyvääki.

Räsäsen mukaan lisärahoituksella turvataan poliisien määrä nykytasolla tämän hallituskauden ajan. 2015 lisäraha on 30 milj. euroa.
(lähde: ilta-sanomat)

Sieltä tulee taas näitä Taaperon parivuotisia "kaikki työllistyvät" paradokseja.

Täähän on meedian pitkäaikainen perinne; ensin kaivetaan ongelma (poliisien paska tila), mässäillään sillä ja haukutaan kaikki päättäjät. Tämän jälkeen sitten vaihdetaan suuntaa ja ollaan kuin rakastavaiset konsanaan poliitikkojen tukena. Varsinkin kun he ovat juuri keksineet erinomaisen ratkaisun tähän kansakuntaa ravisuttaneeseen päänvaivaan.

Jotenkin tähän tyyliin mediaa kuvailee myös Pasila-sarjan Juhani Kontiovaara, luotettavalla asiapohjalla tulkintani siis.

Mites, onko 11. päivä ensi kuuta tulossa muita pyörähtämään Hervantaan?

Mitäs luulette... Heikentäisikö poliisien eläkeiän nostaminen kansalaisten turvallisuutta? :D

Liitteet

• Poliisi.jpg
    Poliisi.jpg
    104,4 KB · Katsottu: 1 300
Minä! :) Oletko tulossa asuntolaan asustelemaan?

E. Huomasin muuten, että oltiin samana päivänä Tampereella 2. vaiheessa, satuttiinkohan olemaan samassa pienryhmässäkin?

Olihan täällä vielä muitakin silloin aloittavia kun hiukan tarkemmin lueskeli...
Tulen asuntolaan asumaan :)

Mitenköhän mut tunnistaisi haastattelusta...sanotaanko näin että olen hiukan iäkkäämpi, työskennellyt valtiolla melko pitkään ja ryhmätehtävän ratkaisussa mulla oli aika suora taktiikka :)

Olihan täällä vielä muitakin silloin aloittavia kun hiukan tarkemmin lueskeli...
Tulen asuntolaan asumaan :)

Mitenköhän mut tunnistaisi haastattelusta...sanotaanko näin että olen hiukan iäkkäämpi, työskennellyt valtiolla melko pitkään ja ryhmätehtävän ratkaisussa mulla oli aika suora taktiikka :)

Heh, tolla perusteella en kyllä osaa tunnistaa. Mä olin meidän ryhmätehtävässä ainoa nainen, muissa ryhmissä taisi olla enemmänkin.

Toiselta foorumilta koioitu, mihin suuntaan kuulema poliisiksi opiskelu on menossa...

Mutta luittekos uusimmasta Poliisi & Oikeus -lehdestä poliisikoulutuksen muutoksista? Artikkelista oli luettavissa riveiltä ja niiden välistä, että poliisikoulutuksen tulevaisuus on:

- Perustutkinto kolmevuotiseksi AMK-tutkinnoksi
- Ilmainen majoitus poistuu*
- Päivärahat poistuvat*
- Ilmainen ruokailu poistuu*
- Harjoittelu palkattomaksi*
- Kenttäjakso poistuu*
- APT korvataan esimiestyön ja johtamisen erikoistumisopinnoilla (30-60op)
- PPT korvataan ylemmällä AMK-tutkinnolla, suoritusaika kaksi vuotta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom