Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Joo. Eivät muuten varmaan saa tehtyä hakijoiden välille eroja niin helposti, että ovat nyt vaikeuttaneet sitä tolla systeemillä.. Koko ajan se vaan vaikenee sinne pääsy, toi 18 pistettäki olis vuos sit viel riittäny mainiosti kurssille pääsyyn!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko se nyt niin, että vaikka saisit haussa yhteensä 20p, muttet haastattelussa ja psykologisissa yhteensä 8p, niin et pääse kouluun? Vai ymmärsinkö nyt jotain todella väärin?

Mä en nyt kyllä tajuu tätä... luin kanssa ton saman lauseen 8 pisteestä ja ihmettelen sitä, koska mä sain haastattelusta 3 ja psykologisista myös 3 ja silti sain kutsun koulutukseen!? Yhteispistemäärä oli 20. Nyt pelottaa, että onko tässä sattunut joku virhe... ei kai ne enää voi perua mun kutsua??! Soitan kyllä sinne heti maanantaina.

No jos sinulle on tullut kutsu kouluun niin ei kai tuossa ole mitään hätää. Ainakin aiemmin on ratkaissut kokonaispistemäärä ja äkkiä katsottuna ei minun silmään osunut mitään tuollaista sääntöä.

Tänne tuli myös kutsu valintakokeeseen. Kuulun koeryhmään B2 ja ensimmäinen vaihe on 11.4. En löytänyt tuosta lapusta, että psykologisista ja haastattelusta pitää saada yhteensä minimissään 8p..

Kouvolasta lähen jo 10. päivä, jos joku haluaa tulla täältä tai matkan varrelta kyytiin niin ilmotelkaahan :)

Mä en nyt kyllä tajuu tätä... luin kanssa ton saman lauseen 8 pisteestä ja ihmettelen sitä, koska mä sain haastattelusta 3 ja psykologisista myös 3 ja silti sain kutsun koulutukseen!? Yhteispistemäärä oli 20. Nyt pelottaa, että onko tässä sattunut joku virhe... ei kai ne enää voi perua mun kutsua??! Soitan kyllä sinne heti maanantaina.

Jos soitat niin kerro ihmeessä mitä ne sanoo, nyt nimittäin kiinnostaa koska tästä ei mitään mainintoja ole polamkin sivuilla tms.. :rolleyes::rolleyes:

Jos 19 pistettä saaneita on ollut niin monta, että niiden joukosta on tarvinnut vielä keksiä joku karsiva kriteeri? Kiinnostaa kyllä tietää, että miten asian laita nyt sitten onkaan...

Jos 19 pistettä saaneita on ollut niin monta, että niiden joukosta on tarvinnut vielä keksiä joku karsiva kriteeri? Kiinnostaa kyllä tietää, että miten asian laita nyt sitten onkaan...

Soitin äsken ja ilmoittauduin kouluun. Ja se oli just näin, eli ensisijaisesti katsotaan yhteispisteitä ja koska 19 pistettä saaneita oli useampi ja niistä otettiin vain yksi, niin siinä karsivana tekijänä oli se, kenellä oli vähintään 8 pistettä yhteensä haastattelusta ja psykologisista.

Kertokaas muutkin saamianne pisteitä!
Mulla ne jakaantui siis näin: Tiivistelmä 4, kirjoitelma 4, kirjallinen osuus 3, kuntokoe 3, haastattelu 3 ja psykologiset 3.

Kertokaas muutkin saamianne pisteitä!
Mulla ne jakaantui siis näin: Tiivistelmä 4, kirjoitelma 4, kirjallinen osuus 3, kuntokoe 3, haastattelu 3 ja psykologiset 3.

Mulla taas näin: Tiivistelmä 4, kirjoitelma 4, kirjallinen osuus 2, kuntokoe 3, haastattelu 4 ja psykologiset 4 eli yht. 21. Toukokuuta ootellessa! :)

En nyt ihan ymmärrä tätä keskustelua siitä, miten "valmistutaan työttömäksi"... Käsittääkseni missään ei väitetä polamkin tehtävänä olevan kouluttaa henkilöitä avoinna oleviin virkoihin - vaan toimia koulutuslaitoksena siinä missä mikä tahansa muukin tutkintoihin kouluttava laitos. Esim. polamkin poliisin perustutkinto on tutkinto, jonka suorittaminen on yhtenä perusvaatimuksena, jotta VOI HAKEA poliisin eri virkoihin - virkojen saanti voi vaatia muita koulutuksia, kielitaitoa tai muuta osaamista ja kokemusta, jotka vaikuttavat työn saantiin kuten muillakin aloilla.

Poliisin perustutkinto ei ole "yksi perusvaatimus" vaan se on nimenomaan se vaatimus jolla voi hakea vanhemman konstaapelin, vanhemman rikoskonstaapelin tai etsivän virkoja. Kielitaito ja siviilitutkinnot voivat lisätä pätevyyttä ja mahdollisuuksia saada virka, mutta edelleen perusedellytys on se poliisin perustutkinto.

Ja syystäkin valitetaan työttömäksi valmistumisesta koska toisin kuin monet muut koulut ja tutkinnot, poliisikoulu ja poliisin perustutkinto antavat valmiudet vain ja ainoastaan tasan yhteen ammattiin ja tällöin on suurta typeryyttä kouluttaa yli tarpeen. Jokainen yli tarpeen kouluttettu on kuluerä jolla ei saavuteta muuta kuin jollekin laitokselle työharjoittelun ja kenttäjakson ajaksi edullista työvoimaa.

Polamkin koulutukseen ja tutkintoihin on syytä asennoitua samalla tavoin kuin kaikkiin muihinkin tutkintoihin - se tuottaa valmistuneille vaadittua pääomaa, jotta voi hakea alan töitä, eikä tarkoituskaan ole taata työllistymistä. Mielestäni haussa on sitä paitsi jatkuvasti tekijöitä poliisin eri organisaatioissa: http://poliisi.fi/poliisi/bulletin.nsf/PFC?openview&count=99

Edelleen: suurta typeryyttä kouluttaa yli tarpeen kun tuolla tutkinnolla ainoa ala on poliisiala. Ja tuon linkin takaa tällä päivämäärällä paljastuvalla sivulla on 16 ilmoitusta avoimista työpaikoista joista peräti neljään ilmoitukseen voi yrittää vastailla poliisin perustutkintokoulutuksen jälkeen. Muihin tarvitaan joko poliisin peruskoulutus ja alipäällystö- tai päällystökoulutus ja näitä kumpaakaan tutkintoa ei pääse lukemaan ilman 3-7v työkokemusta poliisina. Toki näihin muihin käy myös paikasta riippuen alempi tai ylempi korkeakoulututkinto ja riittävä perehtyneisyys alaan (ts. 99% tapauksissa poliisin perustutkinto), mutta esimiesvirkojen kyseessä ollessa noita paikkoja ei tulla antamaan sellaisille joilla ei ole useamman vuoden kokemusta poliisityöstä.

Että joo, kylläpä tuntuu kovasti olevan paikkoja joita "kannattaa hakea".. hohhoijaa taas.

Kysymyksiä III-vaiheen lääkärintarkastukseen liittyen vaikka aiheesta on monia hyviä kirjoituksia tälläkin foorumilla. Eli pitääkö mahdollinen vammahistoria eritellä, tai hankkia jotain papereita niihin liittyen?

Kysymyksiä III-vaiheen lääkärintarkastukseen liittyen vaikka aiheesta on monia hyviä kirjoituksia tälläkin foorumilla. Eli pitääkö mahdollinen vammahistoria eritellä, tai hankkia jotain papereita niihin liittyen?

Niissä hakupapereissahan kysytään sairauksista ja mahdollisista tapaturmista, mä ainakin täytin siihen jo ne tiedot. Lääkäri sitten kysyi niistä siellä tarkastuksessa, mutta totesi, että on jo ollutta ja mennyttä. En mitään muita papereita sinne vienyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom