Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miula meni muistaakseni jumpat tammikuussa näin. Tyttöarvostelulla siis.

Juoksu 6.45 (tai 6.35)
Seinä 10
Nukke 10
Vatsat 26
Talja 20
Penkki 20
Uinti läpi

Jaksas millään vielä kuukautta ootella niitä pisteitä. Kyllä noista varmaan ainakin neljä pistettä saa. Ihan mielettömän paljon paremmin meni muuten tuo kuntokoe tuolla koululla, kuin mitä kotona kokeillessa. Aika lepsusti arvostelivat. Penkki oli ainoo mistä oletin saavani ne täydet toistot, mutta ei se noussukkaan. Oli kädet vähä hapoilla noitten muitten jumppien jälkeen.

Kirjalliset menikiin sitten tyhjää paperia tuijotellessa :)

Ei oo tullu. En usko että on tulossakaan, meni tosiaan ne kirjalliset siihen malliin. Paitsi tietysti jos on vahingossa ollu ihmemies toisessa vaiheessa ja saanu sieltä täysiä pisteitä. Tätäkin jostain syystä epäilen :D

Pitääpä munkin osallistua nyt keskusteluun. Hain tosiaan ensimmäistä kertaa nyt tammikuussa poliisikouluun ja ihmeen hyvin on mennyt kun sain kutsun jopa terveystarkastukseenkin! :D Sain siitä tiedon jo eilen puhelimitse ja tänään tuli sitten se kirjekin.

Mulla on täytynyt mennä kirjalliset hyvin (ja niistä arvelinkin saavani täydet, ainakin tiivistelmästä ja kirjoitelmasta) ja ilmeisesti siis myös psykologiset ja haastattelu, kun kerran tähän asti olen päässyt ja kuntotestin tulokset oli vain seuraavat (vähän säälittävät verrattuna joidenkin teidän tuloksiin):

Juoksu: 7.02
Vatsat: 27
Seinämä: 5
Nukke: hylätty
Ylätalja: 12
Penkki: 2
Uinti: hyväksytty (2.04)

Mutta onnellinen olen! :) Tietääkö täällä joku, mitä kaikkea terveystarkastuksessa katsotaan? Mistä asioista siinä olisi vielä mahdollisuus pudota?

kai siellä tarkastetaa ettei oo mitää estettä tolle koulutukselle, perusterve ku on nii ei pitäs olla mitää estettä... ootko muuten minkä ikänen? huhhuh kylhä se ottaa aivoo, jos ei huomen kirjettä tuu.. mut ei voi mitää : D sitte vaa etiäpäi

Oon jo vähän vanhempi, 29-vuotias. Takana jo yksi korkeakoulututkinto ja monta vuotta työkokemusta, veikkaan että niistä on plussaa tuolla.

Hirmuset onnet Chllille!

Meikäläiset joutuu oottelemaan vielä, notta millaset pisteet sieltä tullee. Jos nyt ihan on feilannu ne pällitestit ja haastattelut, niin ei ehkä ilkiä hakea uuestaan :)
Mut jos kesäkuussa uskaltautuu vielä kokeilemaan, niin pittää vähän varmaan lukeakkiin. Ei tartte sitten kynsien puremiseen käyttää sitä kirjotteluaikaa.

Joo uskon myös, että melko paljo vaikuttanu tuo, varsinkin suuri etu tossa 2. vaiheessa. Itsellä vaan lukio ja varusmiespalvelus (1v) käytynä... ja työkokemusta rakennusalalta n. 3 vuotta.

Voi olla että tulee vielä kerran kokeiltua seuraavassa haussa, mutta sivussa valmistaudun myös pelastusopiston pääsykokeisiin. Alkaa puuduttaa nää raksahommat, haluis jo päästä opiskelee kohti jotain ammattia, joka oikeesti kiinnostaa.

Ajattelin itsekin ottaa nyt osaa keskusteluun. Kiitokset foorumilaisille - tätä on ollut hyödyllistä lukea hakuprosessin aikana!

Mua kanssa oli tänään iloinen kuori odottamassa kotona ja kutsu terveystarkastukseen! :)

Mulla meni varmaan muut kokeiden osa-alueet hyvin, mutta fyysiset vähän alakanttiin:
Juoksu: 6.12
Vatsat: 29
Seinämä: 5
Nukke: 10
Leuat: 12
Penkki: 6
Uinti: hyväksytty (2.00)

Muistutuksena kaikille tuleville hakijoille: fyysiset testit on täysinäkin pisteinä vain 5/27 eli se ei riitä vielä mihinkään, että menestyy niissä vaikka täydellisesti, vaan kirjalliset kokeet sekä soveltuvuutta ilmentävät haastattelu ja psykologiset ovat ne osa-alueet joilla täytyy menestyä. Itse oon Chillin tavoin vähän nuorempiani vanhempi (26v.), yksi korkeakoulututkinto on jo ja toisen eli maisterin tutkinnon saan tässä keväällä. Lisäksi on useamman vuoden työkokemusta eri tehtävistä.

Tietääköhän muuten joku, että tehdäänkö tässä terveystarkastus- ja huumeseulontavaiheessa enää karsintaa kutsuttujen joukosta (lukuunottamatta tietysti sitä ettei läpäise ko. testejä)? Vai ovatko kaikki tästä terveiksi ja huumeittomiksi todetut hyväksytty kurssille?

Ei siitä työkokemuksesta ole juurikaan hyötyä missään vaiheessa hakua. Itse sain aikoinani parikymppisenä haastattelusta 5/5, ja luonnollisesti työkokemus oli nippa nappa se mitä vaadittiin. Toki työelämässä elämänkokemuksesta on hyötyä, mutta haussa ei niinkään.

Onnittelut myös Brd05:lle! 2. vaiheessa sanottiin, että max. 20 kutsutaan terveystarkastukseen ja tällä kurssilla aloittaa myös max. 20. Eli mun ymmärtääkseni kaikki, jotka ei jostain terveyssyistä putoa, pääsee kurssille. Ihan täysin en vielä uskalla tuulettaa, kun satavarmaa ei tietenkään vielä ole. Eli juhlin (ainakin toivottavasti!) sitten 8.3. ;) Haitko muuten myös nyt ensimmäistä kertaa?

Ja Shagrath: ei siitä työkokemuksesta sinänsä tietenkään mitään lisäpisteitä saakaan, mutta mitä itse olen kuullut, niin siellä kuitenkin arvostetaan juuri sitä, että hakijoilla olisi hieman elämänkokemusta jo kertynyt, ettei ihan suoraan lukiosta tms. siihen hommaan tulisi. Ja plussaa tietenkin niistä aiemminkin mainituista erityistaidoista, mitä sitten itse kullakin onkaan...

Chilli: Näin mäkin muistelin, että tähän III-vaiheeseen kutsutaan tuo max 20... Hyvä saada varmistus! :) Hain joo nyt ensimmäistä kertaa - viime kesänä otin tän tavotteeksi ja nyt ollaan jo aika lähellä! ;)

Ja Shagrath: ei siitä työkokemuksesta sinänsä tietenkään mitään lisäpisteitä saakaan, mutta mitä itse olen kuullut, niin siellä kuitenkin arvostetaan juuri sitä, että hakijoilla olisi hieman elämänkokemusta jo kertynyt, ettei ihan suoraan lukiosta tms. siihen hommaan tulisi. Ja plussaa tietenkin niistä aiemminkin mainituista erityistaidoista, mitä sitten itse kullakin onkaan...
Trendi on nimenomaan ollut nuorempaan päin viime vuosina, ainakin mitä harjoittelijoiden ikäjakaumaa katselee. Varmasti elämänkokemusta arvostetaan, mutta kyllä sinne kouluun otetaan sopivimmat (eli pisterajan ylittäneet), riippumatta työkokemuksesta. Parikymppinen jannu on ihan samalla viivalla kuin kolmekymppinenkin, mitä kouluun pääsyyn tulee. Itse töissä kokemuksesta saattaa tietysti olla etua.

Onko nyt tosiaan niin, että tunkin voi jo tässä vaiheessa heittää kaivoon vai piileekö vielä mahdollisuus, että päivän heitolla eli huomenna tulis vielä terveystarkastukseen kutsuja?? Ek siin lapussa 2.vaiheen lappusessa lukenut, et viim. 17.päivä mennessä kutsut tulevat..??

Tänne tuli kanssa vihdoin ja viimein kutsu terveystarkastukseen. Kolmas kerta toden sanoo päti ainakin mun kohdalla, kahdella edellisellä kerralla kouluun pääsy jäi pisteen päähän.
Jännä nähä, mikä oli tällä kertaa pisteraja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom