Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
"Koulutukseen ei hyväksytä hakijaa, jolla on työkykyä alentava tai rajoittava sairaus." Riippunee täysin tuosta lauseesta. Eli onko lääkäri kirjottanu ezezille em. lausunnon, vai ei? Se on varma, ettei inttiä vaadita. Voisit itsekkin korjata arvailujani turhan kommentoimisen sijaan.

Hakijan pitää olla hakuvaiheeseen kuuluvassa lääkärintarkastuksessa a-palvelukelpoisuusluokkaa.

Mutkin aikoinaan laitettiin kutsuntojen lääkärintarkastuksessa b-mieheksi (vähän yllätyksenäkin), mutta poliisikoulun pääsykokeissa lekuri korotti sen sitten a-luokkaan. Ihmisten terveydentila tuppaa olemaan molempiin suuntiin muuttuvaista sorttia. Joten onkin ihan järkevää ettei niitä kutsuntojen tarkistusten luokituksia tuijoteta liiaksi, osalla hakijoista kun niistä on jo yli 20 vuotta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei! Olen miettinyt, että aikoinaan jouduin armeijasta kotia huonojen polvien takia, joten palveluksesta tuli ni "maitojunalla kotia" paperit. Onko se esteenä poliisikouluun? Jos se ei esteenä ole niin onko armeijan käynyt hakia kuitenkin vähän paremmalla "fiiliksellä" haastattelijoiden silmissä..

Muistaakseni hakijan tulee olla terveydentilaltaan "A-palveluskelpoinen" eli jos sut on terveydentilan vuoksi lähetetty intistä kotiin niin mitenkäs se on... Mulla nimittäin oli nuorempana astma, sen vuoksi vaadittiin hakuprosessiin lääkäriltä erillinen lausunto jossa hänen tuli todeta terveydentilani "A-palveluskelpoiseksi".

p.s en muista onko tästä "A-kelpoisuudesta" missään esitteissä mainintoja, mutta näin koululta sanottiin kun joskus kyselin aiheesta

"Koulutukseen ei hyväksytä hakijaa, jolla on työkykyä alentava tai rajoittava sairaus." Riippunee täysin tuosta lauseesta. Eli onko lääkäri kirjottanu ezezille em. lausunnon, vai ei?

Kouluun pääseminen vanhan polvivamman kanssa riippuu siitä, missä kunnossa sun polvet on pääsykokeiden 3. vaiheessa ja mitä lääkäri tuolloin niistä toteaa. Jos 3. vaiheessa terveystarkastuksen tekevän lääkärin mielestä sun polvet kestää koulutuksen ni aiempi polvivamma ei ole este kouluun pääsemiselle. Eli siis 3. vaiheen aikaan pitäisi kropan olla "A-palveluskelpoinen". Mullakin on polvi aikanaan tähystetty, mutta ei vaikuttanut millään tapaa kouluun pääsyyn, koska polvi on nyt ollut vuosia kunnossa. Ja intistä ei nykyään saa minkäänlaisia lisäpisteitä (ainakaan virallisia, eri asia sitten katsooko joku haastattelija sen pieneksi eduksi?).

edit: olin hidas. :)

Kouluun pääseminen vanhan polvivamman kanssa riippuu siitä, missä kunnossa sun polvet on pääsykokeiden 3. vaiheessa ja mitä lääkäri tuolloin niistä toteaa. Jos 3. vaiheessa terveystarkastuksen tekevän lääkärin mielestä sun polvet kestää koulutuksen ni aiempi polvivamma ei ole este kouluun pääsemiselle. Eli siis 3. vaiheen aikaan pitäisi kropan olla "A-palveluskelpoinen". Mullakin on polvi aikanaan tähystetty, mutta ei vaikuttanut millään tapaa kouluun pääsyyn, koska polvi on nyt ollut vuosia kunnossa. Ja intistä ei nykyään saa minkäänlaisia lisäpisteitä (ainakaan virallisia, eri asia sitten katsooko joku haastattelija sen pieneksi eduksi?).

edit: olin hidas. :)

Okei! Kiitos vastauksesta. Tälläinen vähän aiheesta poikkeava kysymys eli oletetaan, että polveni ei ole ongelma missään muussa tilanteessa, kuin äärimmäiseen viedyn rasituksen seurauksesta, kuten juuri armeijassa. Olen fyysisesti todella "kovassa" kunnossa ja salillakin tulee käytyä se 6x viikossa. Jos sanon, että joskus saattaa vähän polvi olla kipeä, mutta ei todellakaan esteeksi asti niin voiko se olla este A-kuntoon?

Ja toinen vielä: Jos saan poliisikoulun tarkastuksessa A:an paperit niin joudunko/ pääsenkö takaisin armeijaan vai pysyykö sieltä saadut C.n paperit voimassa jokatapauksessa?

Tällä hetkellä työttömänä on 150 poliisia ja 50 on muissa tehtävissä. Tämän vuoden lopussa tulee 200 työtöntä lisää. Paateron arvio on, että vuoden 2013 lopussa on 500 työtöntä poliisia (Ykkösaamu, 14.01.2012).

Tällä hetkellä työttömänä on 150 poliisia ja 50 on muissa tehtävissä. Tämän vuoden lopussa tulee 200 työtöntä lisää. Paateron arvio on, että vuoden 2013 lopussa on 500 työtöntä poliisia (Ykkösaamu, 14.01.2012).

Ja tässä linkki Paateron haastatteluun Ykkösaamusta. Aika tylyä kuunneltavaa varsinkin tänä vuonna valmistuville. Tosin eipä tilanne ilmeisesti ainakaan pariin vuoteen parane.

e. Hidas olin, sama videolinkki löytyy myös tuolta emilian postaamasta uutisesta!

Kun itse pääsin kouluun 2010, edes Paatero lupasi töitä:D Nyt en näe kyllä mitään järkeä hakeutua poliisialalle lähiaikoina.

Okei! Kiitos vastauksesta. Tälläinen vähän aiheesta poikkeava kysymys eli oletetaan, että polveni ei ole ongelma missään muussa tilanteessa, kuin äärimmäiseen viedyn rasituksen seurauksesta, kuten juuri armeijassa. Olen fyysisesti todella "kovassa" kunnossa ja salillakin tulee käytyä se 6x viikossa. Jos sanon, että joskus saattaa vähän polvi olla kipeä, mutta ei todellakaan esteeksi asti niin voiko se olla este A-kuntoon?

Ja toinen vielä: Jos saan poliisikoulun tarkastuksessa A:an paperit niin joudunko/ pääsenkö takaisin armeijaan vai pysyykö sieltä saadut C.n paperit voimassa jokatapauksessa?

Lue saamasi paperit intistä. C luokkaan siirretylle kerrotaan kyllä milloin kokeillaan uudestaan. Yleensä 12kk tai 24kk = c luokka. Eikä ole "mutu" tietoa.

Lue saamasi paperit intistä. C luokkaan siirretylle kerrotaan kyllä milloin kokeillaan uudestaan. Yleensä 12kk tai 24kk = c luokka. Eikä ole "mutu" tietoa.

Minä mutuilen sen verran, että eikös C-luokka ole vapautettu rauhanajan palveluksesta ja E-luokka yrittää uudestaan jonkin ajan kuluttua? D-luokka vapautettu kokonaan ja T-luokassa on koulu-uhkailijat yms.?

Sen verran on kyllä mutua, että C-papereilla on tosiaan vapautettu rauhanajan palveluksesta, kuten Energizer sanoi.

Työkokemuksesta ja armeijan käynnistä saa lisäpisteitä pääsykoeprojektissa, mutta missä vaiheessa ne lasketaan mukaan? siinä viimeisessä ratkaisun vaiheessa? Mistä määrästä työkokemusta saa täydet pisteet? Olen kysellyt tätä aiemmin, mutta kukaan ei ole toistaiseksi vastannut, kokeillaan uudestaan!

Työkokemuksesta ja armeijan käynnistä saa lisäpisteitä pääsykoeprojektissa, mutta missä vaiheessa ne lasketaan mukaan? siinä viimeisessä ratkaisun vaiheessa? Mistä määrästä työkokemusta saa täydet pisteet? Olen kysellyt tätä aiemmin, mutta kukaan ei ole toistaiseksi vastannut, kokeillaan uudestaan!

Siinä vaiheessa kun kaksi hakijaa on tasapisteissä, ja pääsemässä minimipisteillä kouluun (kolmen vaiheen jälkeen), on armeijan suorittanut etusijalla. Suorittamaton jää sitten varasijalle, eli pääsee vasta myöhemmin kouluun. Työkokemuksesta ei mitään plussia saa. Aivan sama onko sitä se hakuehtojen minimi vai kaksikymmentä vuotta.

Joo, tarvittava työkokemus joko on tai ei, pisteitä ei heru. Armeijan käynnillä ei ole väliä. Poislukien päättäjien henk. koht. mielipiteet millon mistäkin asiasta.

Siinä vaiheessa kun kaksi hakijaa on tasapisteissä, ja pääsemässä minimipisteillä kouluun (kolmen vaiheen jälkeen), on armeijan suorittanut etusijalla. Suorittamaton jää sitten varasijalle, eli pääsee vasta myöhemmin kouluun. Työkokemuksesta ei mitään plussia saa. Aivan sama onko sitä se hakuehtojen minimi vai kaksikymmentä vuotta.
Hyvä, koska tuota työkokemusta ei olekaan ku nippanappa se yksi vuosi! :) Kiitos vastauksesta!

Joo, tarvittava työkokemus joko on tai ei, pisteitä ei heru. Armeijan käynnillä ei ole väliä. Poislukien päättäjien henk. koht. mielipiteet millon mistäkin asiasta.
Mutta eikös armeija kuitenkin pidä olla käytynä! Tai vastaavasti jos on vapautettu c-mieheksi niin sekin luokitellaan ''käyneeksi''.

Kun taas jos on e-luokan mies niin silloin ei poliisikouluun ole mahdollisuutta päästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom