Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elämän tosiasioita on kuitenkin se että perus riehuvaan narkkiin harvemmin käsittääkseni on perusteltua käyttää etälamautinta (korjatkaa jos olen väärässä). Tollanen 100kg 2m mies kamapäissään on oikeasti aika vaikea laittaa rautoihin kun sille päälle sattuu.

Kylläpä tuon yhtälön toteutuessa itse ainakin morsetan. Helpompi se on piuhoissa sitten laittaa rautoihin, kun voi liipasimesta vielä käskeä, jos tikut on pysyneet kiinni.

Mie! :)

Siulla oli uusintakierros? Mihin hakujaksoon sie meinasit pyrkiä?

Jejjjjj!! Joo uusintakierros, heti kun fyysiset rahkeet riittää. En ole vielä ihan satavarma että missä hakujaksossa mutta se selvinnee kun reeni tuottaa tuloksia! Tulevan vuoden aikana jokatapauksessa. Ooksie koska hakemassa? :)

Tsemppiä kovasti koitokseen!

Minä tunaroin ekan yritykseni puhtaasti riittämättömällä valmistautumisella fyysiseen osioon. Tuloksena täydet pojot kirjallisista ja haastattelusta, mutta vain yksi piste fyysisistä, noloa tiedän! Ja harmittaakin, mutta toisaalta, reeniä reeniä, ihan oikein mulle... Mitäs olin niin laiska :D

Tsemppiä kovasti koitokseen!

Minä tunaroin ekan yritykseni puhtaasti riittämättömällä valmistautumisella fyysiseen osioon. Tuloksena täydet pojot kirjallisista ja haastattelusta, mutta vain yksi piste fyysisistä, noloa tiedän! Ja harmittaakin, mutta toisaalta, reeniä reeniä, ihan oikein mulle... Mitäs olin niin laiska :D

Etkös sie päässy siihen toiseen vaiheeseen kuitenkin? Millasia pisteitä sait? Tai paljosta se jäi kiinni?

Minnuu kanssa laiskuus vaivaa, kävin siinä haastattelussa muutama kuukaus sitten. Ihan olin innoissani.
Sitten pari päivää haastattelun jälkeen tuli tieto, että en välttämättä pääsisi muuttamaan tampereelle vielä keväällä, vaan vasta puolisen vuotta myöhemmin. Motivaatio hävis siihen paikkaan. Sen jälkeen olen tainu kerran harrastaa liikuntaa ja valintakoemateriaaleista olen lukenu ainakin jonkun yksittäisen otsikon. Jee!
Kokeet olis sitten reilun parin viikon päästä. En oikeen nyt osaa päättää että kävisinkö turistireissulla Tampereella haistelemassa tunnelmia, vai hakisinko suosiolla sitten myöhemmällä.

Etkös sie päässy siihen toiseen vaiheeseen kuitenkin? Millasia pisteitä sait? Tai paljosta se jäi kiinni?

Minnuu kanssa laiskuus vaivaa, kävin siinä haastattelussa muutama kuukaus sitten. Ihan olin innoissani.
Sitten pari päivää haastattelun jälkeen tuli tieto, että en välttämättä pääsisi muuttamaan tampereelle vielä keväällä, vaan vasta puolisen vuotta myöhemmin. Motivaatio hävis siihen paikkaan. Sen jälkeen olen tainu kerran harrastaa liikuntaa ja valintakoemateriaaleista olen lukenu ainakin jonkun yksittäisen otsikon. Jee!
Kokeet olis sitten reilun parin viikon päästä. En oikeen nyt osaa päättää että kävisinkö turistireissulla Tampereella haistelemassa tunnelmia, vai hakisinko suosiolla sitten myöhemmällä.

Joo mie pääsin toiseen vaiheeseen, pisteet jakautuivat seuraavasti:

Fyysinen osio 1p (auts!)
Tiivistelmä plus aine 8p
Eu plus poliisilaki 2p (tässäkin meni 1 piste hukkaan ihan turhaan argghh)
Haastattelu 5p
Psykologiset 3p

Nuin ne muistaakseni meni kun yritän ulkoa muistella!

Kokeet olis sitten reilun parin viikon päästä. En oikeen nyt osaa päättää että kävisinkö turistireissulla Tampereella haistelemassa tunnelmi
a, vai hakisinko suosiolla sitten myöhemmällä.

Ps olen itse kerran aiemmin joskus kolmisen vuotta sitten perunut kokeisiin tulon viikkoa ennen ekaa vaihetta koska elämäntilanne ei olisi antanut myöten etelään muutolle vaikka opiskelupaikan olisi sattunut saamaan.

Harjoittelitko nusu paljon tohon tutkintokielen kokeeseen? Aika hyvin oot siinä näköjään pärjänny:) Millä tavoin reenasit eteenkin tota tiivistelmää? Itellä jäi siitä käteen viimekerralla vain 1 piste. Arvioinnin mukaan tiivistelmän rakenteessa oli heikkouksia, kun taas kieliopillisesti oli hyvää tekstiä.. Kirjoitelmasta taas sain kiitettävän..

Kylläpä tuon yhtälön toteutuessa itse ainakin morsetan. Helpompi se on piuhoissa sitten laittaa rautoihin, kun voi liipasimesta vielä käskeä, jos tikut on pysyneet kiinni.
Taisin perustella ehkä hieman puihin. Tarkoitin lähinnä sitä, että ei liene juridisesti soveliasta jos joutuu asiakkaita jatkuvasti sähköttämään kun ei omat valmiudet riitä ilman? Vai onko tosiaan niin, että jos ei omaa mitään valmiuksia vääntää, voi suoraan ottaa kättä pitempää?

Edit. otin siis esimerkiksi tuon taserin sen takia, että tiedän omasta kokemuksesta että TKP tahi sumutin eivät anna aina toivottua lopputulosta. Taserissa ei käsittääkseni tätä ongelmaa ole jos altistus onnistuu.

Taisin perustella ehkä hieman puihin. Tarkoitin lähinnä sitä, että ei liene juridisesti soveliasta jos joutuu asiakkaita jatkuvasti sähköttämään kun ei omat valmiudet riitä ilman? Vai onko tosiaan niin, että jos ei omaa mitään valmiuksia vääntää, voi suoraan ottaa kättä pitempää?

Edit. otin siis esimerkiksi tuon taserin sen takia, että tiedän omasta kokemuksesta että TKP tahi sumutin eivät anna aina toivottua lopputulosta. Taserissa ei käsittääkseni tätä ongelmaa ole jos altistus onnistuu.

No höh. Voimakeinojen käytön tulee aina olla perusteltua ja puolustettavaa, käytitpä sitten fyysistä voimaa tai välineitä. Ajatus on kuitenkin oma ja työparin sekä "asiakkaan" turvallisuus. Yleensä painiessa lopputulos on harvoin varma tai ennustettavissa oleva ja mahdollisten vammojen riski on suuri. Esim. Tazeria käytettäessä lopputulema on aika hyvin ennustettavissa ja vammojen riski pienempi.

Harjoittelitko nusu paljon tohon tutkintokielen kokeeseen? Aika hyvin oot siinä näköjään pärjänny:) Millä tavoin reenasit eteenkin tota tiivistelmää? Itellä jäi siitä käteen viimekerralla vain 1 piste. Arvioinnin mukaan tiivistelmän rakenteessa oli heikkouksia, kun taas kieliopillisesti oli hyvää tekstiä.. Kirjoitelmasta taas sain kiitettävän..

Heh kehtaankohan tunnustaa... Harjoittelin lähinnä pilkkuja ja yhdyssanoja koska ne on mulle semmonen ikunen kompastus! :D

Olin aika yllättynyt että pärjäsin noin hyvin, mutta toisaalta tykkään kirjoittamisesta ja nykyisessä työssä lyhyitä ja ytimekkäitä rappareita kirjoitan päivittäin, se on varrmaan ollut valttia tiivistelmässä. Ennen seuraavaa koitosta ajattelin tiivistellä satunnaisia lehtijuttuja ja luetuttaa kaverilla, omille virheille on itse niin sokea :D

Miten sulla meni fyysiset? Miten kauon reenailit ja olisko siihen mitään hyviä tippejä?

Mie! :)

Siulla oli uusintakierros? Mihin hakujaksoon sie meinasit pyrkiä?
Minä! Voi olla että vasta ens vuoden viimeisellä hakujaksolla tai sitte seuraavalla vasta, riippuu reenituloksista. En lähe pelleileen, ennen ku joka laji menee sillä tavalla että täydet pisteet tulis. on sitte vara epäonnistua siellä. Opinnäytetyön palautan nykysestä koulusta ens syksynä niin seki on sitte reenausta omalta osaltaan.

nykyään ei ainakaan oo liian vähän hakijoita, jos niitä ihan työttömäksi koulutetaan.?
Kyse olikin siitä, minkä takia alunperin pituusrajat poistettiin. Silloin (muutama vuosi sitten) hakijamäärät olivat laskussa. Sitten keksittiin nämä realitysarjat ja hakijamäärät pompsahtivat taas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom