Tuota pituus keskustelua oon katsellut jonkun aikaa kommentoimatta mutta tähän väliin ajattelin heittää oman mielipiteeni asiasta.. Toissapäivänä tuolla Helsingin mayors salilla reenaili sellanen ilmeisesti suht kovaa treenaavista koostuva 4 hengen porukka, ja mietin et jos laittais poliisihaalarit niskaan niille niin ei katu-uskottavuudesta olisi pulaa, ja yksikään ei yli 180 senttinen ollut. Lähempänä 175. Harvemmin tulee toisten reenejä kyyläiltyä mut palautuessa mietiskelin.. Ja jos puhutaan toimintakyvystä ja työparin turvallisuudesta niin tuskin se 187cm/73kg "poliisin pituinen" ainakaan paremmin nujutilanteita luontaisesti handlaa kun esim 174cm/90kg kovakuntoinen jöllikkä. Jonkun verran nujunneena koen kyllä nuo vahvat 175 jöllikät erittäin haastavina. Tottakai huomattavan lyhyt mies ei välttämättä suurta katu-uskottavuutta omaa, mutta tuskin 175 senttiä ja päälle pitäisi ongelmia olla, varsinkin kun (jos) leveyttä piisaa. Että jos vierekkäin on 187 senttinen poliisi jolla haalarit lepattaa tuulessa ja lyhyempi kaveri jolla kaula on jo toisen vyötärön paksuinen niin tuskimpa pelkkiin sentteihin tuijottelisin jos mietin kumman sana olisi "kovempi laki". Itse en poliisi vielä ole, mutta ulkopuolisen näkövinkkelistä olen kokenut asian näin.