Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Haastetta tossa varmaan ainakin rittää.

Uskon kuitenkin, että osaltani sähläsin 1.vaiheen psykologiset pitkälti turhan alkukohmeuden vuoksi. Olin ekaa kertaa hakemassa ja sattuipa olemaan vielä eka testiosio. Vanha kunnon keittiöpsykologinen ilmaus: "ensi kerralla tiedän paremmin, mitä on vastassa" toivottavasti saattelee suoritukseni seuraavalla kerralla ainakin hitusen parempaan suuntaan.

Mutta jos olet poliisina sitä mieltä, ettei noissa voi petrata, niin sitten varmaan pitää kirjottaa paremmat pisteet noista kaikkien pakkislaisten vihaamista kirjallisista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta jos olet poliisina sitä mieltä, ettei noissa voi petrata, niin sitten varmaan pitää kirjottaa paremmat pisteet noista kaikkien pakkislaisten vihaamista kirjallisista.

Vai sittenkin toisinpäin.. Ei taida montaa meitä virassa olevaa kirjoitella tänne, jotka vihasivat noita kirjallisia.

Olisi ehkä pitänyt sanoa: kaikkien poliisikouluun hakevien pakkislaisten vihaamia kirjallisia (tälläsiä tyhmiä pieniä lihamöykkyjä kun siis tässä ollaan)

Olisi ehkä pitänyt sanoa: kaikkien poliisikouluun hakevien pakkislaisten vihaamia kirjallisia (tälläsiä tyhmiä pieniä lihamöykkyjä kun siis tässä ollaan)

Mun mielestä ne kirjalliset oli kyllä ihan okei :) mitäpä niitä vihaamaan sen kummemmin, jos joskus meinaa kouluun päästä niin melkoista vihaa se olisi alusta loppuun jos kirjoittaminen tökkii jo pääsykokeissa..

Mun mielestä ne kirjalliset oli kyllä ihan okei :) mitäpä niitä vihaamaan sen kummemmin, jos joskus meinaa kouluun päästä niin melkoista vihaa se olisi alusta loppuun jos kirjoittaminen tökkii jo pääsykokeissa..

Puhumattakaan ammatissa olemisesta sitten.

Taitaa mulla olla erittäin heikko kyky välittää mitään "humoristista" sisältöä. Pitää varmaan jatkossa yrittää olla asiallisempi..

Mutta joo, kyllä minustakin ne kirjalliset oli ihan jees. (Tosiaan se osa-alue, jossa ne erot onnistujien ja heikommin menestyneiden kesken varmaan keskimäärin tehdään) Vähän lisää terävyyttä vielä seuraavalla kerralla, varsinkin tiivistelmään, niin toivottavasti tarvittavat pojot saadaan rutistettua.

Taitaa mulla olla erittäin heikko kyky välittää mitään "humoristista" sisältöä. Pitää varmaan jatkossa yrittää olla asiallisempi..

Mutta joo, kyllä minustakin ne kirjalliset oli ihan jees. (Tosiaan se osa-alue, jossa ne erot onnistujien ja heikommin menestyneiden kesken varmaan keskimäärin tehdään) Vähän lisää terävyyttä vielä seuraavalla kerralla, varsinkin tiivistelmään, niin toivottavasti tarvittavat pojot saadaan rutistettua.

Millä keinoin ne erot tarkalleen tehdään? Meinaan, minä en ole kovinkaan lahjakas yhdyssanojen tai pilkkujen suhteen, eikä moni muukaan kieliopillinen asia ole ihan hallussa.. 8/8 sain, oon sitä tässä itekseni ihmetelly.

Millä keinoin ne erot tarkalleen tehdään? Meinaan, minä en ole kovinkaan lahjakas yhdyssanojen tai pilkkujen suhteen, eikä moni muukaan kieliopillinen asia ole ihan hallussa.. 8/8 sain, oon sitä tässä itekseni ihmetelly.

No ilmeisimmin ei pelkästään niiden perusteella, jos noin sanot. Kuten olet varmaan niistä materiaaleista lukenutkin: hyvässä tekstissä voi olla kieliopillisia virheitä, kunhan tekstin "luettavuus", "kirjoittamisen varmuus" ja "sujuvuus" ei vaarannu/tai jotain sinne päin. Jos en väärin muista, niin minulta taisi jäädä tiivistelmästä ainakin jotain asiasisältöä pois, kun ei saanut millään mahtumaan annettuun sanamäärään. Ei siis kovin "sujuvaa" tiivistämistä.

Itselläni suurimmat heikkoudet oikeinkirjoittamisessa ja tekstin selkeydessä. Ensi kerralla yritän käyttää enemmän aikaa suunnitteluun ja tarkastamiseen.

Se on sillä tavalla, että yritys nro. 2 lähtee alkuvuodesta käyntiin.. Viimeks siis 1-vaiheesta 10 pistettä. 11 pistettä olis vieny 2-vaiheeseen. Jeeshh..

Haku päällä.

Hoblaa: heti alkuvuodesta paperit vetämään ja vaan "reeniä ho**, reeniä!". En varmaan koskaan aikaisemmin ole ollut näin varma jostain. :) Hieno fiilis.
Kääpiö kuittaa.

Mitenkäs kun täällä on ollut jonkun verran puhetta tosta naisten fyysisestä koosta ja sitäkautta pärjäämisestä kentällä, niin onko vastaavasti miehillä ollut samankaltaisia ongelmia? Vai onko Suomessa poliiseiksi valkkaantunut fyysisesti keskimääräistä kaduntallaajaa isompaa sakkia? Näitä poliisisarjoja mitä nyt on telkkarissa pyörinyt niin näyttää siltä, että poliisit lähes poikkeuksetta katsovat asiakkaita alaspäin, eli ovat päätä/puoltapäätä pitempiä. Asia on pyörinyt mielessä lähinnä sen takia, koska itse olen ajatellut joskus hamassa tulevaisuudessa (5-10-vuoden päästä) hakea poliisikouluun niin voisiko asiasta tulla ongelmaa kun pituutta ei ole kun "vain" 180cm.

180cm riittää hyvin. Entinen pituusraja oli 175cm, joten pituutesi puolesta ei ole hätää. Itse olen 183cm, ja joitain asiakkaita joutuu katsomaan ylös, mutta so not, elämä on.

ONNITTELUT tällä kertaa sisään päässeille! Ja tsemppiä niille, jotka menee seuraavaan hakuun. Itellä prosessi etenee.....niin mielissään, että äidinkielen sekä suullisesta, että kirjallisesta esseestä rapsahti vitonen molemmista. Ainoina arvosteltavina näin ollen kurssinumero on 5! Wohooo! Hyvin vähän oli esseessä kirjoitusvirheitä. 5 sivun essee ja 6kpl tais olla. Ympyröin kaikki ja yritin tajuntaani paukuttaa! Vielä opinnäytetyön kun puristaisi kasaan niin sitte olis ainaki tää kirjallinen puolen eteen tehty töitä! Saako muuten tuosta AMK tutkinnosta jotain lisäpisteitä, niinku armeijan käynnistä ja missä vaiheessa prosessia ne huomioidaan?Mistä määrästä työkokemusta saa maksimipisteet?
Fyysinen puolikin on paljon kehittyny, mutta on kyllä vielä töitä paljon tehtävissä, varsinkin penkissä! Uimisin tekniikkakouluun sitte tammikuussa myös.

Mutta pituus....oon kyllä nähny pätkäpoliiseja ja minusta tulee sellainen, jos nyt ovet koskaan aukeaa. kun reenaamisen aloitin, olin 160cm. puolen vuoden päästä olin samalla mittarilla, samalla mittaajalla 161,5cm.:rock:Vähänkö nauro se personal trainerkin, mutta mehdollista kuulemma. On joku muukin sanonu, että teikällä on ryhti kyllä muuttunu. :) Mutta pätkä siis olen ja pätkänä mennään jos mennään! :hyper:

Mutta pituus....oon kyllä nähny pätkäpoliiseja ja minusta tulee sellainen, jos nyt ovet koskaan aukeaa. kun reenaamisen aloitin, olin 160cm. puolen vuoden päästä olin samalla mittarilla, samalla mittaajalla 161,5cm.:rock:Vähänkö nauro se personal trainerkin, mutta mehdollista kuulemma. On joku muukin sanonu, että teikällä on ryhti kyllä muuttunu. :) Mutta pätkä siis olen ja pätkänä mennään jos mennään! :hyper:
että 180cm varmaan riittää ihan hyvin! XD

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom