Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Tiukimman linjan mukaan en ole, kun en ole poliisikoulua käynyt, mutta kyllä minä itseäni poliisina pidän. Taustallani OTM:n paperit ja nyt jo vuosia eräässä poliisin valtakunnallisessa yksikössä.

Eli et ole poliisi. Tämän halusin nähdäkin vahvistettuna.

Lauren: Minkä ikäinen olet? Jotenkin sinusta paistaa teksteistä sellaisessa pumpulipallossa kasvaneen Maria Rose Güllenbergin kuva. Näitä on ollut muutama harjoittelussa, ja heille iästä ja suojatusta elämästä johtuen poliisin kenttätyö on osoittautunut täysin vääräksi työksi, jos olen väärässä niin pyydän anteeksi. Terveisin vielä yksi kenttäsika.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotenkin sinusta paistaa teksteistä sellaisessa pumpulipallossa kasvaneen Maria Rose Güllenbergin kuva. Näitä on ollut muutama harjoittelussa, ja heille iästä ja suojatusta elämästä johtuen poliisin kenttätyö on osoittautunut täysin vääräksi työksi, jos olen väärässä niin pyydän anteeksi.

Mikä hiton Maria Rose Güllenberg??? Pumpulipallossa kasvanut? Jaa-a. Paljonpa pystyt muutaman kommentin perusteella sanomaan.

Pojat, pojat. Ollaas nyt herrasmiehiä. ;)

Joko sinäkin alat vittuilemaan minulle..?

Jos lukuhalut ja -kyvyt ovat sillä tasolla, niin äkkiäkös tuohon poliisin tutkinnon kylkiäisiksi hankkii vaikka juristin paperit. Siinä vaiheessa voikin jo hakea KRP:iin tai muihin parempiin virkoihin. Sekös se katkeruudessa piehtaroivia poliisimiehiä jurppisi.

Define "parempi virka"? Sori nyt vaan, mutta vaikka työskenteletkin eräässä valtakunnallisessa yksikössä juristin papereilla, se ei automaattisesti mielestäni tarkoita sitä että paremmat virat ovat esim valtakunnallisessa yksikössä nimeltä keskusrikospoliisi. Joillekin Jokiniemen byroon hommat maistuvat ja toiselle eivät. Ja homma nyt kuitenkin menee niin että KRP:hen hakiessa ei tarvita juristin papereita... toki tietyissä hommissa ne paprut lienevät aika lailla pakolliset.

Katkeruutta? No ei. Mulle on aivan se ja sama kuinka moni ihminen hakee, on hakematta, pääsee tai valmistuu poliisikoulusta tai saa joskus viran. EVVK. Negatiiviset sanat ovat vain varoitus joilla ampua liian ruusuiset kuvitelmat tulevaisuudesta alas... oma ura rullaa oikein kivasti, palkkaluokka on keskimääräistä useamman pykälän parempi ja hommat etenevät muutenkin.

Ja Lauren: Ei tarvitse olla rikoskomisario jotta saa pähkiä juttuja.

Ja Lauren: Ei tarvitse olla rikoskomisario jotta saa pähkiä juttuja.

Ok. Se on aina vaan parempi :) Tarkoitin ehkä nyt tuolla "pähkimisellä", että JOS (siis _jos_ ), joskus töihin pääsisi (mut eihän me päästä, ei tarvitse enää muistuttaa), niin olisi sitä mukavampi tehdä vähän muutakin hommaa (siis haastavampaa) kuin mitä tuolla entisellä kotipaikkakunnallani näin.. Eli vajaan 4000 asukkaan kunta, jossa poliisit pyörii autolla vaan yhtä katua pitkin ja käy välillä heristämässä sormea mopopojille.. Muuta siellä ei ikinä tapahdu. Tai no yhden kerran tapahtui jotain radikaalia, kaks kylän juoppoa pölli joulupukin tamineissa k-kaupasta kaljaa... Ei muuta :hyvä:

Eli vajaan 4000 asukkaan kunta, jossa poliisit pyörii autolla vaan yhtä katua pitkin ja käy välillä heristämässä sormea mopopojille.. Muuta siellä ei ikinä tapahdu. Tai no yhden kerran tapahtui jotain radikaalia, kaks kylän juoppoa pölli joulupukin tamineissa k-kaupasta kaljaa... Ei muuta :hyvä:

Toi on just se, mitä siviilit poliisin toiminnasta näkevät. Uskallan väittää, että kyllä siellä kyläpahasessa muutakin tapahtuu virkavallan näkövinkkelistä.

Toi on just se, mitä siviilit poliisin toiminnasta näkevät. Uskallan väittää, että kyllä siellä kyläpahasessa muutakin tapahtuu virkavallan näkövinkkelistä.

No joo joo :D Kärjistettynä. Mutta tosi harvoin siellä enää poliiseja ihan oikeasti näkee enää... :( Kun oma poliisi hävis sieltä jo muutamia vuosia sitten. Nyt tulevat naapurikunnasta, jos sieltäkään :wtf:

Eli et ole poliisi. Tämän halusin nähdäkin vahvistettuna.

Kiitos. Nyt sain vahvistuksen tuohonkin mieltäni kalvaneeseen kysymykseen. :hyvä:

Vakavasti puhuen poliisiasetuksen (1112/1995) 1 §:n mukaan olen poliisimies, siinä missä konstaapelitkin ja monet muutkin esim. erilaisilla ylitarkastajan vakansseilla työskentelevät.

Poliisimiehet
1 § (1.3.2001/181)

Poliisimiehet kuuluvat päällystöön, alipäällystöön tai miehistöön.

Poliisimiehiä ovat:

1) päällystöön kuuluvat:

a) Poliisihallituksessa poliisiylijohtaja;

b) Poliisihallituksessa ja aluehallinnon viranomaisen poliisin vastuualueella poliisijohtaja, poliisiylitarkastaja, poliisitarkastaja, ylikomisario ja komisario;

c) keskusrikospoliisissa keskusrikospoliisin päällikkö, apulaispäällikkö, rikosylitarkastaja, rikostarkastaja, rikosylikomisario ja rikoskomisario;

d) suojelupoliisissa suojelupoliisin päällikkö, apulaispäällikkö, osastopäällikkö, ylitarkastaja ja tarkastaja;

e) liikkuvassa poliisissa liikkuvan poliisin päällikkö, apulaispäällikkö, liikennepoliisitarkastaja, hallintopäällikkö, ylikomisario ja komisario;

f) Poliisiammattikorkeakoulussa rehtori, ylikomisario, komisario ja poliisipäällystön tutkinnon A-osan, poliisipäällystön virkatutkinnon tai poliisipäällystön tutkinnon suorittanut opettaja;

g) paikallispoliisissa poliisipäällikkö, apulaispoliisipäällikkö, hallinto-osaston johtaja, lupapalvelutoimiston toimistonjohtaja, rikosylitarkastaja, rikostarkastaja, rikosylikomisario, ylikomisario, rikoskomisario ja komisario;
(26.6.2009/517)

2) alipäällystöön kuuluvat rikosylikonstaapeli, ylikonstaapeli, ylietsivä ja poliisialipäällystön virkatutkinnon taikka poliisialipäällystön tutkinnon suorittanut opettaja; sekä

3) miehistöön kuuluvat vanhempi rikoskonstaapeli, vanhempi konstaapeli, etsivä, kouluttaja, nuorempi konstaapeli ja poliisikokelas.

Edellä 1 momentissa tarkoitettuja poliisimiehiä ovat myös sisäasiainministeriön poliisiosaston poliisijohtaja, poliisiylitarkastaja ja poliisitarkastaja, hätäkeskuslaitoksen ja Hallinnon tietotekniikkakeskuksen poliisimiehet sekä siviilihenkilöstön osallistumisesta kriisinhallintaan annetun lain (1287/2004) perusteella poliisitehtäviin nimitetyt poliisimiehet. (3.12.2009/1011)

Kertooko arvon Aapina, millä perusteella en ole poliisimies?

Tätä juurikin tarkoitin sillä, että se olenko poliisi vaiko en, riippuu kysyjän fiiliksistä. Virallisen vastauksen saa edellä lainaamastani säädöksestä, mutta se ei kaikille kelpaa vastaukseksi.

Define "parempi virka"? Sori nyt vaan, mutta vaikka työskenteletkin eräässä valtakunnallisessa yksikössä juristin papereilla, se ei automaattisesti mielestäni tarkoita sitä että paremmat virat ovat esim valtakunnallisessa yksikössä nimeltä keskusrikospoliisi. Joillekin Jokiniemen byroon hommat maistuvat ja toiselle eivät.

Ehkä tuo "parempiin" virkoihin viittaaminen oli hieman tahdintonta. Paremmuutta tai huonoutta kun voi mitata kovin monella tavalla. Eikä tämäkään homma mitään glamouria sisällä. Paperinmakuista työtä riittää loputtomiin, eikä urakehityskään niin kovin lupaavalta näytä. Tuskin tässä eläkeikään saakka jaksan kykkiä, vaikka kyllä tämä melko mukavaa ryhmätyötä on. Siitä olen moniin poliisikollegoihin verrattuna tyytyväinen, etten ole koulutukseni puolesta sidottu yhteen työnantajaan. Helppo nostaa kytkintä, jos siltä rupeaa tuntumaan.

Ja homma nyt kuitenkin menee niin että KRP:hen hakiessa ei tarvita juristin papereita... toki tietyissä hommissa ne paprut lienevät aika lailla pakolliset.

Ei tokikaan tarvita, mutta ylitarkastajien virkoihin vaaditaan ylempää korkeakoulututkintoa ja perehtyneisyyttä alaan. Hervannastakin saa vaaditun pätevyyden, mutta silloin pahvissa lukee DI.

Minäkin voisin kysäistä apina-papinalta, että onko sulla jotain patoutumia muun elämän seurauksena joita tulet tänne purkamaan?? Alkaa vähän sapettamaan kyllä, kun yrität jotain täällä kysyä ja eikö siihen jo joku ala turpaansa länkyttämään. Ei pahalla ihan oikeasti, jos oot oikeassa elämässä mukava tyyppi (mä en voi sitä tietää), mutta hieman kyllä ihmetyttää, että jos ihminen toimii poliisina (ja vielä kentällä), joka todellakin on palveluammatti ja jossa jotain rotia käytöstapojenkin suhteen vaaditaan, niin mistä sitten tämä netissä ilkeily?? :( En mä ole sulle mitään pahaa tietääkseni tehnyt. Ja sit sä toteat mut pumpulissa kasvaneeksi. Niin ja kaikenhan te voitte loppupeleissä perustella sillä realismillanne, mutta ei se kyllä tohon överikommenttien laukomiseen juuri liity.

Itse olen toivottavasti muutaman vuoden kuluttua hakemassa poliisikouluun, jahka saan ammattikoulun ja armeijan suoritetuksi. Lieneekö tuo Laurenin lähettämä uutinen hyvä vai huono asia jos omalta kantilta katson :rolleyes:

Minäkin voisin kysäistä apina-papinalta, että onko sulla jotain patoutumia muun elämän seurauksena joita tulet tänne purkamaan?? Alkaa vähän sapettamaan kyllä, kun yrität jotain täällä kysyä ja eikö siihen jo joku ala turpaansa länkyttämään. Ei pahalla ihan oikeasti, jos oot oikeassa elämässä mukava tyyppi (mä en voi sitä tietää), mutta hieman kyllä ihmetyttää, että jos ihminen toimii poliisina (ja vielä kentällä), joka todellakin on palveluammatti ja jossa jotain rotia käytöstapojenkin suhteen vaaditaan, niin mistä sitten tämä netissä ilkeily?? :( En mä ole sulle mitään pahaa tietääkseni tehnyt. Ja sit sä toteat mut pumpulissa kasvaneeksi. Niin ja kaikenhan te voitte loppupeleissä perustella sillä realismillanne, mutta ei se kyllä tohon överikommenttien laukomiseen juuri liity.

Mä nyt en tilanteeseen liity mitenkään (en edes ole poliisi), mutta ketjua seuranneena uskoisin että kyseessä on osittainen turhautuminen tietynlaisiin asenteiseen ja osittain naisiin kokonaisuutena turvallisuusalalla. Itsekin kyllä muutaman vuoden taustalla olen aika lailla sitä mieltä, että noin yhdeksän kymmenestä vastaantulleesta naispoliisista tai -järkkäristä on sopimaton alalle.

Internet nyt ei kerro koskaan koko totuutta esim. sinusta ihmisenä eli voit olla ihan mainiosti se yksi kymmenestä joka hommiin sopisikin, mutta sitten taas itellä särähtää korvaan esim. toi poliisin ja palveluammatin mainitseminen samassa lauseessa, jota se ei todellakaan ole kuin jossain kauniissa utopiassa. Turvallisuustyötä se on, jossa sen hetkisestä tehtävästä riippuen voidaan käyttää enemmän tai vähemmän asiakaspalvelukeinoja homman hoitamiseksi. Ihan tollaisista pienistä sanavalinnoista päättelin mm. että Aapinalla oli tämä asenne, ja että tommosista sun pienistä sanavalinnoista johtuen vähän tykitti vastaan ;)

Internet nyt ei kerro koskaan koko totuutta esim. sinusta ihmisenä eli voit olla ihan mainiosti se yksi kymmenestä joka hommiin sopisikin, mutta sitten taas itellä särähtää korvaan esim. toi poliisin ja palveluammatin mainitseminen samassa lauseessa, jota se ei todellakaan ole kuin jossain kauniissa utopiassa. Turvallisuustyötä se on, jossa sen hetkisestä tehtävästä riippuen voidaan käyttää enemmän tai vähemmän asiakaspalvelukeinoja homman hoitamiseksi. Ihan tollaisista pienistä sanavalinnoista päättelin mm. että Aapinalla oli tämä asenne, ja että tommosista sun pienistä sanavalinnoista johtuen vähän tykitti vastaan ;)

Okei, okei. Sanoin, että se on palveluammatti. Sä sanoit, että se on turvallisuustyötä. No, edelleen kyllä oon sitä mieltä, että tarvitaan niitä asiakaspalvelujuttujakin. Mut mut.. Kyllä mulle uppoaa toi sunkin mielipitees.. Me, jotka ei olla vielä koulussa eikä poliisin töissä, ei voida tietää luonnollisestikaan aivan täysin, mitä se poliisin työ on. Joten antakaa anteeksi nuo jotkut tyhmät luulot tms.. Mä oon yrittänyt ottaa selvää kaikista mahdollisista lähteistä, että mitä se työ sit OIKEASTI on.. Ettei vaan ala haihattelee sellasen perään, jota esim. televisiossa vaan pintapuolisesti esitellään. Luulen, että jotain oikeaa poliisin työstä nyt olisin selville saanutkin, ja mitä nyt mielessä oon "listannu", niin onhan niitä huonoja puolia aika paljon.. Mutta sitten on niitäkin, jotka itse katson hyviksi ja joiden vuoksi edelleen, kaikesta huolimatta, haluaisin sitä työtä tehdä, jos vain siihen mahdollisuus joskus tulee.

Mä olen nyt pahoillani tosta, mitä Aapinalle sanoin. Tuntu vaan niin oudolle se kommentti, kun tosiaan en mikään tynnyrissä kasvanut pikkuprinsessa ole... :hyper: Meidän perhe ei tosiaan mitään aatelissukua ole eikä (valitettavasti) kartanossa majailla.. Oon aivan tavallisesta perheestä, isä on taksikuski ja äiti Postin työntekijä. Eikä todellakaan mitään hienoja ja varakkaita, rahaa on aina ollu aika vähänlaisesti :( Jos siis sillä "Güllenbergilla" siihen suuntaan viitattiin..?

Koittakaa nyt hyvät immeiset ja poliisit, ja mitä kaikkia täällä onkaan, ymmärtää se, että me "rääpäleet", jotka ei olla vielä kouluun päästy, ollaan kuitenkin aika innokkaita ja välillä vähän hölmöjäkin. Joten saatetaan vaikuttaa aika pelleille välillä. Mutta kyllä se elämä sit opettaa, ainakin toivon niin. Meistä ei oo vielä tullu niin kyynisiä ja paatuneita ;)

Mä nyt en tilanteeseen liity mitenkään (en edes ole poliisi), mutta ketjua seuranneena uskoisin että kyseessä on osittainen turhautuminen tietynlaisiin asenteiseen ja osittain naisiin kokonaisuutena turvallisuusalalla. Itsekin kyllä muutaman vuoden taustalla olen aika lailla sitä mieltä, että noin yhdeksän kymmenestä vastaantulleesta naispoliisista tai -järkkäristä on sopimaton alalle.

Nyt on itsekkin pakko jo kommentoida tätä aihetta. Itsehän et ole poliisi kuten mainitset - en minäkään!
Siispä tämän palstan poliisin kenttätyössä ja miksei muuallakin olevat kommentoikaa nyt ihmeessä tätä, mutta mielestäni poliisin ja palveluammatin mainitseminen samassa lauseessa ei todellakaan särähdä korvaan? Tai riippuen tietysti vähän miten sen "palveluammatin" haluaa käsittää.

Ymmärrän mitä olet varmaankin Immortalist hakenut tuolla, ehkä, että kaikki ei mene aina niinkun haluaisi, joutuu kohtaamaan vittuilua jne. jne.? Kyllä minun mielestäni asia on kuitenkin niin, että kenttätyö on partioidessa pitkälti palveluammatti, tietysti kirjaamis yms. hommat on asia erikseen, mutta ei kai kukaan pelkästään niitä teekkään.
Hyvä asiakaspalvelija osaa mielestäni hoitaa tilanteen loppuun asiallisesti ja ammattitaidolla oli "asiakas" tai tilanne sitten kuinka vittumainen tahansa.

Vai haitko tällä kenties sitä, että palveluammatti sana ei mielestäsi ole toteutunut kohdallasi jos poliisin kanssa olet joutunut asioimaan? Että vaan kauneimmissa utopioissa poliisi todella osaisi palvella asiakastaan? Tällaistakin varmasti löytyy, mutta mielestäni poliisiksi sopii kaikkien muiden vaadittavien ominaisuuksien ja hyvien luonteenpiirteiden lisäksi ihminen, keneltä löytyy aidosti halu palvella ja selvittää asioita viimeiseen saakka. Meitä niinkuin heitäkin - poliiseja on tietysti joka lähtöön ja sieltäkin löytyy erilaisia ihmisiä erilaisilla taustoilla, kokemuksilla ja elämänarvoilla.

Kokonaan toinen asia onkin sitten se haluaako ihminen kuka asioi poliisin kanssa, tehdä yhteistyötä lainkaan vai haluaako syyttää esim. poliisia siitä kun "Vitun mulkku otti multa kortin pois kun ajoin 80 alueella 120 kun ohitin mummon". Tällöin ei varmaankaan juu "asiakkaalle" jää tunne, että hän asioi asiakaspalvelijan kanssa tai vähintääkin sai huonoa palvelua. Asenne?

Jokainen tyylillään...

Odottelen jo innolla totaali lynkkausta :rock:

Onko kenelläkään tietoa mikä oli viime hakujakson pistemäärä millä kouluun pääsi? Vai saako ne tietää sitten vasta kun final touch eli lääkärintarkastus on ohi?

Tack!

Kiitos. Nyt sain vahvistuksen tuohonkin mieltäni kalvaneeseen kysymykseen. :hyvä:

Vakavasti puhuen poliisiasetuksen (1112/1995) 1 §:n mukaan olen poliisimies, siinä missä konstaapelitkin ja monet muutkin esim. erilaisilla ylitarkastajan vakansseilla työskentelevät.

Tätä juurikin tarkoitin sillä, että se olenko poliisi vaiko en, riippuu kysyjän fiiliksistä. Virallisen vastauksen saa edellä lainaamastani säädöksestä, mutta se ei kaikille kelpaa vastaukseksi.

Sä voit pitää itseäsi poliisina jos se sua miellyttää, kun kerran on toi lakitekstikin ja kaikkea. Kuten itse sanoitkin, niin riippuu keneltä kysyy. Itse en ole oikein mieltänyt esim. meidän laitoksen pelkästään juristitaustaista kakkosmiestä poliisiksi, vaikka hänellä sellainen titteli onkin. Hän kun ei ole päivääkään tehnyt poliisin hommia, eikä oikeasti tiedä mitä se on.

Ehkä sain väärän käsityksen aiemmista viesteistäsi, mutta vaikutti aika selkeästi siltä että pidät itseäsi parempana kun on juristin paperit taskussa, ja luonnollisesti se nostaa hiukan niskakarvoja pystyyn. Tähän voisin heittää vastapalloon, että juristikiksi pääsee kuka vain kuka jaksaa lukea tarpeeksi. Poliisikouluun haetaan tietynlaisia ihmisiä, eikä pelkällä hyvällä istumalihaksistolla voisi päästä sisään. Lisäksi uskoisin että lähtökohtaisesti poliisiksi hakeutuva ihminen ei ole hakemassa ensisijaisesti lakia lukemaan, vaan turvallisuusalalle. Eli meidän koulutuksia on jo senkin takia hiukan turha verrata.

En todellakaan halua ruveta eipäs-juupas- riitelyyn, joten omasta puolestani jätän tämän aiheen tähän. Aion silti jatkossakin pitää realismin liekkiä palamassa, ja jos joku kysyy poliisin työstä yms, kerron siitä niin kuin se on (no tietty kaikkea ei voi kertoa).

9/10 vastaan tulleista naispoliiseista sopimattomia alalle? Millä tavalla tämä ilmenee sulle? Oletko itse kahva-apina vai vaksi? Vai molempia?

Poliisin ammatti on palveluammatti. Siinä ei ole vain asiakaspalvelun elementtejä, vaan se on asiakaspalvelua itsessään. Aivan yhtä lailla palvelet asiakasta roudaamalla sen kadulta juoppoputkaan, kuin toisaalta se, että lähetät sille tutkintailmoituksen postissa kotiin. Tää on nimenomaan asiakaspalveluammatti, jossa jatkuvasti punnitaan yksilön ja yhteiskunnan oikeuksia ja velvollisuuksia, rajoja ja vapauksia.

9/10 vastaan tulleista naispoliiseista sopimattomia alalle? Millä tavalla tämä ilmenee sulle? Oletko itse kahva-apina vai vaksi? Vai molempia?

Poliisin ammatti on palveluammatti. Siinä ei ole vain asiakaspalvelun elementtejä, vaan se on asiakaspalvelua itsessään. Aivan yhtä lailla palvelet asiakasta roudaamalla sen kadulta juoppoputkaan, kuin toisaalta se, että lähetät sille tutkintailmoituksen postissa kotiin. Tää on nimenomaan asiakaspalveluammatti, jossa jatkuvasti punnitaan yksilön ja yhteiskunnan oikeuksia ja velvollisuuksia, rajoja ja vapauksia.

No mukava saada kuulla, että en nyt aivan hakoteillä ollut sen käsitykseni kanssa, mitä poliisin työ on.. :wtf: Tuossa yllä nyt tuleekin ne asiat mitä olin luullut poliisin työnkuvaan kuuluvan.. Ja siis tollaista työtä mä haluisin tehdäkin.

Ja aivan sama mitä muutama pässinpää ajattelee naispoliiseista, en jätä suunnitelmiani heidän takiaan toteuttamatta. Nainen voi olla aivan yhtä hyvä, mukava ja pätevä työkaveri kuin mieskin.

Mä oon yrittänyt ottaa selvää kaikista mahdollisista lähteistä, että mitä se työ sit OIKEASTI on..

Hienoa, että olet oikeasti kiinnostunut asiasta etkä vain kuvittele tv-sarjojen ym. perusteella asioita.
MUTTA, poliisin työstä ei voi saada täyttä selvyyttä "ulkopuolinen", ennen kuin oikeasti on tehnyt kyseistä työtä. Ei mistään lähteistä, kertomuksista ym. saa sitä tietoa, mitä tulee, kun itse on asian ytimessä.

Lisäksi poliisityö sisältää niin monia alueita/asioita, ettei esim. vain kentällä ikänsä ollut poliisi välttämättä tiedä kunnolla mitä se touhu tutkinnassa on, tai päinvastoin. Itsekään en ymmärtänyt mitä homma OIKEASTI on, ennen kuin töihin menin, vaikka ihan lähipiirissäni on ollut useampia poliiseja ja olen yhden kanssa kasvanutkin. Enkä siis ymmärrä sitä täysin vieläkään, koska uraa ei ole niin paljon takana.

Ja Mippa: ei poliisiksi sopivalla tarvitse olla halua PALVELLA ketään. Sanavalinta on siis huono. Palveluammatti poliisi kyllä joissakin tilanteissa varmasti on, ja jos mietitään siltä kannalta, että pitää selvittää asioita ja olla asiallinen loppuun asti. Mielestäni poliisilta vaaditaan kuitenkin (monien muiden ominaisuuksien lisäksi) halua AUTTAA ihmisiä. Siitä hommassa on paljolti kyse.

Juu, tuossa pitäisi lukea kentälle, sittenhän tuo pitäisi paikkansa. Naisethan ovat hyviä tutkinnassa, kenttävalvonnassa ym.. Puhtaassa kenttätyössä en ole hirveän montaa naista nähnyt, kenen kanssa voisin puhtaalla omatunnolla myöntää, että työturvallisuusasia on samassa jamassa kuin normikokoisen miehen. Viime aikoina on valitettavasti kentälle harjoitteluun ilmestynyt näitä 155/45/21v prinsessoja. Onneksi vain harjoitteluun.

Lauren, elä ota noin vakavasti asioita.. Tulet kohtaamaan vittuilua ja kuittailua vielä tulevassa työssäsi aikalailla enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom