Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oltiin tuossa hiukan ay-hengessä risteilemässä. Kokoustilassa oli puhujia spjl:n edustajasta aina pohan edustajaan. Kaikkien powerpointeista jäi mieleen sama asia. Työttömien määrä nousee tasaisesti tällä tahdilla niin että
VUONNA 2014 ON 700 TYÖTÖNTÄ.
Ja vielä mahtavampaa on valmistumisen jälkeen olla töissä 2,5 vuotta ja sen jälkeen jäädä nauttimaan ansiosidonnaisesta.
Olis kyllä kanssa mukava tietää, montako määräaikaista jää työttömäksi vuoden loppuun mennessä. Pirkanmaalla vissiin lukema on jotain 30-40. Veikkaan tosin, että muualla on paljon vähemmän, koska Pirkanmaalla vakinaistamiset ovat tuntuneet olevan todella kortilla. Vuonna 2010 ei yhtä ainoatakaan vk:ta vakinaistettu.
Pääsiköhän III-vaiheeseen yhtään naista? Tietääkö kukaan sitä pisterajaa? Minulle sanottiin soittaessani koululle, että 20-30% "kiintiö" naisista ei päde tälläkertaa, koska naiset ovat pärjänneet niin huonosti kuntokokeissa. Itseäni tämä vähän riipaisi sillä kohdallani näin ei ollut.
Jos 20 otetaan sisään niin "kiintiöllä" se olisi ollut 2-4 naista.
Onnellisia ovat he, jotka kouluun ovat valikoituneet. Varmaa on myös se, että he ovat parasta A-ryhmää.
Pääsiköhän III-vaiheeseen yhtään naista? Tietääkö kukaan sitä pisterajaa? Minulle sanottiin soittaessani koululle, että 20-30% "kiintiö" naisista ei päde tälläkertaa, koska naiset ovat pärjänneet niin huonosti kuntokokeissa. Itseäni tämä vähän riipaisi sillä kohdallani näin ei ollut.
Jos 20 otetaan sisään niin "kiintiöllä" se olisi ollut 2-4 naista.
Onnellisia ovat he, jotka kouluun ovat valikoituneet. Varmaa on myös se, että he ovat parasta A-ryhmää.
Poliisiammattikorkeakoulu voisi vaihtaa nimensä Työttömyysammattikorkeakouluksi. Sieltä, kun valmistuu pääsee suoraan työttömäksi ja nauttimaan ansiosidonnaista työttömyysrahaa. Mahtava juttu kouluttautua 2,5 vuotta päästäkseen työttömäksi.
Polamk on ainoa oppilaitos, josta valmistuva saa ansiosidonnaista, kiitos osittain palkallisen opiskelun.
Työttömäksi valmistuva kulttuuripersoona ei saa kuin peruspäivärahan ja opintojen aikainen asuminen, ruokahuollosta puhumattakaan on rahoitettu opintolainalla. Tasan ei mene murot.
Toisaalta, tuosta pollarioppilaitoksesta valmistuva on pätevä tasan yhteen hommaan. Kulttuuripersoona on sitä vastoin pätevä huomattavasti useampaan erilaiseen työhön ja eri työnantajien leipiin.
(Disclaimer: okei, voi saada jostain tullilta tutkijan paikan ehkä, ainakin joskus ennen saattoi saada.. ja voi päästä häkeen, mutta sielläkin tarttee lähtökohtaisesti lisää koulutusta)
Onko kellään ollut metsästysrikkomusta 4 vuotta takaperin tehtynä ennen kouluun hakua tai vastaavaa?? Sen jälkeen tullut rikkeettömästi eleltyä. Ammuin vahingossa yhden hirven liikaa metsäreissulla ja päiväsakkoja tuli. Koululta tiedostelen asiaa myös mutta ajattelin täältä ultimaattisen totuuden keitaalta ensin tiedustella;)
Onko kellään ollut metsästysrikkomusta 4 vuotta takaperin tehtynä ennen kouluun hakua tai vastaavaa?? Sen jälkeen tullut rikkeettömästi eleltyä. Ammuin vahingossa yhden hirven liikaa metsäreissulla ja päiväsakkoja tuli. Koululta tiedostelen asiaa myös mutta ajattelin täältä ultimaattisen totuuden keitaalta ensin tiedustella;)
Terve.
Lukenut tätä ketjua tuolta sivulta 180 sivulle 280 nyt ( :wtf: ), mutta päästänpä nyt viimeisellä sitten itsekin jotain viestiä ilmoille... Eli olen poliisikouluun hakemassa tuossa 16. päivä alkavalla hakujaksolla ja tänään kävin optikolla näöntarkastuksessa.. Mut mut... Tuolla koulun sivuillahan sanotaan, että "Näkökyvyn tulee olla kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 ilman silmälaseja ja piilolinssejä sekä silmälasein tai piilolinssein korjattuna kummallakin silmällä erikseen vähintään 1.0."
Minulle optikko kirjoitti todistukseen seuraavat lukemat:
Näöntarkkuus korjaamatta (ilman silmälaseja) - oikea silmä: 0.99 - vasen silmä: 0.99
Näöntarkkuus korjattuna - oikea silmä: 0.99 - vasen silmä: 0.99
Värinäkö oli normaali.
Eli!!!! onko nuo mun lukemat nyt sellaiset että ei jää nyt niistä kiinni?? Optikko ainakin sanoi, että hänen mielestään pitäisi olla kunnossa, että ei pitäisi olla noin pienestä kiinni.. Siis pienestä kiinni? Mistä? Eli tarkoittiko hän nyt tuota "näöntarkkuus korjattuna"-kohtaa?? Jossa pitäisi olla siis 1.0 ja mulla on 0.99?
Voi prkl, jos tää tyssäs nyt johonkin 0.01-marginaaliin...... :'(
Ja vielä mahtavampaa on valmistumisen jälkeen olla töissä 2,5 vuotta ja sen jälkeen jäädä nauttimaan ansiosidonnaisesta.
Olis kyllä kanssa mukava tietää, montako määräaikaista jää työttömäksi vuoden loppuun mennessä. Pirkanmaalla vissiin lukema on jotain 30-40. Veikkaan tosin, että muualla on paljon vähemmän, koska Pirkanmaalla vakinaistamiset ovat tuntuneet olevan todella kortilla. Vuonna 2010 ei yhtä ainoatakaan vk:ta vakinaistettu.
Onkohan sulla noi lukemat nyt oikein merkattu, koska ton mukaan sun näkökyky ois sama laseilla ja ilman. Ja mikäli korjaamatta sun näkökyky on parempi kuin toi 0.2 niin eihän siinä sit ole ongelmaa vaikka jäiskin laseilla alle 1.0, kunhan vaan hommaat vahvemmat linssit, joilla näet paremmin kun toi 1.0
Työttömien määrä varmaankin lisääntyy ihan kivasti. Että onnea vaan taas uusimmalle kurssille joka näkyy aloittaneen taaperruksensa smurffimaassa nyt maanantaina... opiskelu on varmasti jännää ja iloisia naamoja näkyy olevan mutta 2,5v päässä häämöttää hieman epävakaa tulevaisuus.
. Eli se kysymys: Luuletko, että tämä vallitseva tilanne ei tuu millään lailla paranee (jos siis oletetaan, että pääsisin vaikka ensi vuoden eli 2012 puolella sisään) tulevaisuudessa, edes vaikka joskus 2015....?? :(
Niin ja totta kai sitä miettii, että on ehkä hieman idiootti ja naiivi, kun kuvittelee, että "kyllä niitä töitä sitten on myöhemmin, että kyllä mä haluan hakea", mutta tilanne vaan on se, että kyllä se ketuttaa tyytyä johonkin "kakkosvaihtoehtoon", kun pennusta asti tätä miettinyt ja jahkannut. Porukat tosin on lääkikseen laittamassa ja oon sinne jo kaks kertaa hakenutkin, mutta kun ei ole enää tänä vuonna mitään motivaatiota alkaa taas kerran sinne tahkoamaan ja lukemaan.. Haluaisi vihdoin kuunnella sitä omaa nuppiaan ja sydäntään, eikä mennä sukulaisten odotuksien mukaan..