Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Oisko tää nyt sit kuitenkin se lopullinen totuus? ;)

PARAS AMMATTI (kakkosluokkalaisen kirjoitus ko. aiheesta)

Kun kasvan isoksi haluan tulla poliisiksi, koska se on hauska homma ja helppo. Siitä syystä poliiseja on nykyisin niin paljon.

Poliisien ei tarvitse käydä paljon kouluja. Heidän on opittava tuntemaan numerot, jotta osaisivat lukea auton mittareita. Heidän täytyy osata laskea, että osaavat kirjoittaa sakkoja, joista saavat rahaa.

Poliisien täytyy olla myös rohkeita, koska jos auto tai tutka menevät rikki, heidän täytyy pysyä rauhallisina, jotta tietäisivät mitä tehdä.

Poliiseilla täytyy olla myös hyvät silmät, että he näkisivät pimeässä. Heillä pitää olla myös hyvä kuulo, että he kuulevat rosvojen äänet. He eivät saa pelätä pimeää ja kummituksia, vaikka niitä on ulkona paljon enemmän kuin sisällä.

Hyvä puoli poliisina on se, että he tienaavat paljon enemmän rahaa kuin he ehtivät kuluttaa. Se johtuu siitä, että useimmat ihmiset pitävät poliisin työtä erittäin vaarallisena. Vain poliisit tietävät kuinka helppoa se on.

Huono puoli poliisina olemisessa on se, että kaikki tytöt tykkäävät niistä ja haluavat mennä naimisiin poliisien kanssa.

Toivottavasti minä en tule kovin viisaaksi, jos tulen, niin minusta ei voisi tulla poliisia ja sitten minun pitäisi mennä töihin."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oisko tää nyt sit kuitenkin se lopullinen totuus? ;)

PARAS AMMATTI (kakkosluokkalaisen kirjoitus ko. aiheesta)

Kun kasvan isoksi haluan tulla poliisiksi, koska se on hauska homma ja helppo. Siitä syystä poliiseja on nykyisin niin paljon.

Poliisien ei tarvitse käydä paljon kouluja. Heidän on opittava tuntemaan numerot, jotta osaisivat lukea auton mittareita. Heidän täytyy osata laskea, että osaavat kirjoittaa sakkoja, joista saavat rahaa.

Poliisien täytyy olla myös rohkeita, koska jos auto tai tutka menevät rikki, heidän täytyy pysyä rauhallisina, jotta tietäisivät mitä tehdä.

Poliiseilla täytyy olla myös hyvät silmät, että he näkisivät pimeässä. Heillä pitää olla myös hyvä kuulo, että he kuulevat rosvojen äänet. He eivät saa pelätä pimeää ja kummituksia, vaikka niitä on ulkona paljon enemmän kuin sisällä.

Hyvä puoli poliisina on se, että he tienaavat paljon enemmän rahaa kuin he ehtivät kuluttaa. Se johtuu siitä, että useimmat ihmiset pitävät poliisin työtä erittäin vaarallisena. Vain poliisit tietävät kuinka helppoa se on.

Huono puoli poliisina olemisessa on se, että kaikki tytöt tykkäävät niistä ja haluavat mennä naimisiin poliisien kanssa.

Toivottavasti minä en tule kovin viisaaksi, jos tulen, niin minusta ei voisi tulla poliisia ja sitten minun pitäisi mennä töihin."

Tämä on niin hyvä, vaikka vääntämällä väännetty onkin :D
Varsinkin nää kohdat alkaa kuulostaa melkein jo todelta:

Toivottavasti minä en tule kovin viisaaksi, jos tulen, niin minusta ei voisi tulla poliisia ja sitten minun pitäisi mennä töihin

Ei kai sitä tarvitse siellä haastattelussa erikseen painottaa... Tuo auttaminen on kuitenkin pieni osa sitä kokonaisuutta joka liittyy oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen, sekä yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseen.

edit. En juo olutta. ;)
Vastaukseni olikin lähinnä sarkastinen. Kaikki sanoo haastatteluissa käytännössä samat mantrat, kun kysytään mikä poliisin ammatissa kiinnostaa, tai alkoholinkäytöstä.

"Huono puoli poliisina olemisessa on se, että kaikki tytöt tykkäävät niistä ja haluavat mennä naimisiin poliisien kanssa." Kumma juttu, mutta kyllä naisiin jostain syystä tuntuu vetoavan se paskainen haalari. Ei voi aina ymmärtää...

Vastaukseni olikin lähinnä sarkastinen. Kaikki sanoo haastatteluissa käytännössä samat mantrat, kun kysytään mikä poliisin ammatissa kiinnostaa, tai alkoholinkäytöstä.

"Huono puoli poliisina olemisessa on se, että kaikki tytöt tykkäävät niistä ja haluavat mennä naimisiin poliisien kanssa." Kumma juttu, mutta kyllä naisiin jostain syystä tuntuu vetoavan se paskainen haalari. Ei voi aina ymmärtää...

Mäkin käytän töissäni paskasia haalareita, mut niillä ei saa kyllä naista :(

Täyttääkö syrjinnän piirteet?

Vaikka keskustelu jo siirtyikin eteepäin, niin vastataan/täsmennetään nyt aikaisempaan tämän verran:

9/10 vastaan tulleista naispoliiseista sopimattomia alalle? Millä tavalla tämä ilmenee sulle? Oletko itse kahva-apina vai vaksi? Vai molempia?

Molempia.

Suurimmat erot mies- ja naispoliisien välillä tuntuu tulevan silloin kun paska iskee tuulettimeen. Joillain naisilla on käsittämätön taipumus jäätyä aivan täysin, tai vastaavasti ruveta stressaamaan melko paljon. Myönnetään, että onhan näitä miehissäkin. Prosentuaalisesti selvästi enemmän kuitenkin naisissa. Perustan tämän omaan suht laajaan kokemuspohjaan. En tiedä pohjautuuko tuo miesten lapsuuden ajan rajumpiin leikkeihin, vai onko "toiminta" vain luonnostaan miesten genetiikassa, mutta ero on melko merkittävä.

Juurikin näin. Oma näkökantani on sinänsä yksiselitteinen siinä, että kun kentällä ollaan niin jopa niissä harvinaisimmissa tilanteissa tulee pärjätä, olivat sitten kuinka harvinaisia tahansa. Jäätymiset / fyysinen alivoimaisuus ei kuulu sinne.

Auttaminen on jossain tapauksissa toki plussaa, mutta minun on vaikea nähdä melko suurta osaa keikoista auttamisena. Poliisi ei myöskään ole varsinainen palveluammatti vaikka ns. asiakaspalvelutaidot ovat työssä eduksi. Poliisi on turvallisuusalan ammatti, kontrolliammatti.

Ja tätä hain vastakkainasettelulla palveluammatti <--> turvallisuusalan ammatti.

Sä voit pitää itseäsi poliisina jos se sua miellyttää, kun kerran on toi lakitekstikin ja kaikkea. Kuten itse sanoitkin, niin riippuu keneltä kysyy. Itse en ole oikein mieltänyt esim. meidän laitoksen pelkästään juristitaustaista kakkosmiestä poliisiksi, vaikka hänellä sellainen titteli onkin. Hän kun ei ole päivääkään tehnyt poliisin hommia, eikä oikeasti tiedä mitä se on.

Tsot tsot, poeka. En väittänyt pitäväni itseäni poliisina. En oikein itsekään tiedä, mikä olen. Lakitekstin mukaan olen virka-asemaltani poliisi, mutta itse pidän itseäni ennemmin lakimiehenä.

Omassa työyhteisössä pidän yhtenä parhaimpana seikkana sitä, että työkaverit ovat taustaltaan hyvin erilaisista kouluista valmistuneita. On niitä aitoja poliiseja, lakimiehiä, ekonomeja, insinöörejä ja muita nörttejä. On joukossa muutama luonnontieteilijä ja ehta kapiainenkin. Kuitenkin perustyötehtävät ovat kaikilla ryhmillä melko samanlaisia.

Kaikki kunnia niille oikeille poliiseille. Minusta ei olisi seurustelemaan yöt pitkät känniääliöiden kanssa. Ei vaan riittäisi pinna..

Kun itse hain tänä vuonna ensimmäistä kertaa poliisikouluun, oli hakemiseeni yksi merkittävä asia ihmisten auttaminen. Yksi niiden monien muiden rinnalla, jonka vuoksi haluaisin poliisina työskennellä on se, että pystyisin konkreettisesti auttamaan hädässä olevia ihmisiä.

Aikoinana pääsykokeissa ryhmähaastattelussa useampikin nainen toi esille sen "mä haluan niin auttaa ihmisiä" aspektin. Yhtään näistä en kurssilla nähnyt.

Onhan sitä nähty ja kuultu tarinoita tyttösistä jotka 5min aikana ehtivät niiin samaistua ym. riehuvaan maahanmuuttajanuorukaiseen että vielä putkan ovella tirahtaa pieni kyynel ja tätä riehuvaa nuorukaista pitää ihan halata. Sniisk... ja jos tuollainen tulee samaan autoon meikäläisen kanssa niin palautan sen välittömästi takaisin taloon, yksin on mukavampi ja turvallisempi ajella.

Aikoinana pääsykokeissa ryhmähaastattelussa useampikin nainen toi esille sen "mä haluan niin auttaa ihmisiä" aspektin. Yhtään näistä en kurssilla nähnyt.

Onhan sitä nähty ja kuultu tarinoita tyttösistä jotka 5min aikana ehtivät niiin samaistua ym. riehuvaan maahanmuuttajanuorukaiseen että vielä putkan ovella tirahtaa pieni kyynel ja tätä riehuvaa nuorukaista pitää ihan halata. Sniisk... ja jos tuollainen tulee samaan autoon meikäläisen kanssa niin palautan sen välittömästi takaisin taloon, yksin on mukavampi ja turvallisempi ajella.
Olen pari kertaa päässyt ihastelemaan tuota liveä. Huikeaa settiä...

Sniisk... ja jos tuollainen tulee samaan autoon meikäläisen kanssa niin palautan sen välittömästi takaisin taloon, yksin on mukavampi ja turvallisempi ajella.

No mä oon ainakin vaihtamassa ammattia sen takia ettei mun tarvitse enää ikinä "auttaa" tai hoitaa ihmisia, paijata niiden päätä ja tarjota empatiaa jne. Sitä varten on olemassa hoitajat ja sairaalat.

Tuntuu oleven naisilla vaikeaa saada kolleegojen hyväksyntää, saati asiakkaiden. Jos omat työkaverit eivät arvosta sinua, koska olet nainen, niin mitä örveltäjäkaduntallaajat sitten? Kuulostaa siltä, että naisena tulee olla tuplanahka vittuilun osalta, koska sitä sataa omasta organisaatiosta sekä asiakkailta. :piis: Tuntuu nyt vähän siltä, että naisena joudut todistelemaan olevasi vähintäänkin yhtähyvä, mielellään parempi kuin miespuoliset kolleegasi.

Monessa asiassa olen kyllä kuitenkin samaa mieltä. Fyysiset eroavaisuudet ovat tosiasioita eikä niille vain mahda mitään. On niitä eroja sekä miestenkesken että naistenkeskenkin. Eikä minunkaan mielestä poliisinammatti ole ensisijaisesti palveluammatti.

Kyllä te, jotka kentällä toimitte tiedätte kuinka naiset siellä pärjää.

Kysyisinkin, että kuinka paljon siitä on omasta asenteesta kiinni? Siis se, että teidän (poliisien) asenne on aika tyly naisia kohtaan
"Onhan sitä nähty ja kuultu tarinoita tyttösistä jotka 5min aikana ehtivät niiin samaistua ym. riehuvaan maahanmuuttajanuorukaiseen että vielä putkan ovella tirahtaa pieni kyynel ja tätä riehuvaa nuorukaista pitää ihan halata. Sniisk... ja jos tuollainen tulee samaan autoon meikäläisen kanssa niin palautan sen välittömästi takaisin taloon, yksin on mukavampi ja turvallisempi ajella"

Miksi naisia ylipäätään kentälle sijoitetaan jos he eivät siellä tule pärjäämään? Ei kai se ole kenenkään etu ettei pätevimpiä ihmisiä oteta oikeille paikoille. :wtf: Itse olin joskus taannoin luennolla, joka kertoi Suomen yleisimmistä huumausaineista tänäpäivänä. Sen piti TOOODELLA mukavan ja pätevän oloinen nainen (nimeä en enää muista). Hän muistaakseni koulutti ihmisiä mm. voimankaytössä Pasilassa. Hänen toimenkuvansa muutenkin tuntui olevan monipuolinen. Jos joskus itse pääsisin (edes) poliisikouluun niin siinä olisi hyvä esikuva.:D:worship: Hän oli rento, sporttisen oloinen ja ammattitaitoisen oloinen lennoitsija.

Tuntuu oleven naisilla vaikeaa saada kolleegojen hyväksyntää, saati asiakkaiden. Jos omat työkaverit eivät arvosta sinua, koska olet nainen, niin mitä örveltäjäkaduntallaajat sitten? Kuulostaa siltä, että naisena tulee olla tuplanahka vittuilun osalta, koska sitä sataa omasta organisaatiosta sekä asiakkailta. :piis: Tuntuu nyt vähän siltä, että naisena joudut todistelemaan olevasi vähintäänkin yhtähyvä, mielellään parempi kuin miespuoliset kolleegasi.

Monessa asiassa olen kyllä kuitenkin samaa mieltä. Fyysiset eroavaisuudet ovat tosiasioita eikä niille vain mahda mitään. On niitä eroja sekä miestenkesken että naistenkeskenkin. Eikä minunkaan mielestä poliisinammatti ole ensisijaisesti palveluammatti.

Kysyisinkin, että kuinka paljon siitä on omasta asenteesta kiinni? Siis se, että teidän (poliisien) asenne on aika tyly naisia kohtaan
"Onhan sitä nähty ja kuultu tarinoita tyttösistä jotka 5min aikana ehtivät niiin samaistua ym. riehuvaan maahanmuuttajanuorukaiseen että vielä putkan ovella tirahtaa pieni kyynel ja tätä riehuvaa nuorukaista pitää ihan halata. Sniisk... ja jos tuollainen tulee samaan autoon meikäläisen kanssa niin palautan sen välittömästi takaisin taloon, yksin on mukavampi ja turvallisempi ajella"

Miksi naisia ylipäätään kentälle sijoitetaan jos he eivät siellä tule pärjäämään? Ei kai se ole kenenkään etu ettei pätevimpiä ihmisiä oteta oikeille paikoille. :wtf: Itse olin joskus taannoin luennolla, joka kertoi Suomen yleisimmistä huumausaineista tänäpäivänä. Sen piti TOOODELLA mukavan ja pätevän oloinen nainen (nimeä en enää muista). Hän muistaakseni koulutti ihmisiä mm. voimankaytössä Pasilassa. Hänen toimenkuvansa muutenkin tuntui olevan monipuolinen. Jos joskus itse pääsisin (edes) poliisikouluun niin siinä olisi hyvä esikuva.:D:worship: Hän oli rento, sporttisen oloinen ja ammattitaitoisen oloinen lennoitsija.

Jos saat allekirjoittaneen viesteistä sellaisen kuvan että naiselle kollegojen hyväksyntää ei tule, olet väärässä. Samoiten olet väärässä jos saat sen kuvan että naisen tulee kestää tuplamäärä vittuilua koska sitä tulee myös oman organisaation sisältä enemmän kuin miehille.

Asenne tyly? Tuo quottaamasi pätkä ei liity millään tavalla siihen että mun asenne olisi tyly naisia kohtaan vaan se liittyy siihen, että häpeäisin silmät päästäni jos oma partiokaveri käyttäytyisi edelläkuvatulla tavalla... ja btw, tuo esimerkki ei ole keksitty vaan noin on tapahtunut oikeasti. Ihminen on täysin väärässä paikassa jos sitä itketetään random paskajutuilla ja se saadaan halaamaan putkareissun tienannutta idioottia muutaman minuutin puhutuksella. Tuollainen ihminen ei ikinä tule pärjäämään tilanteissa joissa asiakas ei ole suostuvainen/kyllä-asiakas.

Mulla on semmoinen perstuntuma, että iso osa esimerkiksi naisharkkareista ajattelee olevansa hyviä ja kykeneviä kentälle, mutta suurin osa heistä on väärässä...Sen kyllä huomaa toisaalta nopeasti, jos henkilö ON sopiva kentälle. Turha koittaa esittää mitään mitä ei ole, tai varsinkaan koittaa saada muiden "hyväksyntää", sillä joko sovit kentälle tai et sovi. Ei jonkun roolin vetäminen sitä muuksi muuta. Itsehän se pitäisi huomata ja tajuta, mutta olen havainnut että itsekritiikin puute saattaa olla melko dominoiva ominaisuus. Halutaan ummistaa silmät siltä että tämä ei ole ehkä minun paikkani, ja sitten koitetaan kalastaa sitä muiden "hyväksyntää".

Kentällehän ei ole mitään pääsykokeita, joten totta kai sielläkin on porukkaa laidasta laitaan. Ei kaikki miehetkään siellä todellakaan ole ihan sellaisia mitä voisi kuvitella.

Kyllä niitä särmiä ja kykeneviä naisia on. Turha stressata mistään "hyväksynnästä". Jos olet pätevä tyyppi, niin kyllä se huomataan. Jos taas et ole ja vedät jotain roolia, se huomataan vielä nopeammin.

Mulla ei ole mielestäni mitään asenteellisuutta naispoliiseja kohtaan, ja ajan ihan mielelläni heidän kanssaan. Valitettavasti naiset eivät vaan lähde samalta viivalta kuin miehet, johtuen fyysisistä ominaisuuksista. Miehet osaavat kaiken minkä nainenkin (mitä kenttähommissa tarvitaan), mutta sitten on vielä se fyysinen etu...

Edit. Ei sitä kenttää kannata kaikesta paatoksesta huolimatta pitää minään peikkona. Suomessa on kuitenkin vielä verrattain rauhallista, eikä ne päivät todellakaan mitään tulitaistelua ja painia ole. Ihan hyvin se menee jos on terve pää olkapäiden välissä. Tietty sitten kun on aika toimia, niin mielellään sitä odottaa että partiokaveri myös toimii =)

Entisenä idealistina yhdyn kyllä tuohon, että poliisin ammatti on kontrolliammatti. Itse lähdin poliisikouluun taivaanrannat silmissä, mutta onneksi palasin maan pinnalle parin viikon jälkeen työharjoittelussa. Poliisin työ on turvaamista, ei niinkään auttamista. Vaikka siinä sivussa on tullut hiukan autettuakin ihmisiä. Ehkäpä se auttamisen utopia katoaa, koska aina juoppoja, hulluja ja vaimonhakkaajia riittää, vaikka tekisit kuinka hommia.

Nyt kun on puhuttu kenttähommista, niin mainitaan rikostutkinta. Kaikista ei ole kentälle, ei kaikista ole rikostutkintaan. Rikosilmoitusten vastaanoton ja pöytäkirjan kasaamisen tekee apinakin, mutta isommat jutut ja juttusarjat vaativat organisointikykyjä ja aivoja, joita kaikilta ei löydy. Ja kuulustelukin on oma taiteenlajinsa. Se on sääli, että tutkinnan puolesta oikein tekemällä tehdään jämähommaa. Etenkin perustutkinnasta, jossa tehdään olennainen osa poliisin työstä. Työpaine on kova ja arvostus minimissä.

Entisenä idealistina yhdyn kyllä tuohon, että poliisin ammatti on kontrolliammatti. Itse lähdin poliisikouluun taivaanrannat silmissä, mutta onneksi palasin maan pinnalle parin viikon jälkeen työharjoittelussa. Poliisin työ on turvaamista, ei niinkään auttamista. Vaikka siinä sivussa on tullut hiukan autettuakin ihmisiä. Ehkäpä se auttamisen utopia katoaa, koska aina juoppoja, hulluja ja vaimonhakkaajia riittää, vaikka tekisit kuinka hommia.

Nyt kun on puhuttu kenttähommista, niin mainitaan rikostutkinta. Kaikista ei ole kentälle, ei kaikista ole rikostutkintaan. Rikosilmoitusten vastaanoton ja pöytäkirjan kasaamisen tekee apinakin, mutta isommat jutut ja juttusarjat vaativat organisointikykyjä ja aivoja, joita kaikilta ei löydy. Ja kuulustelukin on oma taiteenlajinsa. Se on sääli, että tutkinnan puolesta oikein tekemällä tehdään jämähommaa. Etenkin perustutkinnasta, jossa tehdään olennainen osa poliisin työstä. Työpaine on kova ja arvostus minimissä.
Olen kyllä samoilla linjoilla. Olin itse massatutkinnassa ennen kentälle menoa vuosia sitten, enkä muistele sitä aikaa kovinkaan hyvällä. Homma on suoraan sanoen melko perseestä, eikä todellakaan kovinkaan hohdokasta, ainakaan omasta mielestäni. Joka päivä ihan saatanasti tekemistä, eikä ikinä mitään "jännää". Sitten kun ei tule haittojakaan, niin palkassakin jäädään jälkeen ihan perkeleesti. Löysin ensimmäisiä palkkakuitteja mitä olen saanut, ja vuosituloni ovat nousseet melko tasan 12k...Melko hankala varmaan motivoida nuoria poliiseja kiinnostumaan tutkinnasta.

Meillä on kyllä niitäkin nuoria, jotka eivät ole olleet vk:na päivääkään kentällä, vaan hankittuaan kannuksia normaalitutkinnassa, he ovat halunneet ja päässeet vaativampaan tutkintaan. Itselläni ei ole tuosta päivääkään kokemusta, joten en tiedä minkälaisia heidän työpäivänsä on. Kuulemma se voi olla tosi mielenkiintoista, ja uskon että näin onkin.

Vanhemmat jermut kertoivat, että ennen kentälle jouduttiin ja tutkintaan päästiin. Nyt se taitaa olla aika lailla toisinpäin, ainakin nuoremmilla.

Minusta on hyvä, että kentällä on naispoliiseja. Mielestäni olisi hyvä jos jokaiseen vuoroon saataisiin nainen.

Naisasiakkaan kohdistuvia tarkastuksia tulee tasaisin väliajoin, joten olisi suotavaa, että se naispoliisi olisi nopeasti saatavilla. Virka-aikana tässä ei ole ongelmaa, mutta yöaikaan naispoliisin paikalle saaminen voi olla hankalaa.

Mielestäni on myös parempi, että olisi naispoliisi keskustelemassa mm. raiskaustapauksissa. Toki se mieheltäkin onnistuu, mutta oma tuntuma on, että asiakas ei miespoliisille pysty oikein kertomaan tapahtumista. Meillä ainakin kyseiset tehtävät pyrkii hoitamaan partio, jossa on nainen.

Olen kyllä samaa mieltä aikaisemmin kirjoittaneiden kanssa, että mietityttää nuo vääntötilanteet naisen kanssa. Myös joillakin naisilla on aika provosoiva puhetyyli asiakkaisiin.

Jotkut ajattelee edelleen, että naispoliisi voi rauhtoittaa tilannetta. Ehkä noinkin, mutta on tiedossa asiakkaita, jotka provosoituvat naispoliisista. Ei voi luottaa tuohon "herrasmiesmäisyyteen" asiakkaiden suhteen.

No, voi hyvänen aika. En kyllä ymmärrä missä olette tuollaisiin naispoliiseihin/harkkareihin törmänneet?! Ja toisekseen, auttamistakin on aika monenlaista. Tai mulle sen merkitys on hyvinkin laaja.

Itse koen edelleen auttavani ihmisiä poliisin ammatissa. Niin paljon siihen hommaan kuuluu tavallisten kansalaisten kanssa asiointia, jonka lasken kyllä auttamiseksi, vaikka olisi ao-kuulustelu tai kolaripaikan selvittelyä. Mutta myös se on auttamista, että juoppo viedään kadulta makaamasta putkaan tai riehuva äijä kotoa säilöön. Silloin autan sekä itse kohdehenkilöä että sivullisia.

En kuitenkaan koe minkäänlaista paapomisen/hellittelyn/pään silittelyn tarvetta! En uhrin enkä kenenkään osapuolen. Mua ei todellakaan itketä, vaikka kuinka huono-osainen vietäisiin putkaan tai ryysyissä kulkeva kerjäläinen rukoilee jalkojen juuressa. Päinvastoin, mua ärsyttää moni tuollainen asia, mutta silti työni on tavalla tai toisella auttamista. Auttaa voi, vaikkei kokisi minkäänlaista myötätuntoa toista kohtaan.

No, niin tai näin, jokaisella on omat näkökulmansa ja mielipiteensä. Mun mielestä poliisi auttaa aina, on osaltaan palveluammatti ja suurimmaksi osaksi turvallisuusalan ammatti.

No, voi hyvänen aika. En kyllä ymmärrä missä olette tuollaisiin naispoliiseihin/harkkareihin törmänneet?! Ja toisekseen, auttamistakin on aika monenlaista. Tai mulle sen merkitys on hyvinkin laaja.

Noita tarinoita urpoilusta olisi vaikka kuinka paljon mutta jätän ne nyt kuitenkin kertomatta. Ehkä jossain pikkupaikkakunnalla tuota koheltamista näkee vähän harvemmin kun ihmismassatkin ovat pienemmät, niin siis poliiseissa kuin asiakkaissakin. Kyllä typeriin tempauksiin törmää jos pitää silmänsä auki ja eritoten suurella todennäköisyydellä jos työskentelee tiheämmin asutussa Suomessa....

Juu, tuossa pitäisi lukea kentälle, sittenhän tuo pitäisi paikkansa. Naisethan ovat hyviä tutkinnassa, kenttävalvonnassa ym.. Puhtaassa kenttätyössä en ole hirveän montaa naista nähnyt, kenen kanssa voisin puhtaalla omatunnolla myöntää, että työturvallisuusasia on samassa jamassa kuin normikokoisen miehen. Viime aikoina on valitettavasti kentälle harjoitteluun ilmestynyt näitä 155/45/21v prinsessoja. Onneksi vain harjoitteluun.
Onneks mä oon sentään 160/57/26 :hyper:

Tanten: Ihan mielenkiinnosta kysyn, oletko koulussa vai valmistunut? Suurimman osan tän palstan pollareista hahmotan aika hyvin, mutta just nyt en satu sun "historiaasi" muistamaan =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom