Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
En nyt halua pelotella ketään kokeisiin menijää, mutta ei kannata uintia pitää liian iisinä osana. Kyllä siinä vaiheessa voi jo olla hapoilla koko kroppa, ja jos ei harjoitellessakaan ole 3minuuttiin päässyt, niin...

Muistan vaan aikanaan omista kokeista, kun olin jo suorittanut uinnin ja jäin kannustamaan seuraavia, niin yhdellä tytöllä taisi mennä vaivaiset 5-10sek. yliaikaa. Ja koska alla oli jo yksi hylsy, niin mukavaa kotimatkaa vaan. Tsemppiä siis kaikille, mutta kyllä jokainen osio kannattaa ottaa "tosissaan".
No tosta olen samaa mieltä et tosissaan pitää ottaa. Ite uin sen ihan rauhakseen rintauinnilla. Kyllä se uintiosiokin kannattaa harjotella, mielummin ui rintaa edes jonkinlaisella tekniikalla kun yrittää uida "kroolia" onnettomalla tekniikalla. Itse uin meinaan ihan perusrinta uintia (enkä todellakaan ole mikään vesipeto) ja olin nopeampi kuin viereisellä radalla "kroolia" räpiköinyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
bout 400 hakijaa joista valitaan kahdelle kurssille se ~24 eli ~45-50 hyväksytään. Sisäänpääsyyn pitäis olla siellä top 10% joukossa. Ite olin siinä hakuporukassa joille toi hakupaikkojen puolitus entisestä 80->40 ilmoitettiin 1min ennen juoksutestiä. Näki ku porukalla painu hartiat kasaan.. :/

En lähtis siitä uinnista stressaan, vaik olis väsynykki niin siihen sataan metriin voi antaa huoletta ihan kaikkensa, kun ei sen jälkeen ole enää yhtäkään fyysistä suoritusta.

Kesäkuussa oleesta kokeesta alottaa vain yks luokka (24) vai siis mistä puhuit?

En tiedä onko täällä jo keskusteltu asiasta, mutta ensi vuoden aloituspaikkoja on varattu n. 100. Eli ilmeisesti otettaisiin vain 4 luokkaa sisään koko vuonna.

En tiedä onko täällä jo keskusteltu asiasta, mutta ensi vuoden aloituspaikkoja on varattu n. 100. Eli ilmeisesti otettaisiin vain 4 luokkaa sisään koko vuonna.

192 Lukee talousarviossa. Luku ei tietenkään täysin toteudu, mutta tuskin lähes puolet menee pieleen. Tänä vuonna oli 240 ja muistaakseni arvioitiin noin 200 aloittavan.

En nyt halua pelotella ketään kokeisiin menijää, mutta ei kannata uintia pitää liian iisinä osana. Kyllä siinä vaiheessa voi jo olla hapoilla koko kroppa, ja jos ei harjoitellessakaan ole 3minuuttiin päässyt, niin...

Muistan vaan aikanaan omista kokeista, kun olin jo suorittanut uinnin ja jäin kannustamaan seuraavia, niin yhdellä tytöllä taisi mennä vaivaiset 5-10sek. yliaikaa. Ja koska alla oli jo yksi hylsy, niin mukavaa kotimatkaa vaan. Tsemppiä siis kaikille, mutta kyllä jokainen osio kannattaa ottaa "tosissaan".

Uinti on kyllä aika hapokas sen kaiken muun jälkeen. Ite olin kanssa ihan kaikkeni antanu, kun käsi läsähti vipan kerran siihen altaan laattoihin. Uiminen on yllättävän raskasta ainakin tämmöselle, kuka ei sitä muuten juurikaan harrastele. Ja kuten JeTi:kin tuossa mainitsi, niin mielummin hyvällä rintauintitekniikalla kuin sitten epätoivosesti kroolaamista yrittämällä. Vapaauintia en oo koskaan hiffannu, joten perinteisellä sammakolla vedettiin ja kyllä se hyvin riitti. Oma aika tais olla jotain 2.30-2.40 maita, että ei siihen nyt liiaksi aikaa jääny, mutta ei nyt tarvinnu henkihieverissäkään räpistellä.

Tsemppiä vielä kaikille niille, joilla ens viikolla on testit edessä !

Totuutta en tiedä, mutta eräs poliisin koulun opettaja sanoi tällä viikolla kanssa, että vain 4 luokkaa eli 100 oppilasta otetaan ensi vuodeksi.

Koulussa eräs opettaja sanoi tuon sata. Pitääpä vielä tarkistaa asia, etten vaan muista väärin.

Edit. Jaha, ilmeisesti en muista väärin :).

Niin no, koulussa mekin tuota talousarviota käytiin läpi, ihan opettajan johdolla :) Mutta siinä oli paljo silti muutakin, mikä ei välttämättä pidä paikkaansa. Eli varmaan tuo neljä kurssia pitää ihan paikkansa.

Hui!

Nyt kyllä täällä ainakin jännitetään jo ihan sikana... Kunhan sais ittensä sit huomen aamul toimimaan eikä vaan hirmu jännitys. Siit juoksusta ei tuu muuten mitään. Kohta koiran kanssa vielä pihalle ja iltapäivästä voikin sit jo valmistautuu matkaan ja lähtee ajelee yöks sinne hollille jo :) Jaiks!

Miten sulla meni kirjalliset? täytyy olla ilmeisesti melko kovassa kunnossa jos meinaa täydet saada kuntokokeista, en taida yltää edes kolmeen pisteeseen tällä perusteella :hyvä: mitenköhän se on, kun meitä on tässä hakujaksossa yrittämässä 361, ja kaksi suomenkielistä kurssia alkaa, mahtaakohan paikkoja olla lähempänä 45? mukaanlukien tietenkin edellisen hakujakson varasijat yms..

Kirjalliset meni niin että tiivistelmästä pistettä vaille täydet, mutta EU-teokseen liittyvästä kokeesta vaan se 3/5 eli siitäkin pitäisi pointseja saada lisää...;) samoin aine...
Että kyllä tuolta irtopisteitä pitää saada lisää tammikuussa.

Ja tuosta kunnosta niin kun 5 kertaa viikkoon treenaa niin kyllä niitä tuloksiakin pitää tulla :D Pitää olla jotain tavoiteltavaa ja nyt se on tuo 5/5.

tsemppiä kaikille kokeisiin meneville!! pitäkää lippu korkealla ja antakaa kaikkenne! :) mä olisin ollut tänään A3 ryhmässä :)

Ihan OK meni.

20 kuulemma otetaan sisään. Et saa olla aika epeli jos pääsee naisena sisään. Mutta kaikkeni yritän ja periksi en anna. Tiivistelmä ja aineistoaine tuntui menevän aika kivasti, mutta nippelitiedoissa oli muutama selkee virhe.

Juoksu 6.42
Vatsat 31
Seinämä 8
Nukke 8
Ylätalja 11
Penkki 25
Uinti 1,42

20 kuulemma otetaan sisään. Et saa olla aika epeli jos pääsee naisena sisään. Mutta kaikkeni yritän ja periksi en anna. Tiivistelmä ja aineistoaine tuntui menevän aika kivasti, mutta nippelitiedoissa oli muutama selkee virhe.
Oletko varma tästä? Valintakoekutsussa kun lukee, että tälta hakujaksolta aloittaa kaksi kurssia P158 ja P159.. Olisiko sitten 10 henkeä per kurssi vai mitä helvettiä? Jos tuo pitää paikkansa niin aika helvetin hyvin saa pääsikset mennä itse kullakin jos sisään kouluun mielii päästä. Valintakokeisiin kutsuttu 361 ja 20 niistä sisään on niinkin paljon ku 5,5%, hah!

No, jokatapauksessa sun osalta ainakin kuntokoe meni hyvin, onnea siitä :)

Oletko varma tästä? Valintakoekutsussa kun lukee, että tälta hakujaksolta aloittaa kaksi kurssia P158 ja P159.. Olisiko sitten 10 henkeä per kurssi vai mitä helvettiä? Jos tuo pitää paikkansa niin aika helvetin hyvin saa pääsikset mennä itse kullakin jos sisään kouluun mielii päästä. Valintakokeisiin kutsuttu 361 ja 20 niistä sisään on niinkin paljon ku 5,5%, hah!

No, jokatapauksessa sun osalta ainakin kuntokoe meni hyvin, onnea siitä :)

Edellisellä hakujaksolla oli 431 hakijaa ja 24 otetaan sisälle, et alkaa sisäänpääsyprosentit olla lääkiksen tasoa pian :D. Mutta työllisyysnäkymät ja palkkaus ei :(... No eipähän voi "vanhan liiton" konstaapelit enää valittaa, et kuinka nykyään pääsee kouluun sisälle melkein kukavaan jolla on neljä raajaa ja amiksen päättötodistus. Ja onhan noiden sisäänottomäärien pienentäminen ihan järkevää, ei haaskata valtion veromarkkoja kouluttamalla kortistoon poliiseja joiden tutkinnon soveltuvuus muualle on melko marginaalinen.

No varmahan en ole mistään, mutta näin luki paperissa joka saatiin: Helmikuussa alkavaan kursiin valitaan 24-25 oppilasta.
Herra kirjallisissa kokeissa ilmoitti meille hakijoille, että sisään pääsee vain 20 opiskelijaa. Vähiin käy paikat. Toisaalta hyvä niin. Kaiken täytyy vaan mennä ihan nappiin ja täydellisesti jos sisään mielii=)

Ikävä kyllä

Juu. Kyllä se noin on! Lapussa lukee että 20-24 otetaan sisään. Täti sanoi heti aamulla 7.45 hetki ennen juoksua, että vain 24 teistä valitaan, pistäkää parastanne! Siinä oli sit fiilikset kohdillaan lähtee juoksee :/ Ja tosiaan se herra ennen tutkintokielen koetta.
Tulee olemaan pirun hankalaa päästä sisälle, mutta sama täällä: EN LUOVUTA! Prhhh..

Tuskin se tosta mihinkään hetkeen muuttuu. Minä kyllä jo vähän aavistelin tuon menevän noin koska kun kerran edelliseltäkin jaksolta on valittu vaan 24 ja kutsussahan luki jotain, että "alustavan suunnitelman mukaan" tms. se kaks kurssia. Kai ne halus jotenki pitää toivoa yllä tms. :D Mutta jokatapauksessa ei kyllä tullut sinänsä yllätyksenä!

Tuli just semmonen olo et taitaa pari seuraavaa luokkaa olla miehiä, koska kyllä heidän joukosta niitä kirjoittajia löytyy ja varmasti monta 5/5 saajia kuntokokeesta. Sulla kyllä siipuu meni tosi hyvin nuo, ja toi penkki tulos! VAu! Ite oon kans tosi tyytyväinen fyysisiin mut saa nähä mihin niillä pääsee, toivottavasti tokaan vaiheeseen kuitenkin. En mä nyt vielä ainakaan ole heittänyt toivoa menemään.

Tässä mun tulokset. Seinästä en oo ihan varma kun olin ensimmäinen naisista kuka teki ja jännitti ihan sikana. Sit kun se meni suht hyvin niin olin niin onnellinen etten muistanu sit enää hetken päästä et mitä se sano ja en tajunnu kattoo lapusta :/ Mut toi 8 fiilis jäi päähän. Mut jos joku hei muistaa kuka oli eilen ja lukee tätä niin sanokaa??? Olin siis ihan eka ketä teki naisista!

Juoksu: 7.00
Vatsat: 27
Seinämä: 8
Nukke: 10
Ylätalja: 18
Penkki: 13
Uinti: Jotain päälle 2 min. mutta hyväksytty jokatapauksessa! :)

Mistä tämä käsitys on ihmisille tullut että miesten on helpompi kouluun päästä? Oman käsitykseni mukaan naishakijoista pääsee kouluun huomattavasti suurempi osa kuin miehistä. (suhteessa siis)

Mistä tämä käsitys on ihmisille tullut että miesten on helpompi kouluun päästä? Oman käsitykseni mukaan naishakijoista pääsee kouluun huomattavasti suurempi osa kuin miehistä. (suhteessa siis)

Miten niin? Mun tietääkseni kouluun hakijoista noin 35% on naisia ja sisäänpäässeistä noin 25%.

Näköjään 30%. Tää oli suoraan polamkin sivuilta:

Kuinka suuri osuus perustutkintokoulutukseen hakeneista ja päässeistä on naisia?
Poliisikoulutukseen ei ole sukupuolikiintiöitä. Perustutkintokoulutukseen hakijoista noin 30 prosenttia on ollut viime vuosina naisia, koulutukseen valituista heitä on ollut noin 25 prosenttia.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom