Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Minusta tuommoisista ylityksistä ei pidä rankoa. 12 km/h ylitys 50 km/h-alueella ei ylitä mun kynnystä. En ois edes jaksanu sormea heiluttaa ja torua.

Tässä nyt ei ollut kyse tuosta rajoituksesta ja siitä mihin tulisi puuttua jne. vaan siitä, että kyseinen henkilö selvisi sakosta sanomalla että on menossa pääsykokeisiin ja keulii sillä nyt täällä nettipalstoilla. Noista puuttumiskynnyksistä voidaan varmasti olla montaa mieltä, mutta tässä kyseisessä tapauksessa henkilöä oli kuitenkin päätetty jo sakottaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ja sanotaan vielä että poliiseja oli kaksi toinen olisi antanut sakon, se joka minut maijaan ohjasi ja maijassa istunut päätti olla antamatta!

Harmillista! Parane pian! Mulla myös semiflunssa, eli kurkku on hieman kipeä ja pientä painetta keuhkoputkissa, mutta ei kuumetta. En osaa arvioida kuinka paljon tämä tulee vaikuttamaan suoritukseeni vai tuleeko ollenkaan. Olettaen siis, että ei pahene, vaan paremminkin helpottaisi ensi viikkoon mennessä.
En myöskään ole juuri koskaan kipeänä. En edes muista koska olisin viimeksi ollut. Mahtaakohan johtua kohdallani stressistä ja siitä, että keho on vedetty aika piippuun tässä viime aikoina.

Tosi tylsää tämä kuitenkin on, sillä tietenkin toivoisi, että pääsee kokeeseen parhaassa mahdollisessa vedossa.

Minä jään tänne viikonlopun ajaksi ihmettelemään mihin tämä johtaa. Ottaa päähän ihan kybällä!

Aivan liikaa stressiä ja sillonhan kaikki maailman flunssat iskee niskaan, kun kroppa käy jokalailla ylikierroksilla. Nytten vaan tankkailet kunnolla ennen kokeita ja huilaat, sillä se hyvä tulee. Mää pidin ennen molempia kertoja viikon tauon treenaamisesta, että kroppa sai kunnolla palautua ja oli sitten iskussa, kun sen aika koitti. Hiilareita varsinkin tankkasin kunnolla edeltävinä päivinä, että energiavarastot oli täynnä ja jakso painaa sen pitkän päivän loppuun asti.

Turhaan enää tässä vaiheessa sitä kannattaa kenenkään mietiskellä, että oliskohan pitäny treenata enemmän ja jossitella asiaa. Kaiken tarvittavan mihin ootte vaan kyenny ootte myös tehny tähän mennessä ja ens viikolla katotaan, mihin se riittää. Jos loppuu paukut, niin tiedätte ainakin seuraavaa kertaa varten mistä kiikastaa ja osaatte sitten sen mukaan lähteä tekemään töitä asian eteen. Nyt sitä lepoa vaan ! :)

Tässä nyt ei ollut kyse tuosta rajoituksesta ja siitä mihin tulisi puuttua jne. vaan siitä, että kyseinen henkilö selvisi sakosta sanomalla että on menossa pääsykokeisiin ja keulii sillä nyt täällä nettipalstoilla. Noista puuttumiskynnyksistä voidaan varmasti olla montaa mieltä, mutta tässä kyseisessä tapauksessa henkilöä oli kuitenkin päätetty jo sakottaa.

Joo puuttuminen pitää olla tasapuolista kaikille. Pidän itse kynnyksen sellaisena, että eipä ole väliä kuka tutkaan ajaa. Jos mun rajan ylittää niin tulee sama tuomio kaikille asiakkaille. Ja kynnys on myös sellainen, että itse pystyn kans sitä noudattamaan.

no tämähän sai rankan vastaanoton :D mutta hei ei hätää, en ole mainostanut asiaa facessa tms. Ja ihan tiedoksi, oli ensimmäinen rike minun historiassani ja poliisisetä sanoi että hänellä on OIKEUS kirjoittaa vain huomautus koska rike oli pieni. nih!

ja asiasta kolmanteen, sain tänään kirjeen että pääsiksien lykkäys onnistui :)

Mullakin siirtyi tammikuulle. Oon vielä kuumeessa, tuskin ehtisin toipumaan kunnolla ti mennessä. Parempi ottaa varman päälle,en halua mitään pahoja jälkitauteja. Enkä varmaan edes pääsis läpi puolikuntoisena.

bluebeltille pikaista paranemista ja lykkyä pyttyyn tammikuulle :)

Ja Demille myös pikaista paranemista ja lepoa, lepoa ja lepoa =) Tiistaina sitten tsempataan ja näytetään mistä kana pissii :D

Pohjoistuuli, sinun kirjoituksestasi tuli hyvä fiilis. Täällä alkaa tuo stressikäyrä olla jo ylimmillään ja jossittelut täydessä vauhdissa...jos olisin sitä ja tätä enemmän niin....Mutta eipä se taida suoritusta parantaa :rolleyes:
Nyt vaan hetken huilia ja hiilareita tankaten ja pian selviää, jääkö kuntokokeesta kiinni vai jostakin muusta.
Jännittää kyllä kovasti, mutta on ihan mahtavaa päästä testaamaan rahkeet! :hyper:

23.9.2011
Alasajoa

Hallitusohjelman hurskas tavoite säilyttää poliisivirkojen määrä nykyisellä tasolla koko vaalikauden uhkaa jäädä kirjeeksi joulupukille. Poliisiylijohtaja Mikko Paateron arvion mukaan (19.9.2011) vuonna 2012 poliisien määrä on noin 7400 henkilötyövuotta, kun se viime vuonna oli 7850 ja tänä vuonna 7650.

Kelpaapa siinä ladata poliisiorganisaation päälle uusia hienoja tavoitteita Euroopan turvallisimman maan ylläpidosta. Poliitikkojen lienee vaikea tajuta, että vaativalle työlle tarvitaan myös ammattitaitoiset tekijänsä. Turvallisuus ei synny eikä pysy itsestään – ei edes Suomessa.

Samaan aikaan Poliisihallitus ja SM:n poliisiosasto tekevät kaikkensa poistaakseen henkilöstöltään kaikki vähänkin työtyytyväisyyttä ylläpitävät elementit. Otetaanpa muutama esimerkki:

Eläke- ja eroikätyöryhmässä SPJL:n edustaja on täysin yksin tavoitteineen säilyttää nykyinen tilanne. Työnantajan edustajat ovat nykyjärjestelmän karsijoiden joukossa.
SM:n päätöksellä koulutuspalkkiot poistuvat tämän vuoden aikana.
Poliisimiesten ilmaismatkat pääkaupunkiseudun joukkoliikenteessä ovat suurennuslasin alla. Tuskin kovin hyvää on sieltäkään luvassa.
Henkilöstön siirroilla ja työvuorojärjestelyin haittatyökorvaukset vähenevät; näin ainakin Tilastokeskukselta saatujen tietojen mukaan.
Aluetoimikuntien perinteisten koulutuspäivien järjestäminen on joutunut vastatuuleen.

Henkilöstön hyvinvointi on yksi poliisin arvoista. Se on helppo kirjoittaa paperille, mutta ei niin kovin yksinkertainen toteuttaa.

Jos tällainen meno jatkuu, joudumme ammattijärjestönä vakavasti miettimään, mitä vastatoimia meillä on käytettävissämme. Kaipa sitä ruuvia voidaan kiertää tiukemmalle myös meidän toimestamme.

Yrjö Suhonen

Mut hei, hieno homma, että ensi työvuorolistassa on taas uusia teemoja niin jaksaa painaa töissä.

Hey Ladies!

Hei!!

kiinnostais kuulla miten naisilla (jotka ensiviikolla ovat tulossa ekaan vaiheeseen) ovat fyysiset osiot sujuneet harjoitellessa?fyysistä osuutta miettiessä mieleen hiipii epävarmuus väistämättä... ja hävettää jo etukäteen jos joutuu kesken päivän kotiin! :wtf:

sattuuko täällä olemaan muita 28pvä tulevia? :rolleyes:

Rentouttavaa lepoviikkoa kaikille ensiviikolla ekaan vaiheeseen osallistuville, ja tsemppiä kovasti koitokseen! :)

Hei!!

kiinnostais kuulla miten naisilla (jotka ensiviikolla ovat tulossa ekaan vaiheeseen) ovat fyysiset osiot sujuneet harjoitellessa?fyysistä osuutta miettiessä mieleen hiipii epävarmuus väistämättä... ja hävettää jo etukäteen jos joutuu kesken päivän kotiin! :wtf:

Harjoitellessa kaikki muut on sujunut aika hyvin paitsi penkki ja nyt on uintikin takunnut tosi pahasti.
Juuri nyt on aika epävarma olo ja tuntuu, että en millään jaksa vetää kaikkia kunnialla läpi. Pakko siis vaan levätä ja yrittää latautua.

Koska mulle tulee penkistä hylsy aivan varmasti, niin en ole mitenkään yllättynyt jos joudun kesken päivän kotiin mokattuani jonkun toisen osa-alueen. Kamalasta tsempistä huolimatta en siis saanut penkkipunnerrusta sujumaan ja olen sen jo jotenkin hyväksynyt, mutta jossain muussa tyriminen kyllä tulee ottamaan päähän totaalisesti.

Mitä häpeämiseen tulee, niin tuskin kukaan muu on kiinnostunut (ainakaan pilkkamielessä) miten muilla menee tai on menemättä. Itse ainakin yritän tsempata muita ja ainakin ajatuksissani lohduttaa mokanneita, jos se ei ole mahdollista paikanpäällä.
Testi tulee varmasti olemaan raskas ja itse ainakin joudun siinä ihan äärirajoille, joten jos paukut ei riitä niin sitten ei riitä. On vaan kasattava itsensä ja palattava kotiin harjoittelemaan lisää. :puntti:

Eniten nyt on ehkä alkanut mietityttää, että riittääkö mun kestävyys? Pysynkö enään edes pinnalla, jos uintiin asti pääsen..

Harjoitellessa kaikki muut on sujunut aika hyvin paitsi penkki ja nyt on uintikin takunnut tosi pahasti.
Juuri nyt on aika epävarma olo ja tuntuu, että en millään jaksa vetää kaikkia kunnialla läpi. Pakko siis vaan levätä ja yrittää latautua.

Koska mulle tulee penkistä hylsy aivan varmasti, niin en ole mitenkään yllättynyt jos joudun kesken päivän kotiin mokattuani jonkun toisen osa-alueen. Kamalasta tsempistä huolimatta en siis saanut penkkipunnerrusta sujumaan ja olen sen jo jotenkin hyväksynyt, mutta jossain muussa tyriminen kyllä tulee ottamaan päähän totaalisesti.

Mitä häpeämiseen tulee, niin tuskin kukaan muu on kiinnostunut (ainakaan pilkkamielessä) miten muilla menee tai on menemättä. Itse ainakin yritän tsempata muita ja ainakin ajatuksissani lohduttaa mokanneita, jos se ei ole mahdollista paikanpäällä.
Testi tulee varmasti olemaan raskas ja itse ainakin joudun siinä ihan äärirajoille, joten jos paukut ei riitä niin sitten ei riitä. On vaan kasattava itsensä ja palattava kotiin harjoittelemaan lisää. :puntti:

Eniten nyt on ehkä alkanut mietityttää, että riittääkö mun kestävyys? Pysynkö enään edes pinnalla, jos uintiin asti pääsen..

----------------------------------------------------------------------------

Treenatessa penkki aiheutti eniten ongelmia, ja jouduin todella paneutumaan asiaan, antamaan sille reenatessa lähes kaikkeni, että se nousi. Ja 37,5kg on mulla max, eli toisinsanoen vaikka se harjoitellessa nouseekin, niin tilanne voi olla toinen kun alla on muita suorituksia... sitä kestävyyttä pohditaan siis täälläkin! :eek:

Kannustan sua nyt ton uinnin kanssa, voit mun mielestä olla ihan luottavaisin mielin jos vähääkään osaat uida :thumbs: koska 3min/100m on pitkä aika oikeasti vaikka väsyneenäkin! Jos pääsen uimaan saakka niin on aika voittajafiilis :worship:

Juoksu menee 8min, toivottavasti kovassa paineessa reilusti alle :rock:

vaan seinämä jännittää eniten, harjoitellessa ei kertaakaan yli :down:

----------------------------------------------------------------------------

Treenatessa penkki aiheutti eniten ongelmia, ja jouduin todella paneutumaan asiaan, antamaan sille reenatessa lähes kaikkeni, että se nousi. Ja 37,5kg on mulla max, eli toisinsanoen vaikka se harjoitellessa nouseekin, niin tilanne voi olla toinen kun alla on muita suorituksia... sitä kestävyyttä pohditaan siis täälläkin! :eek:

Kannustan sua nyt ton uinnin kanssa, voit mun mielestä olla ihan luottavaisin mielin jos vähääkään osaat uida :thumbs: koska 3min/100m on pitkä aika oikeasti vaikka väsyneenäkin! Jos pääsen uimaan saakka niin on aika voittajafiilis :worship:

Juoksu menee 8min, toivottavasti kovassa paineessa reilusti alle :rock:

vaan seinämä jännittää eniten, harjoitellessa ei kertaakaan yli :down:

Kiitos kannustuksesta! :) Koko tämän prokkiksen aikana olen kuullut kaikkien sanovan, että uinti on helppo, jos osaat vähäänkään uida. Minä urpo luotin tähän, enkä harjoitellut uimista kelloa vastaan. Kävin kyllä uimassa, mutta en tiennyt mihin aikaan sen suoritin. Nyt sitten vasta sain ajan sille ja olen muutaman kerran uinut ks. matkan "yliaikaan". Mikä luuseri!!
Ilmeisesti olen vaan supersurkea uimari, jolla ei ole oikeasta tekniikasta hajuakaan.

Penkissä ehdin harjoituksissa siihen asti, että saan 37,5kg nostettua kerran, väsyneenä tuskin edes sitä. Kahta toistoa en ole saanut koskaan. Eli ei toivoakaan. Tosi harmillista, sillä pieni lisäaika, niin olisin varmasti saanut siitä riuhdottua sen kaksi.

Juoksu pitäisi mennä, mutta ei mitenkään huippuaikaan, johonkin 7-8min väliin.
Seinää olen treenannut ja yli päässyt, joten luotan siihen, että se menee myös kokeessa. :)

Sisulla sitten vedät itsesi sen seinän yli, oli tyyli mikä tahansa!!!

Kiitos kannustuksesta! :) Koko tämän prokkiksen aikana olen kuullut kaikkien sanovan, että uinti on helppo, jos osaat vähäänkään uida. Minä urpo luotin tähän, enkä harjoitellut uimista kelloa vastaan. Kävin kyllä uimassa, mutta en tiennyt mihin aikaan sen suoritin. Nyt sitten vasta sain ajan sille ja olen muutaman kerran uinut ks. matkan "yliaikaan". Mikä luuseri!!
Ilmeisesti olen vaan supersurkea uimari, jolla ei ole oikeasta tekniikasta hajuakaan.

Penkissä ehdin harjoituksissa siihen asti, että saan 37,5kg nostettua kerran, väsyneenä tuskin edes sitä. Kahta toistoa en ole saanut koskaan. Eli ei toivoakaan. Tosi harmillista, sillä pieni lisäaika, niin olisin varmasti saanut siitä riuhdottua sen kaksi.

Juoksu pitäisi mennä, mutta ei mitenkään huippuaikaan, johonkin 7-8min väliin.
Seinää olen treenannut ja yli päässyt, joten luotan siihen, että se menee myös kokeessa. :)

Sisulla sitten vedät itsesi sen seinän yli, oli tyyli mikä tahansa!!!

Hei nainen, jos 37,5kg nousee kertaalleen niin pikku paineessa ja kovalla kannustuksella sä karjut sen ylös toisenkin kerran! :puntti: mullakaan se ei oo harjotellessa noussu ku sen 2 toistoa, eikä oo mikään helppo nakki! :D

Meen huomenna vielä vähän ähisemään seinämän kanssa, olis mukava saaha edes yksi onnistunut suoritus ennen kokeita, tois vähän varmuutta ja itseluottamusta.

Siitä uinnista vielä, varmaan naurat ku sanon että yritä rentoutua uidessa! Pitkiä liukuja, voimakkaita potkuja, rauhallinen hengitysrytmi ja TSADAAM menee alle 3min! :thumbs:

Tsemiä kaikille tytöille kokeeseen tiistaina! Itse joudun odottamaan sinne tammikuuhun kun ei nyt kesäkuussa tärpännyt...
Kuntokokeesta tuli VAIN se 3/5 näillä tuloksilla:

Penkki: 9 kertaa
Seinä: 8 pistettä
Ylätalja: 15 kertaa
Juoksu: 7.55
Uinti: hyväksytty
Nukenkanto: 10 pistettä
Vatsat: 27 kertaa

Että kova on taso ei voi muuta sanoa. Tammikuussa sitte se 5/5 niin ei jää harmittamaan ;)

Mutta sen verran voin sanoa että itselläkään ei treenatessa mennyt penkki kun sen 5 kertaa niin se ympäristö tekee kauheasti. Adrenaliini saa tekemään ihmeellisiä suorituksia. Luottakaa vaan itseenne. Ja muistakaa tankata nestettä paljon ennen kokeita niin ei jaksatte kaikki osa-alueet

Peukut kaikille pystyyn :rock:

wow!! mun mielestä sulla on aika kovat tulokset fyysisessä osuudessa!!:wtf: tuota, paljonko teitä oli hakijoita ja paljonko otettiin sisälle?

wow!! mun mielestä sulla on aika kovat tulokset fyysisessä osuudessa!!:wtf: tuota, paljonko teitä oli hakijoita ja paljonko otettiin sisälle?

OHO sanoin väärin tuon juoksun, se oli siis 7,12min. En tiiä mitä höpötin tuohon edelliseen..
Mutta siis meitä oli joku nelisen sataa ja kai ne sen 24 ottaa sisälle.... Ei tullu mulle kutsua 2.vaiheeseen mutta tammikuussa sitten!
Mutta on nuo tulokset joo ihan hyvät puolen vuoden treenailun jälkeen ;)

Mut hei, hieno homma, että ensi työvuorolistassa on taas uusia teemoja niin jaksaa painaa töissä.
Mä en jaksa ymmärtää näitä teemapäiviä. Niitä sirotellaan meilläkin tyyliin yhdelle partiolle per viikko, joka sitten joutuu aloittamaan joko tuntia tai paria aiemmin kuin muut tai sitten vastaavasti lopettamaan hommat muita myöhemmin. Väliin jää sitten tunteja, joiden aikana muiden partioiden tehtävät kuormittuu.

Onneks sitä varsinaista teemaa ei tartte toteuttaa käytännössä muutoin kuin työaikaa kirjatessa. :D

OHO sanoin väärin tuon juoksun, se oli siis 7,12min. En tiiä mitä höpötin tuohon edelliseen..
Mutta siis meitä oli joku nelisen sataa ja kai ne sen 24 ottaa sisälle.... Ei tullu mulle kutsua 2.vaiheeseen mutta tammikuussa sitten!

Miten sulla meni kirjalliset? täytyy olla ilmeisesti melko kovassa kunnossa jos meinaa täydet saada kuntokokeista, en taida yltää edes kolmeen pisteeseen tällä perusteella :hyvä: mitenköhän se on, kun meitä on tässä hakujaksossa yrittämässä 361, ja kaksi suomenkielistä kurssia alkaa, mahtaakohan paikkoja olla lähempänä 45? mukaanlukien tietenkin edellisen hakujakson varasijat yms..

bout 400 hakijaa joista valitaan kahdelle kurssille se ~24 eli ~45-50 hyväksytään. Sisäänpääsyyn pitäis olla siellä top 10% joukossa. Ite olin siinä hakuporukassa joille toi hakupaikkojen puolitus entisestä 80->40 ilmoitettiin 1min ennen juoksutestiä. Näki ku porukalla painu hartiat kasaan.. :/

En lähtis siitä uinnista stressaan, vaik olis väsynykki niin siihen sataan metriin voi antaa huoletta ihan kaikkensa, kun ei sen jälkeen ole enää yhtäkään fyysistä suoritusta.

En lähtis siitä uinnista stressaan, vaik olis väsynykki niin siihen sataan metriin voi antaa huoletta ihan kaikkensa, kun ei sen jälkeen ole enää yhtäkään fyysistä suoritusta.

En nyt halua pelotella ketään kokeisiin menijää, mutta ei kannata uintia pitää liian iisinä osana. Kyllä siinä vaiheessa voi jo olla hapoilla koko kroppa, ja jos ei harjoitellessakaan ole 3minuuttiin päässyt, niin...

Muistan vaan aikanaan omista kokeista, kun olin jo suorittanut uinnin ja jäin kannustamaan seuraavia, niin yhdellä tytöllä taisi mennä vaivaiset 5-10sek. yliaikaa. Ja koska alla oli jo yksi hylsy, niin mukavaa kotimatkaa vaan. Tsemppiä siis kaikille, mutta kyllä jokainen osio kannattaa ottaa "tosissaan".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom