Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
"Poliisin hallintorakenteen uudistaminen saatetaan tuottavuuden parantamiseksi loppuun siirtämällä henkilöstön painopistettä edelleen Poliisihallituksen ja poliisilaitosten hallinnosta ja johtamisesta operatiiviseen toimintaan. Poliisi painottaa toimintaansa erityisesti harmaan talouden torjuntaan. Ammattiin valmistuneiden nuorten työttömien poliisien työllistämistä tuetaan 5 milj. eurolla."

http://www.valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?oid=337553

Tuo 5 miljoonaa euroa taitaa riittää noin 100 poliisin palkkaamiseen. Ihan hyvä uutinen, kun odotusarvona oli, että poliisin budjettia pienennetään 10 miljoonaa euroa. Tulevalla viikolla on päällikköpäivät, jonka jälkeen varmaan taas tiedetään paremmin poliisin tulevan vuoden rahoituksesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos kukaan tulossa yöks ennen pääsykoetta eli 26 päivä? Piru että jännittää... Flunssassa on kaikki paitsi minä ja tänään oli tosi vetämätön olo salilla. Et kai se on mullakin onneks vähän "hiljaiselossa"... Viimeks meni niin putkeen ja tänään tuntu ettei jaksa yhtää... Meinas tulla vähän paniikki olo :wtf: Kait se sit siel menee kuitenki ihan hyvin kun saa tankattua. Toi lukeminen onkin jo sitten ihan eri juttu. Kuinka paljon olette lukenu sitä Huotarin kertomuksia ja ootteko harjotellu sitä kirjotelman tekoa jotenki erikseen?

Onkos kukaan tulossa yöks ennen pääsykoetta eli 26 päivä? Piru että jännittää... Flunssassa on kaikki paitsi minä ja tänään oli tosi vetämätön olo salilla. Et kai se on mullakin onneks vähän "hiljaiselossa"... Viimeks meni niin putkeen ja tänään tuntu ettei jaksa yhtää... Meinas tulla vähän paniikki olo :wtf: Kait se sit siel menee kuitenki ihan hyvin kun saa tankattua. Toi lukeminen onkin jo sitten ihan eri juttu. Kuinka paljon olette lukenu sitä Huotarin kertomuksia ja ootteko harjotellu sitä kirjotelman tekoa jotenki erikseen?

Itse ajattelin hifistellä ja mennä ihan hotelliin (lue: majatalo) nukkumaan, että saa varmasti kunnolla nukuttua. (saattaisiko olla jopa parimajoitus koululla??)

Huotaria tullu jo ihan tarpeeks tankattua, muttei kirjoitelmaa ole kyllä tullut "kuivaharjoiteltua". En vaan jaksaisi mitään omia aiheitakaan alkaa heittää hatusta. Kyllä se sitten luonnistuu jos on luonnistuakseen.

Niin ja turha niistä flunssista on murehtia, kyllä adrenaliini voimilla sen yhden päivän jaksaa vähän heikommassakin hapessa. (Oma antibiootti korvatulehdukseen päättyy kolmen päivän päästä ja viikko jo takana ilman liikuntaa. Jee! :D )

On joo parimajoitus. Tai en tiedä vaikka olis useampikin samassa. Mutta ajattelin itse itseni tuntien ettei sit aamul tarvii ressaa siitä, että monelta pitää herää ja lähtee etsiskelee koululle kun on valmiina siellä. Kotoa käsin en jokatapauksessa voinut ajatellakkaan tulevani... Joutus herää muuten tyyliin kolmelta. Täytyy toivoo, että saa sen edellisen yön kotona nukuttua oikein hyvin ja että tulee mukava huonekaveri kuka ei kuorsaisi :D Joo no vähän sama juttu et en oikein tiedä mistä sitä sit kirjottelis. Vähän testailin, mutta kai se siel sit sujuu jos sujuu :D Toivottavasti ois itselle sopiva aihe. Voin tosta kuvitella parikin juttua mistä kyllä itse varmaan jotakin sais aikaan. Saas nähdä. Tutkintokielenkokeen monivalinta kysymykset varmaa menee ihan hyvin mut ne essee vastaukset vähän hirvittää. VARSINKIN eu jutusta. Se on hyvää uni materiaalia. Vaik olin nukkunu 13 tunnin yöunet nii nukahdin päivällä kun luin sitä :D

"nukenkanto" (nostin kaveria mikä piti sylissä lisä painoo et painais sen 80) plus maastavetoja 60 kilolla. Kun meidän salilla on sellasta kumimattoa koko lattia niin siin ei kenenkää jalat luista. Viimeks vedin 80 mut en kyl uskalla ku selkä sano et se taitaa olla vähän likaa. Miesystäväni saan ylös, hän painaa n.100kg mut häntä en kyl jaksais vaadittua matkaa raahata. Et saas nähdä. Ystäväni lisäpainol saan ihan ok, suht helposti ylös mut raahata en oo siis koittanu. 64kg saan ihan helposti+raahaus.

Ite ainaki yllätyin tuon nuken raskaudesta sillon ekalla kerralla, ku kävin yrittämässä tammikuussa. 80kg kuollutta painoa on aivan eri asia kuin että raahaisit 80kg painavaa ihmistä. Ekalla kerralla tosiaan jäi siitä kiinni, ettei haba riittäny ja nyt viimeset puol vuotta treenattiinkin niin lujaa, ettei ainakaa siitä jääny kesäkuun ekassa vaiheessa kiinni. Eikä jäänykkään, 3. vaiheeseen tippu tännekin päähän kutsu ja huomenna terveystarkastukseen Tampesterin suuntaan.
Itellä jäi just tuosta nukesta kiinni se sillon ekalla kerralla. Se vaan ei lähteny siitä mihinkään, vaikka kuinka rempo ja kirosi. Kyykkyä ja maastavetoa itte treenasin paljon nytten näihin toisiin kokeisiin ja omaa ukkoakin tuli nosteltua/raahailtua pari kertaa, joka painaa rapiat 90kg. Mavea tein loppuvaiheessa sillä 80kg, että sai ees vähäsen tuntumaa, että tuleeko se eloton paino sieltä ylös vai ei. Voin kertoa, että tuo oma ukko nousee todella kevyesti ylös verrattuna siihen nukkeen. Ei sitä helppo ollu nostaa kaikesta treenaamisesta huolimatta. Raskas ku mikä, mutta ylös se sieltä nousi ja täydet pisteet napsahti tällä kertaa ja fiilis oli kyllä sen mukanen :) Omalla kohalla fyysiset ei olis kauheesti enempää nappiin voinu mennä nytten toisella kerralla, mutta kyllä sen eteen tehtiinkin töitä. Kai sitä jotai muutaki on tullu tehtyä tähän mennessä oikein, kun aika finaalissa ollaan :)

Älkääkä turhaan jännittäkö! Hyvin ne testit menee. Pieni adrenaliinipiikki on vaan hyvästä, mutta älkää kipsiin asti jännittäkö ettei mee yliyrittämiseksi. Rennosti vaan ja keskittykää siihen omaan suoritukseenne:)

Mites te muut 3. vaiheeseen päässeet, joko ootte käyny tarkistuttamassa onko kaikki raajat tallella?

Ite ainaki yllätyin tuon nuken raskaudesta sillon ekalla kerralla, ku kävin yrittämässä tammikuussa. 80kg kuollutta painoa on aivan eri asia kuin että raahaisit 80kg painavaa ihmistä. Ekalla kerralla tosiaan jäi siitä kiinni, ettei haba riittäny ja nyt viimeset puol vuotta treenattiinkin niin lujaa, ettei ainakaa siitä jääny kesäkuun ekassa vaiheessa kiinni. Eikä jäänykkään, 3. vaiheeseen tippu tännekin päähän kutsu ja huomenna terveystarkastukseen Tampesterin suuntaan.
Itellä jäi just tuosta nukesta kiinni se sillon ekalla kerralla. Se vaan ei lähteny siitä mihinkään, vaikka kuinka rempo ja kirosi. Kyykkyä ja maastavetoa itte treenasin paljon nytten näihin toisiin kokeisiin ja omaa ukkoakin tuli nosteltua/raahailtua pari kertaa, joka painaa rapiat 90kg. Mavea tein loppuvaiheessa sillä 80kg, että sai ees vähäsen tuntumaa, että tuleeko se eloton paino sieltä ylös vai ei. Voin kertoa, että tuo oma ukko nousee todella kevyesti ylös verrattuna siihen nukkeen. Ei sitä helppo ollu nostaa kaikesta treenaamisesta huolimatta. Raskas ku mikä, mutta ylös se sieltä nousi ja täydet pisteet napsahti tällä kertaa ja fiilis oli kyllä sen mukanen :) Omalla kohalla fyysiset ei olis kauheesti enempää nappiin voinu mennä nytten toisella kerralla, mutta kyllä sen eteen tehtiinkin töitä. Kai sitä jotai muutaki on tullu tehtyä tähän mennessä oikein, kun aika finaalissa ollaan :)

Älkääkä turhaan jännittäkö! Hyvin ne testit menee. Pieni adrenaliinipiikki on vaan hyvästä, mutta älkää kipsiin asti jännittäkö ettei mee yliyrittämiseksi. Rennosti vaan ja keskittykää siihen omaan suoritukseenne:)

Mites te muut 3. vaiheeseen päässeet, joko ootte käyny tarkistuttamassa onko kaikki raajat tallella?

Mikäs toinen osio sulla sit silloin tammikuussa kosahti kun tuo nukke??? Itse suht luottavaisin mielin ollu noista muista paitsi juoksu on mulle vaikee... Saas nähdä.

Olipas masentavaa kuulla, että nukke saattaa tuntua noin raskaalta verrattuna elävään ihmiseen. Itse olen treenannut n.70 kiloisella, joka nousee helposti ja kokeillut reilu 90 kiloista, joka nousi joten kuten ylös, mutta en olisi jaksanut raahata. Epätoivo iskee siis nyt myös nuken kohdalla!
Mulla on nimittäin ongelmia penkkipunnerruksen kanssa ja siitä on tulossa melko varma hylsy. Toki siellä saattaa mokata vaikka seinässäkin, joten ei kovin luottavaiset ole fiilikset.
Noh, ei auta pillittää enään, näillä mennään.

Vähän tyhmältähän se tuntuu kokeeseen mennä, kun on niin epävarma kyvyistään, mutta pakko se on käydä kokeilemassa. Treenannut kuitenkin olen, joten mitenkään valmistautumatta en ole sinne lähdössä, mutta voi olla, että lisätreenit olisi ollut paikallaan. Kamalan vaikea oli kuitenkin arvioida mikä se kunto on syksyllä, kun keväällä päätin hakemuksen jättää.
Kokemusta rikkaampana sieltä kuitenkin kotiin tullaan, meni miten meni.

Tämä taitaa olla ainut mitä tässä enää todella ehtii enää kunnolla kehittämään. Mahdollisemman rauhallisena pitäis päästä tekemään, niin sillon kyllä natsaa.

Satuimpa löytämään itselleni hyvän seinän ylimenon harjoittelua varten, harmi vaan että 10 senttiä liian matala. Pitää varmaankin ottaa lapio mukaan ja lähteä vähän kaivelemaan leikkipuistoon. (lupaan kyllä tehdä sen iltasella, etteivät lapset/vanhempansa pyörittele turhaan silmiänsä)

Mikäs toinen osio sulla sit silloin tammikuussa kosahti kun tuo nukke??? Itse suht luottavaisin mielin ollu noista muista paitsi juoksu on mulle vaikee... Saas nähdä.

Nuken kanssa tosiaan tuli remmottua niin, että meni kaikki voimat siihen eikä se sitä seuraava ylätalja tullu sitä viidettä kertaa alas. Että siitäpä suihkun kautta kotiin sillä kertaa. Mutta siitäpä sisuuntuneena vaan lähettiin yrittämään uudestaan. Kuntopuoli on siitä helppo osio, että sitä pystyt aina parantamaan, jos se siitä jää kiinni. Aina voi treenata lisää ja vaihtaa sitä treeniohjelmaa, jos ei päässy haluamiinsa tuloksiin :)
Naurattaa näin jälkeenpäin, että mitenkä "voimaton" sitä ite oli ekoissa testeissä. Ylätaljaankin lykättiin nyt toisella kerralla enempi painoa, kun tuli sen verran välissä puntattua että painoakin hilattiin ylöspäin ja painon lisääntymisestä huolimatta vedettiin ylätaljassakin tappiin asti. Suorituksen valvojakin sano vierestä, että riittää jo, ei tarvii tehä enempää :D Treeniä treeniä siis vaan, jos se siihen kaatuu :)

Mää en seinää treenannu etukäteen ollenkaan, en ekalla enkä nyt tokallakaan kerralla. 5p siitä nappasin molemmilla kerroilla, eikä se mitenkään ylitsepääsemättömän vaikea oo. Harvalla mimmillä se seinä niin sanotusti nousi pystyyn. 8p ja 10p on sitten jo haastavampi, kun siinä täytyy saada ittensä pelkillä käsillä vedettyä seinän päälle. Itellä ei siihen ainakaan riitä tuo hanska tai tekniikka.
Muita juttuja tulikin sitte tahkottua sillä mentaliteetilla, että tein aina isommilla painoilla mitä tarvii testeissä sitten tehdä. Sain sillä itelleni sen varmuuden sitten testeihin, että tiesin siellä kokeissa niiden osioiden menevän helposti niillä määrätyillä painoilla. Sitten kun ne osiot tulee vielä niin sykkeellä perätysten, että siinä sain ainaki itteni hyville hapoille. Juoksun jälkeen siinä on hyvin aikaa hengähtää ennen muita testejä, mutta sitten se onki menoa. Odottelu siinä on ehkä se kaikista rassaavin osio :)

Oman parhaansa kun sinne lähtee tekemään, niin se riittää. Enempää ei voikaan edes tehdä. Sen näkee myöhemmin sitten, että mihinkä ne omat paukut riitti. Tuolla nukke-asialla en nyt mitenkään halunnu pelotella tai mitään, mutta se tuli ainakin itelle todella puskista siellä kokeissa. Äijät saa sen nostamisen vielä näyttämään niin helpolta, mutta ite kun siihen menit repimään sitä torsoa ylös niin eipähän se siitä niin vaan lähtenykkään matkaan :D Ja pieni lohdutuksen sana; mun kaveri otti hylsyn penkissä ja pääsi silti kouluun, että älkää kuulkaa stressatko tuosta kuntokokeesta niin paljoa. Jos niitä pisteiden painotuksia vilkasette, niin kirjallisesta osiosta saa enempi pisteitä kuin kuntokokeesta, että ei ne fyysiset kokeet ole kouluun pääsemisen mitta :)

Kiva, pohjoistuuli, että kerroit tarinasi. Se jotenkin loi toivoa, että vaikka tämä eka kerta menisi pipariksi, niin maailma ei siihen kaadu. Kirjoituksestasi tuli jotenkin mukava olo ja ihailen millä tarmolla paransit suoritustasi. Tähtään samaan jos pistävät kesken leikin suihkuun. Onneksi olkoon siis kolmanteen vaiheeseen pääsystä, olet sen varmasti ansainnut!

Varsin totta tuo, että kuntokoe ei missään nimessä ole mikään valintakokeessa menestymisen mittari. Tiedän muitakin jotka ovat hylsystä huolimatta päässeet sisään.
Jotenkin se, että tietää yhden osa-alueen itselle hyvin vaikeaksi, luo epävarman olon ja alan ehkä turhaan jännittämään mahdollista toistakin epäonnistumista.
Haluaisin todella kovasti päästä tekemään myös kirjallisen osion ja senkin takia karsiutuminen kuntokokeessa tuntuisi varsin masentavalta.

Toisena päivänä ajattelen lähestyvää koetta epätoivon hiki otsallani ja toisena päivänä jopa innolla, että pääsee kokeilemaan mihin ne paukut riittää. Tosi ristiriitaiset tunnelmat siis näin viikko ennen h-hetkeä. :) Nyt moni varmaan mietii, että mitä tuokin turhaan stressaa noin paljon, mutta en voi sille mitään. Toivoisin todella paljon, että osaisin ottaa tämän asian rennommin.

Olipas masentavaa kuulla, että nukke saattaa tuntua noin raskaalta verrattuna elävään ihmiseen. Itse olen treenannut n.70 kiloisella, joka nousee helposti ja kokeillut reilu 90 kiloista, joka nousi joten kuten ylös, mutta en olisi jaksanut raahata. Epätoivo iskee siis nyt myös nuken kohdalla!
Mulla on nimittäin ongelmia penkkipunnerruksen kanssa ja siitä on tulossa melko varma hylsy. Toki siellä saattaa mokata vaikka seinässäkin, joten ei kovin luottavaiset ole fiilikset.
Noh, ei auta pillittää enään, näillä mennään.

Vähän tyhmältähän se tuntuu kokeeseen mennä, kun on niin epävarma kyvyistään, mutta pakko se on käydä kokeilemassa. Treenannut kuitenkin olen, joten mitenkään valmistautumatta en ole sinne lähdössä, mutta voi olla, että lisätreenit olisi ollut paikallaan. Kamalan vaikea oli kuitenkin arvioida mikä se kunto on syksyllä, kun keväällä päätin hakemuksen jättää.
Kokemusta rikkaampana sieltä kuitenkin kotiin tullaan, meni miten meni.

Vinkkinä nuken kanssa: nostakaa tarpeeksi läheltä. Eli nostatte ensin nuken yläruumiin pystyasentoon, sitten mahd. lähelle kyykistyen ja vedetään ylös.
Kun itse olin nukkea nostamssa, niin kokeen valvoja alkoi heittämään läppää tavallaan tuttuna kaverina. Siinä sitten sanoja vaihdellessa ihmettelin, kun ei oikein tahdo nukke nousta. Valvoja opasti menemään kunnolla lähemmäs ja niin lähti kuin hauki rannasta. Hämmentävä kokemus, kun tuplasti painavemmilla romuilla tulee sarjoiteltua maastavetoa.
Toinen omakohtainen kokemus on leuanveto: tehkää koko liikerata eli aivan alhaalta lähtien ja yläasennossa leuka tangon yli. Itse vedin viisi turhaa vetoa, kun valvoja vieressä laski vain hyväksytyt, eikä opastanut yhtään. Joten kantapään, tai tässä tapauksessa kyynärpään kautta tuli tämäkin opittua.
Tsemppiä.

Olenkin pohtinut tuota nukkea, että onko kuinka "erilainen" kuin elävä ihminen. Ja täällähän vastaus lepää :) Eli se taitaa olla TODELLA raskas? Onko nukke kuinka kova vai onko jotain pehmeämpää tavaraa? Miten nuken kädet, pysyyvätkö hyvin siinä asennossa vai tahtoovatko nousta ylös ja lupsahtaa nuken pään yli, kun nostaa?
Entropy, olitko ihan kiinni nukessa? Miten nuken paino muuten jakautuu?
Olin aatellut, että kyllä se nukke sieltä nousee, mutta elävä paino on tosiaan eriasia kuin kuollut paino...voi pee! Ja peet myös penkin kanssa!!
No, tietääpähän seuraavaan kertaan treenata hulluna enemmän ja mitä :) Tosin hiukka ottaa pattiin, kun ei tämä treeni tainnutkaan riittää :(

Olenkin pohtinut tuota nukkea, että onko kuinka "erilainen" kuin elävä ihminen. Ja täällähän vastaus lepää :) Eli se taitaa olla TODELLA raskas? Onko nukke kuinka kova vai onko jotain pehmeämpää tavaraa? Miten nuken kädet, pysyyvätkö hyvin siinä asennossa vai tahtoovatko nousta ylös ja lupsahtaa nuken pään yli, kun nostaa?
Entropy, olitko ihan kiinni nukessa? Miten nuken paino muuten jakautuu?
Olin aatellut, että kyllä se nukke sieltä nousee, mutta elävä paino on tosiaan eriasia kuin kuollut paino...voi pee! Ja peet myös penkin kanssa!!
No, tietääpähän seuraavaan kertaan treenata hulluna enemmän ja mitä :) Tosin hiukka ottaa pattiin, kun ei tämä treeni tainnutkaan riittää :(

Kova, muistuttaa painisalien harjoittelunukkea eli tuntuma on varsin hyvä. Tajutonta ihmistä on vaikeampi nostaa, koska juuripa nuo kädet ovat nukeassa tukevat. Ei ainakaan mulla ollut mitään vaikeutta pitää kädet kurissa ja kunnolla kiinni. Oikea tekniikkaa (otetaan takaa nuken käsistä kiinni ristiin) näytetään ennen suoritusta. Nostin yläkehon pystyy sitten kyykkyyn, yläkeho syliin omaa kroppaa vasten ja siitä ylös. Nuken jalat raahaavat maata, joten painopistekin pysyy hyvässä jiirissä kuljettelua varten. Liikuttelu helppoa eikä nukke rempoillut vastaan ; )

Hyvä kantotreeni on sammuneen ihmisen kantaminen, koska se on just sellaista kantamista kuin elottoman nukenkin kanto on. Eli nyt tarkkana kun frendi sammahtaa olohuoneen sohvalle, ni kantsii hyödyntää se aika pollarikouluu silmäl pitäen :D. Ja oma mahdollinen huono kunto parantaa treeniä entisestään.

Ja tosiaan ehkei sentään treenimielessä, mutta omia mahkuja kannattaa ainki kokeila.

Kiitos Entropy vastauksestasi ja vaari otettu vinkistä :D
Pitää vaan koittaa, jaksaa, uskoo ja luottaa, että ylös se nukke sieltä nousee! Onko sillä muuten merkitystä noston kannalta, että lähtee jo nostovaiheessa "pukkaamaan" itseään takakenoon eli olisi valmiina jo raahaamaan, kun nukke noussut?

Temptationnin ehdotus testataan viikonloppuna, miehelle muutama napandeeros ja raahaamaan :puntti:

Viikon päästä sitä on jo sitten viisaampi näidenkin suhteen.

.
Moikka! Mä oon tulossa myös 26.9 koululle, majoitus varattuna ja 27 pvä kokeet. Oli "pakko" varata majoitus kun muuten olisi kanssa saanut herätä keskellä yötä ajelemaan. Mietin sitä parkkiasiaa, minneköhän saan auton jättää. Kutsussa mainittiin se aidattu parkkialue, onkohan sama parkki jos majoitus? Jännittää kans sikana ihan kaikki osiot. Kai se siitä sitten. Meinaa myös flunssa iskeä, sit täytyy vaan painaa buranan voimin. Mulle myös juoksu taitaa olla pahin, ja seinämän ylitys koska olen tosi lyhyt. Juhani huotarin mietteitä olen lukenut varmaan eniten, mutta kirjoitusta en ole harjoitellut. Mulla on pitkät työpäivät, jonka jälkeen ei meinaa energia riittää harjoitteluun. Lisäksi kun on lapset siinä touhuumassa, hankala keskittyä.On kiva lueskella toisten fiiliksiä, jotenkin helpottavaa tietää et muitakin jännittää. :)

Jännittää hulluna täällä kanssa! Penkistä tulossa aika varmasti hylsy (miten se voikin olla niin ylivoimainen), siksi pelottaa myös toi nukenkanto.. Onko kellään tietoa saako sitä raahattua mitenkään vähän sinneppäin jos muuten ei millään onnistu, että ei jäisi siitä sitten kiinni? :O Tuntuu että nyt kun kokeet lähestyy niin ei olekkaan missään osa-alueessa tarpeeksi hyvä :jahas: Olisi pitänyt harjoitella ahkerammin!

Huotarin tekstin olen lukenut läpi ehkä kolmisen kertaa, EU-perusteosta on tullut päntättyä sitten vähän enemmänkin.. Laitkin olen lukenut muutamaan kertaan läpi ja pari ensimmäistä opetellut ulkoa (luin jostain että ensimmäinen ainakin pitäisi osata, voi olla että on väärää tietoa kylläkin..). Piru että jännittää. Siis ihan uskomattoman paljon. :D

Ahdistaa myös aamulla koululla seikkailu kun koko Tampere ei ylipäätään ole kovinkaan tuttu, saatika sitte koulun alua... Kävin kyllä ajamassa reitin kaverin kämpiltä koululle pari viikkoa sitten, ettei aamulla mene liikenteessä suunnistamiseen turhaa aikaa.

.
Mietin sitä parkkiasiaa, minneköhän saan auton jättää. Kutsussa mainittiin se aidattu parkkialue, onkohan sama parkki jos majoitus? Jännittää kans sikana ihan kaikki osiot. Kai se siitä sitten.

Siinä on semmonen parinsadan metrin teputtelu koulun ja parkkiksen välillä. Alamäkeä koululle päin:D.
Aulaan vaan ilmottautumaan ni saat lätkän millä kuljet ovista ja avaimen yöpaikkaan.

Onnea vaan kokeisiin kaikille, ite arvon jotta vieläkö sitä kerran koittais. Odotellaa nyt noi tulokset ensin, että millä pisteillä ei tällä(kään) kertaa sisään päästy.

Vinkkinä nuken kanssa: nostakaa tarpeeksi läheltä. Eli nostatte ensin nuken yläruumiin pystyasentoon, sitten mahd. lähelle kyykistyen ja vedetään ylös.

Ja selkä suorana.

Tästä videosta löytyy aika hyvin (2min. 55sek.) tekniikka, kuinka nukke nostetaan oikeaoppisesti ylös. Luulen, että Antti sai nukenkannosta täydet pisteet.

Taitaa videolta löytyä pakkiksen väkeä ja muita tuttuja :)

P.S. Aika miellyttävän näköinen toi äikän maikka. Harmi ettei ollut mun aikaan :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom