Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä huomaa taas, että kannattaa niihin kirjallisiin panostaa enemmän. Hyvällä fysiikalla ei vielä kouluun mennä. Moni tuntuu aina stressaavan niistä kuntokokeista, kun fokus pitäisi olla jossain ihan muualla...

Tossa pitää panostaa kyllä nykyään joka osa-alueeseen. 20p vaadittiin, että pääs sisään. Siinä pitää saada käytännössä joka alueelta 1p vaille täydet.

Nostetaanpa, kuinka moni on hakemassa syksyn pääsykokeisiin? Itselläni on tarkoitus pistää paperit menemään. Treenattu on ahkerasti kuntotesteihin, vielä pitäisi kirjallisiin harjoitella.

Täältä liittyy yksi mukaan. Treenattu on kuntokokeisiin jonkun verran, mutta nyt on vaaka kallistunut enemmän kirjallisten kokeiden puolelle. Olen tässä viime aikoina kuullut monen tuttavan karsiutuneen juurikin kirjallisten vuoksi. Faktahan on, että kouluun on todella vaikea tällä hetkellä päästä ja työllistyminenkin on vähän niin ja näin, vaikka sinne kouluun pääsisikin.

Poliisin työ on kuitenkin kiinnostanut minua kovasti noin viimeiset 5v eli kouluun hakeutumisen syynä ei todellakaan ole JIM:n Poliisit tai mikään muukaan "reality-scheisse". Olen todella motivoitunut, mutta silti on ollut jotenkin vaikeaa lukea mm. EU-perusteosta ja osaa muustakin materiaalista. Nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että sinne pääkoppaan on jotain asioita jo jäänytkin.

Tavoitteena olisi saada vähintään tälläiset pisteet:
Kuntokoe 4/5
Kirjallinen koe 3/3
Tutkintokieli 5/8
Psykologinen 5/6
Haastattelu 4/5

Tällä pistemäärällä tulisi 21p jolla voisi jo kouluun päästä :) Tottakai täysiä pistemääriä lähdetään tavoittelemaan, mutta yritän olla realistinen... Mitenkäs muut ovat valmistautuneet?

Täältä liittyy yksi mukaan. Treenattu on kuntokokeisiin jonkun verran, mutta nyt on vaaka kallistunut enemmän kirjallisten kokeiden puolelle. Olen tässä viime aikoina kuullut monen tuttavan karsiutuneen juurikin kirjallisten vuoksi. Faktahan on, että kouluun on todella vaikea tällä hetkellä päästä ja työllistyminenkin on vähän niin ja näin, vaikka sinne kouluun pääsisikin.

Poliisin työ on kuitenkin kiinnostanut minua kovasti noin viimeiset 5v eli kouluun hakeutumisen syynä ei todellakaan ole JIM:n Poliisit tai mikään muukaan "reality-scheisse". Olen todella motivoitunut, mutta silti on ollut jotenkin vaikeaa lukea mm. EU-perusteosta ja osaa muustakin materiaalista. Nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että sinne pääkoppaan on jotain asioita jo jäänytkin.

Tavoitteena olisi saada vähintään tälläiset pisteet:
Kuntokoe 4/5
Kirjallinen koe 3/3
Tutkintokieli 5/8
Psykologinen 5/6
Haastattelu 4/5

Tällä pistemäärällä tulisi 21p jolla voisi jo kouluun päästä :) Tottakai täysiä pistemääriä lähdetään tavoittelemaan, mutta yritän olla realistinen... Mitenkäs muut ovat valmistautuneet?

Mistä oot nuo kirjat hankkinu?

Onneksi tuli kirjoitettua yhteiskuntaoppi YO-kokeissa :D Eiköhän ne sieltä mieleen palaudu ku vähän lueskelee.. Mitä muita kirjoja porukka on lueskellu pääsykokeita varten?

Onneksi tuli kirjoitettua yhteiskuntaoppi YO-kokeissa :D Eiköhän ne sieltä mieleen palaudu ku vähän lueskelee.. Mitä muita kirjoja porukka on lueskellu pääsykokeita varten?

Ei ole tarkoitus kuulostaa tylyltä mutta oletko edes katsonut polamkin sivuja? Tai selaillut tätä threadia paria sivua? Voi toki olla että ymmärrän nyt väärinkin mutta ihmetyttää vaan kaikki materiaalin tilailut sun muut, kun kaikki on kuitenkin netistä suoraan saatavilla. Täältä löytyy siis kaikki materiaali jotka kokeessa on http://polamk.fi/poliisi/poliisiopp...D9670A87CFE0BB13C22576D5003EA14E?opendocument

Ei ole tarkoitus kuulostaa tylyltä mutta oletko edes katsonut polamkin sivuja? Tai selaillut tätä threadia paria sivua? Voi toki olla että ymmärrän nyt väärinkin mutta ihmetyttää vaan kaikki materiaalin tilailut sun muut, kun kaikki on kuitenkin netistä suoraan saatavilla. Täältä löytyy siis kaikki materiaali jotka kokeessa on http://polamk.fi/poliisi/poliisiopp...D9670A87CFE0BB13C22576D5003EA14E?opendocument

Juu onhan nuita tullu lueskeltua pitemmän aikaa, meinaan vaan että onko MUITAKIN kirjoja lueskellu kouluun pyrkivät, esim. ite luen lukioajoilta olevia äidinkielenkirjoja.

heh, must haastavin osio pääsykokeisiin valmistautumisessa oli toi EU-perusteos. Oli melkosta luettavaa. :D

Yhdyn tähän mielipiteeseen. Toi kuulustelutaitoon liittyvä teksti on myös melko tympäyttävää, mutta sitä voisi melkeinpä sanoa tärkeimmäksi materiaaliksi.

Poliisilaki ja EU:n perusteos ovat loppujen lopuksi aika simppeleitä juttuja ja ymmärtääkseni kirjallinen koe on melko helppo. Ainakin omasta mielestäni kuulostaa helpolta, jos on esimerkiksi vastausvaihtoehdot annettu valmiiksi...

Itse olen hakemassa nyt ensimmäistä kertaa. Kaikki dokumentit on jo valmiina. Haastattelu tosin on vielä varaamatta, mutta onhan tässä vielä elokuun puoliväliin asti aikaa.

Ekaa kertaa haen minäkin, jännää. Paperit jätetty ja haastattelussa käyty, joten nyt vaan odotellaan tulisiko kutsua pääsykokeisiin. :) Kuntokoetta varten oon treenannut hulluna, mutta en siltikään ole vielä hyvä. Lukemisenkin olen aloittanut ja yritän parhaani mukaan opiskella, jotta saisin kirjallisista hyvät pisteet, koska kuntotestistä en tule varmaankaan saamaan kovinkaan hääppösiä.. ;)
Pitkäaikanen haave tämä on ollut ja nyt sitten ekaa kertaa edes vähän lähempänä toteutumista.

Syksyä odotellessa, mutta eka nautitaan tästä ihanasta kesästä!

Ekaa kertaa haen minäkin, jännää. Paperit jätetty ja haastattelussa käyty, joten nyt vaan odotellaan tulisiko kutsua pääsykokeisiin. :) Kuntokoetta varten oon treenannut hulluna, mutta en siltikään ole vielä hyvä. Lukemisenkin olen aloittanut ja yritän parhaani mukaan opiskella, jotta saisin kirjallisista hyvät pisteet, koska kuntotestistä en tule varmaankaan saamaan kovinkaan hääppösiä.. ;)
Jep, jännää on. Nykyisillä pisterajoilla on kyllä todella vaikeata päästä sisään. Jokaisesta osa-alueesta pitää saada hyvät pisteet, jos kouluun haluaa sisään päästä. Kuntokokeeseen on kyllä hyvä panostaa, kun niistä kuitenkin on melko helppo saada hyvät pisteet.

Haluaisiko joku viimeaikoina hakenut antaa hyviä vinkkejä tutkintokielen kokeeseen? Mitä kannattaa eritoten harjoitella? Varmaan olisi järkevää kirjoittaa tällä hetkellä olevasta aineistosta esimerkiksi tiivistelmiä ja luetuttaa ne ihmisellä joka osaa oikeasti hyvin äidinkieltä. Kuuleman mukaan pääsykokeissa tarvii aika nopeasti asiat jäsennellä päässään ja kirjoittaa heti puhtaaksi, korjauksiin ei taida kovin jäädä aikaa...

Kuntokokeeseen on kyllä hyvä panostaa, kun niistä kuitenkin on melko helppo saada hyvät pisteet.
Et ole tainnut lukea threadia aiemmin? Nimenomaan kirjallisiin kannattaa panostaa selvästi enemmän, sillä niistä on mahdollisuus saada paljon enemmän pisteitä. Kuntokokeiden maksimi on 5, ja normaalikuntoinen ihminen saa 3 pojoa joka tapauksessa. Pienellä treenillä saat jo 4 (tietty kannattaa tavoitella maksimia, mutta ei lukemisen kustannuksella). Jos taas lukupää tai kirjoitussäännöt ei ole yhtä hyviä, kannattaa siihen panostaa huomattavasti kovemmin.

Jep, jännää on. Nykyisillä pisterajoilla on kyllä todella vaikeata päästä sisään. Jokaisesta osa-alueesta pitää saada hyvät pisteet, jos kouluun haluaa sisään päästä. Kuntokokeeseen on kyllä hyvä panostaa, kun niistä kuitenkin on melko helppo saada hyvät pisteet.

Haluaisiko joku viimeaikoina hakenut antaa hyviä vinkkejä tutkintokielen kokeeseen? Mitä kannattaa eritoten harjoitella? Varmaan olisi järkevää kirjoittaa tällä hetkellä olevasta aineistosta esimerkiksi tiivistelmiä ja luetuttaa ne ihmisellä joka osaa oikeasti hyvin äidinkieltä. Kuuleman mukaan pääsykokeissa tarvii aika nopeasti asiat jäsennellä päässään ja kirjoittaa heti puhtaaksi, korjauksiin ei taida kovin jäädä aikaa...

Pääasia et treenaat sitä kirjoittamista. Itellä oli ainaki aluks älyttömän kankeaa kirjottaminen. Sit kun muutaman kerran oli tehny tiivistelmän ni se alko sujua jo paljo järkevämmin. Ei tullu enää semmosia ihan typerältä kuulostavia lauseita.

Mun mielestä alkaa olla nykyään turha vertailla, että kumpaa kannattaa treenata. Liikuntaa vai paperikokeita, kun vastaus on että molempia. Ne kun ei kuitenkaan mitenkään sulje toisiaan pois. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom