Huomattavasti korkeamman kuin 40ek?
Enpä tiedä...ja mä en todellakaan halua kuulostaa siltä kuin en arvostaisi poliiseja ja että en muka soisi heille kunnon palkkaa. Se on perkeleen arvokasta työtä, varsinkin jos se tehdään kunnolla. Ja kyllä mun mielestä 40ek on kunnon palkka.
Jos järjestyspoliisin työstä tienaisi 50 000-60 000 vuodessa, niin kyllä se olisi mun mielestä aika hurjaa. Toki työhön liittyy potentiaalinen hengenvaara ja jos joku on ihan aikuisten oikeasti ryhtynyt poliisiksi sen takia, että haluaa suojella lainkuuliaista veronmaksajaa kaiken maailman kauheuksilta, niin sehän on toki ylevää ja jaloa ja kaikin puolin ihailtavaa.
Kaveripiiriini kuuluu muutama poliisi ja ainakaan heidän juttujensa perusteella järjestyspoliisin työ ei ole ihan NIIN haastavaa ja vaarallista mitä jotkut amerikkalaisten tv-sarjojen ystävät ehkä joskus kuvittelevat. Totta kai hereillä pitää olla koko ajan ja jokaiseen työvuoroon mahtuu varmasti ikäviä ja hankalia tilanteita. Haasteita varmasti riittää, kun rikollisten kanssa yritetään selvitä pienimmän haitan periaatteella ja kaikin puolin tyylikkäästi. Mutta varsinaisessa vaarassa suomalainen järjestyspoliisi on kai sittenkin suht harvoin?? Korjatkaa toki, jos suomalaisen järjestyspoliisiin jokaiseen työviikkoon mahtuu vaarallisia takaa-ajoja sekä veitsien/ampuma-aseiden kanssa riehuvia psykopaatteja. Virantoimituksessa poliiseja kuolee/loukkaantuu vakavasti äärimmäisen harvoin? Hieman ilkeästi kärjistäen voisi varmaankin sanoa, että enemmän heitä taitaa kuolla vapaa-ajalla oman käden kautta.
Ja kyllä täytyy myös mielestäni muistaa, että koulutus on lyhyehkö ja siitäkin ajasta iso osa vietetään palkallisessa harjoittelussa.