Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samojen määrärahojen kanssa sielläkin pelataan.Millainen on tilanne rikostutkinnan puolella? Harkinnassa on korkeakoulupaperin jälkeen hakea poliisikouluun siinä toivossa että niihin hommiin pääsisi jossain vaiheessa. Onko työllistymisen mahdollisuudet yhtä heikot kuin järjestyspoliisissa?
Jos joku nuori (tai vanhempikin) jolla ei ole aikaisempaa koulutusta taustalla on hakemassa poliisikouluun, niin kannattaa ihan oikeasti harkita vielä kerran. Jos on jo joku toinen koulutus pohjalla, niin se poliisitöiden saamattomuus ei ymmärrettävästi ole samanlainen isku kuin sellaiselle jolla on vain se yhteen työhän kelpaava koulutus. Tuossa tapauksessa ymmärränkin jos lähtee kokeilemaan kepillä jäätä. Jos kuitenkin haluaa päästä työelämään kiinni, niin kannattaa suosiolla lukea nyt joku toinen ammatti, ja hakea poliisikouluun vasta myöhemmin, jos vaikka tilanne olis ihmeen kaupalla parantunut.
Kannattaa miettiä myös tarkkaan hakeeko esmes häkelle töihin. Meinaan, sieltä ei välttämättä pääsee helpolla pois ja poliisin virkaan, etenkään kun poliisin virkoja vähennetään ja häke tarvitsee lisää väkeä. Häkessä töissä oleva poliisiviran hakija on työhakemusnipun pohjimmaisena ja pysyy siellä. Melkein helpompi tie saada poliisin virka on jättäytyä työttömäksi kokonaan.
Itse pelastin itseni ottamalla vastaan alkukesästä 13 kuukauden viran 50 kilometrin päässä kotoa. Muuten olisin nyt vasaran alla kuin muutkin. Mutta se periaatepäätöksen tein, että jos tuon pestin jälkeen jään vielä työttömäksi pidemmäksi aikaa, vaihdan alaa. Siinä vaiheessa on tullut vanhempana konstaapelina oltua kolmisen vuotta. Alkaa olla siinä iässä, että ei jaksa enää pyörittelyä.
Itse pelastin itseni ottamalla vastaan alkukesästä 13 kuukauden viran 50 kilometrin päässä kotoa. Muuten olisin nyt vasaran alla kuin muutkin. Mutta se periaatepäätöksen tein, että jos tuon pestin jälkeen jään vielä työttömäksi pidemmäksi aikaa, vaihdan alaa. Siinä vaiheessa on tullut vanhempana konstaapelina oltua kolmisen vuotta. Alkaa olla siinä iässä, että ei jaksa enää pyörittelyä.
Nyt on ihan pakko kommentoida tuota työmatka-juttua (enkä tarkoita Werba, että sinä siitä mitenkään olisit valittanut tms., vaan noin yleisesti).
Mä olen ainakin koululla kuullut paljon juttuja siitä, että halutaan sitten valmistumisen jälkeen töihin juuri sinne omalle kotipaikkakunnalle. Jos ajatellaan esim. tuota 50km matkaa, niin sehän on NAURETTAVAN lyhyt. Come on, ei sitä tartte nykypäivänä hiihtää. Eli ei sitä työtä välttämättä heti ainakaan kotinurkilta saa, joten reviiriä kannattaa laajentaa.
Ei, mut sehän ois ihan siistiä hommaa. Joudut vaan pälättään porukalle ja saat vielä ihan hyvää palkkaa. Lisänä vittuilevat ihmiset, joille saat nauraa kahvitauoilla kavereiden kanssa Musta ois ihan jees.Ja lähteekö kukaan poliisikouluun, että pääsee häkeen töihin?
Ei, mut sehän ois ihan siistiä hommaa. Joudut vaan pälättään porukalle ja saat vielä ihan hyvää palkkaa. Lisänä vittuilevat ihmiset, joille saat nauraa kahvitauoilla kavereiden kanssa Musta ois ihan jees.