Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mites tuo menee, eli jos on päässyt valintakokeisiin ja ne ois kohta edessä ja haluaisi peruuttaa pääsyn ni meneekö siinä yksi yrityskerta? ja jos sattuu pääsemään kouluun ni kuinka kauan sitä paikkaa pystyy "panttaamaan".. vai onko panttaus edes mahdollista..

Täältä löytyy infoa tuosta "panttaamisesta", kannattaa muutenkin lukaista sivut läpi.. :rolleyes: Tuosta valintakokeiden siirrosta en osaa sanoa, vastatkoon joku viisaampi tuohon.

Voi ei, kurjaa! :( Pidetään peukkuja, et sairaus hellittää! Kysyitkö muuten lääkäriltä mielipidettä kuntokokeeseen osallistumisesta?

Enpä tullut kysyneeksi:(Mutta koitan nyt ite katsoa millanen kunto on maanantaina...onhan tässä muutama pvä aikaa ja kuulemma aika äkkiä antibioottien pitäisi tehota angiinaan mutta saa nähdä. Nyt jo kuitenkin vähän parempi olo kun eilen eikä ole ollut enää kuumetta.

Huh nyt jo taas parempi olo, kyllä tää angiina tästä taltutetaan tiistaihin mennessä. Tänään kävin vielä kerran kokeileen seinää ja yli meni onneksi :) Lukemista ja lukemista loppupäivät ennen koitosta :hyper:

Huh nyt jo taas parempi olo, kyllä tää angiina tästä taltutetaan tiistaihin mennessä. Tänään kävin vielä kerran kokeileen seinää ja yli meni onneksi :) Lukemista ja lukemista loppupäivät ennen koitosta :hyper:

Hyvä hyvä :) Mä kävin juoksee ulkona, Google Mapsin mukaan hieman alle 1,5 km ja aika oli vähän alle 7min. Yllätin itsenikin. Ehkä se oli se vesisade, joka sai juoksee nopeammin pois ulkoa kastumasta.. :rolleyes: Mä kans meinaan nyt vaan lukea, lukea ja lukea. Ehkä uimassa ja kevyellä lenkilläkin voisi vielä ennen perjantaita käydä.

Hyvä hyvä :) Mä kävin juoksee ulkona, Google Mapsin mukaan hieman alle 1,5 km ja aika oli vähän alle 7min. Yllätin itsenikin. Ehkä se oli se vesisade, joka sai juoksee nopeammin pois ulkoa kastumasta.. :rolleyes: Mä kans meinaan nyt vaan lukea, lukea ja lukea. Ehkä uimassa ja kevyellä lenkilläkin voisi vielä ennen perjantaita käydä.

Hienoa :) Uimassa haluaisin itsekin vielä käydä, riippuen nyt tästä paranemisesta. Oletko paljon ehtinyt lukea materiaalia läpi?Saa nähdä kuinka sitä muistaa nuo kaikki sitten kokeessa :rolleyes:

Muistakaa PolL 1§, Europol ja EU:n parlamentin suurimmat puolueet. Vakiokyssärit joka vuosi :)

Niin ja se EU:n kolme tukipilaria. Siinä alkupuolen kuvassa oli ne lueteltu. Ainakin ne kysyttiin meillä kokeessa noiden lisäksi. Poliisikoulun opettajat on kuitenkin sen verran laiskoja, että usein kokeet on täysin samanlaiset myös peruskoulutuksen aikana. Eli varsinaisessa koulutuksessakin kun kysyy edeltäviltä mitä on kysytty niin pääsee jo pitkälle ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hei pänttääjät, löysin tämmöisen esitteen, joka käsittelee Lissabonin sopimusta:
http://ec.europa.eu/publications/booklets/others/84/fi.pdf
20-sivuinen läpyskä tiivistää samat asiat melko hyvin, joita on kirjassa käsitelty. Itse sain tuolta muutaman nippelitiedon paremmin esille ja korvan taakse, ehkä siitä on jollekin muulle kanssa hyötyä.

Täydellistä ajanhukkaamista jos ei tuo pruju kuulu pääsykoemateriaaliin. Ne nippeli tiedot on sitten todellisia nippelikysymyksiä ja syvempi sisäistäminen on turhaa. Älkää tuhlatko aikaa muihin materiaaleihin kuin niihin mitkä koulu on lähettänyt.

Noh, miten on menny jne, fiiliksiä :hyvä: Vai jokos vaitiolovelvollisuus pukkaa päälle.. :rolleyes:

Ollaan Haddin kaa kurssikavereita, joten ehkä voin mäkin tässä jotain kommentoida.

Meillä tosiaan nyt loppui ensimmäinen jakso koululla. Homma huipentui torstaiaamun kurssikokeeseen, jonka jälkeen osa lompsi lomille ja osa kurssista jäi koululle viettämään railakasta saunailtaa. :) Koko ajan tässä odotellaan, että homma alkaisi lähentyä käytäntöä. Ensimmäiset jaksot kuitenkin ovat varsin teoriapainotteisia, sillä lukujärjestyksessä on paljon lukuaineita. Rutiinin rikkoo satunnaiset liikuntatunnit ja tietysti Amican tarjoamat ruokahetket. Heti ekoista päivistä lähtien laitostuminen iskee (mun mielstä hyvässä mielessä) päälle. Arki on aika rutiininomaista, ainakin jos vähän kärsijstää ;) : herätys, aamupala, luentoja, ruoka, luentoja, ruoka, kämpille, salille, sählyä ja nukkumaan...

Ite suorittelen samalla vielä opintoja edelliseen opinahjoon, joten iltaisin tulee luettua myös aika paljon tenttikirjallisuutta. Innolla meidän kurssi jo odottelee kakkosjakson haasteita ja virkapukineiden saamista.

Meillä tosiaan nyt loppui ensimmäinen jakso koululla. Homma huipentui torstaiaamun kurssikokeeseen, jonka jälkeen osa lompsi lomille ja osa kurssista jäi koululle viettämään railakasta saunailtaa. :) Koko ajan tässä odotellaan, että homma alkaisi lähentyä käytäntöä. Ensimmäiset jaksot kuitenkin ovat varsin teoriapainotteisia, sillä lukujärjestyksessä on paljon lukuaineita.

Muistelisin, että ensimmäiset kolme jaksoa ovat teoriapainoitteisia, jonka jälkeen alkaa tulla käytännön harjoittelua enemmän. Vieläkö menee samalla kaavalla?

aikalailla... ainakin vielä puolitoista vuotta sitten...
4. voimankäyttöä. 5-6. tutkintaa. 7. työharjoittelun alkamisen odottelua...=D

Aika hölmö kysymys varmaan, mutta pitääkö kokeessa kirjoittaa kaunokirjoituksella vai saako siinä myös tekstata?

Ei ainakaan ole itselle pistänyt silmään ko. asia Polamkin sivuilla.

Morjens!
Meikäläisen ensimmäinen postaus foorumille tulee nyt. Olen seuraillut tätä ketjua viime elokuusta saakka eli siitä asti kun alkoi elo-marraskuun hakujakso kouluun. Itse hain juuri tuossa jaksossa ja olin yksi niistä onnekkaista jotka kouluun valittiin (alkaa 12.4). Täältä saanut hyviä vinkkejä, mutta mulla olis jotain kysyttävää nyt kun tuo koulu alkaa viikon kuluttua.
Kirjeessä luki, että voimistelutossut paini/judosaliin. Luin foorumilta, että joskus tehty koulussa jotain yhteistilauksia kengistä, tehdäänkö vielä? Mitä ootte ite käyttänyt, painikenkiä/kamppailulajien harjoittelutossuja? Entä tarviiko noita ekalle viikolle edes?
Mitä kaikkee yleishyödyllistä kannattais viedä mukanaan asuntolaan tai lähinnä mitä sieltä puuttuu? Löytyykö vessapaperii!? :D Onko wlania tarjolla, asuntolassa/koululla?

Onnea kaikille kouluun päässeille ja tsemppiä niille, jotka vielä yrittävät päästä sisään! :)

Jatketaanpa hiukan tuota Bobbygodin aloittamaa kysymyslinjaa; miten polkupyörän säilytys asuntolassa? Kesä on lyhyt ja vähäluminen, joten ajattelin opiskelusta huolimatta ottaa kaiken irti ajokaudesta.

Suositut

Back
Ylös Bottom