Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Äläs ny, siihe on enää 4kk.. Aikkauhee miten aika menee :wtf: Vai meinasitko ettet elokuuhun tähtää viel jos lennät ekassa vaiheessa pois?

"Hakija, joka on karsiutunut 1. tai 2. vaiheessa, voi hakea uudelleen hakujakson valintapäätöksen jälkeen." (http://www.polamk.fi/poliisi/poliis...D212D4A38854C6BFC22573160026430F?opendocument)

Eli siis tän hakujakson valintapäätös tehdään 23.6 ja voin sen jälkeen vasta mennä uudestaan jättää hakupaperit (tai näin mä ainakin ton ymmärrän?). Tuolloin meneillään olevan hakujakson valintakokeet alkaa syyskuun lopussa (27. - 31.9.2010 tän hetkisen aikataulun mukaan). Mutta noissahan ei siis ole kuin 1½ kk eroa, joten eipä sillä ole niin paljoa väliä, että "joutuu" vasta seuraavaan hakujaksoon. Koulun alkamista se tosin siirtää vähän enemmän (marraskuu vrt. tammi-helmikuu).

Moni on sanonu et ovat vetäneet paljon paremmat tulokset kuin normisti salilla, ettei sitä tiedä vaikka repäsetki sen vaadittavan, hope so! :)

Ai niin, tähän piti myös vastata. Toivotaan näin! :) Ja uskoisin, että ensi viikolla vaikuttaa myös se, että oon päässyt lepäämään ja palautumaan kunnolla. Nyt on pari viikkoa mennyt 6-8 treenin viikkovauhdilla (=yks lepopäivä per viikko).

Mitkäs fiilikset on ensi viikon kokeisiin osallistuvilla..? :)

Täälläkin jännitetään kovasti, kokeet ovat jo tiistaina joten eipä tässä montaa pvää ole jäljellä. Nyt vielä flunssa yrittää iskeä päälle ja käsi on vieläkin kipeä, en ole päässyt penkkaamaan pariin viikkoon.
Tarkoitus oli nyt vielä reenata uintia mutta eipä sitä viitsis kipeänä mennä :( Mutta jos tuo uinti tulee olemaan ainoa hylsy vaikka kovasti yritänkin niin eipä sille sitten mitään voi...kunhan kaikista muista osioista selviää.
Pääsiäisen aikana olisi tarkoitus vielä lukea paljon.

"Hakija, joka on karsiutunut 1. tai 2. vaiheessa, voi hakea uudelleen hakujakson valintapäätöksen jälkeen." (http://www.polamk.fi/poliisi/poliis...D212D4A38854C6BFC22573160026430F?opendocument)

Eli siis tän hakujakson valintapäätös tehdään 23.6 ja voin sen jälkeen vasta mennä uudestaan jättää hakupaperit (tai näin mä ainakin ton ymmärrän?). Tuolloin meneillään olevan hakujakson valintakokeet alkaa syyskuun lopussa (27. - 31.9.2010 tän hetkisen aikataulun mukaan). Mutta noissahan ei siis ole kuin 1½ kk eroa, joten eipä sillä ole niin paljoa väliä, että "joutuu" vasta seuraavaan hakujaksoon. Koulun alkamista se tosin siirtää vähän enemmän (marraskuu vrt. tammi-helmikuu).

No niinpäs olikin, puusilmä.. :rolleyes: Ohoh, ovat muuten muuttanut niitä hakujaksoja jne, katsoin juuri et elokuun kokeissa olevat saa tietää kouluun pääsystä 18pv ennen kuin koulutus alkaa, mitäs kun irtisanomisaika on 1kk ihan jees..

Viimeksi muokattu:
Ohoh, ovat muuten muuttanut niitä hakujaksoja jne, katsoin juuri et elokuun kokeissa olevat saa tietää kouluun pääsystä 18pv ennen kuin koulutus alkaa, mitäs kun irtisanomisaika on 1kk ihan jees..

Itse ajattelin tehdä siten, että mikäli pääsen elokuussa alkavalle kurssille, niin irtisanoudun 30.8 alkaen (koulu alkaisi 16.8). Lomallahan mun pitää joka tapauksessa olla viimeiset 1-1½ kk nykyisestä työsuhteesta ja tuolla tavalla saisin koko elokuulta palkan, ehtisin lomailla kuukauden verran ja silti ehtisin hoitaa nykyiset työt alta pois. Tuskinpa sillä on nykyiselle työnantajalle väliä, makaanko lomallani biitsillä vai opiskelenko jossain.. 23.6-16.8 on tosin hyvin aikaa irtisanoutua "ajoissa", mutta samalla tavalla toimisin, jos saisin tietää kouluun pääsystä Cartsan mainitsemalla tavalla alle kuukautta ennen koulun alkua. Mä nyt tosin olen tälläkin hetkellä valtiolla töissä, joten tilanne yksityisellä puolella voi olla erilainen.. Tietääkö joku, onko tuolle jotain estettä koulun puolesta, siis että olisi vielä virallisesti toisessa paikassa palkkalistoilla, vaikka onkin jo poliisikoulussa? Oon ymmärtänyt, ettei valtiolla voisi olla kahdessa virassa samanaikaisesti, mutta toisaalta eikös se ensimmäinen vuosi mene puhtaasti opiskelija-statuksella ja vasta työharjoittelun alkaessa nimitetään määräaikaiseen virkaan?

Ou jeah. Kävin ulkona juoksemassa ja päätin sitten matkalla käväistä läheisen koulun pihassa olevalla seinämällä (199 cm, close enough). Ennen kotoa lähtöä tsekkasin vielä sen parkour-videon, jonka joku tänne linkitti, ja.... seinämästä yli helposti ekalla yrittämällä! :dance: Noh, 3 pistettä siitä olis vain tullut, mutta ainakin pääsin yli. :) Juoksukin kulki hyvin, ei pitäisi olla ensi viikolla ongelmia juosta reilusti alle 8 minuutin. Huomenna voikin jäädä hyvin mielin lomalle ja alkaa keventää treeniä. :)

Viikko aikaa ja jännittää niin pirusti, vaikka tätä on jo ikuisuus jahkailtu. Mun osalta oli toi silmäleikkaus ja ennen sitä se säästäminen siihen ;/ +6kk karenssi/-ja paranemisaika, toivottavasti motivoitunut odotukseni palkitaan ruhtinaallisesti. Pääsiäisen ja ensivkon loman pyhitän lukemiselle ja akkujen lataukselle, treeniä vielä uinnilla ja kevyellä lenkillä. Torstaina nokka kohti treetä ja perjantaina itse koe, tsemppiä kaikille ensiviikon kokeisiin! o/ ~

Mua jännittää myös, mutta ei kuntokoe niinkään, kaikkien pitäisi mennä läpi. Tai no nukenkantoa en ole oikealla nukella koettanut ja ainakin poliisilaitoksen haastattelija sanoi että se on vaikeampaa kuin ihmisen kantaminen. Mut sittenpähän näkee.
Eniten jännittää tuo kirjoitelma, en ole oikeastaan koskaan joutunut sellaisia kirjoittelemaan. Ihan siis uusi asia minulle. Siinä mietityttää just tuo mitä joku mainitsikin aiemmin, että tuleekohan ne noista väliotsikoista vai niistä mitä niiden alla on. Luulisin kyllä. että jostain väliotsikosta, aika vaikeaa on kyllä jostain suuronnettomuuksiin varautumisesta repäistä 150 sanaa, tai siis ainakin minulle on vaikeaa.
Muut teoriat on kyllä kohtuudella päässä, sitten jää nähtäväksi mitä sit muistaakaan :D

Tai no nukenkantoa en ole oikealla nukella koettanut ja ainakin poliisilaitoksen haastattelija sanoi että se on vaikeampaa kuin ihmisen kantaminen. Mut sittenpähän näkee.
Edelleen sanon kokemuksella kummastakin: Ei todellakaan ole näin. Päinvastoin, jos lähdetään roudaamaan saman painoista ihmistä - tai vaikka hieman kevyempääkin -, nukenkanto on verraten helppoa ensinnä mainittuun nähden. Muistaa myös sen, ettei tee niin kuin monet tekivät, että tipauttivat nuken takaraivon lattiaan sen sijaan että olisivat laskeneet sen kämmenen varassa hallitusti.

Älkäähänyt vielä hyvät hakijat liikaa jännittäkö. Sitten kun jatkokierroksia odottaa,niin jännittää viel paaaaljon enempi :)
Onneks oma jännitys takana ja valmistatuminen 12.4 alkavalle kurssille eli puoltoista viikkoo viel lomaa ja sit reppu selkään :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Torstaina nokka kohti treetä ja perjantaina itse koe, tsemppiä kaikille ensiviikon kokeisiin! o/ ~

shiri--, ainakin profiilisi mukaan oot Helsingistä - ootko menossa täältä Tampereelle to? Itse meinasin torstaina hypätä junaan Tikkurilasta, oon menossa yöksi koululle. Vois mennä samaa matkaa? :)

Älkäähänyt vielä hyvät hakijat liikaa jännittäkö. Sitten kun jatkokierroksia odottaa,niin jännittää viel paaaaljon enempi :)
Onneks oma jännitys takana ja valmistatuminen 12.4 alkavalle kurssille eli puoltoista viikkoo viel lomaa ja sit reppu selkään :hyper:

Jep, se todellinen jännittäminen alkaa vasta ykkösvaiheen jälkeen...monta piinaavaa kuukautta teillä vielä edessä, tsemppiä :)!!!

Tää paikkailee myös reppunsa ja sunnuntaina 11.2 matka kohti Hervantaa voi alkaa :D

Jonkun sellaisen lajin harrastamisesta jossa otetaan kontaktia ihmisiin eikä tehdä kurkipotkuja. Jos kurkipotkulajia on pakko harrastaa niin sekin on tyhjää parempi.

Tällä hetkellä näyttää pisimmän korren vetäneen jujutsu. Ens viikolla olis tarkotus lähtee treeneihin tutustumaan :)

Mutta mieti miten kauan siihen ois menny jos penkistä pukkaisit alle 100kg :) Juu eipä noi painihommat kovin yleisiä ole ellei niitä hakemalla hae. Pari kertaa itekki saman mittasen uran aikana joutunu vääntään, eikä sillonkaan ollu mitää hätää että ois hopeamitallille jääny. Moni on tehny duunia reilu 10 vuotta ja kokemukset on samat. Vaan eipä sitä koskaa tiiä mitä eteen tulee.

Penkistä ei nouse edes 90 kg. Olen 173 cm pitkä ja 75 kg. Notta terve :)

Itselläni on tuottamuksellinen metsästysrikkomus 17 vuotiaana tehtynä, kellään kokemuksia tämän tyyppisistä rikkeistä että onko ollut este kouluun pääsylle? Harmittava vahinko hirvimetsällä, mutta oikeudessa olin ja päiväsakkoja tuli..:/

Itselläni on tuottamuksellinen metsästysrikkomus 17 vuotiaana tehtynä, kellään kokemuksia tämän tyyppisistä rikkeistä että onko ollut este kouluun pääsylle? Harmittava vahinko hirvimetsällä, mutta oikeudessa olin ja päiväsakkoja tuli..:/

Varmaankaan ei vaikuta kauheesti jos siitä on kauan aikaa, mutta kannattaa käydä esim Facebookissa kysymässä sieltä valintayksikön tytöiltä, tai soittaa suoraan koululle niin saat varmuuden asiaan. :) Nyt varmaan pässiäisen aikaan ei saa vastausta, mutta ens viikolla varmasti.

Nyt ei meikäläisellä mene ihan putkeen.Eilen todettiin angiina ja sain lääkekuurin:( Testit tiistaina ja jos en maanantaihin mennessä ole paremmassa kunnossa niin taitaa jäädä testit väliin, harmittais kyllä niin paljon :/ En pysty edes keskittymään lukemiseen vaikka pakkohan se on vaan yrittää. Tää on taas niin tätä mun tuuria...

Nyt ei meikäläisellä mene ihan putkeen.Eilen todettiin angiina ja sain lääkekuurin:( Testit tiistaina ja jos en maanantaihin mennessä ole paremmassa kunnossa niin taitaa jäädä testit väliin, harmittais kyllä niin paljon :/ En pysty edes keskittymään lukemiseen vaikka pakkohan se on vaan yrittää. Tää on taas niin tätä mun tuuria...

Voi ei, kurjaa! :( Pidetään peukkuja, et sairaus hellittää! Kysyitkö muuten lääkäriltä mielipidettä kuntokokeeseen osallistumisesta?

Varmaankaan ei vaikuta kauheesti jos siitä on kauan aikaa, mutta kannattaa käydä esim Facebookissa kysymässä sieltä valintayksikön tytöiltä, tai soittaa suoraan koululle niin saat varmuuden asiaan. :) Nyt varmaan pässiäisen aikaan ei saa vastausta, mutta ens viikolla varmasti.

Kyllä varmaan reipas ja arvostettava vaihtoehto on ihan soittaa ja kysyä.

...jotenkin kuulostaa siltä että ennen täysi-ikäisyyttä tehty tuottamuksellinen metsästysrikkomus ei todennäköisesti evää kouluun pääsyä. Tosin paha sanoa kun ei ole harmainta hajua mitä tuo pitää sisällään, mutta samassa lauseessa "rikkomus" ja "tuottamuksellinen" eivät yhdessä kuulosta kovin vakavalta.

mites tuo menee, eli jos on päässyt valintakokeisiin ja ne ois kohta edessä ja haluaisi peruuttaa pääsyn ni meneekö siinä yksi yrityskerta? ja jos sattuu pääsemään kouluun ni kuinka kauan sitä paikkaa pystyy "panttaamaan".. vai onko panttaus edes mahdollista..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom