Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jutqku, minäkin aloitan huomenna kuntotestillä ja myös minua vähän tuo juoksu hirvittää, varsinkin kun tänään ollut muutenkin paikat ihan jumissa. Kyllä sen periaatteessa läpi kuitenkin pitäisi mennä, mutta olen aina ollut niin huono juoksija, että ei hirveän varma fiilis siitä osiosta silti ole. Pakko silti tsempata koska seinästä tulee varma hylsy.

Tällä hetkellä tuntuu, että tursuaa tuo lukumateriaali jo korvistakin mutta huomenna varmaan jää sellainen olo, että voi kunpa olisin lukenut enemmän :D

Ihmeen vähän jännittänyt tässä pari päivää, mutta aina kun tänne erehtyy vilkaisemaan niin sitten se taas alkaa..

Kihveli on tunnettu lannanluontivälineen nimenä; lähde:Historiallinen maatalous

Ei siellä kyllä paskaa luoda, töissä vasta sitten, kun esimiehet sitä ovat kasettikuorman niskaan ajaneet..

Hahhaa :D Enpä ole itse ennen moista tarkoitusta sanalle kuullut, mutta oppia ikä kaikki... meilläpäin paskaa luodaan talikolla tai lapiolla. Mutta jottei kukaan luule, että sitä itseään pitää asuntolassa kuokkia, niin tarkoitin kihveleillä haarukkaa, veistä ja lusikkaa ;)

Täytyy ottaa sit liina mukaan juoksuun, jos joku antaa vetoapua. :D
Enyo, lepäilyä ja venyttelyä, itellä on auttanu kylmägeeli ton jumin poistoon. Kannattaa kokeilla. Ei pidä vilkuilla tätä topikkia sit, jos hermostuttaa. :D

Parin tunnin päästä sitä pitäis laittaa nokka kohti Nääslandiaa, huomennahan sen tietää mitenkä on valmistauduttu.

Tuleeko tuota pakollista liikuntaa mitenkä paljon siinä ensimmäisen kuukauden aikana? Meinaan jos aloitan koulun 24.5 ja kesäloma alkaa 5.7, niin onko tuolla välillä mitään väistämättömiä rääkkejä?

Tuleeko tuota pakollista liikuntaa mitenkä paljon siinä ensimmäisen kuukauden aikana? Meinaan jos aloitan koulun 24.5 ja kesäloma alkaa 5.7, niin onko tuolla välillä mitään väistämättömiä rääkkejä?

No mitään hirveän rankkaa ei kyllä ole. Ekalla viikolla saattaa olla jotain pientä...Muuten normaaleja liikunnan tunteja.

Hahhaa :D Enpä ole itse ennen moista tarkoitusta sanalle kuullut, mutta oppia ikä kaikki... meilläpäin paskaa luodaan talikolla tai lapiolla. Mutta jottei kukaan luule, että sitä itseään pitää asuntolassa kuokkia, niin tarkoitin kihveleillä haarukkaa, veistä ja lusikkaa ;)

Hih, mä kyllä ymmärsin sua tanten ihan täysin mitä tarkotit kihveleillä..:D Nää on just näit ihanii sanoja, esim mä oon tottunu käyttää sanaa käsväsky ja saan paljon "Että mikä...?"

Paaaljon tsemppiä tän viikon kokeilijoille, nyt ainakin meillä aurinko vilauttelee itteensä minkä ehtii, toivotaan vilauttelua sinne Tampereellekki.. ;) se niin kummasti piristää ja antaa lisää puhtia..

nyt ainakin meillä aurinko vilauttelee itteensä minkä ehtii, toivotaan vilauttelua sinne Tampereellekki.. ;) se niin kummasti piristää ja antaa lisää puhtia..

Jep. Ilmatieteen laitos lupailee perjantaiksi +3 astetta ja vesisadetta. No, tuleepa ehkä sit juostua vähän kovempaa, jotta pääsis nopeammin sisätiloihin... Toimi ainakin viime lauantaina oikein hyvin. :D

Ohhoh, olipas tuskaisa päivä...Mie talvella aattelin, et kuntokoe on se meikän juttu, 1,5kilsaa kuuteen minuuttiin, penkki sujuu riittävästi, talja on helppo ja kyllähän sen seinän yli nyt pomppasee... Sit mie aloin sairastelee, oksut ja angiinat ja mitä näitä tänä talvena nyt on mahdollista ollu haalia. Kaikki haalin :D mutta ehdin tervehtyä. Sitten tuli valintakoepäivä ja herätessä selekä niin stanan kipeä, et hyvä kun pystyasennossa kykeni kävellä...Juostiin sitten itku kurkussa ja taisteltiin nukke ylös. Muissa testeissä selkään ei niin pahasti käyny. Seinä 8, nukke 5 ja mitähän ne muut oli.

Psykologiset oli aika hauskat, mie tykkäsin niistä numeroiden pyörittelyistä ja laatikkotehtävistä. Saavat varmaan niistä tietsikkavastauksista sellasen kuvan, et elän täydellisessä epäjärjestyksessä ;)

Kirjallinen koe oli ennakkoon mörkö. Nippelinappelitietoi ois EHKÄ voinut lukea enemmän...mikähän tollakin kokeella on tarkotus? (kysyy hän, joka ei ihan muistanut juttui ;) ) Tiivistelmän väitän menneen ihan kohtuullisesti ja kirjotelmassa läks kynä vauhtiin yli 10v tauon jälkeen ihan yllättävästi. Luulisin menneen ihan hyvin.

Omalta kohdalta meni pääsykoe ihan penkin alle. Jouduin lähtemään kesken päivän kotiin. Seinästä tullut hylsy ei kyllä yllättänyt yhtään mutta juoksuun olen todella pettynyt. Jäi niin pienestä kiinni ja kuitenkin treeneissä onnistunut sen vetämään ihan hyvin alle 8min. Lähdin alussa ilmeisesti juoksemaan aivan liian kovaa, kun aikaa oli ekan kierroksen jälkeen mennyt vasta 2min ja minun kunto ei sentään ihan sellaiseen tahtiin riitä. Tokan kierroksen jälkeen olin aivan poikki ja kolmas kierros menikin sitten vähän liian hitaasti ja hylsy tuli. Kyllä todella harmittaa ja ihan itkua pidätellen sai lähteä kotiin. Mukavaa porukkaa oli kuitenkin. Ei kai auta muuta kuin treenata lisää ja koittaa sitten uudestaan. Tsemppiä kaikille muille!

Jutqku, kerro sitten miten meni. Kuntokoe ilmeisesti ainakin ihan hyvin, mutta mites kirjallinen?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omalta kohdalta meni pääsykoe ihan penkin alle. Jouduin lähtemään kesken päivän kotiin.

Voi höh! :( No mut nyt tiiät, missä parantaa uutta yritystä varten ja aikaahan sulla on vaikka kuinka paljon syyskuun kokeita varten - sieltä nappaat sit monta pistettä! :) Kuinka pienestä se juoksu jäi kiinni?

Enyo: Mutta nyt olet sen yhden kerran viisaampi ja ensi kerralla sitten se meneekin jo paljon paremmin. Tuo juoksu on kyllä siitä vähän petollinen, että jos alussa lähtee liian nopeasti juoksemaan, niin sitä väsähtää loppua päin mentäessä todella nopeasti. Itselläni oli kello mukana, niin pystyi katsomaan aikaa ja suhteuttamaan nopeutta sen mukaan.

Kävit varmaan juttelemassa sille yhdelle naispoliisille, joka sanoi ennen sitä kuntokoetta, että pitää tulla juttelemaan jos tulee 2 x hylätty/itse lopettaa? Ihan mukavan oloisilta vaikuttivat. Ja meidänkin ryhmässä oli kyllä ihan mukavia jeppejä.

Itseänikin jäi kyllä harmittamaan tuo kuntokoe, vaikka yhdestäkään ei tullut hylättyä suoritusta, mutta silti. Vähän skeptinen olen sen 2. vaiheen suhteen.

Mutta nytpähän tietää homman nimen, jos nyt ei tällä kertaa nappaa!

Jouduin lähtemään kesken päivän kotiin.

Ei muuta kun nyt rauhassa kohentelet kuntopuolta ja keksit elämään jotain muuta tavoitetta. Sitten haet uudelleen, kun olet oikeasti siinä kunnossa, että menee reippaasti kuntotestit läpi. Ei kannata hosumalla hakea heti seuraavaan erään.

Ei koulun aikana ollut rääkkiä missään vaiheessa. Mukavaa jumppailua vaan...

No mitään hirveän rankkaa ei kyllä ole. Ekalla viikolla saattaa olla jotain pientä...Muuten normaaleja liikunnan tunteja.
Ei koulun aikana ollut rääkkiä missään vaiheessa. Mukavaa jumppailua vaan...
Kysytääs nyt uudelleen muovailtuna, kun yllä lukevat eivät vastanneet kysymykseen: Onko jotain sellaista liikuntaa, jossa on ehdoton osallistumispakko, joka täytyy sitten suorittaa vaikkapa myöhemmin syksyllä tjms? Rääkkiä en pelkää, päinvastoin. Nyt on kyseessä pienimuotoinen vamma, joka saattaa tarvita lepoa tuona ajankohtana.

Omalta kohdalta meni pääsykoe ihan penkin alle. Jouduin lähtemään kesken päivän kotiin. Seinästä tullut hylsy ei kyllä yllättänyt yhtään mutta juoksuun olen todella pettynyt. Jäi niin pienestä kiinni ja kuitenkin treeneissä onnistunut sen vetämään ihan hyvin alle 8min. Lähdin alussa ilmeisesti juoksemaan aivan liian kovaa, kun aikaa oli ekan kierroksen jälkeen mennyt vasta 2min ja minun kunto ei sentään ihan sellaiseen tahtiin riitä. Tokan kierroksen jälkeen olin aivan poikki ja kolmas kierros menikin sitten vähän liian hitaasti ja hylsy tuli. Kyllä todella harmittaa ja ihan itkua pidätellen sai lähteä kotiin. Mukavaa porukkaa oli kuitenkin. Ei kai auta muuta kuin treenata lisää ja koittaa sitten uudestaan. Tsemppiä kaikille muille!

Jutqku, kerro sitten miten meni. Kuntokoe ilmeisesti ainakin ihan hyvin, mutta mites kirjallinen?

No voi höh :( Itse lähdin myös aika lujaa luoksemaan alussa ja ekan kierroksen jälkeen aika oli 2.10 ja pistin vielä lisää vauhtia ja olin kyllä aivan kuollut mutta se kannatti. Tuo seinä on kyllä paha rasti, tosi moni muija oli ihan kauhuissaan ettei ikinä pääse yli siitä. Sitä kannattaa reenata kyllä paljon jos tuntuu hankalalta.
Ja itse olen asennoitunut että jos nyt ei onnaa niin ens kerralla sitten aivan varmasti ja tiedän mitä odottaa ja mitä parantaa :)

Kysytääs nyt uudelleen muovailtuna, kun yllä lukevat eivät vastanneet kysymykseen: Onko jotain sellaista liikuntaa, jossa on ehdoton osallistumispakko, joka täytyy sitten suorittaa vaikkapa myöhemmin syksyllä tjms? Rääkkiä en pelkää, päinvastoin. Nyt on kyseessä pienimuotoinen vamma, joka saattaa tarvita lepoa tuona ajankohtana.

Periaatteessa kaikille tunneille on osallistumispakko. Ehdoton, ellei ole todella hyvää syytä. Jos olet "lievästi" loukkaantunut, olet silti liikuntatunneilla mukana katseluoppilaana. Mikäli taas on pahempi vamma, tyyliin jalka murtunut jne., koulutus keskeytyy ja jatkat parannuttuasi uuden kurssin kanssa opintoja. Ja jos jotain testejä osuu tuohon ajankohtaan, kun et pysty liikuntaan osallistumaan, niin luulisin että voit suorittaa ne myöhemmin.

Viimeksi muokattu:
Oli kyllä yllätyksiä täynnä tämänpäiväiset kokeet. Kirjallisessa osiossa ei käytännössä kysytty nippelitietoa, kirjoitelmien aiheet olivat helppoja ja fyysiset kokeet kevyet niiden ympärillä vellovaan hypeen verrattuna. Tiivistelmä ja psykologinen osio yllättivät puolestaan vaikeudellaan. Tiivistelmän lähtöteksti oli yllättävän pitkä ja se sisälsi runsaasti yksityiskohtia. Psykologisten älykkyystestiosiosta löytyi kourallinen yllättävän kinkkisiä pulmia ja itse psykologiset testit olivat yllättävän perusteelliset ja jotenkin todella ärsyttävät.

Todella kovatasoista ja mukavaa porukkaa kyllä oli tämän päivän hakijat. Toivottavasti mahdollisimman moni tulee vastaan kakkosvaiheessa jos sinne itsellänikin kutsu käy. Minkälaiset fiilikset muille tänään käyneille jäi kokeesta?

Tsemppiä huomisille yrittäjille!

Huomenta

Siellä se viimeinen erä sinkoilee pitkin maita ja mantuja, tsemppiä rutistukseen!
Kertokaa ihmeessä miten on menny ne jotka on tällä viikolla ollu kokeissa, olis kiva lukea fiiliksiä jne :)

Ylätaljan vetelystä mun piti kysellä, eli miten se nyt pitää siellä kokeessa oikeesti vetää; rintaan asti vai leuan tasolle (mitä sivuilla lukee) ? Hieman hämävää kun niissä videoissa ryitään tisseihin asti, ja kyllä siinä huomaa taljaa tehdessä selvän eron minne asti sitä vetelee.

Harmi Enyo ettei menny kokeet niin hyvin kuin piti, paljonko jäi juoksusta uupumaan?

Siellä se viimeinen erä sinkoilee pitkin maita ja mantuja, tsemppiä rutistukseen!
Kertokaa ihmeessä miten on menny ne jotka on tällä viikolla ollu kokeissa, olis kiva lukea fiiliksiä jne :)

Ylätaljan vetelystä mun piti kysellä, eli miten se nyt pitää siellä kokeessa oikeesti vetää; rintaan asti vai leuan tasolle (mitä sivuilla lukee) ? Hieman hämävää kun niissä videoissa ryitään tisseihin asti, ja kyllä siinä huomaa taljaa tehdessä selvän eron minne asti sitä vetelee.

Harmi Enyo ettei menny kokeet niin hyvin kuin piti, paljonko jäi juoksusta uupumaan?

Leuan tasolle riittää. Täällä palstalla onkin aiemmin mainittu että se on tosi jäykkä se talja, vanha ruosteinen rökäle..mullakin meni omalla salilla samoilla painoilla kevyeen 20 toistoa kun taas paraatipaikalla menikin sit vaan melko hikiseen 12. Valvoja on myös tosi tarkka siitä, että kädet suoristaa ylhäällä..tais mennä yks toisto mulla mehtään kun jäi liian koukkuun kädet..

Kuntokokeissa tuli keskiviikkona tämmösiä tuloksia :
Juoksu 7.14
Vatsat 25
Seinä 8
Nukke 5
Ylätalja 12
Penkki 9
Uinti hyväksytty

( ja siis naishenkilö kyseessä..)

Kirjatentti oli miusta vaikeempi kun olin ajatellut. Poliisilain osuus oli simppeliä mutta EU-jutut meni osin melko suohon...tiivistelmä ja kirjotelma taas suht helppoja ainakin aiheiden perusteella..vaikee niistä on kyllä sanoo, riippuu tietty tarkastajasta että ollaanko samoilla linjoilla :D
Psykologisista kans jäi vähän kakspiippunen olo...laatikoiden kasaamiset oli melko vaikeita..laskuhommat taas iisejä...Kysymyksistähän luonnollisesti on todella vaikeeta sanoa..Eli siis kokonaisuudessaan oli helppoja juttuja ja vaikeita juttuja :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom