Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mutta mieti miten kauan siihen ois menny jos penkistä pukkaisit alle 100kg :) Juu eipä noi painihommat kovin yleisiä ole ellei niitä hakemalla hae. Pari kertaa itekki saman mittasen uran aikana joutunu vääntään, eikä sillonkaan ollu mitää hätää että ois hopeamitallille jääny. Moni on tehny duunia reilu 10 vuotta ja kokemukset on samat. Vaan eipä sitä koskaa tiiä mitä eteen tulee.

Joo, se on ihan sattuman kauppaa onko työvuorossa tai juuri se partio jolle SE keikka tulee. Kaikkia tilanteita vaan ei puhumalla hoideta vaikka olisi millainen sanaseppo(vaikka usein se on kyllä huomattavasti avuksi)

Minkäs ikäisenä olette kouluun hakeneet?
Poliisin työ on aina kiinnostanut ja aioinkin poliisikouluun hakea heti kun se vain on mahdollista. Ikää on nyt 21, mutta vielä on pari vuotta amista jäljellä ja pitäisi se vuoden työkokemuskin jostain repäistä.

Minkäs ikäisenä olette kouluun hakeneet?
Poliisin työ on aina kiinnostanut ja aioinkin poliisikouluun hakea heti kun se vain on mahdollista. Ikää on nyt 21, mutta vielä on pari vuotta amista jäljellä ja pitäisi se vuoden työkokemuskin jostain repäistä.

Jos olet käynyt inttiä vuoden, niin se lasketaan työkokemukseksi, jos oikein muistan lukeneeni.

Jos olet käynyt inttiä vuoden, niin se lasketaan työkokemukseksi, jos oikein muistan lukeneeni.
Tosiaan oli vielä sekin juttu, että sain C-paperit. Täytyy toivoa ettei haku tyssää sitten siihen :(
Syy josta nuo paperit sain ei ole vaivannut kahteen vuoteen, eikä se liittynyt millään tavalla terveyteen.

Jei! :hyvä:

Ootko kokeillu vielä maastossa? Hervannassahan sitten vedetään maastossa joten on niitä ylämäkiä ja silleen, ja vissiin ei ihan koko matka oo asfalttia..? Et voi vaikuttaa aikaan jonkin verran..

Omista treeneistä; on niin mukava huomata parannuksia tuloksissa, tulee niin mukava olo :D:dance: Eilen salilla taljasta 11x52kg ja tänään penkistä sain sen 15 toistoa, kuudestoista jäi ylös ja sain vain toisen puolen takasin telineeseen ja könysin alta pois.. Mutta Jei! :rock:

En ole kokeillut maastossa, toki olen joskus juossut ja tiedän että on eri asia juosta hallissa kuin maastossa. En tiedä yhtään millainen tuo maasto on missä juostaan muuta kun sen että ylä -ja alamäkiä siellä on.
Itselläni ranne vähän temppuilee ja en ole päässyt reenaamaan penkkiä pariin viikkoon :( Mutta eiköhän se suju ihan hyvin. Taljassa olen saanut 45 kg 20 toistoo joten ihan riittävästä :D

Täytyy nyt näin kohtuu kovana uimarina sanoa, että jaloilla on loppujen lopuksi vaparissa erittäin pieni merkitys. Lähinnä pitää pinnalla, tai "tasassa" tuota loppuosaa vartalosta. Näin amatöörimielessä kerrottuna. Tärkein on tuo käsien oikea veto, hengitys, vartalon kierto ja rytmitys. Keskityt noihin ja annat jalkojen polskia pienellä vipotuksella takana tasapainottamassa menoa.

Edit.. Jos kyse oli vapaasta :)

Kyse oli kylläkin rintauinnista :) Vaparia en ole juurikaan kokeillut koska itselläni se näyttää aika räpiköinniltä.

Kokeilepa seuraavalla kerralla uimahallissa tehdä laudan kanssa pelkkiä potkuja. Ymmärsin, että yrität uintitestin rintauinnilla. Lasket joka altaan välillä, että montako potkua tarvitsit niin ehkä jossain vaiheessa tekniikkakin alkaa parantua. Näin minä ainakin olen harjoitellut aikoinaan rintauintia.

Olen miettinyt joskus tuota laudan kanssa testaamista...ehkä täytyy vielä kokeilla ensi vkolla kun menen taas reenaan uintia. Rintauinnilla ja selkäuinnilla ajattelin uintitestin suorittaa...selkää tosin enemmän vaikka onkin aika hidasta.

Olen miettinyt joskus tuota laudan kanssa testaamista...ehkä täytyy vielä kokeilla ensi vkolla kun menen taas reenaan uintia. Rintauinnilla ja selkäuinnilla ajattelin uintitestin suorittaa...selkää tosin enemmän vaikka onkin aika hidasta.

No et ainakaan mitään menetä jos kokeilet. Itse hokasin tavallaan sen avulla, että kannattaa olla mahdollisimman virtaviivainen vedessä... tosin minä ja virtaviivaisuus eivät mahdu samaan lauseeseen :)

Tosiaan oli vielä sekin juttu, että sain C-paperit. Täytyy toivoa ettei haku tyssää sitten siihen :(
Syy josta nuo paperit sain ei ole vaivannut kahteen vuoteen, eikä se liittynyt millään tavalla terveyteen.

1. viestiin vastauksena, että taitaa olla n. 25-vuotta opiskelijoiden keski-ikä.

Tähän viestiin toteamuksena, että eikö C-paperit saa terveyden perusteella?! Näin olen ainakin aina luullut. Koululta osaavat vastata onko ne sinun kohdalla este kouluun pääsemiselle. Suosittelen, että käyt nykyisen opiskelun loppuun, urheilet, seuraat maaliman, suomen ja paikkakuntasi tapahtumia, hankit sen työkokemuksen ja sitten katot pääsetkö kouluun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tähän viestiin toteamuksena, että eikö C-paperit saa terveyden perusteella?! Näin olen ainakin aina luullut. Koululta osaavat vastata onko ne sinun kohdalla este kouluun pääsemiselle. Suosittelen, että käyt nykyisen opiskelun loppuun, urheilet, seuraat maaliman, suomen ja paikkakuntasi tapahtumia, hankit sen työkokemuksen ja sitten katot pääsetkö kouluun.
Noh, terveyttähän sekin oli, mielenterveyttä nimittäin.
Noinhan se oli tarkoitus tehdäkin, kuten kirjoitit :)

Onko koululla opiskelevia kuulolla?!
Miltä näyttää piha, pystyykö siellä viikon päästä juoksemaan? Ainakin täällä kuopion korkeuksilla on paikoin niin sohjossa että ei tuu kyllä juoksusta mitään...näinköhän joudutaan hallille kirmailee..

Mites postijakelu hoituu koulun asuntolassa asuessa? Onko siellä jonkin sortin henkilökohtaiset postilokerot vai nakkaako postimies toimitukset kämpän luukusta sisään?

Jokaiselle luokalle on lokero mihin tulee myös oppilaiden henkilökohtainen posti. Sieltä sitten luokkapäivystäjän virkaa hoitava jakaa liput ja laput viitseliäisyytensä mukaan. Lokeron uksi on tosin aina auki, joten sieltä voi käydä omansa hakemassa itsekin.

Noh, terveyttähän sekin oli, mielenterveyttä nimittäin.

Kannattaa harkita poliisin uraa tosissaan, jos on mielenterveyden kanssa ollut ongelmia. Varsinkin jos intistä on tullut mielenterveyden vuoksi C:n paperit. Poliisin työ ei ole kuitenkaan henkisesti mitään helpointa vaan joskus joutuu kohtaamaan aika ikäviäkin asioita. Toisaalta sinulla on muutama vuosi aikaa harkita ja kypsytellä ideaa hakea poliisiksi.

Eikös intistäkin tule ensiksi E-paperit jos pv katsoo että tauti (tai mikä se mielenterveydellinen syy sitten on) voi vielä parantua? Tuntuu vaan aika epäloogiselta, että PV ei halua palvelukseen mutta poliisiksi pääsisi. Mielenterveydelliset syyt kun ei yleensä intissä muodosta samallalailla estettä palvelukselle kuin vaikka joku fyysinen vamma, vaan voi muodostaa palvelusturvallisuuden riskin muille. Ja poliisin taas pitäis tiukimmassakin paikassa turvata muiden turvallisuutta, viime kädessä jopa ampuma-aseella

Vaan hakemallahan tuokin selviää. Sikäli tietysti tilanne on "oikeasti" eri, jos kusetit itsellesi ne C:n paperit. Sitä en tiedä, uskooko sitä sitten kuka ja minkä verran.

Joskus kun kysyin poliisikoululta, että miten on jos on vaikka terapiataustaa, niin sanoivat vaan, että riippuu siitä mikä on elämäntilanne hakiessa. Tosin kuten aiemmin sanoin, se varmaan riippuu aika paljon myös siitä mikä mielenterveydellinen ongelma on kyseessä. Jos on kyse vaikka traumasta, niin siitähän varmasti apua hakemalla selviää niin, että on ihan "normaali" ihminen. Jos taas kyse on jonkin asteisesta mielisairaudesta niin en sitten tiedä mikä sellaisen laita on.

Hellurei! Tässä lainattua tekstiä fasepuukista.. :)

Suomen poliisi Sillä, mikä palveluskelpoisuusluokitus armeija-aikana on ollut, ei varsinaisesti ole merkitystä. Poliisikoulutukseen hakevan pitää olla terveydentilaltaan palveluskelpoisuusluokkaa A silloin, kun hän hakee ja häntä valitaan poliisikoulutukseen.

Eli, jos sairautesi on tällä hetkellä sellainen, että sen perusteella palveluskelpoisuusluokituksesi olisi jotain muuta kuin A, ei sinulla ole mahdollisuuksia päästä poliisikoulutukseen.

Kirsti/valintayksikkö

Jees, kokeilin eilen tiivistelmän tekoa.. Kiesus et olikin vaikee, no mulla ei ollu mikään ihan helppo lähtöteksti, mut eniveis, 150 sanaa on aika vähän. Ja etenkin kun on tällänen "mukavanhus" joka on viimeeks kirjotellu jotain tuon tyyppistä melkein 11 vuotta sitten.. Ja äidinkieli ei oo se vahvin alue, piti sitä predikaattiverbiäkin kuuklettaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom