Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Koulusta valmistuneiden tulevaisuus nättää valoisalta, jos tätä on uskominen:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/03/31838

Joissain laitoksissa on otettu käyttöön säästösysteemi, jossa eläkkeelle jäävän virkaa pidetään muutama kuukausia tyhjillään säästösyistä. Vajaa vuosi sitten oli valmistuvilla hyvät näkymät, mutta nyt on taas kuulunut juttua, että on joillakin alueilla hankalaa saada töitä.

Toki työllisyystilanne on parempi kuin esim. 2-3 vuotta sitten. Lähiaikoina valmistuu myös aika pieniä kursseja ja eläkkeelle jää paljon porukkaa. Eli sikäli tulevaisuudessa on varmasti ihan hyvät mahdollisuudet saada töitä.

Voihan uinti sentään, kyllä epätoivo iskee lujaa kun ei millään saa uintia menemään 3 minuuttiin :( Ei auta ku uida testeissä siihen aikaan kun kykenee kunhan uin osuuden läpi. Muuten kyllä kaikki liikuntaosuudet menee suht hyvin, mutta uinti se vain kummittelee.
Alle 2 viikkoa testeihin joten taidan itse kyllä keskittyä tuohon lukemiseen täysin.

Mun uinti ja siten myös aika parani tosi paljon ihan pikkunikseillä, esimerkiksi sillä et opin rintauinnin rytmityksen. Onneks kaveri on uimaopettaja. Saisitko mistään (esim jostain uimaseurasta?) itselles uimaopettajaa katsomaan, mikä sun uinnissa on "pielessä" ja millä saisit sen nopeemmaks? Millä tyylillä muuten uit ja millaisessa altaassa?

Voihan uinti sentään, kyllä epätoivo iskee lujaa kun ei millään saa uintia menemään 3 minuuttiin :( Ei auta ku uida testeissä siihen aikaan kun kykenee kunhan uin osuuden läpi. Muuten kyllä kaikki liikuntaosuudet menee suht hyvin, mutta uinti se vain kummittelee.
Alle 2 viikkoa testeihin joten taidan itse kyllä keskittyä tuohon lukemiseen täysin.

Opettele rintauinti.
Hengityksen opettelu on helppo; otat altaan laidasta kiinni ja otat henkeä ja sukellat veteen pitäan laidasta kiinni ja puhalla ilmat pois, kun olet kokonaan vedessä. Kun keuhkot ovat tyhjät tulet pinnalle avaat suusi ja hups keuhkot ovat taas täynnä ja toista sama. Tämä 10x per pääty ja välissä aina 25 metriä uinti. Uintimatka oman kunnon mukaan.
Uinnissa muistat liukua veden alla pitäen pään juuri veden alla kädet edessä ja sormet yhdessä. Kun ilma meinaa loppua, tee käsillä veto nousten pinnalle taas henkeä uudestaan ottaen.
Ei ole ehkä selkeimmät ohjeet, mutta itse opin näillä aikoinaan uimaan melkein uimataidottomasta ihan hyväksi uimariksi.

Lark, kiitos tiedosta! Joku mainitsi EU aiheisista lyhenteistä, siis että niitä kysyttiin kirjallisessa. Tarkoittikohan se niitä virastoja vai jotain muita? Meinaan vaan ettei nuissa lapuissa juuri muita lyhenteitä ole.

Riittää kun osaat 1 §:n ulkoa.

Juu näin on. Poliisilaki 1 § kun osaa sanatarkasti ulkoa niin pärjää jo pitkälle. Ehkä 2 §:n sisäitäminen on ihan hyvä juttu.

Poliisilakia sitten päntätään koulussa kunnolla, joten pääsykokeissa ei tarvitse enempää osata.

Juu näin on. Poliisilaki 1 § kun osaa sanatarkasti ulkoa niin pärjää jo pitkälle. Ehkä 2 §:n sisäitäminen on ihan hyvä juttu.

Poliisilakia sitten päntätään koulussa kunnolla, joten pääsykokeissa ei tarvitse enempää osata.

Meillä kysyttiin aikoinaan pääsykokeissa muiden ohessa nippelitietokysymys: Kuinka monta pykälää on Poliisilaissa?

Kai tässä erotettiin jyviä akanoista tai jotain.

Mun uinti ja siten myös aika parani tosi paljon ihan pikkunikseillä, esimerkiksi sillä et opin rintauinnin rytmityksen. Onneks kaveri on uimaopettaja. Saisitko mistään (esim jostain uimaseurasta?) itselles uimaopettajaa katsomaan, mikä sun uinnissa on "pielessä" ja millä saisit sen nopeemmaks? Millä tyylillä muuten uit ja millaisessa altaassa?

Mun piti mennä pari viikkoa sitten tekniikkakurssille, mutta kurssi peruttiin edellisenä pvänä koska osallistujia oli liian vähän...harmitti kyllä.
Olen uinut lähinnä selkää (ei kelluntaa siis) ja yrittänyt rintauintia. Rintauintia jaksan uida sen 25 m ja sitten on pakko vaihtaa selkäuintiin...se on vain tosi hidasta. Ihan uimahallin normi altaassa olen uinut.

Opettele rintauinti.
Hengityksen opettelu on helppo; otat altaan laidasta kiinni ja otat henkeä ja sukellat veteen pitäan laidasta kiinni ja puhalla ilmat pois, kun olet kokonaan vedessä. Kun keuhkot ovat tyhjät tulet pinnalle avaat suusi ja hups keuhkot ovat taas täynnä ja toista sama. Tämä 10x per pääty ja välissä aina 25 metriä uinti. Uintimatka oman kunnon mukaan.
Uinnissa muistat liukua veden alla pitäen pään juuri veden alla kädet edessä ja sormet yhdessä. Kun ilma meinaa loppua, tee käsillä veto nousten pinnalle taas henkeä uudestaan ottaen.
Ei ole ehkä selkeimmät ohjeet, mutta itse opin näillä aikoinaan uimaan melkein uimataidottomasta ihan hyväksi uimariksi.

Kiitos neuvoista, täytyy kokeilla. Jotenkin tuo rintauinti ei vain minulta luonnistu...jalatkin sotkee miten sattuu.

Kiitos neuvoista, täytyy kokeilla. Jotenkin tuo rintauinti ei vain minulta luonnistu...jalatkin sotkee miten sattuu.

Katso tuosta videosta (http://www.youtube.com/watch?v=KgkpmUz3H5w, muitakin ohjeita löytyy youtubesta) se rytmi, eli missä vaiheessa jalat potkaisee ja missä vaiheessa kädet kauhoo. Ja sitä sit vaan sitkeesti. Nopea potku+käsillä liuku, käsillä kauhaisu + jalkojen koukistus, potku + käsillä liuku,... Sen oppii kyllä äkkiä ja uinti helpottuu huomattavasti. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nopeasti etsittynä löytyi myös tämä: http://www.youtube.com/watch?v=KgkpmUz3H5w. Siinä on mallia rintauintiin, sivulla on myös selitetty sanallisesti sitä tekniikkaa. :) Tsemppiä Lady, kunhan saat tekniikan haltuun, niin aikasi paranee varmasti! :)

Itse kokeilin aluksi reenatessa uida kroolia, mutta olisin todennäköisesti hukkunut kesken testin. Opettelin tuon videon avulla rintauinnin, kuitenkin siten että pää koko ajan vedenpinnalla ja muutaman uinti kerran jälkeen sai 1km matkalla jokaisen 100m uitua 2.10-2.50. Eikä tarvinnut rempoa mitenkään "hikihatussa".

Katso tuosta videosta (http://www.youtube.com/watch?v=KgkpmUz3H5w, muitakin ohjeita löytyy youtubesta) se rytmi, eli missä vaiheessa jalat potkaisee ja missä vaiheessa kädet kauhoo. Ja sitä sit vaan sitkeesti. Nopea potku+käsillä liuku, käsillä kauhaisu + jalkojen koukistus, potku + käsillä liuku,... Sen oppii kyllä äkkiä ja uinti helpottuu huomattavasti. :)

Juu katsoin videon :) Se näyttää tosi helpolta mutta sitten kun itse kokeilee niin ou nou. Tuntuu että väsyn tosi heposti, mutta johtuu varmasti osaksi siitäkin että tekniikka on pielessä.
Itse uin mielummin niin että pää on veden pinnan yläpuolella...
Mutta ei auta kun vielä käydä kokeilemassa uintia vaikka tuntuu että aika loppuu kesken.

Veteen pitää tottua, että lopettaa turhan energian haaskaamiseen räpiköintiin. Sukeltaminen ja pitkä liuttaminen mahdollistaa itselläni ainakin pisimmän matkan, koska ei tarvitse tehdä läheskään niin paljoa duunia, kuin pää pinnalla. Uimaan oppii vain uimalla ja kahdessa viikossa ei ihmeitä kerkeä tekemään, mutta sisulla eteen päin niin melkein kaikki on mahdollista.

Voikohan poliisikouluun päästä jos on synnynnäinen sydänvika? Poliisin sivulla lukee että perussairaus, joka rajoittaa työkykyä on este pääsylle mutta minulla ei ole mitään rajoituksia lääkärin mukaan Vaikka on leikattu 2 kertaa. Kuntotestit menisivät suurilta osin kiitettävästi mutta vuoden päästä ajattelin hakea kun on työkokemus täynnä silloin. Eli olisi aikaa vielä reenata kunto kovaksi. Kutsunnaissa antoivat kuitenkin minulle C-miehen paperit, jos tämä on este pääsylle niin pitää varmaan tehdä valitus ja käydä intti jälikäteen..

Voikohan poliisikouluun päästä jos on synnynnäinen sydänvika? Poliisin sivulla lukee että perussairaus, joka rajoittaa työkykyä on este pääsylle mutta minulla ei ole mitään rajoituksia lääkärin mukaan Vaikka on leikattu 2 kertaa. Kuntotestit menisivät suurilta osin kiitettävästi mutta vuoden päästä ajattelin hakea kun on työkokemus täynnä silloin. Eli olisi aikaa vielä reenata kunto kovaksi. Kutsunnaissa antoivat kuitenkin minulle C-miehen paperit, jos tämä on este pääsylle niin pitää varmaan tehdä valitus ja käydä intti jälikäteen..

Suosittelen soittamaan koululle valintayksikköön. Sieltä saat vastauksen tuohon kysymykseen. Veikkaisin, että erikoislääkärin mielipide vaikuttaa asiaan ja tietenkin se, että miten pärjäisit pääsykokeissa fyysisissä osioissa.

Tuo, että olet suoraan kutsunnoissa saanut C-miehen paperit vaikuttaa kyllä siltä, että voi tyssätä siihen kouluun pääsy. Olettaisin, että olisi lääkärit puoltanut inttiin menoakin jos sydänvika ei ole riski. Soita kuitenkin sinne koululle.

Tämähän voi olla muuttunut, mutta muutama vuosi takaperin kun itselläni oli palveluskelpoisuusluokka epäselvä, soitin valintayksikköön ja kysäisin. Tuolloin asiaan vastanneen tädin kanta oli se, että C-miehellä ei ole sinne mitään asiaa ja B-miehen kohdalla riippuu täysin mistä toi B-luokitus tulee. Tuskin ne turhan päiten tota C-luokitusta anto kutsunnoissakaan? Ja jos ei terveys kestä inttiä, miten se kestäisi kentällä?

Terveys kestäisi intin helposti. Kunnossani ei ole mitään vikaa eikä sydänvika (joka on korjattu) rajoita tai alenna työkykyäni tai elämääni muutakuin papereissa. Poliisikoulun kuntotestissä en olisi todellakaa huonoimmasta päästä hakijoiden joukossa. Kutsunnoissa C-miehen paperit tulivat juuri vain sen takia koska perussairauksissa luki "synnynnäinen sydänvika" ja "leikattu 2 kertaa". Ei siinä paljoo omia mielipiteitä kyselty kun sanottiin suoraan että eivät ota pieniäkään riskejä. Harmi vain että poliisikoulussa taitaa sitten olla sama käytäntö. Pistää kyllä vitutukseksi kun yritteliäsyyttä ja innostusta löytyy mutta paskat lähtökohdat, joille itse ei voi mitään kusee koko homman. Pitää kuitenkin ottaa asiasta selvää..

Piti sellaista kysellä teiltä muilta aloittavilta, että oletteko paljon joutuneet järjestelemään raha- asioitanne uudelleen koulun takia? Kävin Kelassa täyttelemässä niitä lappuja ja tuntuu, että niitten hakemusten täyttäminen oli koko hakuprosessin haastavin osuus. Käsittelyajatkin näyttivät olevan jotain 4 ja 6 viikon välillä. Eipä tuo opiskelu muutenkaan ihan ilmaiseksi tule, mutta ei viitsisi omasta elintasosta kauheasti alkaa nipistämään, kun tuota perhettäkin on jne..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom