Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mielestäni naisilla ja miehillä ehdottomasti samat rajat samoihin tehtäviin. Vaikka poliisin työ ei suurimmalta osin ole fyysistä hommaa, vaan vuorovaikutusta keskustelemalla, asioiden selvittelyä ynnä muuta, niin kun se "ensimmäinen" tilanne eskaloituu fyysiseksi ja konstulla ei ole "riittävää" fysiikkaa, niin siinä vaiheessa ei yhtään lohduta se, että poliisin työ ei suurimmalta osin ole fyysistä hommaa. Eri asia sitten on, mika on kenenkin mielestä riittävä fysiikka (kunto/voimataso).

Kyllä sitä voimaa tarvitaan muulloinkin kun painitilanteissa. Kun lyödään takstiset varusteet päälle ja lähdetään juoksemaan "pitkin pihoja" niin siinäkin on syytä olla kunnossa. Sama juttu juoppojen kanssa. On ihan eri juttu nostella jotain nukkea pääsykokeessa, kun nostella jotain päälle satakiloista, vetelää paskat housuissa olevaa juoppoa huonoissa olosuhteissa (ahdas rappu jäinen piha yms)

Juuri näin! Hyvä!

ketään hakemassa 16.8.2010

Alkavassa hakujaksossa? Aikaisessa vaiheessa olen kai liikkeellä? Kerrankin voisi olla ajoissa liikkeellä eikä hätäillä, nyt voima harjoittelua ja kestävyyttä kesällä alkaa krijoitelman ja tiivistelmien harjoittelu, mukavaa olisi kohtalo tovereita löytää...

Alkavassa hakujaksossa? Aikaisessa vaiheessa olen kai liikkeellä? Kerrankin voisi olla ajoissa liikkeellä eikä hätäillä, nyt voima harjoittelua ja kestävyyttä kesällä alkaa krijoitelman ja tiivistelmien harjoittelu, mukavaa olisi kohtalo tovereita löytää...

Itsekin aloitin äidinkielen treenaamisen jo puolta vuotta ennen I-vaihetta, koska en 8 vuoteen ollut oikeastaan kynään koskenut. Lopuksi se sitten palkittiin opiskelu paikalla mikä alkaa huhtikuussa.

Mielestäni naisilla ja miehillä ehdottomasti samat rajat samoihin tehtäviin. Vaikka poliisin työ ei suurimmalta osin ole fyysistä hommaa, vaan vuorovaikutusta keskustelemalla, asioiden selvittelyä ynnä muuta, niin kun se "ensimmäinen" tilanne eskaloituu fyysiseksi ja konstulla ei ole "riittävää" fysiikkaa, niin siinä vaiheessa ei yhtään lohduta se, että poliisin työ ei suurimmalta osin ole fyysistä hommaa. Eri asia sitten on, mika on kenenkin mielestä riittävä fysiikka (kunto/voimataso).

Kyllä sitä voimaa tarvitaan muulloinkin kun painitilanteissa. Kun lyödään takstiset varusteet päälle ja lähdetään juoksemaan "pitkin pihoja" niin siinäkin on syytä olla kunnossa. Sama juttu juoppojen kanssa. On ihan eri juttu nostella jotain nukkea pääsykokeessa, kun nostella jotain päälle satakiloista, vetelää paskat housuissa olevaa juoppoa huonoissa olosuhteissa (ahdas rappu jäinen piha yms)
Onhan se tietty niinkin, että poliisin työssään kohtaamat tilanteet joskus eskaloituvat fyysiseen voimankäyttöön ja niitä tilanteita ajatellen voi varmasti sanoa, että mitä enemmän on tilanteessa olevilla poliiseilla on käytössä fyysistä voimaa, sitä vähemmän tulee varmasti käytettyä esim patukkaa tai muita apuvälineitä, joista voi koitua kiinniotettavalle vakavampaakin fyysistä harmia. Kuntovaatimukset pääsykokeissa ja kenttäkelpoisuustesteissä täytyy naisillakin siis pitää riittävän korkealla, mutta pienet helpotukset ovat edelleen mielestäni hyvä asia. Tähän asti naisilla on ollut helpotuksia, enkä ole ainakaan itse nähnyt/kuullut, että joku naispuolinen poliisi olisi työstään jotenkin huonommin suoriutunut fyysisen heikkoutensa vuoksi (vaikkakaan poliisi ei varmasti tietoja huonommin menneistä keikoista paljon julkisesti kuuluttele).

Pelastusopistossa on naisilla ja miehillä samat rajat ja muistaakseni pari-kolme naista on pelastusopiston historiassa päässyt kouluun ja suorittanut sen loppuun. Jos poliisikoulussa on samat rajat naisilla ja miehillä, voi olla, että Suomessa on kohta yhtä vähän naispoliiseja kuin naispalomiehiä. Mene ja tiedä.

Itsekin aloitin äidinkielen treenaamisen jo puolta vuotta ennen I-vaihetta, koska en 8 vuoteen ollut oikeastaan kynään koskenut. Lopuksi se sitten palkittiin opiskelu paikalla mikä alkaa huhtikuussa.

Onneksi olkoon opiskelupaikasta :hyvä: toivottavasti perässä tullaan.

Heippa! Oli ihan pakko liittyä pakkotoistoon, kun huomasin että täällä on tuore ketju poliisikouluun pyrkimisestä - ja vielä paljon tyttöjä keskustelussa mukana! Mä olen kesällä 25v. täyttävä tyttö, joka hakee poliisikouluun niin, että elokuussa on pääsykokeet. Pituutta onneksi on se 174cm, mutta ei se seinämä silti mene yli - vaikka viime elokuusta asti olenkin kohtalaisen paljon treenannut. Johtunee siitä, että mistään ihan läheltä ei harjoitusseinämää löydy, kesällä on jostain pakko löytää seinä, jolla voisi käydä harjoittelemassa usein. Ja yläkropan lihaksia todella täytyy treenata. Ajattelin kysyä, että jos joku toinenkin tyttö on pk-seudulta, niin voisi joskus käydä vaikka yhdessä juoksemassa 1500metriä tai ylittämässä seinää tai kokeilla nukenkantoa - voisi jakaa vinkkejä ja tsempata toinen toistaan. Kesän olen pyhittänyt pääsykokeisiin lukemiselle ja treenaamiselle, joten pääsen lähes minnepäin pk-seutua vain.

Pidempään jaarittelematta, treenaamaan - - - tosin Total Combatiin, olen tässä pari kuukautta käynyt lähinnä ryhmäliikuntatunneilla, heti kun lumet sulaa aloitan jälleen juoksu-uinti-salin, nyt parempi käydä sekä lihaskuntoa että aerobista kuntoa kohottavilla tunneilla, kun en tuonne metsään vielä uskalla lähteä juoksemaan.

Stellan

Minä olen tulossa Elokuun pääsykokeisiin ja tiedän ainakin yhden seinän pk-seudulla.
Laitahan yhteystietosi mailitse sasa1972@suomi24.fi.

Hieman aiheen vierestä,mutta täyttä asiaa silti?Eli onko kukaan huhti-toukokuun ryhmissä alottavista suunnitellut lähtevänsä Sauna open airiin 10-12.6 Tampereelle?Oon ajatellu ite hommata lipun ja alustavasti kyselen mahdollisista lähtijöistä. :rock:

niitä tilanteita ajatellen voi varmasti sanoa, että mitä enemmän on tilanteessa olevilla poliiseilla on käytössä fyysistä voimaa, sitä vähemmän tulee varmasti käytettyä esim patukkaa tai muita apuvälineitä, joista voi koitua kiinniotettavalle vakavampaakin fyysistä harmia.

...paitsi että monesti voimankäyttövälineiden osaavalla käytöllä saadaan aikaan vähemmän vammoja kuin sillä silkalla fyysisellä voimalla. Ei voimankäyttövälineiden käyttäminen ole paha asia kun osaa ajoittaa käytön oikein, sen sijaan ajattelumalli jossa kaikki aina "väännetään nippuun" voi hyvinkin olla paha asia.

...paitsi että monesti voimankäyttövälineiden osaavalla käytöllä saadaan aikaan vähemmän vammoja kuin sillä silkalla fyysisellä voimalla. Ei voimankäyttövälineiden käyttäminen ole paha asia kun osaa ajoittaa käytön oikein, sen sijaan ajattelumalli jossa kaikki aina "väännetään nippuun" voi hyvinkin olla paha asia.
Näin meikäläinenkin ajattelisi. Kuvitellaan nyt, että kaiken maailman kaatumiset ja väännöt saattavat johtaa vastapuolen halvaantumiseen tai jopa kuolemaan saakka. Voihan esimerkkinä sillä patukallakin lyödä väärään paikkaan, mutta raajoihin jos sihtaa, niin tuskin sillä ketään suorastaan lahtaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tilannekohtaistahan tuo kai on. Itselle käy jotenkin paremmin järkeen, että jos 2 fyysisesti voimakasta poliisia pakottaa kohdehenkilön rauhassa maahan ihan fyysisellä voimalla, tulisi hänelle vähemmän vammoja kuin esimerkiksi patukkaa käyttäen. Toisaalta jos kohdehenkilö rimpuilee ja pistää hanttiin oikein kunnolla ja joudutaan soveltamaan hallintaotteita, menemään kenttiin vauhdilla tai jotain muuta vastaavaa, voi kädet vääntyä sijoiltaan tms.. Mene ja tiedä.

Tammikuussa tuli käytyä kokeissa ja pisteen päähän jäi II-vaihe(2/5 fyysisistä, 2/5 tutkintokielen kokeesta, 2/3 tiivistelmästä ja 3/3 kirjallisesta kokeesta). 2/5 pistettä tippui fyysisistä 1500m 6:06, 25 vatsaa, seinämä 3p, nukke 10p, leukoja 8, penkki 17 ja uinti 1:48. Seinämän ylitys jäi harmittamaan aika kovasti, koska sain vain 3 pistettä kantapääni osuttua seinään. Viisi pistettä siis lähti aika pienen jutun takia itseltä pois. Äidinkieli meni täysin penkin alle vaikka olinkin jonkin verran harjoitellut aineistoaineiden kirjoittamista juuri koemateriaalista. Yksinkertaisesti iski vaan hirmuinen väsymys kokeen loppuvaiheessa, kun ei edellisenä iltana saanut kunnolla unta asuntolassa. Asuntola vaikutti ihan kivalta paikalta majoittua opiskeluiden ajaksi, mutta pääsykoetta edeltäväksi yöksi se oli aika rauhaton paikka. Porukka rauhoittui nukkumaan vasta puolen yön jälkeen ja itseltä karkasi uni kun ei heti päässyt ajoissa rauhoittumaan.

Nyt on luvassa itsellä uusinta yritys ja tarkoitus olisi lähteä hakemaan fyysisistä ja äidinkielestä parempia pisteitä. Millaisilla ohjelmilla porukka on treenannut? Tavoitteena olisi parantaa 1500m aikaa alle kuuden minuutin ja leuanvedon toistomäärää lähemmäksi 20 toistoa. Olisiko porukalla antaa hyvää ohjelmaa juoksun ja salitreenaamisen yhdistämiseen ajatellen polamkin pääsykokeita? Onko kukaan muu Jyväskylästä hakeva löytänänyt oikean mittaista seinämää? Itse tuli käytyä treenamassa Suuruspään leikkipuiston seinämällä joka vaikutti suht oikean mittaiselta. Vaihtoehtoisia seinämiä olisi kiva löytää eri puolelta kaupunkia.

Yksinkertaisesti iski vaan hirmuinen väsymys kokeen loppuvaiheessa, kun ei edellisenä iltana saanut kunnolla unta asuntolassa. Asuntola vaikutti ihan kivalta paikalta majoittua opiskeluiden ajaksi, mutta pääsykoetta edeltäväksi yöksi se oli aika rauhaton paikka. Porukka rauhoittui nukkumaan vasta puolen yön jälkeen ja itseltä karkasi uni kun ei heti päässyt ajoissa rauhoittumaan.

Hyvä tietää, itse nimittäin suuntaan asuntolaan valintakoetta edeltäväksi yöksi, koska en viitsi kotoa Vantaalta lähteä vasta perjantaiaamuna (etenkin, kun ei noista junista koskaan tiedä ja toisaalta joutuis lähtee niin aikaisin, et yöunet jäis silti vajaiksi). Onko muuten muita tulossa tuolloin (=8.4 illalla) jo koululle? Mulla on koe siis perjantaina 9.4.

Tilannekohtaistahan tuo kai on. Itselle käy jotenkin paremmin järkeen, että jos 2 fyysisesti voimakasta poliisia pakottaa kohdehenkilön rauhassa maahan ihan fyysisellä voimalla, tulisi hänelle vähemmän vammoja kuin esimerkiksi patukkaa käyttäen. Toisaalta jos kohdehenkilö rimpuilee ja pistää hanttiin oikein kunnolla ja joudutaan soveltamaan hallintaotteita, menemään kenttiin vauhdilla tai jotain muuta vastaavaa, voi kädet vääntyä sijoiltaan tms.. Mene ja tiedä.
Maahanvienti harvoin tapahtuu "rauhassa", lisäksi alustassa saattaa olla mitä tahansa katukivetyksestä kiviin johon kohdehenkilö ottaa osumaa, sen sijaan esimerkiksi kaasu ei aiheuta mitään vammoja.

Hyvä tietää, itse nimittäin suuntaan asuntolaan valintakoetta edeltäväksi yöksi, koska en viitsi kotoa Vantaalta lähteä vasta perjantaiaamuna (etenkin, kun ei noista junista koskaan tiedä ja toisaalta joutuis lähtee niin aikaisin, et yöunet jäis silti vajaiksi). Onko muuten muita tulossa tuolloin (=8.4 illalla) jo koululle? Mulla on koe siis perjantaina 9.4.

Veikkaan että kyseisellä viikolla on asuntoloissa melko hiljaista... Hyvin saa varmasti nukuttua.

Tilannekohtaista indeed! Voimankäyttö on aina "kentällä" hiukan eria asia kuin kliinisissä harjoituksissa.

Voihan uinti sentään, kyllä epätoivo iskee lujaa kun ei millään saa uintia menemään 3 minuuttiin :( Ei auta ku uida testeissä siihen aikaan kun kykenee kunhan uin osuuden läpi. Muuten kyllä kaikki liikuntaosuudet menee suht hyvin, mutta uinti se vain kummittelee.
Alle 2 viikkoa testeihin joten taidan itse kyllä keskittyä tuohon lukemiseen täysin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom