Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ihmettelettekö nyt mies- vai naisnäkökulmasta noita Ritun tuloksia? Eiks hää naine ole? Ja jos oikein muistan täält keskusteluista, ni ei jonain vuonna naisten 5/5 nyt niiin hirveen paljo enemmä vaadittu.

Tämä nyt ei ollut mikään hyökkäys *Ritua*:a tai muitakaan kohtaan. Hyvin oli hänellä kuntotesti mennyt. Mielestäni naisille vaan annetaan vähän turhan paljon tasoitusta miehiin nähden. Olin kuvitellut, että naisilla tulisi suorituskerrat eri osioissa olla samaa luokkaa kuin miehillä, koska painoissa (penkki, talja, vatsat) annetaan jo niin paljon hyvitystä. Seinämän ylityksestäkin saatavat pisteet olin ajatellut rinnastettavan siihen, miten miehillä menee, koska onhan siinä seinämän korkeudessa jo avitusta. Ja tiedän kyllä, että naiset ja miehet arvostellaan erikseen, mutta tuli vähän yllätyksenä tuo pisteiden eroavaisuus.

En siis arvostellut sitä, miten kenelläkään naisella on mennyt, vaan ihmettelin sitä, kuinka naiset saavat melko helpolla hyviä pisteitä verrattuna siihen, miten miehet saavat kuntokokeesta pisteitä. Varsinkin järjestyspoliisin työ voi kuitenkin olla sen verran fyysistä, että kuvittelisi naistenki suhtautuvan kuntokokeisiin harjoitteluun tosissaan. Tällä viittaan siihen, kuinka moni nainen ainakin minun ryhmässäni valintakokeessa oli vähän sillä meiningillä, että "kunhan läpi menee".

Täälläkin on tullut jo monesti erityisesti miehiltä esille se, että naiset kuitenki auttamattomasti ovat alakynnessä miesten suhteen, jos homma painimiseksi menee, vaikka nainen olisi kovakuntoinenki. Ja niinhän se kyllä valitettavasti menee.

Mutta tsemppiä kaikille reenaamiseen! Kova työ kyllä tuottaa tuloksia. Pääsykokeissa on kuitenkin paljon muutakin kuin kuntokoe. Tärkeintä on se, mitä löytyy korvien välistä.

Tällä viittaan siihen, kuinka moni nainen ainakin minun ryhmässäni valintakokeessa oli vähän sillä meiningillä, että "kunhan läpi menee".

Jep, mä kyllä myönnän ihan suoraan, että mun tavoite (huhtikuun valintakokeissa siis) on päästä läpi, ei saada kuntokokeesta 4 tai 5 pistettä. Tähän syynä lähinnä se, että haluan hakea jo nyt pienellä riskillä, koska jos nyt ei tärppää niin uusi yritys on jo syyskuussa. Jos olisin siirtänyt seuraavaan hakujaksoon, niin valintakoe olisi ollut elokuussa. Nyt siis otan pienen riskin kuntokokeen suhteen, mutta muuten on luottavainen olo. Joka tapauksessa treeni jatkuu 9.4 jälkeenkin kovana - joko koulun alkua tai toista yritystä varten (eikä uudella yrityksellä sit enää 1/5p kelpaa). :) Sanoin jo alkuhaastattelussa komisariolle, että sinne kentälle on kyllä mua fyysisesti pätevämpiäkin tyyppejä, mun hyöty poliisiorganisaatiolle on siis jossain ihan muualla ku fyysisellä puolella :D 162cm hukkapätkä ei pelota ketään, eikä taltuta ketään riehujaa, vaikka kuinka treenaisi - pakko mennä sillä, mitä pään sisältä löytyy. ;)

Jokos täällä on tapeltu tuosta, että koska naiset tekevät samoja hommia miesten kanssa tulisi heiltä myös vaatia yhtä kovaa fyysistä kuntoa... Eli ei mitään helevatan helpotuksia naisille. Vai löytyykö tuolle mitään oikeaa perustetta?

Nyt siis otan pienen riskin kuntokokeen suhteen, mutta muuten on luottavainen olo. Joka tapauksessa treeni jatkuu 9.4 jälkeenkin kovana - joko koulun alkua tai toista yritystä varten (eikä uudella yrityksellä sit enää 1/5p kelpaa). :) Sanoin jo alkuhaastattelussa komisariolle, että sinne kentälle on kyllä mua fyysisesti pätevämpiäkin tyyppejä, mun hyöty poliisiorganisaatiolle on siis jossain ihan muualla ku fyysisellä puolella :D 162cm hukkapätkä ei pelota ketään, eikä taltuta ketään riehujaa, vaikka kuinka treenaisi - pakko mennä sillä, mitä pään sisältä löytyy. ;)

Toivottavasti valintakoe ei kaadu kuntokokeeseen. Sitten ei paljon naurata, jos tulee kahdesta osasuorituksesta hylsy ja kotimatka koittaa. En siis tiedä, onko sinulla tätä pelkoa, mutta itse en viitsisi tuhlata yhtä hakukertaa siihen, etten olisi edes varma pääsenkö kuntokokeesta läpi. Aikaa ei enää ole paljoa, mutta vielä tiukkaa treeniä ja sitten sopivasti lepoa ennen kokeita. Kunnon agre vielä kokeisiin päälle, että ylität itsesi. :)

Minullakin pituutta vain 164cm, joten tiedän kyllä, etten minäkään mikään fyysinen pelote ole kenellekään, mutta silti olisi haaveena järjestyspoliisin työt. Ilmeisesti tämänkin mittasia sinne kentälle kuitenkin huolitaan.

Jokos täällä on tapeltu tuosta, että koska naiset tekevät samoja hommia miesten kanssa tulisi heiltä myös vaatia yhtä kovaa fyysistä kuntoa... Eli ei mitään helevatan helpotuksia naisille. Vai löytyykö tuolle mitään oikeaa perustetta?

On kait siitäkin ollut puhetta, mutta realististahan se ei kyllä ole..

Musta alkaa pahasti näyttää siltä, että täälläkin tulee penkistä hylsy.... Ei nouse, ei millään. Pari viikkoa sitten treeni kulki vielä siihen malliin, että olin varma, että kompastuskivi-penkki sujuu valintakokeissa, mut nyt on kaks treeniä mennyt niin penkin alle, ettei tosikaan. No, hyvä tietää, ettei tilanne oo silti ihan toivoton, vaan pisteitä voi saada enemmän ku 1/5 vaikka penkki ei menisikään läpi! :)

Penkkiin ei sun sisäänpääsy kaadu, eli tsemppiä kokeeseen :hyvä:

Ehkä pääsykokeisiin tarvisi kehittää "painiosuus":D

Jos näin vertailemaan lähdetään, niin nainen voi olla nopeampi ja ketterämpi kuin iso mies ja takaa-ajo tilanteessa saada rosvon kiinni :-) Entäpä sitten, kun painivastus on vielä suurempi ja voimakkaampi kuin vastassa oleva miespoliisi? Olen kuvitellut, että poliisin työ on tiimityötä ja kollegaa autetaan tilanteen niin vaatiessa. Vaikka olishan se kiva olla supernainen---siihen tähdätään kovalla treenillä!!!

Toivottavasti valintakoe ei kaadu kuntokokeeseen. Sitten ei paljon naurata, jos tulee kahdesta osasuorituksesta hylsy ja kotimatka koittaa. En siis tiedä, onko sinulla tätä pelkoa, mutta itse en viitsisi tuhlata yhtä hakukertaa siihen, etten olisi edes varma pääsenkö kuntokokeesta läpi. Aikaa ei enää ole paljoa, mutta vielä tiukkaa treeniä ja sitten sopivasti lepoa ennen kokeita. Kunnon agre vielä kokeisiin päälle, että ylität itsesi. :)

Minullakin pituutta vain 164cm, joten tiedän kyllä, etten minäkään mikään fyysinen pelote ole kenellekään, mutta silti olisi haaveena järjestyspoliisin työt. Ilmeisesti tämänkin mittasia sinne kentälle kuitenkin huolitaan.

No, mulla ei ole haaveena järjestyspoliisin työ, joten pidemmän päälle en usko, että mun koosta on mitään haittaa. Ja nyt näyttäis siltä, että muiden osasuoritusten pitäisi mennä kyllä läpi, mutta todellakin sit hajottaa, jos kahdesta tulee jostain syystä hylsy. Kaks viikkoa pystyn vielä vetää kovaa treeniä. :)

*Ritu*, kiitti :)

Ja just kuulin, että kaks kaveria, ketä oon nähnyt tällä viikolla, on kaatunut sängyn pohjalle noroviruksen tms kanssa. Sit on kyllä edessä puhelu valintayksikköön ja anelu, että hakupaperit siirrettäis seuraavaan hakujaksoon, jos se tauti muhun iskee. :(

En siis arvostellut sitä, miten kenelläkään naisella on mennyt, vaan ihmettelin sitä, kuinka naiset saavat melko helpolla hyviä pisteitä verrattuna siihen, miten miehet saavat kuntokokeesta pisteitä. Varsinkin järjestyspoliisin työ voi kuitenkin olla sen verran fyysistä, että kuvittelisi naistenki suhtautuvan kuntokokeisiin harjoitteluun tosissaan. Tällä viittaan siihen, kuinka moni nainen ainakin minun ryhmässäni valintakokeessa oli vähän sillä meiningillä, että "kunhan läpi menee".

Täälläkin on tullut jo monesti erityisesti miehiltä esille se, että naiset kuitenki auttamattomasti ovat alakynnessä miesten suhteen, jos homma painimiseksi menee, vaikka nainen olisi kovakuntoinenki. Ja niinhän se kyllä valitettavasti menee.

Mutta tsemppiä kaikille reenaamiseen! Kova työ kyllä tuottaa tuloksia. Pääsykokeissa on kuitenkin paljon muutakin kuin kuntokoe. Tärkeintä on se, mitä löytyy korvien välistä.

Ok. Kai ne siellä koululla tietää, mikä syynä tuohon naisten pisteytykseen. Poliiseillahan taisi olla muitakin tehtäviä kuin järjestyspoliisin hommat. Sinänsä miustakin fyysisyyttä on syytä korostaa jo heti alkuunsa, kun, kuten mainitsit, järjestyspoliisissa sitä tarvitaan ja jos nimenomaan siihen hommaan pyrkii. Itselle on tosi vaikea asennoitua "kunhan läpi menee" -asenteella. Kun miehiseen työhön on pyrkimässä, niin niin hyvässä kunnossa tahtoisin olla, kuin rahkeet riittävät (ja eihän ne loppupeleissä tarpeeksi riitä kuitenkaan...) Enhän mie painimisessa tule ikinä pärjäämään kuin joillekkin kukkakeppimiehille mutta voinhan sitten niitten karkulaisten perään pinkaista, juosta vierellä kunnes toinen on niin väsy, et ei jaksa enää painia:D ;)

Kaipa tuosta on tapeltu. Milloin naisilla on se yhtä hyvä fyysinen kunto kuin miehillä? Onko tuollainen kovin realistinen vaatimus? Mie en varmasti pärjää penkkipunnerruksessa, siinä missä itellä ykkönen on se 60kg, ni nuoret sällitkin veivaavat samalla 60kilosella monta kertaa. Mutta pärjääkö ne kaikki miulle juoksussa? Onko fyysisyys ainoa hyvän ja pärjäävän poliisin mitta?

Onko fyysisyys ainoa hyvän ja pärjäävän poliisin mitta?

No ei. Poliisiorganisaatio ei koostu pelkästä järjestyspoliisista, eikä myöskään hyvän poliisin mitta ole fyysinen koko, vaikka sillä onkin merkitystä osassa poliisin hommista.

Niitä hinteliä miehiäkin poliisista löytyy siinä missä pieniä naisia. Kaikille oikea (toivottavasti ;)) paikka löytyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei. Poliisiorganisaatio ei koostu pelkästä järjestyspoliisista, eikä myöskään hyvän poliisin mitta ole fyysinen koko, vaikka sillä onkin merkitystä osassa poliisin hommista.

Niitä hinteliä miehiäkin poliisista löytyy siinä missä pieniä naisia. Kaikille oikea (toivottavasti ;)) paikka löytyy.

Jeps. Näin minäkin asiaa pienessä päässäni olen "räknännyt"

Enyo, harmi! Huhtikuun pääsykokeisiin menijät, aiotteko muuten opetella nuo kaikki poliisilait ulkoa? Kova homma ainaki meikäläiselle..Ei tahdo jäädä päähän helposti asiat, huh!

Poliiseillahan taisi olla muitakin tehtäviä kuin järjestyspoliisin hommat. Sinänsä miustakin fyysisyyttä on syytä korostaa jo heti alkuunsa, kun, kuten mainitsit, järjestyspoliisissa sitä tarvitaan ja jos nimenomaan siihen hommaan pyrkii. Itselle on tosi vaikea asennoitua "kunhan läpi menee" -asenteella.

Ei kaikkien tarvitse viittä pistettä kuntokokeesta rykästä, mutta jokaisen kannattaisi lähtä valmistautumaan siihen malliin, että testirajat myös ylittyvät. Kun yksikin nainen minun ryhmässäni ei jaksanut juosta 1500 metriä yhteen putkeen, eikä jaksanut tehdä kuin 13 vatsaa (ei siis noussut enää sen jälkeen matosta), niin siinä koitti sitten heti lähtö kotiin. Jokainen kuitenkin saa selville tarvittavat rajat, joten luulisi nyt pikkasen paremmin valmistautuvan. Mitä sinun tekstejä olen lukenut, niin eiköhän kuntokoe suju oikein mallikkaasti. :) Toivottavasti vaan sairastelut eivät paljon rokota.

Itseni kohdalla nuo järjestyspoliisin hommat kiinnostaa, mutta paljon muutakin on totta kai tarjolla, missä fyysisyydellä ei mitään väliä. Älliä tarvitaan. Ei se kuitenkaan pahitteeksikaan ole, että kuntoakin löytyis sen verran, että testit selvittää.

No esimerkiksi prätkätesteissä vaatimukset on samat. Senpä takia yhtään naista ei olekaan moottoripyöräpoliisina...

Ikävä sanoa näin, mutta jos painitilanne tulee, niin siinä nainen on vaan tiellä =/ Mieluummin väännän vaikka yksin, niin tiedän ainakin mitä tapahtuu tai ei tapahdu. Pari tilannetta elävästä elämästä on ollut sellaisia, että naiskonstu roikkuu nilkassa kuin joku pieni puudeli ja en usko että he itsekään ovat tienneet mitä yrittävät. Yritän ohjata partiokaveria viemään äijää samaan suuntaan kuin minä, mutta ei...Sitten on pakko omalla massalla vaan runtata menemään ja jättää poliisikoulun hienot kaksinkaato-opit taka-alalle...Sama toki pätee myös heiveröisemmän puoleisiin miehiin joilla ei ole minkäänlaista kamppailukokemusta. Ei ne kaikki mieskonstutkaan mitään ninjoja ole (itsekään en ole), mutta voimaero miesten ja naisten välillä tasoittaa puntteja.

Kuten muutamat sanoivatkin, niin poliisissa on toki paljon muitakin hommia kuin jp, ja eihän se kentällä olokaan todellakaan mitään painimista ole. Silloin kun sitten sattuu tapahtumaan, niin olisihan se toki kivempi että partiokaverina on raavas äijä, mutta vielä sitä on hengissä selvitty naistenkin kanssa ajamisesta :D

Ei kaikkien tarvitse viittä pistettä kuntokokeesta rykästä, mutta jokaisen kannattaisi lähtä valmistautumaan siihen malliin, että testirajat myös ylittyvät. Kun yksikin nainen minun ryhmässäni ei jaksanut juosta 1500 metriä yhteen putkeen, eikä jaksanut tehdä kuin 13 vatsaa (ei siis noussut enää sen jälkeen matosta), niin siinä koitti sitten heti lähtö kotiin. Jokainen kuitenkin saa selville tarvittavat rajat, joten luulisi nyt pikkasen paremmin valmistautuvan.

Tuollaista en kyllä ymmärrä. Lieneekö ko. hakija testannut kertaakaan noita suorituksia ennen hakua? Sama asiahan koskee myös kirjallisia osioita. Niistäkin on materiaalit tiedossa ja tiivistelmien/aineiden kirjoittamista voi treenata. Oon kuitenkin ymmärtänyt, että myös nuo kirjalliset (etenkin äidinkieli) on monelle se "kompastuskivi".

Ja todettakoon vielä se, että kyllähän mäkin alunperin lähdin tähtäämään parempaan tulokseen kuin vain läpipääsyyn, mutta pari flunssaa haastattelun jälkeen vei parhaimman terän treenistä. Ettei nyt kellekään vaan jää se kuva, että mä yrittäisin vaan yli siitä, mistä aita on matalin :D Itse testasin omat rajani heti, kun päätin hakea kouluun. Sen jälkeen hankin apua treeniin ja selvitin, onko mun realistista hakea jo huhtikuussa vai pitäisikö suosiolla jättää elokuulle.

Hih, kaipa meidän tyttelit täytyy tähdätä tälläiseen lihasmassaan jotta sais noilta miekkosilta respektiä.. :puntti:

No ei vaiskaan, ihan tottahan tuo on ettei naiset pärjää sellaisissa mittelöissä jossa tarvitaan paljon voimaa. Parashan se olisi että noi kunto-osiot suhteutettais niin esim. penkkiä 40kg:n painolla x määrä, ja vain sen ylittävät pääsevät jatkoon, oli mies tai nainen.
Naisillahan ei oo mitään jakoa nostaa 62,5kg penkistä, joka monella on omapaino jo. Sehän olisi sama sitten esim raavas äijä nostaa penkistä sen oman painonsa verran esmees 102kg, kyllä varmaan siinä vaiheessa menee miehilläkin naama peruslukemille, eikö? Tässähän ei mitään vähättelyä ole, vaan ihan sitä että ne sisäänpääsyn rajat voisi nostaa miehillä ja naisilla samalle tasolle, ja kaikki sen ylittävät voivat pöyhistellä rintojaan.

Eihän palomiesten valintakokeissakaan ole eriteltynä naisille ja miehille omia osiota. Sun on pakko kyetä kantamaan uhri sieltä tulen keskeltä, oli hänen paino sitten 100kg taikka 30kg.

Koetanpas vielä onneani ja kysyn että millaisia kuntotestejä koulun aikana on? Viivatesti, juoksu, uinti...? Kaunis kiitos vastauksesta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom