Ihmettelettekö nyt mies- vai naisnäkökulmasta noita Ritun tuloksia? Eiks hää naine ole? Ja jos oikein muistan täält keskusteluista, ni ei jonain vuonna naisten 5/5 nyt niiin hirveen paljo enemmä vaadittu.
Tämä nyt ei ollut mikään hyökkäys *Ritua*:a tai muitakaan kohtaan. Hyvin oli hänellä kuntotesti mennyt. Mielestäni naisille vaan annetaan vähän turhan paljon tasoitusta miehiin nähden. Olin kuvitellut, että naisilla tulisi suorituskerrat eri osioissa olla samaa luokkaa kuin miehillä, koska painoissa (penkki, talja, vatsat) annetaan jo niin paljon hyvitystä. Seinämän ylityksestäkin saatavat pisteet olin ajatellut rinnastettavan siihen, miten miehillä menee, koska onhan siinä seinämän korkeudessa jo avitusta. Ja tiedän kyllä, että naiset ja miehet arvostellaan erikseen, mutta tuli vähän yllätyksenä tuo pisteiden eroavaisuus.
En siis arvostellut sitä, miten kenelläkään naisella on mennyt, vaan ihmettelin sitä, kuinka naiset saavat melko helpolla hyviä pisteitä verrattuna siihen, miten miehet saavat kuntokokeesta pisteitä. Varsinkin järjestyspoliisin työ voi kuitenkin olla sen verran fyysistä, että kuvittelisi naistenki suhtautuvan kuntokokeisiin harjoitteluun tosissaan. Tällä viittaan siihen, kuinka moni nainen ainakin minun ryhmässäni valintakokeessa oli vähän sillä meiningillä, että "kunhan läpi menee".
Täälläkin on tullut jo monesti erityisesti miehiltä esille se, että naiset kuitenki auttamattomasti ovat alakynnessä miesten suhteen, jos homma painimiseksi menee, vaikka nainen olisi kovakuntoinenki. Ja niinhän se kyllä valitettavasti menee.
Mutta tsemppiä kaikille reenaamiseen! Kova työ kyllä tuottaa tuloksia. Pääsykokeissa on kuitenkin paljon muutakin kuin kuntokoe. Tärkeintä on se, mitä löytyy korvien välistä.