Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Onko tietoa koulun loma-ajoista? Kesäloma lähinnä kiinnostaa kun pitäis lähteä lappiin samoilemaan. Onko kaikilla opiskelijoilla samaan aikaan lomat?

Jaahas, ainakin ennen näyttäis olleen heinäkuun alusta elokuun puoleen väliin...Aargh, silloin on vielä räkkä :(

Kaikki kokelaat lomailee samaan aikaan. Nuoremmat konstaapelit lomailee sitten kuka milloinkin.

Katsoin tuosta että 16.8.2010 alkaa kurssi ja sitä ennen alkaa 24.5.2010. Melkoisella varmuudella voisin loman väittää olevan 5.7 - 15.8.2010, kesto siis kuusi viikkoa.

Juu, näin vähän arvelinkin, ehkä jääpi tämän syksyn vaellus tekemättä mutta pääasia että kouluun sisälle...tietysti! Kiitos :)

Onko koululla oikeasti nenärengaskundeja? Korvakorukundeja näkyi muutama olevan marraskuussa, mutta nenärenkaita en silloin nähnyt. Tainnut koululla löystyä nuo "siisteysasiat".

Kävin kursseilla viime elokuussa, ja näin siellä useaan otteeseen pari sälliä joilla oli jonkinlainen musta nenäkoru. He olivat virkavaatteet päällä, niin kyllä kieltämättä näytti todella omituiselta. Yksi kundi jäi erityiseti mieleen, jolla oli pitkät hiukset kiedottu jollekin ihme nutturaponnarille, molemmissa korvissa mustat isot korvakorut ja nenässä joku härpäke. Päällä poliisin virka-asu...

Kesäloma lähinnä kiinnostaa kun pitäis lähteä lappiin samoilemaan.

syksyn vaellus

Kesäloma nyt yleensä lomaillaan kesällä... Syksylle napsahtanee yksi itseopiskeluviikko (joka luonnollisesti on jaksojen välissä, niin ettei mitään opiskelun tarvetta ole) koululla olijat voinevat kertoa tarkemmin tämän ajankohdan. Luulisin kuitenkin, että siinä loka- marraskuun vaihteessa se on.

Ainahan sitä voi mennä sinne aulan konttoriin ja sanoo: "mutku mä oon aina ennenki samoillu syssyllä..."

Noilla päälliköillä on yleensä kyllä aikamoinen norsun muisti, ja jos joku on jäänyt negatiivisesti mieleen, se voi ihan oikeasti vaikuttaa kursseille pääsyyn jne. Eli jos ei ole vielä ehtinyt hankkia näkyviä tatuointeja ja mieliii poliisiksi, niin kannattaa jättää hankkimatta.

Tulee ihan väkisin mieleen se yksi "hippi", jolla näitä oli. Harjoittelussa jo kuuli niistä kolme vuotta sitten. Eräs 25v vk:na toiminut "kaiken osaava" paskapaa kommentoi lähes joka vuorossa näistä. Tämä kyseinen Vk. Oli sitä luokkaa, joka ei enää itse osannut tehdä yhtään mitään ja jaksoi kantaa suunnilleen puolta voimankäyttövälineistä mukana. Rellu sillä yleensä oli mukana keikalla, kun itse sen kanssa ajoin. Vittuili aina nuoremmille "Eipä kannata elvistellä, kun on pari vuotta vasta virkaikää". "Tuokin linnakundi, tatuoitu käsistä, kohta lentää pihalle täältä miesten maailmasta." Tatuoitu hippi on noussut nyt 3,5v aikana ylemmäs kuin se umpikyrpä vk, ja katkeruus vaan lisääntyy. Yllättäen tällä tatuoidulla hipillä oli jo valmiiksi oikeustieteen tutkinto lähes suoritettuna ja siihen päälle työkokemusta muustakin kuin nukkumisesta pienen kihlakunnan sohvalla öisin ja päivisin autokaupoissa käymisestä. Tämä sama vanha katkera kyrpä ajaa edelleen "huorana" tuolla laitoksella ja vittuilee aina alle 5v virkaiän konstuille, miten "he eivät osaa mitään." Itsekinhän saan ajaa tuon mulkun kanssa välillä, noin kerran kuuteen viikkoon näköjään, kun kukaan ei sitä vakkariksi ota.. Onneksi olen jo palkkaluokassa noussut tuon erityiskoulutukseen pääsyn takia ylemmäs kuin hän. Aivan uskomaton mies, josta väitän, että hän ei osaa edes patjaa avata. On kyllä tosi hyvä kaveri komisarion kanssa ja päällikön kanssa, koska ovat olleet samalla kurssilla aikoinaan.. Sanoisin, että tälläiset "konkarit" pilaavat koko kunnan maineen. Onneksi itselläni on pokkaa jo vittuilla tällä virkaiällä niin paljon takaisin, että pysyy hiljaisena edes noita kenttäjaksolaisia kohtaan. Ei heidän tulevaisuuttaa haluta pilata yhden kyrvän takia, jota kyllä 2vk sitten aamupalaverissa yritti.

En tiedä, onko tällaiseen kysymykseen vastaus julkista tietoa, mutta olis siis palstan poliiseille sellainen kysymys, joka juolahti näin itse turvallisuusalalla toimivana ja helvetillistä paperisotaa käyvänä jos vähänkin jotain vuorossa tapahtuu, ja jos tapahtuu vähänkään enemmän niin sitten raapustellaan ja pitkään.

Eli kysymys olisikin liittyen raportointiin (eli esimerkiksi vartijoillahan on tapahtumailmoitus, en tiedä miten poliisin "vastaava" on nimetty"?), ja lähinnä voimankäyttöön, eli minkälaisesta voimankäytöstä poliisi joutuu kirjottelemaan raporttia? Pelkästään ampuma-aseen käytöstä (sis. uhkaaaminen sillä yms.), ylipäätään välineiden käytöstä vai mistä ? Tai kuten eräs turvallisuusalan kouluttaja määritteli vartijoiden voimankäytön rajan siihen, missä kohtaa fyysinen koskemattomuus rikotaan, eli käytännössä taluttamisesta eteenpäin kaikki.

Ymmärrän toki mikäli tuo ei ole julkista, olen vaan tota aina miettinyt, nimittäin jos teillä on sama homma kuin yksityisellä puolella niin isojen kaupunkien keskustojen järjestyspuolelta löytyy varmasti aikamoisia runoilijoita :D

Itse en ole vielä seinän ylitystä reenannut joten täytyy pian mennä. Onneksi sentään salilla on tullut käytyä niin paljon ettei tarvitse sen kanssa murehtia.
Tuntuu kyllä nyt että aika loppuu kesken.

Sinuna kyllä kipittäisin hyvin nopeesti ettimään sen lähimmän seinämän, on meinaan todella p***a rasti toi seinämä, ellet oo siellä salilla sitten leuanvetoja harjoittanu et olis kokemusta ruhonsa ylös vetämisestä..

Kävin kursseilla viime elokuussa, ja näin siellä useaan otteeseen pari sälliä joilla oli jonkinlainen musta nenäkoru. He olivat virkavaatteet päällä, niin kyllä kieltämättä näytti todella omituiselta. Yksi kundi jäi erityiseti mieleen, jolla oli pitkät hiukset kiedottu jollekin ihme nutturaponnarille, molemmissa korvissa mustat isot korvakorut ja nenässä joku härpäke. Päällä poliisin virka-asu...

Toi on kyllä ihan totta et jotenkin uskottavuus katoaa noitten takia IMO, vaikkakin henk.koht omissa mieltymyksissä on pitkätukkaset miehet, mutta poliisilla se jotenkin vihlasee ihan mielettömästi, ei sovi yhtään. PISTE

Kysyin noista tatuoinneista ja lävistyksistä parilta kaluunaherralta (läänin komisarioita). Heidän mukaansa näkyvät tatuoinnit ja lävistykset ovat miehiltä yksinkertaisesti kielletty eikä niitä katsota hyvällä.

Noilla päälliköillä on yleensä kyllä aikamoinen norsun muisti, ja jos joku on jäänyt negatiivisesti mieleen, se voi ihan oikeasti vaikuttaa kursseille pääsyyn jne. Eli jos ei ole vielä ehtinyt hankkia näkyviä tatuointeja ja mieliii poliisiksi, niin kannattaa jättää hankkimatta. Jos on jo näkyviä tatuointeja, niin ei auta kun vaan joko peitellä niitä tai sitten ottaa rennosti ja olla välittämättä (ja toivoa etteivät muutkaan välitä).

Mitenköhän on asian laita naisilla tuossa asiassa, itsellä ei oo vielä mitään tatuointia mikä näkyis t-paidan alta (tietenkin riippuen kuinka lyhyet hihat) mut suunnitelmissa oleva olis semmone mistä näkyis kaulalta/niskan puolelta parin sentin mittanen sakara, eli ns mitättömän näkönen, mutta voisko tollanenkin olla haittana...?

Cartsa Juu kyllä aioin mennä kokeilemaan seinämän ylitystä pian, onneksi viereisellä koululla on parikin seinää joita voi testailla...korkeudesta en tosin tiedä tarkkaa mittaa mutta eiköhän sekin selviä mittaamalla:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Aapina: Kyllä noita vanhoja jääriä on vielä muinaisjäänteinä melkein joka laitoksella. Peruskeikoistakaan ei tiedetä sitten niinkun yhtään mitään (tai toimitaan samalla tavalla kuin 70- ja 80- luvuillakin), ärrää ei osata itse tehdä, voimankäyttöasioissa ihan ulapalla ja kaiken huipuksi heillä on se käsitys että kuskin ei tarvitse tehdä kirjallisia. No arvaa vaan ketkä on aina kuskina kun ovat partionjohtajia virkaiän puolesta...Meillä on onneksi vakiparit, mutta joskus harvoin joutuu noiden kanssa ajelemaan. Nämä tupajäärät jaksavat omasta epäpätevyydestään huolimatta muistuttaa nuorempia kuinka he eivät tuolla virkaiällä oikeastaan osaa vielä mitään. Hyvä kun jaksavat/osaavat itse hoitaa edes ne pakolliset Häken antamat keikat...

Itse olen ainakin ihan antaumuksella vittuilut heille takaisin tyyliin "ei ne keikat talolle tule" tai "jos oot istunut 30 vuotta kahvihuoneessa, niin ei tarvitse kauheasti vielä kokemuksesta puhua". Eivät ymmärrettävästi ole noista kauheasti ilahtuneet, mutta sitä saa mitä tilaa =)

Edit. Minkä erikoistumisen kävit kun palkkaluokka nousi Aapina? Itsellä nousi Jouhasta, mikä on kyllä aika helppo nakki, kun ei ainakaan täältä päin Suomea kovin usein tarvitse mihinkään mennä. Ihmeteltiin tuossa tukiasepäivillä kun maattiin umpihangessa maalaamassa kohdetta, että miksi tukiase ei nosta palkkaluokkaa mutta sitten just esim. Jouha nostaa? Kyllä tukiaseen kanssa joutuu kuitenkin harjoittelemaan paljon enemmän ja räpläämään sitä päivittäin. Jouha-kamat makaa varastossa kuukaudesta toiseen...No se on semmoista =/

Cartsa Juu kyllä aioin mennä kokeilemaan seinämän ylitystä pian, onneksi viereisellä koululla on parikin seinää joita voi testailla...korkeudesta en tosin tiedä tarkkaa mittaa mutta eiköhän sekin selviä mittaamalla:D

Heh, juu mäkin kävin mittailemassa taannoin päiväkodin pihalla seinämää, ja kyllä siinä pari eukkoa jonkin matkan päässä ihmetteli kun mä mittanauhan kanssa heilusin ja potkin lunta pois.
Harmi vain kun nyt ei tuu hämärää niin aikaisin, sitä hieman pelko persiissä joutuu treenailee seinämää, joku hysteerinen mummu aivan varmasti joku kerta soittaa poliisin sinne, kun joku yrittää päiväkodin pihassa vandalisoida lasten telineitä.. :D Noh, tuskinpa tarvii kauheesti selittää mitä siellä oikein touhuaa.

Heh, juu mäkin kävin mittailemassa taannoin päiväkodin pihalla seinämää, ja kyllä siinä pari eukkoa jonkin matkan päässä ihmetteli kun mä mittanauhan kanssa heilusin ja potkin lunta pois.
Harmi vain kun nyt ei tuu hämärää niin aikaisin, sitä hieman pelko persiissä joutuu treenailee seinämää, joku hysteerinen mummu aivan varmasti joku kerta soittaa poliisin sinne, kun joku yrittää päiväkodin pihassa vandalisoida lasten telineitä.. :D Noh, tuskinpa tarvii kauheesti selittää mitä siellä oikein touhuaa.

Juu siellä voi kyllä muutama mummo katsella että mitähän helvattua toi touhuaa, mutta ei anneta sen häiritä:D Kuinka monta kertaa oot reenannut seinämän ylitystä, joko menee helposti?

Juu siellä voi kyllä muutama mummo katsella että mitähän helvattua toi touhuaa, mutta ei anneta sen häiritä:D Kuinka monta kertaa oot reenannut seinämän ylitystä, joko menee helposti?

Ihan vasta pari kertaa, yli en oo päässyt vielä. Totesin et treenaan yläkropan vahvemmaksi ennen kuin lähden uudelleen kokeilemaan, oli se niin vaikeeta. Mut luojan kiitos mul on aikaa, elokuussa meen vasta koitokseen :) Niin, tietenkin jos mut ees kutsutaan kokeisiin..

Penkki on mennyt oikein hyvin, toipilaana olon jälkeen melkeinpä kuukauden, ehkä ylikin jälkeen kokeilin penkkiä ja menihän se 37kg 10 kertaa joten olo on happyhappyjoyjoy:dance: Ja juoksukin on parantunut, jee!

Ihan vasta pari kertaa, yli en oo päässyt vielä. Totesin et treenaan yläkropan vahvemmaksi ennen kuin lähden uudelleen kokeilemaan, oli se niin vaikeeta. Mut luojan kiitos mul on aikaa, elokuussa meen vasta koitokseen :) Niin, tietenkin jos mut ees kutsutaan kokeisiin..

Penkki on mennyt oikein hyvin, toipilaana olon jälkeen melkeinpä kuukauden, ehkä ylikin jälkeen kokeilin penkkiä ja menihän se 37kg 10 kertaa joten olo on happyhappyjoyjoy:dance: Ja juoksukin on parantunut, jee!

No mut sullahan on hyvin vielä aikaa treenata joten eiköhän se seinän ylityskin tule sujumaan. Ja onnea penkin sujumisesta, hyvinhän se menee :) Itse kävin tänään uimassa ja meni ehkä vähän paremmin mutta reenattavaa riittää vielä. Ensi vkolla taas kokeilemaan juoksua...tuntuu ettei tee mitään muuta kun kuntoilee mutta sehän on vaan hyvä asia :D
Ja etköhän sä sen kutsun saa :)

tuntuu ettei tee mitään muuta kun kuntoilee mutta sehän on vaan hyvä asia :D

Mulla on ihan sama fiilis, oon tulossa (paitsi jos tapahtuu joku ihme ja mulle ei tulekaan ensi viikolla kutsua..) myös huhtikuun kokeisiin. Tuntuu, että en oo viimeiseen 2½ kuukauteen tehnyt mitään muuta, ku nukkunut, syönyt, treenannut ja käynyt töissä. Sosiaalinen elämä ihan nollissa, mut kaverit onneks ymmärtää, eikä mulla myöskään ole tällä hetkellä mitään parisuhteen tapaistakaan, mihin pitäis uhrata aikaansa. :)

Mulla on ihan sama fiilis, oon tulossa (paitsi jos tapahtuu joku ihme ja mulle ei tulekaan ensi viikolla kutsua..) myös huhtikuun kokeisiin. Tuntuu, että en oo viimeiseen 2½ kuukauteen tehnyt mitään muuta, ku nukkunut, syönyt, treenannut ja käynyt töissä. Sosiaalinen elämä ihan nollissa, mut kaverit onneks ymmärtää, eikä mulla myöskään ole tällä hetkellä mitään parisuhteen tapaistakaan, mihin pitäis uhrata aikaansa. :)

Juu tuntuu kyllä että treenaamiseen menee todella paljon aikaa, itse käyn 2 kertaa vkossa kuntonyrkkeilyssä, salilla noin 3 kertaa, uimassa 1-2 kertaa ja sitten vielä koiran kanssa lenkillä 2 kertaa pvässä :D Joten voi sanoa että liikuntaa on viikossa ihan tarpeeksi. Itse en ole nyt töissä joten tietty aikaakin on enemmän harrastaa kaikenlaista.
Sama juttu, ei mullakaan ole mitään parisuhteen tapaista joten on aikaa itselle paljon. :) Mutta kyllä ne kaverit onneksi ymmärtää tilanteen ja varmasti nekin haluaa että pääset kouluun :)
Onko sinulla ollut mitään ongelmia missään osa-alueessa vai joko kaikki luonnistuu hyvin?

Sama juttu, ei mullakaan ole mitään parisuhteen tapaista joten on aikaa itselle paljon. :) Mutta kyllä ne kaverit onneksi ymmärtää tilanteen ja varmasti nekin haluaa että pääset kouluun :)

Mulla taasen löytyy kotoota karvanaama (en nyt tarkota koiria) ja välillä tuntuu et sille pitää tahkoa lekalla päähän se et tahdon treenata paljon, ja et jos ei pääse salille niin rupee keittämään aika nopeesti. Sen liikunnallinen puoli rajoittuu kitaran rämpyttämiseen ja joskus koirien kanssa kävelyyn.
Tulee usein "Annetaan mies uuteen kotiin pitovaikeuksien takia.." päiviä.. :wall: :)

Mä en oo kertonu muille kuin ukolle kouluun hausta, ja broidi on ruvennu ihmettelemään mun touhuja, eilenkin sanos et hän on alkanu huolestuu jo, pitää kuulemma ruveta pitää mua silmällä, kohta liityn johonki lahkoon tms.. Pälpätän terveellisistä ruuista, hifistelen elintarvikevaa-an kanssa, asun salilla jne.. Hahaa tietäspä vaan.. :D

Mulla taasen löytyy kotoota karvanaama (en nyt tarkota koiria) ja välillä tuntuu et sille pitää tahkoa lekalla päähän se et tahdon treenata paljon, ja et jos ei pääse salille niin rupee keittämään aika nopeesti. Sen liikunnallinen puoli rajoittuu kitaran rämpyttämiseen ja joskus koirien kanssa kävelyyn.
Tulee usein "Annetaan mies uuteen kotiin pitovaikeuksien takia.." päiviä.. :wall: :)

Mä en oo kertonu muille kuin ukolle kouluun hausta, ja broidi on ruvennu ihmettelemään mun touhuja, eilenkin sanos et hän on alkanu huolestuu jo, pitää kuulemma ruveta pitää mua silmällä, kohta liityn johonki lahkoon tms.. Pälpätän terveellisistä ruuista, hifistelen elintarvikevaa-an kanssa, asun salilla jne.. Hahaa tietäspä vaan.. :D

Haha ei noi miehet ymmärrä jos ne ei ite harrasta salilla käytiä :D Mun mielestä salilla käyminen on niin kivaa ja oon jo about 6 vuotta käynyt aktiivisesti ja vielä en ole kyllästynyt...tosin joskus tulee aikoja kun ei huvita mutta onneksi niitä on harvassa.

Ite oon kyllä kertonut muutamalle kaverille poliisikouluun hausta. Olet aika hyvin pystynyt olemaan kertomatta kenellekään, itse olen sellanen että en pysty :D Kyllä sun broidis ajallaan saa sitten kuulla mikä on homman nimi :) Siinäpähän ihmettelee :D

Haha ei noi miehet ymmärrä jos ne ei ite harrasta salilla käytiä :D Mun mielestä salilla käyminen on niin kivaa ja oon jo about 6 vuotta käynyt aktiivisesti ja vielä en ole kyllästynyt...tosin joskus tulee aikoja kun ei huvita mutta onneksi niitä on harvassa.

Ite oon kyllä kertonut muutamalle kaverille poliisikouluun hausta. Olet aika hyvin pystynyt olemaan kertomatta kenellekään, itse olen sellanen että en pysty :D Kyllä sun broidis ajallaan saa sitten kuulla mikä on homman nimi :) Siinäpähän ihmettelee :D

Juu ei ne ymmärrä jos ei harrasta, itelle on kyllä intohimo päästä hikoilee jne..

Mieli tekis kovasti kertoa porukoille jne hausta mielettömästi, mut jos ei pääse sisään niin tarvitse pettyneenä selitellä kelleen, pääsee sit yrittämään vaan uudelleen rauhassa. Broidille kans mielis sanoa, se vois mahdollisesti itekkin tulla kokeisiin, maininnu et joko palomieheks taikka ehkä poliisiksi.. Sais kaverin treeneihin, mut sit en kyl kestäis jos pikku-broidi pääsis kouluun ja mä en.. :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom