Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Jännää, että ihmiset ottaa itteensä rakentavan kritiikin vastakohdasta. Sehän on jokaisen työpaikan suola! :rock: Mikään ei oo yhtä hauskaa, kuin saada haukkuja ja naureskella työkaverin kanssa jälkeenpäin asialle. Tämä siis tietenkin, jos ja vain jos, on hoitanut omat hommat kunnolla, eikä haukkumiselle ole mitään syytä. Asiakaspalvelussa näihin törmää ja se juuri tekeekin siitä maailman antoisimman jobin maailmassa :) www.Aasiakas.net -sivustoa lukeneena voin vain todeta, ettei monikaan näe asiaa yhtä positiivisena kuin minä itse :)

Käyttäytyy vaan asiallisesti ja vastailee tyhmiinkin kysymyksiin, kyllä jokaisen vähänkin viisaamman asiakkaan pitäisi viimeistään kotona (tai tässä tapauksessa putkassa) tajuta, miten tyhmästi tulikaan taas käyttäydyttyä.
...hiippari joka lähtee aina juoksemaan karkuun ja hävittyään juoksukilpailun hän pistää painin pystyyn ja sättii kuinka me ollaan täysiä kyrpiä.
Ens kerralla kaivat kalenterin esiin, kysyt koska sopis ottaa taas juoksureenit ja ehdotat vaikka kreikkalais-roomalaista painia vaihteeks :)

Ja lopuksi toteaa että: " Kaikesta huolimatta hyvää päivänjatkoa." Leveä hymy kasvoilla....:D
Tai jos on itse hyväkin juokseen, vois juosta rinnalle ja todeta et "Palkka kirjaimellisesti juoksee." :)

Ikinä en ole mitään rikollista tehnyt mutta niin monet kerrat joutunut putkaan ja kyttien ahdistelemaksi että on saanut mut ajattelemaan näin.

Ei nyt millään pahalla mutta jos peräti monta kertaa joutuu putkaan eikä omasta mielestään ole tehnyt mitään, niin sitten on kyllä lääkityksen tarkastamisen paikka. Virheitä sattuu kaikille, jopa poliiseille, mutta ajoittain on hieman vaikea uskoa että se virhe sattuisi useita kertoja saman ihmisen kohdalla. Lienee syytä siis tutkia omaa käyttäytymistään ja miettiä että vaikka itse pitäisikin käyttäytymistään hyväksyttävänä, niin pitääkö ympäröivä yhteiskunta kyseistä käytöstä hyväksyttävänä.

Toivon todella surkeeta elämää jokaiselle teistä jotka haluatte poliisikouluuun, ihan vaikka se ajatus olis käynyt millisekunnin ajankaan teidän mielessä niin halveksin.

Jokaisella on toki oikeus omaan mielipiteeseensä. Kuitenkin näitä äärimmäisen kriittisiä mielipiteitä viljellessä kannattaa muistaa se että maailma olisi aika paljon erilainen ja asiat eivät toimisi ihan samalla tavalla jos poliisit tästä valtiosta vietäisiin pois. Aika moni peruspiipittäjä ja "fuck 5-0" mielipiteen omaaja olisi hätää kärsimässä...

Onko poliisikoulu ihan koulu, vai meneekö se lähemmäksi armeijan kuria? Entä pitääkö työssä herroitella komisarioita ja muita ylempiä?

Niin, mähän en tosiaan tiedä miten nämä jantterit siellä töissä käyttäytyy. Monta kertaa olen kyllä asiaa miettinyt.

Poliisilain mukaan poliisin tulee vapaa-ajallakin käyttäytyä poliisin arvon mukaisesti.

Joillain "vanhan kansan" poliiseilla on ehkä ollut pieniä sopeutumisvaikeuksia poliisin muuttuneeseen rooliin (poliisi on paljon enemmän asiakaspalvelija mitä ennen vanhaan).

Kumma juttu muuten, kun esimerkiksi lääkäriopiskelijat/lääkärit saava örveltää miten tahtovat. Luulisi että heiltäkin vaadittaisiin vapaa-aikana keskivertoa särmempää käytöstä.

Kumma juttu muuten, kun esimerkiksi lääkäriopiskelijat/lääkärit saava örveltää miten tahtovat. Luulisi että heiltäkin vaadittaisiin vapaa-aikana keskivertoa särmempää käytöstä.
Just pistin vitutusketjuun asian tiimoilta. Onko se niin helvetin vaikea omaksua jotain käytöstapoja tai ihmisyyttä kaiken sen haistavittu-asenteen sijaan? Mä tunnen noita lekuriopiskelijoita ja lekuriksi hakeneita. Eräissä asioissa ovat ihan vitun kujalla.

Ja järjestyksenvalvojan hommissa on saanut aivan riittämiin kattella niiden biletystä ja niiden seurauksia. Toinen paskasakki on oikeustieteellisen mulkerot.

Kuule, vaikka teet rikosilmoituksen kytästä virkavelvollisuuden laiminlyönnistä kun koet tulleesi väärin kohdelluksi se ei johda koskaan mihinkään koska kyttälaitos suojelee omiaan. Tutkinta menee kyllä toiseen poliisipiiriin mutta ei se mitään auta, koska suojelette toisianne joka tapauksessa. Säälin sua niin paljon.
Yo man, kävikö ne konfiskoimassa sun viljelmät ja nyt on huono pössis?

Minkälaisia tukia porukka on hakenut, kun kouluun on päässyt? Ite kävin tänään kelassa ja sieltä selvisi se, että meikäläinen ei voi saada kuin normaalia opintotukea. Aikuiskoulutustukeakaan ei saa ellei nykyiseltä työnantajalta ole opintovapaalla, käytännössä pitäisi kouluttautua saman alan hommissa, että tuota saisi.

Onneksi kelan naikkonen mainitsi, että työkkäristä voi nykyään saada ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa vaikka on opiskelija, sieltä kävin kysymässä ja näin tosiaan on. Tämä on tullut vasta tämän vuoden alussa mahdolliseksi. Ikää tosin pitää olla yli 25-vuotta, pitää myös olla ns.päätoiminen opiskelija. Poliisikoulun palkallista työharjoittelu jaksoa tämä tuki ei tietenkään kata, mutta muun ajan kuitenkin. Onko kukaan muu kuullut tai hakenut jo tälläistä?

Mä olen ymmärtänyt että opintovapaa on lakisääteinen etu joka on pakko myöntää, tosin enpä sitä mistään ole tarkistanut. Itse olen kunnan palveluksessa ja asia on jo esimiehen kanssa sovittu jos (ja kun) kutsu kouluun tulee. Etunahan tuossa on sitten takaportti takaisin töihin jos tilanne työllistymisen suhteen on huono koulutuksesta valmistuessa. Tosin en usko koskaan enää entisiin töihini palaavan mutta eihän sitä koskaan tiedä. Aikuiskoulutus tukihan muuttuu myös 1.8. alkaen vastaamaan ansiosidonnaista päivärahaa, joten sinänsä tuki on samansuuruinen... Itse haen opintovapaan alkamaan kun koulutus alkaa ja kesän olen "töissä" eli pidän kertyneet lomat pois ja sitten vapaa jatkuukin syksyllä taas opintojen merkeissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Miten mun sitten pitäisi antaa olemukseni ilmi että olisin normaali?

Turhaan sä täällä ruikutat. Mä luulen että sua ei haeta kotoa kesken sun hiustensiirtosysteemeiden jos et itse siihen syytä anna. Ja jos et ole antanut, niin olet varmaankin myös kannellut ja tehnyt rikosilmoituksen kokemastasi vääryydestä. Kuten jo sanottua, et sä voi toistuvasti joutua putkaan "ilman mitään syytä" ja vieläpä kotoa haettuna jos sun käytös on sitä mitä suurin osa ihmisistä pitää edes jotenkin normaaliuden rajoissa.

Vähän tässä kuitenkin nää jutut haiskahtaa.

Onneksi kelan naikkonen mainitsi, että työkkäristä voi nykyään saada ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa vaikka on opiskelija, sieltä kävin kysymässä ja näin tosiaan on. Tämä on tullut vasta tämän vuoden alussa mahdolliseksi. Ikää tosin pitää olla yli 25-vuotta, pitää myös olla ns.päätoiminen opiskelija.

Mitä muita vaatimuksia tossa on et voi saada ansiosidonnaista? Siinä varmaankin on se karenssi? Onkos tuosta asiasta jossain musta valkosella et voi perehtyä paremmin? :)
Tosi hyvä homma jos on mahdollista moinen, oon miettinytkin tota opintotuki juttua.

Mitä muita vaatimuksia tossa on et voi saada ansiosidonnaista? Siinä varmaankin on se karenssi? Onkos tuosta asiasta jossain musta valkosella et voi perehtyä paremmin? :)
Tosi hyvä homma jos on mahdollista moinen, oon miettinytkin tota opintotuki juttua.

Niillä ei työkkärissä ollut itelläkään siitä vielä mitään "virallista" esitettä, kun on niin uusi juttu. Suosittelen käymään ihan paikanpäällä selvittämässä, että täytätkö kriteerit. Ite oon menossa sinne uudestaan parin viikon päästä, kun tiedän kumpaan kurssiin menen. Tietysti huumetestin tulosta ensin odotellessa...:)

Niillä ei työkkärissä ollut itelläkään siitä vielä mitään "virallista" esitettä, kun on niin uusi juttu. Suosittelen käymään ihan paikanpäällä selvittämässä, että täytätkö kriteerit. Ite oon menossa sinne uudestaan parin viikon päästä, kun tiedän kumpaan kurssiin menen. Tietysti huumetestin tulosta ensin odotellessa...:)

Juu kaivelin vähän, eli tässä on linkkiä Koulutusrahasto ja Kela.
Nää vähä mietityttää
-sinulla on työ- ja elinkeinotoimiston toteama koulutustarve
-opiskelustasi on sovittu työllistymissuunnitelmassa

Mitsmits sitten kun oot jo saanu tiedon et pääset kouluun, meet irtisanoo ittes ja lampsit työkkäriin. Antaisko ne muka noin pienellä työttömyysajalla tuon tuen, lisäks et on vielä irtisanonut itsensä just ja koulutuspaikka on jo taattu.. Hmmm.. :confused: Mielettömän hyvä juttu ois jos sais, kun tuohon ei vaikuta puolison tuet, ja mahd voisi saada ylläpitokorvaustakin lisäks.. :hyvä:
Pöh, joku kotona asuva teini vois pärjätä tuolla normi opintotuella..
Täytyy käydä kysymässä kyllä ihan työkkäristä miten voi tuon tehä, jos ees voi..

Kyllä se ihan koulu on. Pukeutumisesta on (jotkut) opettajat tarkempia, ja tietysti se yks yk. "Kuria" ylläpidetään lähinnä sellasissa harjoituksissa missä se on turvallisuuden takia välttämätöntä.

Koulun alussa voi tietysti saada sellaisen kuvan ettei täällä uskalla tunnilla edes yskäistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom