Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Edit. Minkä erikoistumisen kävit kun palkkaluokka nousi Aapina? Itsellä nousi Jouhasta, mikä on kyllä aika helppo nakki, kun ei ainakaan täältä päin Suomea kovin usein tarvitse mihinkään mennä.

Sama. Seuraavaksi olisi tuo Tazeri, kohan saavat tänne ne budjettitiedot meille hakeneille. Luvassa kai olisi syksyllä. Hyvä, kun on päässyt pienehköstä paikkakunnasta johtuen kouluttamaan itseään jo mukavasti. Hakijoita ei laitoksesta ole yleensä. Tutkinnan kierroltakin pääsi kurssille, johon jotkut samaan aikaan siellä olleet sanoivat, että ovat hakeneet jo 6v päästäkseen ja joku tulee 2kk hakemisajalla :wtf:

Juu ei ne ymmärrä jos ei harrasta, itelle on kyllä intohimo päästä hikoilee jne..

Mieli tekis kovasti kertoa porukoille jne hausta mielettömästi, mut jos ei pääse sisään niin tarvitse pettyneenä selitellä kelleen, pääsee sit yrittämään vaan uudelleen rauhassa. Broidille kans mielis sanoa, se vois mahdollisesti itekkin tulla kokeisiin, maininnu et joko palomieheks taikka ehkä poliisiksi.. Sais kaverin treeneihin, mut sit en kyl kestäis jos pikku-broidi pääsis kouluun ja mä en.. :rolleyes:

Niin onhan se toisaalta niinkin että ei sitten tarvitse selitellä kenellekään jos ei pääsekään kouluun. Toivottavasti kuitenkin käy hyvin ja pääset kouluun sisälle :) Ja aina voi hakea uudestaan.
Vois kyllä ottaa päähän jos itsellä olisi tilanne että sisarus pääsis ja mä en...huh pää varmaan hajois :/ Ois kyllä mahtavaa jos olis joku jonka kanssa vois reenata yhdessä mutta toisaalta olen niin tottunut treenamaan itekseni että eipä se niin loppujen lopuksi haittaa :)

Aapina: Kävitkö Jouhan viime vuonna? Jos kävit, niin on 50% mahdollisuus että oltiin samalla kurssilla =) (muistaakseni viime vuonna oli vaan kaksi kurssia).

Itselläkin on noita tatuointeja aikas paljon kropassa, mutta työn lomassa olen pitänyt ne visusti piilossa. Ei siihen painostusta ole tullut eikä sanomista, mitä nyt pukkarissa välillä on saanut vähän kommenttia työkavereilta tai sitten katseita. Jokainen on tietenkin oma itsensä ja yksilö, mutta tatuoinnit ja lävistykset avoimesti eivät sovi yhteen virkapuvun kanssa. Virkapuku kuitenkin edellyttää tietynlaista käytöstä ja ulkoista olemusta ja kaikki asiat eivät todellakaan kuulu siihen. Jokainen konstaapeli joka tekee töitä asiakkaiden kanssa, jättää itsestään kuvan sille ihmisille, jonka kanssa asioi, ja se kuva kuvastaa AINA koko poliisia organisaationa.

Sen takia sanoisin niille, joilla näitä tatuointeja ja lävistyksiä on, että voisi itse hiukan miettiä mihin ammattiin on ryhtymässä ja miksi. Pitkät hiukset miehellä nyt vielä ovat harmaalla alueella, mutta nenä- ja korvakorut miehellä virka-aikana univormussa menevät jo yli rajan. Nämä henkilöt voisivat itse hiukan välillä miettiä sitä, miltä näyttää kun töissä ovat.

Tarkoituksena ei ole vittuilla kenelläkään, koska vapaa-ajalla nyt saa näyttää niin rentulta kuin haluaa (muun muassa allekirjoittanut), mutta kyllä sitä itse katsoisin aika pitkään töissä miestä, jolla on avoimesti joku nenäkoru nenässä, vaikka itsekin vähän vaihtoehtokulttuuri-ihmisiä olenkin.

No toivottavasti saat piakkoin tietää, mutta etkös voisi soittaa sinne vaiks parin päivän päästä ja kysyä, muutoinhan varmaan saat tietää sen kuukauden ennen koulu alkua, ja siihenhän on vielä jonkin aikaa.. Eiku eipäs, eikös sen tiedon saa jo 2:n viikon päästä:hyvä:

Toissapäivänä oli tullut vastaus mun mailiin, jossa lekurilta tiedustelin jalkaani liittyviä asioita..
Vastaus oli:

"Asia ok, ei aiheuta terveydellistä estettä.

Hyvää jatkoa ja menestystä opinnoissa!"

Eli ton voinee tulkita siten, ettei varasijoja pahempaa enää voi olla edessä =)
Ehkä siisteintä infoo ikinä!!

No me asutaan tässä teitä vastapäätä olevassa 4:ssa :) ,mun parempi puolisko oli sun kans jutellukin pihalla ja se kerto mulle et oottelet kirjettä kolmanteen vaiheeseen, mut se ei puhunu mitään et mulla on sama tilanne... :hyvä:

Mites sulla asia edistyy? Onks mitään infoa viel kiirinyt nummenkylään asti?!

Heh, juu mäkin kävin mittailemassa taannoin päiväkodin pihalla seinämää, ja kyllä siinä pari eukkoa jonkin matkan päässä ihmetteli kun mä mittanauhan kanssa heilusin ja potkin lunta pois.
Harmi vain kun nyt ei tuu hämärää niin aikaisin, sitä hieman pelko persiissä joutuu treenailee seinämää, joku hysteerinen mummu aivan varmasti joku kerta soittaa poliisin sinne, kun joku yrittää päiväkodin pihassa vandalisoida lasten telineitä.. :D Noh, tuskinpa tarvii kauheesti selittää mitä siellä oikein touhuaa.
Jos haette elokuun ryhmässä, niin voitais kesällä mennä treenaan Santahaminan esterataa, se on TREENIÄ :)

Toissapäivänä oli tullut vastaus mun mailiin, jossa lekurilta tiedustelin jalkaani liittyviä asioita..
Vastaus oli:

"Asia ok, ei aiheuta terveydellistä estettä.

Hyvää jatkoa ja menestystä opinnoissa!"

Eli ton voinee tulkita siten, ettei varasijoja pahempaa enää voi olla edessä =)
Ehkä siisteintä infoo ikinä!!

Uijui, mahtavaa!!! :hyvä: Ton kunniaks kannattaa jo kilistellä :kippis1: sulle!

No mulla on ollu tähänkin asti duunissa hyvin tarkat ohjeet siitä miltä pitää näyttää, ettei tuu minään shokkina tatuointeihin ja kaiken maailman koruihin suhtautuminen poliisin työssä. Täytyy sijoittaa tuleva kuvatus hiukka alemmas ettei ihan vilku sitten.

Lainaan tässä osan Facebookista valintayksikön vastauksen liittyen kuntokokeeseen:

Jokaisen kokeen osallistujaryhmän kuntokokeen tulokset arvioidaan erikseen eli kokeeseen osallistuvat laitetaan keskinäiseen paremmuusjärjestykseen. Mitään valmiita pisterajoja ei ole siis olemassa, ainoastaan minimivaatimusrajat. Lisäksi naiset ja miehet arvioidaan omina ryhminään.

Voin kuitenkin antaa ARVION siitä, minkälaisilla tuloksilla mahdollisesti saa osatesteistä maksimipisteet (10 pist/osatesti):
1500 metrin juoksuaika: naiset 6.30, miehet 5.30
Käsikohonta: naiset ylätalja 15 krt, miehet leuanveto tai 100 kg ylätalja 20 krt
Vatsalihastesti: naiset 30 krt, miehet 30 krt
Penkkipunnerrus: naiset 15 krt, miehet 25 krt
Nukenkannossa ja seinämän ylityksessä 10 pisteen suoritukset perustuvat suoritustapaan, jotka on esitelty kotisivullamme polamk.fi. Uintia ei pisteytetä.

Muistutan, että nämä ovat vain arvioita, jotka perustuvat muutaman valintakokeeseen osallistuneen ryhmän tuloksiin.

Kirsti/valintayksikkö

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mites sulla asia edistyy? Onks mitään infoa viel kiirinyt nummenkylään asti?!

EI oo tullu viel mitään... Lääkäri sano sillon kun siel kävin, et ei oo mitään estettä ja antaa myöntävän lausunnon opinnoille... :) mut mä jotenkin ymmärsin et sielt pitäis tulla kirje kotiin viel niist huumetesteistä ja siit tietää sit et paperit on myös lähteny koululle?

Ja oon myös ymmärtäny et se varasijalle jääminenkään ei oo huono asia..koulupaikka on joka tapauksessa, mut eri asia koska se alkaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom