Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Noi suikat on kyllä kieltämättä huvittavan näköiset.. Noh, onneksi hiuksia löytyy reippaasti niin pärjää hyvin viileemmilläkin keleillä kun sinne asti pääsee..

Baretti voisi olla kyllä asiallinen:D Nyt on sit eka viikko takana ja sopivasti itseopiskeluperjantai heti alkuun.Melko puuduttavia nämä ensimmäiset orientoivat tunnit olivat ja taitaapi jatkua samaa rataa myös pari ensimmäistä jaksoa.Mut porukka on hyvää ja meininki muuten kohdallaan,joten kyllä ajan saa kulumaan. Ruoka on ollut ainakin näinä neljänä ensimmäisenä päivänä aivan hyvää.Toki hieman hiilaripainotteista mutta kun ilmaiseksi saa, niin ei voi valittaa:D Tähän asti tapaamani opettajat ja henkilöstö ovat olleet asiallisia,mitä nyt yksi hieman tiukempi henkilö mukana:D Maanantaina sit varusteita sovittamaan, että saisi palvelusvaatteetkin jossain vaiheessa. Eiköhän se sitten ala tuntumaan enemmän poliisikoululta:)

Noin, se on omaltaosaltani hakuprosessi päätöksessä. Lääkäri piti sopivana ja huumetestin tulokset tulevat sitten joskus, mutta eipä niissä osaltani ole mitään epäselvää tai jännitettävää.
Joku kysyi mitä siinä huumetestissä oikein seulotaan. Eipä tässä mitään julkaisukieltoa mukana ollut, joten voinee tämän tässä julkaista:

9211 U- Huum 4a Huumeseulonta (amfetamiini, bentsodiatsepiinit, kannabis, opiaatit)

Vielä kerran onnea kaikille kouluun päässeille ja tavataan koululla.. :)

No me asutaan tässä teitä vastapäätä olevassa 4:ssa :) ,mun parempi puolisko oli sun kans jutellukin pihalla ja se kerto mulle et oottelet kirjettä kolmanteen vaiheeseen, mut se ei puhunu mitään et mulla on sama tilanne... :hyvä:

Nimenomaan, näinhän mä jo vähän veikkasinkin =)

Näin se on maailma pieni..

Terppatarkastus takana ja mies oli edelleen kunnossa. Motivaatio töissä on kovassa laskusuhdanteessa ja koulua vain odotellaan. Vielä parin viikon jännittelyt, mistä sitä ikinä tietää....

Nyt kun lueskelin hyvällä ajalla tätä ketjua läpi, niin törmäsin näihin varasijajuttuihin. Eikös niin ole, että vain ja ainoastaan ne, jotka tullaan valitsemaan (olettaen, etteivät terveydelliset syyt sitä estä) koulutukseen kutsuttiin viime viikolla terveystarkastukseen? Varasijalaiset puolestaan saavat kutsun myöhemmin tarvittaessa. Näin ainakin ymmärsin näin puolen yön aikaan väsymyksissäni.

Onko kellään tietoa siitä, miten ensimmäisten opintoviikkojen aikana olevat, sanotaan nyt 2-3 päivän, poissaolot korvataan? Olisi näet erittäin tärkeää menoa, jolle varmasti saan luvan, mutta kysynkin etukäteen, joutuuko myöhemmin istumaan jollain tunneilla vai käykö jotkut lisätehtävien väkertämiset päinsä? Tiedän saavani asian selville parhaiten koululta, mutta näin varhaisessa vaiheessa tiedustelen täältä, jos vaikka joku pakkislainen sattuisi tietämään vastaavasta jotain (kyllähän aina esim. joku sairastuu yms.).

Onko kellään tietoa siitä, miten ensimmäisten opintoviikkojen aikana olevat, sanotaan nyt 2-3 päivän, poissaolot korvataan? Olisi näet erittäin tärkeää menoa, jolle varmasti saan luvan, mutta kysynkin etukäteen, joutuuko myöhemmin istumaan jollain tunneilla vai käykö jotkut lisätehtävien väkertämiset päinsä? Tiedän saavani asian selville parhaiten koululta, mutta näin varhaisessa vaiheessa tiedustelen täältä, jos vaikka joku pakkislainen sattuisi tietämään vastaavasta jotain (kyllähän aina esim. joku sairastuu yms.).

1. jakson eka viikko on niitä haistapaska -orientoivia opintoja, joilta poisjääminen tuskin aiheuttaa mitään lisätehtäviä. Tosin eräs KL saattaa vitutuksissaan vetää hihastaan vaikka mitä nakkia sulle sit siitä hyvästä, et oot pari päivää pois...

1. jakson eka viikko on niitä haistapaska -orientoivia opintoja, joilta poisjääminen tuskin aiheuttaa mitään lisätehtäviä. Tosin eräs KL saattaa vitutuksissaan vetää hihastaan vaikka mitä nakkia sulle sit siitä hyvästä, et oot pari päivää pois...
Sen verran tähdellistä menoa, että tuskin hajottaa vaikka häpeäpuuhun joutuis tyytymään. Poissaolot ajoittuis todennäköisesti 2. ja 3. opintoviikoille.

Mutta kiitos tästäkin tiedosta.

KL :D hahhaa! niinpä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Noin, se on omaltaosaltani hakuprosessi päätöksessä. Lääkäri piti sopivana ja huumetestin tulokset tulevat sitten joskus, mutta eipä niissä osaltani ole mitään epäselvää tai jännitettävää.
Joku kysyi mitä siinä huumetestissä oikein seulotaan. Eipä tässä mitään julkaisukieltoa mukana ollut, joten voinee tämän tässä julkaista:

9211 U- Huum 4a Huumeseulonta (amfetamiini, bentsodiatsepiinit, kannabis, opiaatit)

Vielä kerran onnea kaikille kouluun päässeille ja tavataan koululla.. :)

mulla ainakin lapussa luki U- Huum 4b, vähä outoo jos toisilta testataan erit ku toisilta? tosin ei mulla ainakaa välii mitä testaavat. Puoskari puolsi,niin tuskimpa enää huumeseulaan kaatuu:D

Sen verran tähdellistä menoa, että tuskin hajottaa vaikka häpeäpuuhun joutuis tyytymään. Poissaolot ajoittuis todennäköisesti 2. ja 3. opintoviikoille.

Mutta kiitos tästäkin tiedosta.

Et siellä mitään noilla viikoilla korvaamaan joudu. Jos olet jaksosta tietyn määrän prosentteina poissa, joudut tekemään jakson uudelleen, tai suorittamaan kirjallisia töitä. 2-3 päivää ei tunnu missään. Jotkut olivat tuon verran joka jaksossa poissa, kun asuivat niin kaukana, että saivat aina viimeisen päivän vapaaksi matkustamiseen.

Et siellä mitään noilla viikoilla korvaamaan joudu. Jos olet jaksosta tietyn määrän prosentteina poissa, joudut tekemään jakson uudelleen, tai suorittamaan kirjallisia töitä. 2-3 päivää ei tunnu missään. Jotkut olivat tuon verran joka jaksossa poissa, kun asuivat niin kaukana, että saivat aina viimeisen päivän vapaaksi matkustamiseen.
Okei, thanks.

Mitenkäs huhtikuun pääsykokeisiin tähtäävien treenit ovat edistyneet?

Itse olen päässyt muutamia kertoja kaverin kanssa treenaamaan "kompastuskivi" penkkiä. Vaadittavat kilot nousevat kolme-neljä kertaa. Nihkeetä, mutta toivottavasti tässä tapahtuu vielä huikeaa kehitystä :-) Muilla kuntotestin alueilla onkin sitten pakko loistaa, toivon mukaan..

Myös asiatekstin kirjoittaminen on alkanut jännittämään. Tuntuu, että kaiken maailman hölynpölyä on helppo vuodattaa, mutta pää lyö tyhjää, kun alkaa miettimään virallisia tekstejä, jotka olisivat sisällöllisesti järkeviä, niiden jäsentelyä yms.... No, tarvinee ottaa kynä käteen tai sormet näppäimille ja alkaa tekemään kirjoitusharjoituksia.

Penkki kusee täälläkin, vaikkakin siinä on tullut kehitystä todella paljon. Salin personal trainer kannustaa ja jeesaa, minkä pystyy ja lisäks treenaan niin paljon, ku ylipäätään on järkevää, mutta välillä iskee epätoivo ja ahdistus, että aika loppuu kesken.. Oon ollut kahdesti kipeänä tän vuoden aikana ja se kai tässä on eniten treeniä hidastanut. No, nyt just olisin tyytyväinen edes yhteen pisteeseen kunto-osiosta (eli että menis läpi..).

Joku jossakin aikaisemmassa viestissä kertoi, että oli saanut siirrettyä hakupaperit tälle hakujaksolle (kokeen eka vaihe huhtikuun sijaan elokuussa). Tietääkö kukaan, tarviiko toi jotkut todella pätevät perustelut onnistuakseen? Tyyliin lääkärintodistus siitä, että on ollut kipeänä pitkään tms? Toisaalta, jos huhtikuulle ei ehdi tsempata, niin eipä sillä sitten ole kovinkaan paljoa väliä, onko valintakokeen eka osa elokuun alussa vai syyskuun lopulla..

Mulla on onneks ne äidinkieli + aineisto vahvimmat osa-alueet, joten niiden suhteen ei tarvitse stressata. On tää muutenkin hienoa, kun en kuvitellut osaavani stressata mistään ja nyt oon jo kertaalleen nähnyt painajaista seinämän ylityksestä. :D

Penkki kusee täälläkin, vaikkakin siinä on tullut kehitystä todella paljon. Salin personal trainer kannustaa ja jeesaa, minkä pystyy ja lisäks treenaan niin paljon, ku ylipäätään on järkevää, mutta välillä iskee epätoivo ja ahdistus, että aika loppuu kesken.. Oon ollut kahdesti kipeänä tän vuoden aikana ja se kai tässä on eniten treeniä hidastanut. No, nyt just olisin tyytyväinen edes yhteen pisteeseen kunto-osiosta (eli että menis läpi..).

Joku jossakin aikaisemmassa viestissä kertoi, että oli saanut siirrettyä hakupaperit tälle hakujaksolle (kokeen eka vaihe huhtikuun sijaan elokuussa). Tietääkö kukaan, tarviiko toi jotkut todella pätevät perustelut onnistuakseen? Tyyliin lääkärintodistus siitä, että on ollut kipeänä pitkään tms? Toisaalta, jos huhtikuulle ei ehdi tsempata, niin eipä sillä sitten ole kovinkaan paljoa väliä, onko valintakokeen eka osa elokuun alussa vai syyskuun lopulla..

Mulla on onneks ne äidinkieli + aineisto vahvimmat osa-alueet, joten niiden suhteen ei tarvitse stressata. On tää muutenkin hienoa, kun en kuvitellut osaavani stressata mistään ja nyt oon jo kertaalleen nähnyt painajaista seinämän ylityksestä. :D

Täällä sama juttu, toista antibioottikuuria täällä popsin ja treenit jäänyt nyt liian usein väliin. Mietin tuota samaa asiaa pääsykokeen siirtämisestä.
Oletko käynyt kokeilemassa seinän ylitystä? Minä kävin kerran ja ei toivoa, että olisin yli mennyt. Oli vaikeampaa kuin kuvittelin. Nyt en ole sitten sen yhden kerran jälkeen päässyt harjoittelemaan.
Penkki mulla alkoi kulkea ihan hyvin mutta siihen tuli nyt takapakkia tän sairastelun takia. Ottaa kyllä todella päähän, että just nyt pitää olla se vuosi, jolloin tuntuu vastustuskyky olevan hukassa.

Oletko käynyt kokeilemassa seinän ylitystä? Minä kävin kerran ja ei toivoa, että olisin yli mennyt. Oli vaikeampaa kuin kuvittelin. Nyt en ole sitten sen yhden kerran jälkeen päässyt harjoittelemaan.

Tässä mun lähellä ei ole sopivaa seinämää, joten oon päässyt testaa seinämän ylitystä vain kerran (menin kaverille kyläilemään ja puhuin se mukaan seinämänylitystreeneihin yhden päiväkodin pihaan, täytyy toistaa tää :) ). Sen seinämän yli pääsin, ku autoin jaloilla (ja seinämässä oli pieniä koloja jaloille). Mun kämpän lähellä olis yhden koulun pihassa noin 170cm seinä, täytyy kai huomenna käydä kokeilemassa sen ylittämistä..

On kyllä yhtä oottamista tämä kouluun haku. Ekaks ootetaan kokeen eri vaiheita ja tuloksia tai kutsua jatkoon. Sit viimein ku alkaa näyttää,että pääsee sisään,niin ei meinaa jaksaa oottaa koulun alkua :D Yrittäkäähän kaikki jaksaa odotella, kyl jossain vaihees sit yleensä se palkitseekin :) eli jatketaanpas vain odottelua...

mulla ainakin lapussa luki U- Huum 4b, vähä outoo jos toisilta testataan erit ku toisilta? tosin ei mulla ainakaa välii mitä testaavat. Puoskari puolsi,niin tuskimpa enää huumeseulaan kaatuu:D

Mulle on kanssa ihan sama vaikka tutkisivat wc ankan käytön ja kaikki muut mahdolliset mitä siitä näytteestä irti saa.

Mä oon niin tyytyväinen siihen etten menny huhtikuun hakuun mukaan, siitä ei ois tullu yhtään mitään.
Tässä kuussa oon päässy salille vain ehkäpä 7 kertaa, ja sekin viikon sisällä kuun alussa, sen jälkeen tuli tytön synttärit ja ei ehtiny lähteä salille, synttäreiden aikaan pukkas flunssan päälle koko lössille. Siitä vielä itse sain uusinta kierroksen kun ilmeisesti en ollut kärsiny tarpeeks.. Ja vielä rippeitä flunssasta. Toivon et pääsen tulevalla viikolla menee salille, pää ei kestä muuten tätä kotona makaamista..
Ja muutenkin, aika on mennyt ihan siivillä! Vasta hetki sitten oli vielä 3kk aikaa huhtikuun kokeisiin, huh, ja enään 1kk..

Suositut

Back
Ylös Bottom