Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Paljos niitä virkavaatteita oikein tulee kaikkiaan perusopintojen aikana käyttöön? Ja osaako joku sanoa, kuinka kauan suunnilleen menee ennen kuin niihin joutuu itsensä viimeistään sullomaan?

http://www.youtube.com/watch?v=4NtqoCPWO6s

En osaa sanoa muuta kuin että tuon linkittämäni videon perusteella sieltä tulee toimisto ja kenttä vaatteet. Itse opiskelu aikana oppilaalla on velvollisuus pukeutua poliisin virka-asuun.

Lainais polamkin sivuilta:

Virkapuku

Lain mukaan poliisin perustutkintoa suorittavan opiskelijan on käytettävä koulutukseen osallistuessaan poliisin virkapukua. Poliisin virkavaatteet hankitaan perusopintojen alussa.

Virkavaatteet saadaan yleensä toisen jakson loppupuolella, kun kymmenisen viikkoa on koulussa istuskeltu. Settiin kuulunee edelleenkin:

- 2 kenttähaalaria (kesä ja talvi), vaihtoehtoisesti voi valita kaksiosaisen kenttävarustuksen (housut ja takki)
- maiharit
- varustevyö
- suojaliivit
- lippis, pipo, karvahattu, kauluri, nahkahanskat
- 2 pikeepaitaa
- 2 kauluspaitaa
- virkahousut
- villapaita

Naisilla luonnollisesti hieman eri setti, siellä on hametta ja liiviä. Naisten vaihtoehdoista en sen paremmin tiedä.

Itse joutuu ostamaan (tai ainakin joutui) skrakan ja ne tarranimilaput vaatteisiin. Mikäli muutoksia on tullut niin tuoreemmat korjailkoot.

aseen saa neljännellä jaksolla

Viimeksi muokattu:
Tässä mm.Cartsalle ja Nixulle
Pohjeluu murtunut, jalkaan laitettu kipsi, palanen metallia ja muutama ruuvi, jotka otettu pois jo v.2000.
Jalka kestää ihan normaalisti KAIKKEA kuntoilua, kamppailua yms. joten en sinänsä ole huolissani ja toivon että ette tekään ole omasta puolestanne:)
Luonnollisesti mitään tuoretta dokumenttia ei jalasta ole, koska jalka ei ole millään tavalla vaivannut vuosikausiin.

Ei kait voi olettaa että kukaan, varsinkaan urheileva ihminen olisi täysin "arveton"?!

Noh, ei auta ku odottaa.

Khitos kun vastasit!
Mulla pohjeluu murtu ja nivelhaarukka levis et piti laittaa ruuvit, mutta siitäkin on niin pirun kauan ja oon 100varma ettei sitä mahd toimenpide lappusta oo olemassakaan enään, niin pystyykö moisen saamaan sitten jos niin tarvitsee? Vai mimmosta paprua sulta vaati?

Meille ostettavaksi tulee lisäksi sisäpalveluskengät,eli jotkut mustat nauhakengät. Muutenpa saadaan aikalailla nuo FHJ:n listaamat asiat.Meidän kurssi saa myös uuden suojaliivimallin.

Mitenkäs huhtikuun pääsykokeisiin tähtäävien treenit ovat edistyneet?

Itse olen päässyt muutamia kertoja kaverin kanssa treenaamaan "kompastuskivi" penkkiä. Vaadittavat kilot nousevat kolme-neljä kertaa. Nihkeetä, mutta toivottavasti tässä tapahtuu vielä huikeaa kehitystä :-) Muilla kuntotestin alueilla onkin sitten pakko loistaa, toivon mukaan..

Myös asiatekstin kirjoittaminen on alkanut jännittämään. Tuntuu, että kaiken maailman hölynpölyä on helppo vuodattaa, mutta pää lyö tyhjää, kun alkaa miettimään virallisia tekstejä, jotka olisivat sisällöllisesti järkeviä, niiden jäsentelyä yms.... No, tarvinee ottaa kynä käteen tai sormet näppäimille ja alkaa tekemään kirjoitusharjoituksia.

Treenit on ollu aika jäissä, kipeenä taas ja taas :( Puuh, kun ei jaksa edes ajatella, et sais jotain luettua...Lukemisen lisäks miunki pitäs varmaan noita kirjotusharjotuksia harrastaa. Kunhan kynä kädessä pysyy...no, eiköhän tässä aikaa vielä ole ihan riittävästi. Maltettava vaan, ettei lähe lenkille/puntille liian aikasi riekkumaan. Se vaan voi rauta tuntua painavalta :S

Tuossa pienen hetken, kun terveenä olin, käin pitkästä aikaa uimassa. Se meni ihan ok muuten mut välillä yritti jalkapohja kramppailla. Meneekö tuo sitten sen piikkiin, että erittäin harvoin uin. Taidan magnesiumia kyllä alkaa napsia, ettei ainakaan kramppaile sen takia.

Jos tämä tästä. Tsemppiä kaikille treeneihin! :)

Meille ostettavaksi tulee lisäksi sisäpalveluskengät,eli jotkut mustat nauhakengät. Muutenpa saadaan aikalailla nuo FHJ:n listaamat asiat.Meidän kurssi saa myös uuden suojaliivimallin.

Joo. Jätin laittamatta ne tohvelit siihen, kun kaikilta löytyy kuitenkin jotkut rippikouluaikaset kusiluistimet kaapista. Eikä niillä kengillä niin väliä, kunhan ei nosta jalkojaan ihan Lehtisen huoneen pöydälle :jahas:.

Khitos kun vastasit!
Mulla pohjeluu murtu ja nivelhaarukka levis et piti laittaa ruuvit, mutta siitäkin on niin pirun kauan ja oon 100varma ettei sitä mahd toimenpide lappusta oo olemassakaan enään, niin pystyykö moisen saamaan sitten jos niin tarvitsee? Vai mimmosta paprua sulta vaati?

Mä lähetin siis epikriisin ja semmoisen HYKS:n pienen luettelon, jossa kerrotaan mitä koipeen on tehty.
Sen olisvat suostumuksellani kait saaneet myös HYKS:stä, mutta kun löysin ne kotoa, nii faksasin ite, jotta saavat ne nopeammin.

Soittivat eilen, että paperit ovat tulleet, mutta sen jälkeen ei mitään... Eli oon edelleen tietämätön "kohtalostani"..

Aikamoinen limbo tästä nyt sit kehkeyty mulle..

Mä lähetin siis epikriisin ja semmoisen HYKS:n pienen luettelon, jossa kerrotaan mitä koipeen on tehty.
Sen olisvat suostumuksellani kait saaneet myös HYKS:stä, mutta kun löysin ne kotoa, nii faksasin ite, jotta saavat ne nopeammin.

Soittivat eilen, että paperit ovat tulleet, mutta sen jälkeen ei mitään... Eli oon edelleen tietämätön "kohtalostani"..

Aikamoinen limbo tästä nyt sit kehkeyty mulle..

No toivottavasti saat piakkoin tietää, mutta etkös voisi soittaa sinne vaiks parin päivän päästä ja kysyä, muutoinhan varmaan saat tietää sen kuukauden ennen koulu alkua, ja siihenhän on vielä jonkin aikaa.. Eiku eipäs, eikös sen tiedon saa jo 2:n viikon päästä:hyvä:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Voe elämä, kun osaakin ärsyttää tää pirun lentsu, se sit otti uusinta kierroksen just kun piti olla tervehtymään päin.. Aargh! Se ettei pääse salille touhuumaan ja matolle juoksentelee, on kuin olis pihalla uus auto, jota ei saa mennä vielä ajaa.. *mutinaa*

Kyllä alkaa vähitellen masentaa. Seinä ei edelleenkään mene yli. Ei tuntuisi olevan lähelläkään. Ylätalja ja penkki menee nyt ihan ok. Vaatii enemmän toistoja mutta oikeilla kilomäärillä mennään. Ylätaljalla tällä hetkellä noin 7 toistoa ja penkissä menee 10, menisi hampaat irvessä varmaan vielä parikin mutta en uskalla ilman varmistajaa ihan loppuun asti vetää. Taitaa tulla seinästä hylsy :(

Virkavaatteet saadaan yleensä toisen jakson loppupuolella, kun kymmenisen viikkoa on koulussa istuskeltu. Settiin kuulunee edelleenkin:

- 2 kenttähaalaria (kesä ja talvi), vaihtoehtoisesti voi valita kaksiosaisen kenttävarustuksen (housut ja takki)
- maiharit
- varustevyö
- suojaliivit
- lippis, pipo, karvahattu, kauluri, nahkahanskat
- 2 pikeepaitaa
- 2 kauluspaitaa
- virkahousut
- villapaita

Naisilla luonnollisesti hieman eri setti, siellä on hametta ja liiviä. Naisten vaihtoehdoista en sen paremmin tiedä.

Itse joutuu ostamaan (tai ainakin joutui) skrakan ja ne tarranimilaput vaatteisiin. Mikäli muutoksia on tullut niin tuoreemmat korjailkoot.

aseen saa neljännellä jaksolla

Ok, thanks.

Sulais nyt noi lumet, että pääsis metsään juoksee mäkitreeniä kunnolla ja sit alkais Santiksen esterata treenikin. Eiköhän sit olis elokuun kokeisiin terässä:)

Ja lisämainintana, me saadaan suikat lippiksien sijaan! :hyvä:

On muuten ihan hirveän näkönen tuo suikka. Harmi kun niitä vanhoja poliisi-lippiksiä ei enää saa ostettua. Uusi suikka ja lippismalli on suorastaan käyttökelvottomia. Onneksi töitä voi tehdä avopäin ja talvella käyttää pipoa.

Vanhoja lätsiä oli PTK:ssa muutaman euron hintaan vielä jokin aika sitten... Mut tässä tapauksessa jokin aika sitten voi olla 2 tai 6 kk.

Vanhoja lätsiä oli PTK:ssa muutaman euron hintaan vielä jokin aika sitten... Mut tässä tapauksessa jokin aika sitten voi olla 2 tai 6 kk.

Taisi olla marraskuuta kun kävin koulun myymälässä ja sillon ei enää ollut. No pitää tuolla vanhalla ja hikisellä mennä mahdollisimman pitkälle.

Meille ei oo ainakaan vielä puhuttu mistään uusien lippisten/ suikkien kimppatilauksista. Eli saattaa olla että tää kesä mennään vanhoilla (se vähä mitä nyt muutenkaan tulee pidettyä), varsinkin kun tietää PTK:n hitauden isommissa tilauksissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom