Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tämä on täysin mutuilua,joten älkää teilatko mutta johtuisiko siitä, että koirapartiota käytetään usein hieman hankalemmissa tehtävissä,jolloin myös partion jäseniltä vaaditaan ns.fysiikkaa enemmän.

Tää mulla kans kävi mielessä, eikös yleensä koira oo se ns. tehokkain ensisijainen aseistariisunta-tapa esim kotihälytyksessä jne?

Oho, mistäs moinen johtuu??
Totta puhuen, en tiedä, joten itsekin mutuilen hiukan.

Kuten Haddi sanoi, niin koirapartiota käytetään tukipartiona monissa hiukan hankalammissa tehtävissä, mutta ei se itse koiran kouluttaminen nyt niin kauheita fyysisiä ponnistuksia vaadi, mutta toki joillain keikoilla tarvitaan hyvää fysiikkaa. Itse olen koirapartiossa ja nähnyt mitä siellä pitää touhuta (jonkin verran saa myös erikoiskoulutusta), ja jotenkin vaan on todella hankala kuvitella ketään tuntemaani naiskonstaapelia koirapartioon. Kai nainenkin koiranohjaajaksi pääsee, mutta sopivien ehdokkaiden löytäminen voi olla aika vaikeaa, kun kuitenkin hakijoina on runsaasti vähintään saman tasoisia mieskonstaapeleita joilla sitten on kuitenkin fysiikkaetu. Poliisissa ei onneksi vielä ole sukupuolikiintiöitä, ja toivottavasti ei koskaan tulekaan.

Mutta rohkeasti vaan hakemaan kun aika koittaa, sittenhän sen tietää onko sopiva vai ei =)

Kyllä kai työllistymisen suhteen on jo valoisammat näkymät. Lisäksi saatat olla huomannut, että poliisin ammattia on suitsutettu runsaasti mediassa. Sanovat myös ihmisten arvostavan näin lama-aikana "varmaa" ammattia...

Oletko Emilia mistäpäin? Luin, että olet treenannut muutaman viikon ja hyvältä näyttää. Mitä sulla on pohjilla?
Itse olen aina urheillut paljon ja jonkin verran on tullut myös salilla käytyä. Joulukuussa vaihdettiin treeniohjelma kokonaan, tarkoituksena kehittää juuri oikeita lihasryhmiä pääsykokeita ajatellen. Nyt kuitenkin on alkanut tuntumaan, että noinkohan huhtikuuhun mennessä ollaan tavoitteessa.

Oon Vantaalta ja oon tehnyt vähän kaikenlaista ennen joulukuuta, jolloin katsottiin personal trainerin kanssa treenit läpi. Suurimmat muutokset oli varmaan se, että bodypump vaihtui kuntosaliin ("täsmäliikkeisiin") ja treenitahti muuttui 3-4:stä 5-6:een treeniin per viikko. Lähtötasolla en olis päässyt koko kunto-osiosta läpi, enkä vieläkään kyllä ole siinä kunnossa missä pitäis, mut huhtikuuhun on vielä aikaa.. Tähän mennessä kehitys on kuitenkin ollut sen verran vauhdikasta, että en usko, että mun kouluunpääsy kaatuu siihen, että saisin kuntokokeesta hylätyn. Tuskin mä tuun mitään viittä pistettä siitä kunto-osiosta saamaan vajaan 4 kk:n treenillä, mutta kompensoin sitten muulla, ku ei se kuntokoe kuitenkaan ole painoarvoltaan kovin suuri.

Tsemppiä treeniin kaikille, tässä on vielä 11 viikkoa aikaa! :)

No siis kait ne pitkälle on samat kaikilla ketkä täs lähivuosina koulus on ollu...ei nappais tippaakaa vääntää esim jotain oppimispäiväkirjaa. Noh, eipä se paskanjauhaminen oo mikään kauheen vaikee taiteenlaji.

Heh, meidän kurssille sanottiin aikanaan ettei tarvii mitään oppimispäiväkirjaa tehdä ja unohtakaa se. :dance:

Joo no enhän mä kuvitellukkaan että sinne suoraan porskutettas koiria kouluttaan,esitin vaan kiinnostukseni ko.suuntausta kohtaan :) ja senkin juuri siksi koska ittellä on ollu koiria ja niiden kanssa oon kilpaillu palveluskoirapuolella, enkä nyt luule että virkakoirien treenit olis ihan sama juttu kun perus pk-koirien ;) Mut odotellaan nyt sitä pääsykoekutsua ensiks....
Kiitos kuitenkin asiaan liittyvästä infosta, lisääkin mielelläni luen mikäli jollain on omakohtaista juttua :)

Cartsa; meilläkin vaan mies tietää tästä opiskeluhaaveesta ja muille kerrotaan sit kun on jotain kerrottavaa :D

Heh, meidän kurssille sanottiin aikanaan ettei tarvii mitään oppimispäiväkirjaa tehdä ja unohtakaa se. :dance:
Onko tuo oppimispäiväkirja joku uusi juttu? En muista kuulleenikaan...

Mutta enivei, missään paikassa kukaan ei ole ollut kiinnostunut todistuksestani, päättötyöstäni, etätehtävistäni, portfoliostani tai yhtään mistään muustakaan. Veikkaan että pääasiassa työn saannissa vaikuttaa se, miten on hoitanut harjoittelun ja kenttäjakson, ja sitten vielä minkälaisen hakemuksen väsää. Poliisissa piirit on niin pienet, että kun rekrytoinneista vastaava heppu soittaa harjoittelupaikkaan, niin aika äkkiä voi saada töitä tai sitten vastaavasti portit ko. laitokseen sulkeutuvat ikuisiksi ajoiksi.

Olen sattunut kuulemaan joitain epävirallisia kahvipöytäkeskusteluja, jotka menevät suunnilleen näin:

Naapurilaitoksen kommari: Eikös toi vk ******* ollutkin teillä harjoittelussa?
Oman laitoksen kommari/yk/whatever: Joo, oli. En suosittele...
NK: Joo selvä, kyllähän noita hakijoita riittää...

Ei niistä papereista niin kiinnostuneita olla.

Että tarkkana siellä harjoittelussa =)

Heippa! Täällä lisää huhtikuun kokeisiin tähtääviä. Kolmekymppinen nainen, tänään kävin poliisilaitoksella haastattelussa ja haastattelija oli sitä mieltä, että kokeisiin vain, hän suosittelee :) Fyysisiä en ole juurikaan "täsmätreenannut", penkkiä kokeilin 40 kilolla ja 10 menee, ja 50 kilolla taljaa (yli 70% omasta massasta) ja sitäkin meni samaan putkeen penkin jälkeen varmaan sen 10. Seinän ylityksestä haastattelija varoitteli ja siitä, että kuntotestissä kaikki tehdään putkeen ja se on sitten ihan eri tavalla rankkaa kuin yksittäisissä treeneissä. Tottahan tämä.

Kirjalliseen osioonkin pitäisi alkaa valmistautua, ainakin henkisesti ;), kun ei ole viime aikoina hirveästi mitään tekstejä tullut kirjoitettua. Mutta naisillehan tämän pitäisi kuulemma olla se helppo nakki ;) (saas ny nährä...)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hellou hellou!
Yksin nainen hyppää remmiin mukaan.:rock: Oon käynyt alkuhaastiksen tammikuussa ja treenannut jo syksystä asti huhtikuun kokeisiin. Katsotaan miten naisen käy. Itse asustelen täällä Tampereen kupeessa. Yksi amk tutkinto on alla ja niitä hommia oon tehnyt viimeiset 5 vuotta. Ala liippaa jo pitkälti poliisin työtä (asiakkaiden perusteella), mutta lapsuuden unelma on kuitenkin päästä auttamaan ihmisiä poliisin roolissa.
Miten muilla naisilla on treenit edennyt? Itsellä vielä tahkoamista riittää salilla, mutta luottavaisin mielin menen kokeisiin.:dance:

Yksi amk tutkinto on alla ja niitä hommia oon tehnyt viimeiset 5 vuotta. Ala liippaa jo pitkälti poliisin työtä (asiakkaiden perusteella), mutta lapsuuden unelma on kuitenkin päästä auttamaan ihmisiä poliisin roolissa.
Olet sitten ilmeisesti lukenut sosiaalialaa? Sori että heti kärkeen pilaan sun ilon, mutta kannattaa lopettaa harhakuvitelmat siitä, että poliisi pääsee "auttamaan" ihmisiä.

Olet sitten ilmeisesti lukenut sosiaalialaa? Sori että heti kärkeen pilaan sun ilon, mutta kannattaa lopettaa harhakuvitelmat siitä, että poliisi pääsee "auttamaan" ihmisiä.

:hyvä: Hah! Arvasinkin, että joku puuttuu asiaan. Ei mulla mitään ruusunpunaisia laseja oo ammatista. Sosiaalialalla tosiaan oon ja voin sanoa, että samaa kakkaa siellä joutuu ottamaan vastaan kuin poliisin työssäkin. Mun isä on poliisi samoin kuin joukko sukulaisia ja tuttavia, joten sieltäkään suunnalta en oo kovin ruusuisia näkymiä saanut ammattia ajatellen. Sitä vaan pitää joskus lähtä toteuttaan sellaista asiaa, mikä on viimeiset 15 vuotta ollut jollain tasolla päämääränä. ;)

Hei!

Yksi nainen täältäkin olisi mukaan tulossa mutta vasta seuraavassa haussa eli en vielä tuohon huhtikuun joukkoon tule. Kova treeni tälläkin hetkellä päällä ja aika hyvällä mallilla tuntuisi olevan.

Alkoi kiinnostaa tuo aihe poliisin ammattiin liittyvistä harhakuvitelmista, eli kertokaas joku kokenut, että mitä varsinaisia huonoja puolia ammatissa on? Mielestäni minulla on kohtuullisen realistinen kuva kyseisestä työstä mutta olisi kiva kuulla mahdollisesti ammatissa jo olevien näkökulmia asiaan, jotta ei ainakaan odottele aivan vääriä asioita.

Alkoi kiinnostaa tuo aihe poliisin ammattiin liittyvistä harhakuvitelmista, eli kertokaas joku kokenut, että mitä varsinaisia huonoja puolia ammatissa on? Mielestäni minulla on kohtuullisen realistinen kuva kyseisestä työstä mutta olisi kiva kuulla mahdollisesti ammatissa jo olevien näkökulmia asiaan, jotta ei ainakaan odottele aivan vääriä asioita.
No ensin korjataan se yleinen käsitys, että poliisin palkka on surkea. Ehkä huono tehtyyn työhön nähden, mutta kuitenkin semmoinen 40k vuodessa on ihan realistista saada jo muutaman työvuoden jälkeen perus kenttämiehelle. Käsittääkseni tuo on jopa hivenen päälle keskiarvopalkan.

Kun muistelen mitä itse ajattelin poliisin työstä parikymppisenä kloppina kun kouluun pääsin, niin ei mitään ihmeempiä yllätyksiä ole tullut. Kihlakunnasta/asemapaikasta riippuen kiire on kova, ja keikkaa on odotuksella koko ajan. Perse hiessä roudaa juoppoja, hakee näppäreitä, käy toteamassa että taas Jarmo löi Irmeliä mutta kyllä se Irmeli kuitenkin rakastaa eikä halua tehdä juttua, ja sitten kommari sanoo että liikennejuttujakin pitäisi tehdä. Sitten kuuntelee viereisen tuppukylän radioliikennettä, mitä ei ole, ja miettii että hienoa kun siellä olevat konstut saa kuitenkin saman palkan =/

Välillä (harvemmin) tulee jotain hiukan jännempää missä lähtötiedot on tyyliin "joku uhannut aseella", ja nuo poikkaisevat rutiinia mukavasti. Jos olet Helsingissä, paskempi homma. Siellä Karhu tulee hiukan lämmittelemään ja ottaa kaikki jännät keikat. Itsesi löydät ulkoeristyksestä.

Hyviä puolia on työn vapaus. Vaikka keikkaa olisikin paljon, niin aika vapaasti saat itse soveltaa mitä keikkoja otat ja miten ne hoidat. Käsittääkseni poliisin työtä arvostetaan normaali kansalaisten taholta aika paljon, joten kyllähän sekin on toki plussaa. Työn ohessa et saa asiakkailta kiitosta juurikaan, mutta kyllä sen itse tietää onko mennyt hyvin vai ei. Lisäksi poliisilla on tarjota todella paljon erilaisia työtehtäviä, että jos et esim. jaksa kolmivuoroa tehdä, niin vaihtoehtoja riittää.

Vaikka tuossa tulikin lueteltua enemmän huonoja puolia kuin hyviä, niin kyllä mielestäni poliisin työ jää kokonaisuudessaan plussan puolelle. Puhun nyt pelkästään kentällä olosta. Tutkinnassa en henkilökohtaisesti viihtyisi yhtään niin hyvin, tosin tutkinnan kokemukseni on vain noin vuosi.

Vaikka tuossa tulikin lueteltua enemmän huonoja puolia kuin hyviä, niin kyllä mielestäni poliisin työ jää kokonaisuudessaan plussan puolelle. Puhun nyt pelkästään kentällä olosta. Tutkinnassa en henkilökohtaisesti viihtyisi yhtään niin hyvin, tosin tutkinnan kokemukseni on vain noin vuosi.

Kiitos, juuri tällaista tietoa kaipasin.

En malttaisi millään odottaa pääsykokeita :hyvä:

Oletteko te naiset kuinka pitkiä? Itselläni on pituutta vain 164 cm. Hannehan on melko "voimapesä" luonnostaan naiseksi, jos ihan kylmiltään noin paljon nousee :) vai oletko pitkäänkin jo harrastelllut lajia?
Mielenkiintoista on kyllä "kuulla" tai pitäiskö sanoa lukea kaikkea mahdollista kouluunhakemisen ja työn tiimoilta.

Alkuun kiitokset listauksesta :) Onnesta ei oo ollu ruusunpuna-kakkulat silmillä.
Mieleeni tuli sellanen kyssäri Shagrathille (nicistä päätellen ehkä pystyt vastaamaan) et onko kaikki, esim miehet juuri kuin samasta muotista tulleen näköisiä, eli lyhyet hiukset ja pinkeet lihakset metroseksuaali vaatteissaan, vai onko selkeesti metallihenkistä lookkia vai katsotaanko tälläisiä erilaisuuksia pahalla silmällä niin kanssaopiskelijoiden osalta kuin opettajien?
Täältä lukeneena kun monet nälvivät aika ankaralla kädellä joidenkin ulkonäköä esim lävistyksistä jne. No mullahan ei oo ku korvissa suht hillitysti metallia mutta kuitenkin..

Mitkä säädökset muutoin poliisilla on korviksista jne, pitääkö kaikki olla pois vuoron aikana?
Tosta mainitsemasta palkasta, kuinka paljon öitä joutuu tuohon summaan tahkoo?

Hannella on mielettömän hyvät voimat:rock: Taitaa olla taustalla muutoinkin salilla käyntiä;)

Mä oon ny päättäny jättäytyä huhtikuisista kokeista pois ja meen seuraavaan. Vedetään varman päälle.
Oon 176cm ja kiva kun kerrankin pituudella on oikeesti hyötyä näin naisena, tottunu niin siihen et aina kauhistellaan ja miehetkin (mun pituset ja - ) kattovat ku oisivat hirviön nähny.

Edit. osaa kiroittaa..

Suositut

Back
Ylös Bottom