Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Moi taas :)

Niin, on miulla treenitaustaa, et ei toi penkki luonnostaan iha tolleen nousis ;) Aika rimpula varmaan olen ulkonäöltäni, kestävyyslajei lähinnä harrastanu mut osana treeniä on puntillakin tullu käytyä jotain tekees (varsinkin pitkää sarjaa...)

Pituutta löytyy 173, ellen oo jo alkanu kutistua. Seinän ylitykseen apuja luulisi pituudesta olevan mutta tekniikka tarttis kokeilla. Pitäisi jostain seinä löytää.

Löysin tän keskustelun vinkin avulla sen eu-oppaan netistä, ni pääsee ajoissa lueskelemaan. Kuvittelisin löytäneeni oikean. Aikamoista tekstiä...no, ei auta ko lukea.

Se miuta kiiinnostaisi, kun tuossa edellä oli hyvää tekstiä poliisin työn huonoista ja hyvistäkin puolista, että mikä siinä tutkinnassa tökkii? Siihen käsitykseen olen päässyt, ettei kukaan halua tehdä?

Heippa kaikille! Täällä uusi 32.v naispuolinen poliisikouluun hakija. Kevään kokeet olisi tähtäimessä:-) Olen koko ikäni harrastanut liikuntaa, mutta apuva tuo penkin nosto olikin shokki, kun menin sitä yrittämään..Yksin en lähtenyt 30kg enempää riuhtomaan..Ajattelin, että noloa, jos jään sen tangon alle. No pitääpä uskaltaa salilta pyytää joltain varmistusapua. Darlina kyselit hakijoiden pituutta. Mie olen 173cm
Onko kukaan löytänyt Vantaalta "seinää", missä voisi harjoitella ylitystä?
Ihana aurinkoinen talvipäivä!!

Alkuun kiitokset listauksesta :) Onnesta ei oo ollu ruusunpuna-kakkulat silmillä.
Mieleeni tuli sellanen kyssäri Shagrathille (nicistä päätellen ehkä pystyt vastaamaan) et onko kaikki, esim miehet juuri kuin samasta muotista tulleen näköisiä, eli lyhyet hiukset ja pinkeet lihakset metroseksuaali vaatteissaan, vai onko selkeesti metallihenkistä lookkia vai katsotaanko tälläisiä erilaisuuksia pahalla silmällä niin kanssaopiskelijoiden osalta kuin opettajien?
Täältä lukeneena kun monet nälvivät aika ankaralla kädellä joidenkin ulkonäköä esim lävistyksistä jne. No mullahan ei oo ku korvissa suht hillitysti metallia mutta kuitenkin..

Mitkä säädökset muutoin poliisilla on korviksista jne, pitääkö kaikki olla pois vuoron aikana?
Tosta mainitsemasta palkasta, kuinka paljon öitä joutuu tuohon summaan tahkoo?
Kyllähän siellä aika monenkirjavaa porukkaa on ollut. Ei läheskään kaikki ole mitään treenatun näköisiä, saati samasta muotista valettuja. Itsellänikin oli pari korvista, mutta en ikinä pitänyt niitä koulussa saati töissä. En tiedä mitä säännökset tarkkaan ottaen niistä sanovat, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä ettei lävistykset ja virkavaatteet kuulu yhteen.

Palkasta, niin normaali kolmivuorolla 04.03 palkkaluokalla ja tietyillä HTS-pisteillä tuohon pääsee. Ei mitään järin ihmeellistä. Kyllähän se heti tuntuu palkassa jos jää paljon pyhälisiä esim. loman tai saikun takia saamatta. Peruspalkka on mitä on, eli vuorolisissä ne erot yleensä tulevat.

Onko mahdollista päästä poliisikouluun jos on intissä saanut B:n paperit esim. selkä/jalkavammasta? Entä jos on saanut rauhanajan vapautuksen vastaavanlaisten asioiden takia? Nimimerkillä paikat rikki...

B:n papruilla on mahollista, mutta vaatinee sen että lääkäri ikään kuin korottaa sut a-luokkaan koulua edeltävässä tarkastastuksessa.

Mulle kävi niin, että sain b:n paprut syynissä. Asia tuli itselleni täytenä yllätyksenä. Jätin asian sikseen kun en edes inttiin ollut menossa. Haku poliisikouluun eteni sitten siihen vaiheeseen, että menin lääkärintarkastukseen. "Mutta sähän olet b-mies. Ei sellasia oo yleensä kouluun otettu", hihkaisi lääkäri. Meinas alkaa hivenen vituttamaan... Kyseli sitten, että mistä moinen luokitus johtuu. Kerroin sitten vaivoistani joiden perusteella arvonalennus oli syynissä ilmeisesti tehty. "Jahas, odota hetki."

Lääkäri lampsi huoneestaan toisaalle ja oli poissa 5-10 minuuttia. Takaisin tultuaan kyseli jotain ja ilmotti ettei kouluun pääsyyn ole hänen puolestaan esteitä. En sitten muista, että nostiko se luokituksen a-ryhmään vai mitä tapahtui... Huumorimiehenä vielä verenpainetta mitatessaan tokaisi: "Onpa matalat lukemat. Vaikka hiukan säikyttelin." Ja nauro päälle...

Mut joo... Selkävaivat saattaa hyvinkin olla niitä työkykyä alentavia sairauksia, joiden perusteella pääsy kouluun evätään. Näin luulisi olevan c ja alemmilla luokituksilla ainakin. Ellei sitten ole myöhemmin tehty jotain hoitoja, joiden johdosta paikat olis taas kunnossa...

kyllähän tässä alkaa pientä kihelmöintiä olemaan,kun pitäs alkaa postia kohta tulemaan :D nooh,usko kuitenki kakkos vaiheeseen ihan hyvä :)

Oletteko te naiset kuinka pitkiä? Itselläni on pituutta vain 164 cm. Hannehan on melko "voimapesä" luonnostaan naiseksi, jos ihan kylmiltään noin paljon nousee :) vai oletko pitkäänkin jo harrastelllut lajia?
Mielenkiintoista on kyllä "kuulla" tai pitäiskö sanoa lukea kaikkea mahdollista kouluunhakemisen ja työn tiimoilta.

Mä olen 172cm. Mietin Hannesta ihan samaa ja itse asiassa hänen kirjoituksensa luettuani aloin jo pohtimaan hakisinko kouluun sittenkin vasta elokuussa :) Mulla ei penkistä vielä nouse kun 30kg (enempää en ole kokeillut) mutta aikaahan tässä on vielä.
Kaikki osiot haluan kokeilla, että varmasti menee läpi ja kerran ainakin kokeilen sitten peräkkäin.
Poikaani (60kg) olen nostellut ja raahaillut jonkin verran. Pitäis 20 kg paino iskeä sille syliin vissiin, jos ei sopivan kokoista "koenukkea" löydy. :)
Tietääkö kukaan kilo/leppävaara suunnalla sopivaa seinämää, jota vois rauhassa mennä kiipeilemään?

Voi ei, elkää miun kirjotuksista kukaan alkako miettiä "liikaa". Aikaahan on vielä treenata. Näillä sivuilla on paljon miesten suorituksista ja siitä paljonko pisteitä on irronnut. Mitkähän mahtaa olla naisilla maksimimäärät, mie en ole huomannu tästä keskustelusta? Tai sitten olen puusilmä.

Kattelin noita videolinkkejä, kiitos linkistä Cartsa. En itse olisi varmaan tajunnu kovin äkkiä niitä muuten. Onko penkissä siis oltava jalat 90 asteen kulmassa ylhäällä,niinkuin noissa videoissa? Ettei saa olla edes siinä penkillä? Sivuilla vaatimuksissa kun lukee: "suoritus: jalat irti lattiasta, takamus penkissä ja suoritus yhtäjaksoinen".

Taisin bongata seinän, joku myöhäinen ilta pitää käydä kokeilemassa. Nuken raahaamista en ole myöskään kokeillut, pitää joku n. 80-kilonen tyyppi vissiin jostain bongata ja pyytää saada raahailla...

Olen myös yrittänyt bongata naisten testien suoritusten pisteytyskaaviota, mutta eipä ole silmiin pistänyt. Ajattelin maanantaina soittaa valintakoeyksikköön, jos heiltä saisi tietoa..

Huomenna salille ja uimaan. Saapi nähdä, olenko edelleen tuppisuuna vai uskallanko pyytää varmistusapua penkkiin..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sotilaspenkkihän on paljon raskaampi kuin jalat penkillä. Korjatkaa joku jos oon väärässä.. Kannattaa varmasti treenata sotilaspenkkityylillä ja sitten ehkä suorittaa jalat penkillä..?

Mä en myöskään oo huomannu noita naisten pisteytyksiä, ja oon lukenu tän ketjun läpi ennen kuin se poikkastiin.

Oliskohan gatonegro täällä, jos pystyisit noista pisteistä kertomaan? :) Mutta joo soita Tuuli77 sinne valintayksikköön josko kertoisivat :hyvä:

Sasa72, muista sanoo pojalles et on niin lötkönä ku vaan voi.

Eu-läpyskä on kyllä niiiiiiiin turruttavaa luettavaa että :zzzz: Hanne, sen poliisilainki saa netistä vinkvink jossei sul oo jo sitä

Eu-läpyskä on kyllä niiiiiiiin turruttavaa luettavaa että :zzzz:

En tiedä, onko tällä mitään vaikutusta tähän "Eu-läpyskään" (joka nopeasti googlattuna näyttäis ilmestyneen 2005) tai siitä oleviin pääsykoekysymyksiin, mutta viime joulukuun alusta astui voimaan ns. Lissabonin sopimus, jolla EU:n rakenne muuttui jonkun verran. Itse siis aion lukea EU-asiaa vasta sitten, kun näen, mitä pääsykoemateriaaliin tältä osin sisältyy. Voi olla, että pääsykoemateriaalina on yhä tuo sama Opas EU:n toimielimiin tms (enkä tiedä, miltä osin Lissabonin sopimus tota opusta muuttaa, ku en oo sitä lukenut), mutta on myös mahdollista, että maaliskuun puoliväliin mennessä saavat aikaiseksi päivitetyn version tuosta.. Ainakin sivustolla http://europa.eu/institutions/index_fi.htm todetaan heti ylälaidassa, että "Sivustoa päivitetään parhaillaan, jotta Lissabonin sopimuksen voimaantulon aiheuttamat muutokset voidaan ottaa huomioon."

Mietin kanssa tota eu-asiaa, kun opasta luin. Luen kuitenkin jo nyt, vaikka vähän vanhaa asiaa. Osan siitä tämmönenkin pahvi huomaa, et toihan on vanha juttu :) Miun on parempi alkaa tankkaamaan jo nyt, kun muuten ei aika riitä. Työt häiritsee ;) Poliisilain oon jo ettiny, kiitti vinkistä silti. Se on miusta helpompaa ja mieleenjäävempää luettavaa kuin toi eu.

Pitäsköhän se kokeilla penkkiä sotilaspenkkityyliin...toisaalta, jos jalat saa olla penkillä. En oo ikinä kokeillu sotilaspenkkiä, ni eipä tuo mitään maksa vaikka siten treenais. Jos onki kokeissa niin lyhyt penkki, ettei mahu jalat, ni on pakko pitää kintut ylläällä :D

Tuuli77: Kysy ihmeessä varmistusapua.Tiijjä miten lähtee penkkitulos nousuun.

Hrrr, pakkaset sais laskee. Tekis mieli juoksentelemaan.

Tuuli,missäpäin Vantaata treenaat? Itse käyn myyrmäessä ja jos sieltäpäin olet, tule ihmeessä samalle salille. Voidaan varmistella penkkiä toisillemme :D Meillä kun taitaa olla suht samat lähtötasot.

Ainoo hyvä tietää et se eu-läpyskä saattaa muuttua joiltakin osin. Tosin oon sen lukenu vasta kerran ja huh heijakkaa ku oli paksua teksiä, politiikka ei oo mitenkään lähellä sydäntä. Mutta olihan siinä ihan muuten hyvää tietoa, kuten ettei eurooppa-neuvosto oo sama ku euroopan neuvosto tai euroopan unionin neuvosto, kolme eri asiaa..

Yöks noi pakkaset vois mennä poispois munkin mielestä, tuntuu ettei mitään saa aikaseks..

Sasa72, olipa kiva, kun pyytelit kanssasi treenaan :) Treenaan Tikkurilan uimahallilla, mutta tällä kortilla pääsee myös Myyrmäen uimahallin salille. Ei tässä varmaan niin hyvä tuuri ole, että sattuisit käyttämään siellä Myyrmäessä juuri tuota salia? Mukavahan se olisi käydä jonku kanssa yhdessä läpi vaikka kaikki kuntotestin osa-alueet!

Enpä saanut taaskaan ketään pyydettyä penkin varmistukseen, mutta huomenna salilla taitaa olla henkilökuntaa, niiltä sitten apuja pyytämään.

Shiri, kyselit intin kävijätietoja..eipä ole valitettavasti tietoa...Ainoastaan pystyn vastaamaan omakohtaisesti, että en ole inttiä käynyt.

Mun kurssilla oli kaheksan naista, ykskään ei ollut inttiä käynyt. Vaikea mitään prosentteja heitellä, mutta luulisin että reilusti alle puolet...

Suositut

Back
Ylös Bottom