Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sasa72, olipa kiva, kun pyytelit kanssasi treenaan :) Treenaan Tikkurilan uimahallilla, mutta tällä kortilla pääsee myös Myyrmäen uimahallin salille. Ei tässä varmaan niin hyvä tuuri ole, että sattuisit käyttämään siellä Myyrmäessä juuri tuota salia? Mukavahan se olisi käydä jonku kanssa yhdessä läpi vaikka kaikki kuntotestin osa-alueet!

Enpä saanut taaskaan ketään pyydettyä penkin varmistukseen, mutta huomenna salilla taitaa olla henkilökuntaa, niiltä sitten apuja pyytämään.

Shiri, kyselit intin kävijätietoja..eipä ole valitettavasti tietoa...Ainoastaan pystyn vastaamaan omakohtaisesti, että en ole inttiä käynyt.

Uimahallilla en käy mutta minun kanssa pääset meidän salille ilman maksua. Laitahan mulle postia vaikka osoitteeseen sasa1972@suomi24.fi, niin voin kertoa tarkemmin. :)

Olis kyllä mukava saada välillä joku treenikaveri ja vielä mukavampaa, jos tavoitteet on samat.

Kutsu oli tänään postilaatikossa kakkosvaiheeseen. Omituista vain että joutuu taas ajelemaan Tampereelle vaikka asustelee tässä Helsingin kupeessa?

Kuinka suuri osa naishakijoista/poliiseista on käynyt intin? Onko kellään mutu-tuntumaa tai tietoa?

Mä oon käynyt intin... Tosin siitäkin on jo aikaa ehtinyt vierähtää 8 vuotta. Mutta kokemus on viellä muistissa, joten toivon mukaan siitä jotain hyötyä olisi. Mulla on 3 naispuolista inttikaveria, jotka kaikki ovat nykyisin poliiseja. Itsellä jäi vain silloin aikoinaan hakematta kouluun, mutta nyt aika on kypsä. :)

Soitin valintakoeyksikköön ja kysyin naisten kuntotestien maksimipisteistä. Ymmärsin, että pisteytys määräytyy oman hakujakson/ ryhmän tulosten perusteella. Tässä jonkun ryhmän huipputuloksia, mitä hän antoi: juoksu 6.20min, penkki x 20, vatsa x 32, ylätalja x 16.
Maksimipisteisiin oli riittänyt vielä nämä tuloksett: juoksu 6.31min, penkki x 15, vatsa x 30, ylätalja x 13.

Hän kertoi myös, että vitosen arvoiseen suoritukseen oli päässyt, vaikka seinän ylityksestä ja nuken kannosta ei täysiä pisteitä tullutkaan.

TST27:lle onnittelut toiseen vaiheeseen pääsystä!!

Täällä uusi naispuolinen hakija poliisikouluun, tarkoituksena hakea toukokuussa alkavassa haussa. Treenaaminen kuntotesteihin on meitsin kohdalla pitkä ja kivikkoinen tie... aikaisemmin en ole koskaan käynyt edes kuntosalilla :) Eli treenaus lähtee lähestulkoon nollilta. Olen treenannut kuukauden päivät, nyt penkistä nousee 33kg ja taljalla 40kg, vielä riittää siis tuunattavaa... Eniten mua kuitenkin pelottaa se seinämän ylittäminen, hyvä että tällä hetkellä pääsen edes 1m korkuisesta seinämästä yli =) Se taitaa tulla oleen kompastuskivi???
Sitten mua kiinnostaa, että millaisia päivä koulussa on eli mihin aikaan aamusta koulu yleensä alkaa ja mihin asti kestää? Itsellä kaksi aika pientä lasta, joten olen miettinyt kouluun kulkemista kotoa päin pääkaupunkiseudulta....että mahtaakohan onnistua?

Kutsu oli myös tipahtanut postilaatikkoon. Ihmettelen kanssa, että miksi Tampereelle taas pitää lähteä, kun Helsinkiin olisi 40 kilometriä. Mitäs tässä toisen vaiheen psykologisissa on? haastatellaanko vai onko taas jotain tietokone juttuja?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yheksän pojoo tuli ekasta vaiheesta, enkä tokaan edes päässy :/ Voinkos nytten hakee heti tässä menossa olevassa hakujaksossa uudestaan, eli viimeistään 15.2.2010? "...kun valintapäätös on tehty edellisestä valintakokeesta, johon hakija on osallistunut." Eli kun on porukka valittu kouluun, vai mun oma valintakoeurakka on päättyny?

Nyt kyllä hiukkasen vituttaa :( Tiivistelmästä tuli ykkönen :D Kuntokokeestakin vaan 2.

Hevonen:

Valintaperusteet muuttuivat 25 kesäkuuta alkaen.

"Muutosten myötä hakijan tilapäinen epäonnistuminen valintakokeessa otetaan valintamenettelyssä entistä paremmin huomioon. Aikaisemmin hakijan piti odottaa vuosi ennen kuin hän voi hakea uudelleen poliisin perustutkintokoulutukseen. Nyt perustutkintokoulutukseen voi hakea uudelleen heti, kun valintapäätös on valmis siltä hakujaksolta, jolla hakija on ollut mukana.

Käytännössä uudistus tarkoittaa, että hakijan pitää odottaa noin puoli vuotta ennen kuin hän voi hakea uudelleen. Esimerkiksi hakujaksolla 16.11.2008 - 15.2.2009 perustutkintokoulutukseen hakeneet saivat valintapäätöksen 17.6.2009, ja voivat hakea uudelleen heti valintapäätöksen jälkeen, vaikka jo nyt. "

Lähde: http://www.poliisikoulu.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/PFBD/D1F33099FC2CBFD1C225762E003BF01D?opendocument

Vuoden -09 viimeisen hakujakson valintapäätökset julkaistaan 16.3. Saat hakea uudestaan koulutukseen kevään toisella, 15.5 päättyvällä hakujaksolla. Hakujakson pääsykokeet järjestetään 09.08 - 12.8.2010.

Yheksän pojoo tuli ekasta vaiheesta, enkä tokaan edes päässy :/ Voinkos nytten hakee heti tässä menossa olevassa hakujaksossa uudestaan, eli viimeistään 15.2.2010? "...kun valintapäätös on tehty edellisestä valintakokeesta, johon hakija on osallistunut." Eli kun on porukka valittu kouluun, vai mun oma valintakoeurakka on päättyny?

Nyt kyllä hiukkasen vituttaa :( Tiivistelmästä tuli ykkönen :D Kuntokokeestakin vaan 2.

Mitkä osa-alueet sinulla oli arvioitu tuosta 1.vaiheesta. Kiinnostaa vaan jaettiinko psykologisista testeistä sulle jo tuossa vaiheessa pisteitä, vaikka koko psykologinen arviohan valmistuu kokonaisuudessaan vasta 2.vaiheen jälkeen. Menikö äidinkielen kirjotelma ja kirjallinen koe hyvin?

Kiitos thekalalle vastauksesta. Syksyllä siis uudet kokeet, ainakin pystyy petraan vähän noita.
Mitkä osa-alueet sinulla oli arvioitu tuosta 1.vaiheesta. Kiinnostaa vaan jaettiinko psykologisista testeistä sulle jo tuossa vaiheessa pisteitä, vaikka koko psykologinen arviohan valmistuu kokonaisuudessaan vasta 2.vaiheen jälkeen. Menikö äidinkielen kirjotelma ja kirjallinen koe hyvin?
Kaikki paitsi psykologiset ja haastattelu. Itsellä kun ois noi varmaan kovimmat :D Noh... kuntokokeeseen on helppo petrata, tuskinpa se paljoo jäi kolmosesta vajaaks ja tiivistelmän tiesin jo suht paskaks. Luulin ajan loppuvan ja tein hätiköidysti :) Kirjotelmasta sain kolmosen, siitäkin nelonen ois ollu tavote. EU/Poliisilaista sain 3/3, vaikken lukenu niitä kuin kerran, ajattelin kyllä ens kokeita varten opetella noi kaikki materiaalit ulkoo :D

Kiitos thekalalle vastauksesta. Syksyllä siis uudet kokeet, ainakin pystyy petraan vähän noita.

Kaikki paitsi psykologiset ja haastattelu. Itsellä kun ois noi varmaan kovimmat :D Noh... kuntokokeeseen on helppo petrata, tuskinpa se paljoo jäi kolmosesta vajaaks ja tiivistelmän tiesin jo suht paskaks. Luulin ajan loppuvan ja tein hätiköidysti :) Kirjotelmasta sain kolmosen, siitäkin nelonen ois ollu tavote. EU/Poliisilaista sain 3/3, vaikken lukenu niitä kuin kerran, ajattelin kyllä ens kokeita varten opetella noi kaikki materiaalit ulkoo :D

Ihmetyttää se vain hieman, kun tuolla 9 pisteellähän olisi ollut vielä mahdollisuudet päästä kouluun, olettaen että esimerkiksi psykologisista olisi tullut 5 ja haastattelusta 4 pistettä. Vai onkohan rimaa nostettu, että enää se 18 pojoa ei riitä ;) Jotenkin tuntuu hieman kummalliselta nuo valintaperusteet, meinaan vaan kun itse pääsin viime vuonna 2.vaiheeseen asti, kun loppupisteissä oli Kirjoitelma 4, Tiivistelmä 1, Kirjallinen koe 1, Kuntokoe 3. Haastattelukin meni ihan hyvin, mutta jäi muutama piste kokonaisuudessa puuttumaan. Voisikohan ne tuossa vaiheessa jo lintata psykologisista nollan, ja näin ollen ei kutsua 2.vaiheeseen, koska jokaisesta osiosta täytyy saada jotain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom