Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Noni, nyt on täältäkin lähteny hakupaperit eteenpäin! Rento haastattelu ja jäi hyvä fiilis. Komisario kyseli perhetilanteestakin ja vastattuani kyseinen komisario totesi "No, sieltä koulusta kyllä löytyy kiva poliisimies. Niinhän se on tapana." :wtf:

Mitenkäs muilla treenit menee? Entäs naikkosten treenaukset, ootteko saaneet parannettua suorituksia mitenkä?
Täällä on sujunu hyvin. Oon treenannut kovempaa nyt kuukauden verran ja siinä ajassa suoritukset on parantunu paljon, vaikka lähtötaso ei ihan nollissa ollutkaan. Nyt tosin tullut taukoa kovemmasta treenistä nuhan takia. Menis jo ohi, tahdon juoksemaan! :(

Nuhan kourissa täällä myös, niinhän se menee, et onnistuu välttää kaikki possuflunssat ja muut influenssat, sit onnistut kylmettää itsesi (99% varmin vaihtoehto), kun tulet salilta aavistuksen hiukset märkänä ja venaat menopeliä tuol pakkasessa \o/

Mutta, onko kellään tietoa/kokemusta tuosta pääsykokeiden valinnasta lisäpisteiden osalta?
"Valintakokeesta saatujen pisteiden lisäksi hakija voi saada enintään kaksi lisäansiopistettä. Lisäansiopisteet otetaan valintakoepisteiden lisäksi huomioon vain silloin, kun kahden tai useamman hakijan valintapisteet ovat tasan."

^ Tulkinta? Lisäpisteitä hiusten väristä, persoonasta vai hauiksen koosta?

Mutta, onko kellään tietoa/kokemusta tuosta pääsykokeiden valinnasta lisäpisteiden osalta?
"Valintakokeesta saatujen pisteiden lisäksi hakija voi saada enintään kaksi lisäansiopistettä. Lisäansiopisteet otetaan valintakoepisteiden lisäksi huomioon vain silloin, kun kahden tai useamman hakijan valintapisteet ovat tasan."

^ Tulkinta? Lisäpisteitä hiusten väristä, persoonasta vai hauiksen koosta?

* Aseellisen varusmiespalveluksen tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittamisesta
* Vieraan kielen osaamisesta (muu kuin Suomi tai Ruotsi)

Siinä suora lainaus valintakoemateriaalista.

* Aseellisen varusmiespalveluksen tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittamisesta

Ah, cheers, niinpä olikin :)

Tuli muuten mieleen, miten opiskelijat, joilla on lemmikkejä, on järjestäneet arkensa? Asuminen vuokralla vai?

Rento haastattelu ja jäi hyvä fiilis. Komisario kyseli perhetilanteestakin ja vastattuani kyseinen komisario totesi "No, sieltä koulusta kyllä löytyy kiva poliisimies. Niinhän se on tapana." :wtf:

Hih, vai niin... :D No eihän sitä ikinä tiedä...

Nii ja eikös tuosta kielestä pitäny olla ihan todistus et on suorittanut jonkun kurssin tms?

Elukoista, varmaankin se vuokralla olis se vaihtoehto ellei sitten joku läheinen ottaisi elukkaa hoteisiinsa siksi aikaa kun on koululla..

Treenattu on täälläkin, juoksuun panostan eniten ja lenkillä löysin seinänkin erään päiväkodin pihasta...täytys mennä testaamaan joku ilta ;) oon kiipeilly kotona vaan takan päälle :D
Näin kotiäitinä pystyy hyvin panostaan tohon treenipuoleen, ite treenailen 2xpäivässä.

Cartsako kyseli perheen mielipiteestä kouluun hakemisesta, perhe tsemppaa hyvin mukana!! Kotoa löytyy mies ja 1,5 vuotias lapsi, opiskeluaikana meinaan asustella "kotona" (=porukoiden luona). Mies jo varotteli että ei saa sit kuulemma kotona räpättää ko.aiheista :D

Noista lemmikeistäkin puheenollen, kiinnostais kovasti se poliisikoira-"linja"....

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Noista lemmikeistäkin puheenollen, kiinnostais kovasti se poliisikoira-"linja"....

Siihen erikoistumiseen voit panostaa sitten kun oot muutaman hetken ehtiny olemaan valmistumisen jälkeen töissä. Koiran ohjaajaksi pääsee sitten jossain vaiheessa. Ensiksi ollaan hetki koirapartiossa koiranohjaajan parina ja
jonkin ajan päästä sitten pääsee ehkä kouluttamaan omaa koiraa. Jokin kurssikin pitää vissiin käydä. Tällaisen kuvan olen itse saanu kun olen kerran ollut kolmantena koirapartiossa.

Jos on koirapartion jäseniä / koiranohjaajia foorumilla, niin osaavat vastata paremmin sattuneista syistä.

GO ETÄTEHTÄVÄT!:dance2:

Näin kotiäitinä pystyy hyvin panostaan tohon treenipuoleen, ite treenailen 2xpäivässä.

Cartsako kyseli perheen mielipiteestä kouluun hakemisesta, perhe tsemppaa hyvin mukana!! Kotoa löytyy mies ja 1,5 vuotias lapsi, opiskeluaikana meinaan asustella "kotona" (=porukoiden luona). Mies jo varotteli että ei saa sit kuulemma kotona räpättää ko.aiheista :D

Mulla myös sama tällä hetkellä et oon vielä kotona joten saa treenailtua ihan suhtkoht hyvin.
Meillä isäntä ihan ok hakemisen kanssa, muille en ookkaan asiasta sanonu vielä halaistua sanaakaan, vasta sitten kun asiat ovat varmoja. Mulla myös muksuja, 8 ja 3-vuotiaat tytöt ja 9kk poika.

Koiraohjaajan hommasta, nii tosiaan siihenhän pitää olla se 3:n vuoden työkokemus ennen koulutusta ja sekin et JOS siihen ees on sopiva henkilö. (oon itekkin ajatellu tuota koirohjaajan hommaa) Noh, eniveis, mulla on tuollainen työkoira kotona jonka iskä, isoisä ja sisarukset on/ollu virassa joko poliisilla taikka rajalla. Ja voi elämä sitä hurttaa! Ainakin nuorena se oli kuin mikäkin täsmäase; todella tarkkaan ajateltua tuhoa sai aikaan ja vain tietyllä alueella, esimerkkinä iso kukkaruukku kannettu nätisti murustamatta n. 5:n metrin päähän matolle ja levitetty mullat koko maton pinta-alalle eikä muualle, toisesta huoneesta haettu roskapussi ja senkin sisältö myöskin totaalisesti levitetty matolle mullan kaveriksi.. Näitä askareita hän harrasti aina kotiin jäätyään kun mentiin kauppaan tms, tais tulla hieman tylsää.:rolleyes:
Pointtina siis et noi työkoirat on uskomattoman viisaita ja tarvii ihan mielettömästi aikaa ja virikkeitä. Mä oon ollu monesti ns. p****t housussa kun tullu kotiin ja nähny jotain juttuja mitä mun mielestä VAIN ihminen kykenee tekemään, mut se on ollu tää meidän koiruus :eek:

^millasia etätehtäviä ootte saanu sitten kun noi kismittää?

No siis kait ne pitkälle on samat kaikilla ketkä täs lähivuosina koulus on ollu...ei nappais tippaakaa vääntää esim jotain oppimispäiväkirjaa. Noh, eipä se paskanjauhaminen oo mikään kauheen vaikee taiteenlaji.

Siihen erikoistumiseen voit panostaa sitten kun oot muutaman hetken ehtiny olemaan valmistumisen jälkeen töissä. Koiran ohjaajaksi pääsee sitten jossain vaiheessa. Ensiksi ollaan hetki koirapartiossa koiranohjaajan parina ja
jonkin ajan päästä sitten pääsee ehkä kouluttamaan omaa koiraa. Jokin kurssikin pitää vissiin käydä. Tällaisen kuvan olen itse saanu kun olen kerran ollut kolmantena koirapartiossa.

Jos on koirapartion jäseniä / koiranohjaajia foorumilla, niin osaavat vastata paremmin sattuneista syistä.

Joo ei koiranohjaajaksi ihan käden käänteessä yleensä pääse. Kun on hiukan työkokemusta (kentällä, pelkästään tutkinnasta ei voi päästä), voi hakeutua koiravänkäriksi (tiedän kyllä tapauksen joka pääsi vain noin 2kk kenttäkokemuksella), ja siinä ollaan sitten muutama vuosi ennen kuin voi hakea/suositellaan koiranohjaajan kurssille. Tuo kestää sitten kanssa noin 2 vuotta työn ohessa, ja jossain vaiheessa koulutusta saa ensimmäisen koiran mitä sitten kasvatetaan ja katsotaan onko koirasta työkoiraksi.

Itse olen koirapartion jäsen, ja tavoitteena myös koiranohjaajan tehtävät.

Poikkeuksiakin tuosta pidemmästä kaavasta on, mutta en tiedä ketä he panivat että pääsivät niin nopeasti koiraan kiinni :pano: :)

Naisia koiranohjaajina en tiedä yhtään, mutta luulisi että heitäkin joku on, mutta vissiin melko harvinaista.

Vastavalmistunut voi pääsääntöisesti elätellä toiveita koiranohjaajan tehtävistä aikaisintaan 4 vuoden päästä valmistumisesta, monesti vielä paljon kauemmin, eli kärsivällisyyttä =)

Uusi kanssa.

Täällä myös yksi poliisikouluun hakija! Jonkun aikaa olen jo seurannut tätä foorumia ja ajattelin nyt rekisteröityä ja ilmoittautua täällä - vertaistuen toivossa ;) Alun perin suunnittelin hakevani vasta seuraavassa hakujaksossa, mutta nyt tässä on jo muutama viikko treenattu tosissaan huhtikuun valintakokeita varten. Maanantaina soittelin poliisilaitokselle, siellä otettiin tiedot ylös ja luvattiin soitella ja sopia aika alkuhaastattelua ja papereiden jättämistä varten (vielä ei tosin oo soitettu, mutta onhan tässä vielä aikaa...)

Kuntokoe tuntuu etukäteen vaikeimmalta osa-alueelta koko valintakokeesta, mutta toisaalta se on myös se, mihin voi eniten itse vaikuttaa. ...onneks ei ihan nollista tarvinut lähteä ja nyt ku oon keskittynyt salilla enemmän noihin valintakokeen kannalta hyödyllisiin liikkeisiin, niin hyvältä näyttää sen suhteen, että valintakokeen kunto-osion pitäisi mennä kirkkaasti läpi. Tällä hetkellä käyn juoksemassa 2-3 krt/vko, kahdesti kuntosalilla ja kerran viikossa uimassa.

Olispa jo huhtikuu. :)

Mä olen kanssa jonkun aikaa täällä kirjoittelua seurannut ja paljon hyvää infoa saanut. Eilen oli haastattelu ja paperit lähtivät eteenpäin, joten huhtikuussa saattaisi olla näytön paikka minullakin.
Hieman hirvittää, kun en ihan nuori nainen enää ole.
Oletko Emilia mistäpäin? Luin, että olet treenannut muutaman viikon ja hyvältä näyttää. Mitä sulla on pohjilla?
Itse olen aina urheillut paljon ja jonkin verran on tullut myös salilla käytyä. Joulukuussa vaihdettiin treeniohjelma kokonaan, tarkoituksena kehittää juuri oikeita lihasryhmiä pääsykokeita ajatellen. Nyt kuitenkin on alkanut tuntumaan, että noinkohan huhtikuuhun mennessä ollaan tavoitteessa.

Täällä kans, ei enää ihan nuori (kohta 33v) perheellinen nainen, joka tähtää huhtikuun pääsykokeisiin. Urheilua olen harrastanut säännöllisesti yli 10v. mutta kuntosalilla käyminen piti aloittaa ihan tätä silmällä pitäen. Penkkipunnerrus on laji jota pitää eniten harjoitella, 37,5kg nousee vasta neljä kertaa.

Mahtavaa, lisää naisia mukaan!
Mun täytyy vielä saada todistus et näkökyky riittää, mikä on ollu se pahin pelko tähän mennessä. Ja sitten aikaa varaamaan josko ehtis vielä huhtikuisiin mukaan, jossei muuten niin sitten elokuussa.

Naisia koiranohjaajina en tiedä yhtään, mutta luulisi että heitäkin joku on, mutta vissiin melko harvinaista.

Oho, mistäs moinen johtuu??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom