Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huge sanoi:
Ei se paksu ole ja siitäkin piti lukea vain kolmannes muistaakseni. Mutta sellaista tekstiä mitä itse oli ainakin kovin vaikea painaa mieleen. :wall:
Onko mitään sivumääräistä arviota? No joo, fonttikin tietenkin vaihtelee ym. mutta kuitenkin..

Mä ajattelin kysyä, kun intistä pääsen, vanhalta lukion opettajaltani, josko se pientä korvausta vastaan suostuis korjailemaan mun aineita ja referaatteja, ja sit vanhalta lukion yhteiskuntaopin opettajalta, josko se suostuis korjailemaan mun EU-aineita..
Mitään ei saa jättää sattuman varaan. :)

Saapas sanoi:
Onko mitään sivumääräistä arviota? No joo, fonttikin tietenkin vaihtelee ym. mutta kuitenkin..

Oisko se "koealue" jotain 30 sivun pintaan.. en kyllä muista enää kovin tarkkaa.

EU läpyskä taisi olla 45 sivua. Sivut ei ole täynnä vaan niissä on usein kuvia tai pylväs jutskii. Kyllä se nyt alko "avautumaan" se EU... Siinä käydään läpi eri instanssien toimintaa kuten: komissio, neuvosto, parlamentti ja jne. Ihan on on ollut yleisivistävää:D

Mitä itse tiedän tuttavapiiristäni niitä, jotka on kouluun päässyt. Ni ei se valmistautuminen lukemisella ym. varmista sitä läpi pääsyä. Tärkeintä on kypsyys ja elämänkokemus. Ite kun 21:enä hain, ni treenasin ja luin ihan vitusti, oikeastaan täysipäiväisesti, koska olin lomilla, enkä päässyt vaikka melkein kaikki pisteet oli täynnä. Haastiksessa 2 ja se oli siinä. Sitten taas nää mun pari kaveria jotka pääsi, ei pahemmin valmistautunu, ja pääs silti. Toisen kanssa oltiin silloisen oppilaitoksen työharjoittelussa, ja asuttiin samassa huoneessa. Äijä ei reenannu oikeestaan ollenkaan, mitä nyt penkkiä mun kanssa salilla ja luki sen mitä ryyppäämiseltä, ja yhen stripparin painamiselta ehti, ja pääsi silti helposti.

Kehäkettu sanoi:
Mitä itse tiedän tuttavapiiristäni niitä, jotka on kouluun päässyt. Ni ei se valmistautuminen lukemisella ym. varmista sitä läpi pääsyä. Tärkeintä on kypsyys ja elämänkokemus. Ite kun 21:enä hain, ni treenasin ja luin ihan vitusti, oikeastaan täysipäiväisesti, koska olin lomilla, enkä päässyt vaikka melkein kaikki pisteet oli täynnä. Haastiksessa 2 ja se oli siinä. Sitten taas nää mun pari kaveria jotka pääsi, ei pahemmin valmistautunu, ja pääs silti. Toisen kanssa oltiin silloisen oppilaitoksen työharjoittelussa, ja asuttiin samassa huoneessa. Äijä ei reenannu oikeestaan ollenkaan, mitä nyt penkkiä mun kanssa salilla ja luki sen mitä ryyppäämiseltä, ja yhen stripparin painamiselta ehti, ja pääsi silti helposti.

Joo, toi on varmasti ihan totta, mutta ei pääse sinne toiseenvaiheeseen jos menee munilleen tämä ensimmäinen... Itseäni ei haastattelut ja ryhmätyöt pelota juurikaan koska ainakin uskoisin sen menevän nimenomaan tällä iän tuomalla kokemuksella. Lähinnä kun on joutunu puhuu paskaa ja tottakin välillä jo 10 vuotta :D Nyt vaan pitää olla gaussin käyrällä riittävän korkealla ekan vaiheen jälkeen... Tietääkö kukaan kuinka paljon jengiä pääsee jatkoon? Puolet?

Viime haussa haki 510 henkilöä... toiseen vaiheeseen varmaa otettiin jotakuinkin puolet.. ja jotain 80-100 pääsi kouluun.

Miten kuntotestit pisteytetään? Esimerkiksi: 1 500 metrin juoksu, pisteytys 0 - 10 , minimivaatimus: aika enintään miehillä 7.15 min., naisilla 8.00 min. Jos aikaa menee juuri 7,15, niin saako silloin täydet- vai minimipisteet?

Pullahiiri sanoi:
Miten kuntotestit pisteytetään? Esimerkiksi: 1 500 metrin juoksu, pisteytys 0 - 10 , minimivaatimus: aika enintään miehillä 7.15 min., naisilla 8.00 min. Jos aikaa menee juuri 7,15, niin saako silloin täydet- vai minimipisteet?
Tietenkin minipisteen, eli yhden. Mietis nyt järjellä, juoksee huonoimman hyväksytyn ajan, niin tietenkin siitä saa huonoimmat pisteet.

Meneekö sitten paremmat pisteet jonkun käyrän mukaan? sadasta hyväksytystä juoksusta esim kolme saa parhaat pisteet, vai onko siinä joku aikaraja, jonka yli kun juoksee, saa täydet pisteet? Mikä se raja on, jos sellainen on?

No ei toi nyt ihan kirkossa kuulutettua ole, vaikka kuinka järjellä miettis. Onhan niitä känteisiäkin pistelaskujärjestelmiä. Esimerkkinä urheilulajeista tulee mieleen esteratsastus, jossa tarkoitus on saada 0 pistettä.

Joku jolla on nyt varmaa tietoa tosta pisteiden laskemisesta voisi nyt valottaa hieman. Meneekö penkissä niin, että yksi toisto on myös yksi piste? Eli kun olet tehnyt kymmenen toistoa, niin sinulla on kymmenen pistettä taskussa
Ja onko leuoissa myös yksi piste yksi leuka?

Ei sulle varmaan pysty kukaan yksiselitteisesti täällä vastaamaan miten ne pisteet lasketaan. Osassa lajeista suhteutetaan muihin, jotka silloin on kokeessa. Mulla on tässä edessä kuntokokeen taulukkokortti, maksimit:Vauhditon pituus 310,leuat 20, pena 25. Nukenkannosta oikealla suorituksella 10p. Jos juokset sen 1500m 5min20 sek niin oot varmaan jo aika hyvillä pisteillä. Älä ressaa!

Huge sanoi:
Viime haussa haki 510 henkilöä... toiseen vaiheeseen varmaa otettiin jotakuinkin puolet.. ja jotain 80-100 pääsi kouluun.

510, joista paikalle ilmestyi 470(?) ja toiseen vaiheeseen otettiin 190-hakijaa.
Kouluun niistä pääsi tosiaan tuo 80-100-henkeä. Näitä lukuja sanoivat, kun toisessa vaiheessa kysyin, että JOS, käy niin hyvä tuuri, että meikälle kutsu käy näin ekaa kertaa hakiessa, niin millaisessa joukossa sitten olen numeroiden puolesta(ja kävihän se) :)

Hercules sanoi:
Joo, toi on varmasti ihan totta, mutta ei pääse sinne toiseenvaiheeseen jos menee munilleen tämä ensimmäinen... Itseäni ei haastattelut ja ryhmätyöt pelota juurikaan koska ainakin uskoisin sen menevän nimenomaan tällä iän tuomalla kokemuksella. Lähinnä kun on joutunu puhuu paskaa ja tottakin välillä jo 10 vuotta :D Nyt vaan pitää olla gaussin käyrällä riittävän korkealla ekan vaiheen jälkeen... Tietääkö kukaan kuinka paljon jengiä pääsee jatkoon? Puolet?

No, onko paikat paskana? Mulla rupee olee jo etureidet sopivasti krampissa ja toi käsi on jo melkeen kokonaan sini-punanen siitä helvetin aidan ylityksestä.. Plus flunssaa yrittää vissiin pukata. Mut ihan sama täs vaihees! :hyper: Pääasia ettei mikään paikka tiltannu siellä.. Mitkä muuten fiilikset? Mä en viiti lähtee spekuloimaan sen enempää, ootellaan nyt kiltisti TAAS kerran niitä tuloksia... :curs:

superjuha sanoi:
fiilikset? Mä en viiti lähtee spekuloimaan sen enempää, ootellaan nyt kiltisti TAAS kerran niitä tuloksia... :curs:

Olitko toista kertaa sotimassa, kun sanot taas..? Eiköhän se sitten tällä kertaa napsahda, onnea vaan odotteluun :)

No mikäs tässä, mullakin lihakset tuli kipeiksi, ja väsymys on armoton vaikka nukuin 12tuntia putkeen. Edellisen yön olin muijan mukaan heräilly tunnin välein ja kyselly paljon kello on...Kuntotesti meni ihan ok, juoksu 6,27, leukoja 16, pena täydet, esterata 2,99, pituus 2,55, nukesta täydet, uinti 2,20. Kirjallisista paha mennä sanoo, mutta edellisestä kerrasta ku oon aineita kirjottanu on todella kauan. Yleistiedossa hävetti ku en tienny monta pressa ehdokasta on, enkä myöskään kuka voitti Idolsin. Poliisikoulun opintoviikotkin vedin hatusta, varmaan antaa porttikiellon.Nyt vaan odottelemaan, onneks välit on nyt paljon lyhyemmät kuin kesähaussa.

superjuha sanoi:
No, onko paikat paskana? Mulla rupee olee jo etureidet sopivasti krampissa ja toi käsi on jo melkeen kokonaan sini-punanen siitä helvetin aidan ylityksestä.. Plus flunssaa yrittää vissiin pukata. Mut ihan sama täs vaihees! :hyper: Pääasia ettei mikään paikka tiltannu siellä.. Mitkä muuten fiilikset? Mä en viiti lähtee spekuloimaan sen enempää, ootellaan nyt kiltisti TAAS kerran niitä tuloksia... :curs:

Kokonaisvaltaisesti on aika kipee ja hadu alkaa sinertää.... Miten voi yläselkäkin tulla näin kipeeksi yhdestä sarjasta? Aika hyvin maistu uni viime yönä:D Joo aikas ahdistavaa odotella. Varsinkin kun ainakin tuntuu, että ei kirjalliset menny ihan niinkuin elokuvissa. Kiitos vaan hyvästä kannustuksesta:rock: Ainakin se 15:sta ylätalja leuka olisi jäänyt vetämättä ilman sitä:thumbs:

Kehäkettu sanoi:
No mikäs tässä, mullakin lihakset tuli kipeiksi, ja väsymys on armoton vaikka nukuin 12tuntia putkeen. Edellisen yön olin muijan mukaan heräilly tunnin välein ja kyselly paljon kello on...Kuntotesti meni ihan ok, juoksu 6,27, leukoja 16, pena täydet, esterata 2,99, pituus 2,55, nukesta täydet, uinti 2,20. Kirjallisista paha mennä sanoo, mutta edellisestä kerrasta ku oon aineita kirjottanu on todella kauan. Yleistiedossa hävetti ku en tienny monta pressa ehdokasta on, enkä myöskään kuka voitti Idolsin. Poliisikoulun opintoviikotkin vedin hatusta, varmaan antaa porttikiellon.Nyt vaan odottelemaan, onneks välit on nyt paljon lyhyemmät kuin kesähaussa.
Ei kai ne oikeasti kysynyt jostain helvetin idolsista? :hyper:

Hercules sanoi:
Kysymys kuului, että kuka voitti idolsin 2005? Toinen helppo oli, että minkä merkkinen auto on touran.
Hittovie, pitää varmaan hylätä haaveet poliisikoulusta kun en tiedä kumpaankaan vastausta :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom