Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Örkki sanoi:
Menee muistaakseni näin:
Seisot vaikka penkin oikealla puolella, jolloin oikea jalka astuu ristiin penkin vasemalle puolelle. Sit vasen jalka kiertää penkin oikealle puolelle, ja taas oikea jalka vasemmalle puolelle... ja näin edetään penkin päähän. Helppoa ei pitäis normi ihmiselle tuottaa vaikeuksia.

Selitinköhän tarpeeksi sekavasti... ;)

Eli jokainen hyppy lähtee penkin jommalta kummalta puolelta vasen ja oikea jalka vierekkäin siten, että ulompi jalka aloittaa..?

Örkki sanoi:
Menee muistaakseni näin:
Seisot vaikka penkin oikealla puolella, jolloin oikea jalka astuu ristiin penkin vasemalle puolelle. Sit vasen jalka kiertää penkin oikealle puolelle, ja taas oikea jalka vasemmalle puolelle... ja näin edetään penkin päähän. Helppoa ei pitäis normi ihmiselle tuottaa vaikeuksia.

Selitinköhän tarpeeksi sekavasti... ;)

Mä en kyl tosta tajunnu mitään, mut koulussa kaikissa kuntoteisteissä tehtiin sillai, et alussa seistään pitkän mallisen penkin (siis mahtuu monta ihmistä istumaan) oikealla puolella. Sitten sisimmäinen jalka penkkiin nähden (tässä tapauksessa vasen jalka) hyppää koko penkin yli ja oikea jalka jää penkille. Siitä sitten oikealla jalalla ponnistetaan niin, että oikea jalka menee penkin oikealle puolelle maahan ja ja vasen jää penkin päälle. Välillä meinas kyllä kaatua, mut ei toi mikää paha oo.

Hmm..ei toi munkaa selitys mikään maailman helppolukuisin oo:D

tommih sanoi:
Mä en kyl tosta tajunnu mitään, mut koulussa kaikissa kuntoteisteissä tehtiin sillai, et alussa seistään pitkän mallisen penkin (siis mahtuu monta ihmistä istumaan) oikealla puolella. Sitten sisimmäinen jalka penkkiin nähden (tässä tapauksessa vasen jalka) hyppää koko penkin yli ja oikea jalka jää penkille. Siitä sitten oikealla jalalla ponnistetaan niin, että oikea jalka menee penkin oikealle puolelle maahan ja ja vasen jää penkin päälle. Välillä meinas kyllä kaatua, mut ei toi mikää paha oo.

Hmm..ei toi munkaa selitys mikään maailman helppolukuisin oo:D

Jaa-a, olikohan noin... On mahdollista että muistan väärin! Mutta ei sen penkkijuoksun takia kannata jännittää, helppo se on joka tapauksessa.

Ensimmäinen on ilman vauhtia: siinä mennään siis "sisin" jalka yli, ilman aikaa. Eli, kun seisot alussa oikealla puolen penkkiä, heität ensin vasemman jalan penkin yli. Seuraavaksi seisotkin vasemmalla puolella penkkiä(kun olet siitä yli hypännyt äsken), tulet takaisin heittämällä oikean jalan yli. Simppeliä.

Toinen hyppy on ajan kanssa, siinä mennään näin: aloitat taas penkin oikealta puolelta, nyt vedätkin ensimmäiseksi yli oikean jalkasi. Seuraavaksi seisot yllättäen vasemmalla puolella penkkiä(kun olet taas hypännyt siitä yli äsken) nyt menet takaisin heittämällä VASEMMAN jalan penkistä yli. Joka tässä tapauksessa siis molemmin puolin on uloin jalka. Tätä jatketaan, kunnes ollaan penkin päässä.

MilHil sanoi:
Minkälainen se ponnistuslauta on vauhdittomassa pituushypyssä? Siis joustaako se ja saako siitä lisää voimaa ponnistukseen?

Ei jousta. Se on seinää vasten oleva "VR:n lavan puolikas", mistä saa reunalta lisää vauhtia, kun varpaat saavat olla reunan yli pari senttiä. Hyvä ponnistaa.

Aapina sanoi:
Ensimmäinen on ilman vauhtia: siinä mennään siis "sisin" jalka yli, ilman aikaa. Eli, kun seisot alussa oikealla puolen penkkiä, heität ensin vasemman jalan penkin yli. Seuraavaksi seisotkin vasemmalla puolella penkkiä(kun olet siitä yli hypännyt äsken), tulet takaisin heittämällä oikean jalan yli. Simppeliä.

Toinen hyppy on ajan kanssa, siinä mennään näin: aloitat taas penkin oikealta puolelta, nyt vedätkin ensimmäiseksi yli oikean jalkasi. Seuraavaksi seisot yllättäen vasemmalla puolella penkkiä(kun olet taas hypännyt siitä yli äsken) nyt menet takaisin heittämällä VASEMMAN jalan penkistä yli. Joka tässä tapauksessa siis molemmin puolin on uloin jalka. Tätä jatketaan, kunnes ollaan penkin päässä.

Juuri noin se menee! Itsellä oli sama tarkoitus, mutta taisin selittää huonosti.. :rolleyes:

Aapina sanoi:
Naama näyttää ilmeisesti koko ajan menosuuntaan, eli ei mitään 180 asteen pyörähdyksiä ym?
Vähän erikoinen hyppely..

Saapas sanoi:
Naama näyttää ilmeisesti koko ajan menosuuntaan, eli ei mitään 180 asteen pyörähdyksiä ym?
Vähän erikoinen hyppely..

Ei mitään pyörähdyksiä tosiaankaan, naama menosuuntaan kokoajan. Jalat on periaatteessa ristissä kun lähdetään ottamaan uutta askelta.

No mites on menny valmistautumiset?Mä pudotin painoa 107,5:sta sataseen, mutta sitkeä pikku flunssa haittas valmistautumista paljon.Oon tyytyväinen jos pääsen juoksussa alle 6,15 ja vedän vähintään 15 leukaa, ne on ne pahimmat. Muissa luulisin pärjääväni suhteellisen hyvin, penkistä varmasti täydet. Lukeminen on ollu vähäisempää, koska kirja on sama kuin silloin, kun viimeksi pyrin, ja se tuli silloin tankattua melkein ulkoa. EU hässäkkä on ainoa uusi materiaali. Mites ton juoksun kanssa kun se juostaan jossain hallissa, mennäänkö sinne jollain bussilla vai, ja sitten tullaan takaisin koululle tekee muut testit?

No tietysti selkä tuli helevetin kipeeksi kolme viikkoa sitten. No nyt on hakattu hierojaan ja naprapaattiin yli 200€ rahaa ni alkaa olee kodiksessa... Toi juoksu on kyllä mulle sellanen että tähtään 7 minuutin alitukseen:) Nyt jos vielä sais flunssan ni ois täydellistä... Se EU kirjanen on kyllä niiiiiiiin puinen ettei ole paljon tullut luetuksi. Jos nyt saisi muutaman kerran luettua viikonloppuna. Painoo olen kesästä pudottanu 13kg. Nyt paino 117kg

Huge sanoi:
Joo, se EU-läpyskä oli hyvää iltalukemista... tuli nopeesti uni. :)

Näin on. Muutaman kerran olen tarmolla tarttunu siihen että NYT opiskellaan ja 15min sen jälkeen ollu jo ihan loppu. Euroopan-neuvosto ja Eurooppa neuvosta on kaksi aivan eri asiaa...:rock:

Hercules sanoi:
Näin on. Muutaman kerran olen tarmolla tarttunu siihen että NYT opiskellaan ja 15min sen jälkeen ollu jo ihan loppu. Euroopan-neuvosto ja Eurooppa neuvosta on kaksi aivan eri asiaa...:rock:

Siihen läpyskään kannattaa paneutua ihan jonkin verran, taitaa meinaan olla edelleen aineesta jaossa ne viis pistettä... Kannattaa kirjoitella harjoitus-aineita sen kirjan pohjalta. Ainakin näin sain aikoinaan itse tankattua ko. läpyskää.

Tuo fyysinen osio näyttelee loppujen lopuksi aika pientä roolia kokonaisuudessa. Ainakin vuonna miekka ja perse täytyi pälli-, äidinkieli- ja haastattelun osioista saada tietty yhteispistemäärä, jotta pääsi sisään.

Niin, ei niillä EU-pilarirakenne-jutuilla muuten tee oikeessa elämässä yhtään mitään...

Tsemppiä kaikille pyrkijöille! :thumbs:

Hercules sanoi:
Heh, pitää varmaan kaivaa lukion yhteiskuntaopin muistiinpanot esiin.. :lol2:
Onks se opus kuinka paksu ja kuinka tarkkaa tietoa siinä on?

Tänä vuonna tuo juoksutesti oli koulun alueella jääkiekkokaukaloa ympäri :D

Saapas sanoi:
Onks se opus kuinka paksu ja kuinka tarkkaa tietoa siinä on?

Ei se paksu ole ja siitäkin piti lukea vain kolmannes muistaakseni. Mutta sellaista tekstiä mitä itse oli ainakin kovin vaikea painaa mieleen. :wall:

Tanssiva Rosvo sanoi:
Tänä vuonna tuo juoksutesti oli koulun alueella jääkiekkokaukaloa ympäri :D

Mutta ei sitä siinä varmaan juosta talvella..?

[mod]Pidä huoli, että tämä oli viimeinen idioottimainen posti, jolla yrität tuhota suhteellisen asiapitoista threadia. -Sumu[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom