Poliisi kuoli virantoimituksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trainee
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Eikös tuossa pari kuukautta sitten 14-vuotiaan pojan päälle ajanut paikallisella kylänraitilla humalainen parikymppinen herrasmies jolla oli vastaava tuunattu ruostebemari alla ja aiemminkin tapana esitellä ajotaitojaan viinanmaistelun jälkeen keskellä taajamaa?

Off-topic, mutta se on kyllä ihme, miten 300-sarjan autot vetoavat kaikkein vähä-älyisimpiin kyläpörrääjiin. Vaikka kuinka tekisi mieli ajatella, että ihminen se siellä vaan on sisällä, ei pitäisi tuomita, niin tosiasia-aineisto puhuu ihan toista. Eikös tapahtumassa käräytetty varsin monta rattijuoppoa?

Harmi, että bemarista on tullut synonyymi vammaiselle. Äidin puolen suvussa merkkiä on harrastettu vuosikymmeniä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan se tietysti selvää, että kerho ei ole millään tavalla vastuussa tapahtumista, mutta julkisuus ja mielikuvat eivät katso faktoja. Nyt on vaihtoehtoina rakentaa kerhon ja muiden autoharrastajien julkisuuskuvaa joko liikenneturvallisuudesta välittävänä ja siihen aktiivisesti panostavana - tai siitä vitut välittävänä tahona. Nyt näyttäisi siltä, että on valittu jälkimmäinen tie.
Hyvä pointti. :piis:

edit:
Eikös tapahtumassa käräytetty varsin monta rattijuoppoa?
Käräytettiinkö?

Hyvä pointti. :piis:

edit:

Käräytettiinkö?

Muistaakseni iltalehti näin uutisoi. En saanut netistä kaivettua.

BTCF:n omalla foorumilla voi käydä katsomassa asianosaisten raportteja paikalta. Muuten kyseessä on ihan peruskaavan rankkaa rälläämistä, tuttua kaikilta rockfestivaaleilta, tässä tapauksessa mukana vaan on autoja. Lisäksi sen verran raakoja stooreja autojen kärsimistä vahingoista, etten varmasti ikinä osta pirssiä, joka on edes käynyt 200 km lähempänä noita juhlia. Toisaalta, mitäpä väliä jollain saksasta rehatulla taksilla nyt onkaan.

Off-topic, mutta se on kyllä ihme, miten 300-sarjan autot vetoavat kaikkein vähä-älyisimpiin kyläpörrääjiin. Harmi, että bemarista on tullut synonyymi vammaiselle. Äidin puolen suvussa merkkiä on harrastettu vuosikymmeniä.

Sehän on vaan saksalaisen insinöörin vika kun on piirtänyt liian komian auton 80-luvun tuotantoa varten :D

Eipä siinä sen ihmeempää ole kuin että nuo vanhat kolmisataset ovat halpoja ja kaukaisesti antavat mielikuvan saksalaisesta laatupirssistä. Siinä sitten on hyvä katella autokaupasta haettujen uusien bemarien kuvastoja ja todeta notta ihan kivaltahan nuo näyttää nuo uudetkin. Mullakin oli naapurilta katottuna vastaava 500-sarjalainen ekaksi autoksi kun ajokortin sain, mutta päädyin sitten japanilaiseen kun en ollut varma miten mukava takavetoinen on talvella mukulakivikaduilla pyöriessä.

Seuraavan tuuninkisukupolven auto taitaa olla Audi A4, meinannut jo pari kertaa tulla työhommissa sellainen kylkeen iltamyöhällä taksia ajellessa - kannattaa pitää muutaman metrin hajurako varsinkin ilta-aikaan :david:

Äskön tuli radiosta uutiset, joiden mukaan kyydissä olleita ei epäillä rikoksesta. Omasta mielestä oikea ratkaisu. Totta kai kaverit ovat olleet helvetin tyhmiä, kun eivät ole estelleet tms. mutta kuten edellä todettiin, on aika kohtuutonta alkaa heitäkin asettaa syytteeseen. Ja mitä tulee rangaistuksiin, olen monen kanssa samaa mieltä siitä, että nimenomaan kiinnijäämisriskiä pitäisi kohottaa huomattavasti rangaistusten sijaan. Lisää rahaa poliisille ja sitä kautta tehokkaampaa valvontaa!

Ja surunvalittelut poliisin omaisille tietysti.

Ei muuten yliajajaa varmasti kovin hellävaraisesti kohdella esim. putkaan vietäessä, mikä ei kyllä minua haittaa paskan vertaa, enemmänkin päin vastoin, mutta tulipahan vaan mieleen.

ei tietenkään ole millään tavalla hyväksyttävää että annetaan kaverin ajaa änkyräkännissä ja heilutaan itse takapenkillä. mutta mun mielestä on täysin tarpeetonta pilata matkustajienkin elämää isoilla rangaistuksilla mikäli ovat vain istuneet nätisti kyydissä kännissä.

tämä siis yleisesti. kovat rangaistukset vaan mikäli ovat esim nykineet käsijarrusta ja/tai yllyttäneet kuljettajaa pakoon.

Jep, kuten sanottiin, säästyvät syytteiltä.

Kahta auton kyydissä ollutta nuorukaista ei epäillä rikoksista. Haapalan mukaan kuulusteluissa ei tullut esille rikosepäilyihin johtavia asioita.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisin+kuoliaaksi+ajanut+vangittiin/1135228425207

Kun tarkastellaan Suomen synkkiä tilastoja rattijuoppojen aiheuttamien vahinkojen osalta, niin en ihmettelisi yhtään, vaikka tästä tapauksesta tulisi varoittava esimerkki tuomioistuinkäsittelyssä. Eli en todellakaan usko kyseisen kaverin pääsevän tästä helpolla.

Harmi, että bemarista on tullut synonyymi vammaiselle.
En yleensä tykkää ihmisten lokeroinneista auton tai jonkun muun merkityksettömän seikan suhteen, mutta kun just äsken tuli joku 300-sarjan avoteinilintta vastaan, jossa eturekisterin tilalla oli BTCF-kilpi. Ummm joo siistii.

Iltalehti tänään..

Matkustajat pyysivät kuskia pysähtymään

Kälviän yliajajan kyydissä olleet kaksi ylihärmäläisnuorukaista päästettiin eilen vapaalle jalalle. Poliisi harkitsi aiemmin, pitäisikö miehiä epäillä yllytyksestä murhaan ja törkeään liikenteenvaarantamiseen.

- Kuulusteluissa kävi päinvastoin ilmi, että matkustajat ovat yrittäneet saada takaa-ajoa päättymään. He ovat pyytäneet kuskia ajamaan tien sivuun, mutta kuski ei heitä ole kuunnellut, kertoi tapauksen tutkinnanjohtaja Jyrki Haapala eilen Kokkolassa.

Ei taida hirveän positiivisesti vaikuttaa ajajan tuomioon :thumbs:
Linnaan vaan saatana! :evil:

Mua kyllä vähän epäilyttää noi kavereiden pysähtymispyynnöt. Helppohan se on jälkeenpäin sanoa "me pyydettiin". Ja toisaalta jos noin on oikeasti tapahtunut niin toi kundi saa varmasti rankemman tuomion kun ottaa kaiken syyn omille niskoilleen -etenkin kun on vielä jättänyt muiden pyynnöt huomiotta.
Jos tietää että tulee töppäiltyä kännissä niin ei juo, tai sitten ottaa täyden vastuun niistä kännitöppäyksistään. Turha siinä on jälkikäteen mitään selitellä.

Mua kyllä vähän epäilyttää noi kavereiden pysähtymispyynnöt. Helppohan se on jälkeenpäin sanoa "me pyydettiin". Ja toisaalta jos noin on oikeasti tapahtunut niin toi kundi saa varmasti rankemman tuomion kun ottaa kaiken syyn omille niskoilleen -etenkin kun on vielä jättänyt muiden pyynnöt huomiotta.
Jos tietää että tulee töppäiltyä kännissä niin ei juo, tai sitten ottaa täyden vastuun niistä kännitöppäyksistään. Turha siinä on jälkikäteen mitään selitellä.

Eipä tuossa nyt mitään erikoista ole, että ovat pyytäneet pysähtymään. Olen itsekin joutunut istumaan auton kyydissa, kun kuski on innostunut ajamaan kilpaa ja jokainen matkustaja autossa on huutanut täyttä kurkkua "rauhotu, pysähdy!", mutta kuski vain jatkaa. Kuski ei tosin ole ollut kännissä, mutta kyseinen tapaus sortuu kaahailuun sen verran paljon, etten nykyään enää viitsi kyydissä istua.

No on siinä IMHO totta sekin, että kovaa ajavan kännikuskin ollessa kyseessä tielle ei kannata jäädä kovin pitkäksi aikaa. Ei se tuomioon mitenkään liity, mutta jos poliisien turvallisuutta aiotaan kehittää, niin silloin kannattaa unohtaa kuvitelmat lainkuuliaisuudesta ja stoppimerkeistä. Tapahtuneesta voidaan joko oppia jotain tai jeesustella tappiin asti.

edit: eikun tästähän jo jauhettiinkin...

No on siinä IMHO totta sekin, että kovaa ajavan kännikuskin ollessa kyseessä tielle ei kannata jäädä kovin pitkäksi aikaa. Ei se tuomioon mitenkään liity, mutta jos poliisien turvallisuutta aiotaan kehittää, niin silloin kannattaa unohtaa kuvitelmat lainkuuliaisuudesta ja stoppimerkeistä. Tapahtuneesta voidaan joko oppia jotain tai jeesustella tappiin asti.

edit: eikun tästähän jo jauhettiinkin...

...niin ja seuraava josta se jauhopää olisi voinut ajaa yli olis voinut olla nainen lastenrattaiden kanssa... Täydet propsit kytille siitä mitä ne tekee meidän vässyköiden puolesta oman henkensä uhalla!!!

...niin ja seuraava josta se jauhopää olisi voinut ajaa yli olis voinut olla nainen lastenrattaiden kanssa... Täydet propsit kytille siitä mitä ne tekee meidän vässyköiden puolesta oman henkensä uhalla!!!

No yhtä hyvin se seuraava uhri olisi voinut olla neekeripedofiilinaisenhakkaaja. Epäselväksi jäi, olitko nyt kanssani samaa/eri/mitä mieltä?

Eipä tuossa nyt mitään erikoista ole, että ovat pyytäneet pysähtymään.
En väitäkään etteikö niin olisi voinut tapahtua, itse vain tässä tapauksessa sitä epäilen. Paha sitä on vaan kenenkään selvittää jälkikäteen mitä siellä autossa on oikeasti tapahtunut kun ei itse ollut paikalla.

En väitäkään etteikö niin olisi voinut tapahtua, itse vain tässä tapauksessa sitä epäilen. Paha sitä on vaan kenenkään selvittää jälkikäteen mitä siellä autossa on oikeasti tapahtunut kun ei itse ollut paikalla.

ite oon miettinyt ihan samaa. kaverit sopivat keskenään että syyttävät kuskia kun se on joka tapauksessa se suurin syyllinen. tekivät diilin että molemmat sanoo käskeneensä kuskia pysähtymään ja thäts it ei mitään seuraamuksia. jos jätkä ollu 3%. kännissä, tuskin auttaa sen sanoa että "ei ne mitään sanonu"

Nyt taisi lehdessä olla tarkemmin, että se juoppo väisti piikkimattoa penkan kautta. Vähän huonosti lehdet jakavat suoraa faktaa. Itsekin ensin tajusin, että poliisi oli seissyt hajareisin stoppimerkin kanssa tiellä. Ja sitten sanottiin hänen olleen asettamassa mattoa. Nyt vaikuttaisi siltä, että matto oli jo paikallaan ja poliisi penkan puolella, ja yritti vielä väistääkin pari kertaa. Sen nyt tietää, että jos auto tulee 200km/h ja känninen teinikuski kääntää rattia 2mm niin se auto lähtee ihan miten vaan. Joten hankala sitä on löytää turvallista paikkaa, ellei sitten maan alle kaivaudu.

ite oon miettinyt ihan samaa. kaverit sopivat keskenään että syyttävät kuskia...

Luulisin, että kun nuo lapset pistetään leivättömän pöydän ääreen, niin kaikenlainen valehtely ja näyttely käy aika vaikeaksi. Ensin pääsee itku ja sitten tulee kertomusta. Kysymyksessä ei kuitenkaan ole paatuneet ammattitaparikolliset.

Luulisin, että kun nuo lapset pistetään leivättömän pöydän ääreen, niin kaikenlainen valehtely ja näyttely käy aika vaikeaksi. Ensin pääsee itku ja sitten tulee kertomusta. Kysymyksessä ei kuitenkaan ole paatuneet ammattitaparikolliset.

Samaa mieltä. Kyllä kuulustelijat sais pojat puhumaan ristiin, jos ne yrittäisivät valehdella asioista.

ite oon miettinyt ihan samaa. kaverit sopivat keskenään että syyttävät kuskia kun se on joka tapauksessa se suurin syyllinen. tekivät diilin että molemmat sanoo käskeneensä kuskia pysähtymään ja thäts it ei mitään seuraamuksia. jos jätkä ollu 3%. kännissä, tuskin auttaa sen sanoa että "ei ne mitään sanonu"

Ihan :offtopic: mutta melkonen känni olisi tuo.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom