Poliisi kuoli virantoimituksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trainee
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Toinen hyvä asia voisi tuon linnatuomion lisäksi olla se, että laitettaisiin mies johonkin tälläiseen kampanjaan keulahahmoksi mikä ajaisi raittiutta tieliikenteessä. Tämä siis pakollista vaikkapa vuodeksi tmsp. Eli kiertelisi kouluissa kertomassa näistä asioista. Kyllä sekin varmasti olisi aika paha juttu nuorelle ihmiselle. Saataisiin näin ehkäpä ainakin osa tähän jannuun kulutetuista rahoista hyötykäyttöön.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kuka helvetti sen piikkimaton sitten laittaa sinne kaistoille jos ei poliisi? Sitähän se oli tekemässä..

Ei vittu oikeesti, työtapaturma kun joku ajaa päälle?

Liian löysä tuomio. Ihan liian.

no ei poliisin kuulu olla siellä kaistoilla sillon kun on nopeaa etenevä takaa-ajettava noin lähellä. Arviointivirhe ja sen virheen seurauksena kuoli.

Oikeudessa on varmasti punnittu poliisin virhettä tuomiota langettaessa. Ja korvaussumma kuulostaa ihan kohtuulliselta. Kyllä tuota saa kymmeniä vuosia maksaa jos ikinä tulee töitä saamaan ja vielä tuo linnatuomiokin vaikeuttaa korvauksien maksua.. täälä ilmeisesti jengi kannattais näitä jenkkilän liukastuin linnunpaskaan vaadin 10 triljoonaa -tyylisiä korvauksia.

Eikai nyt sentään kymmeniä vuosia kukaan tuollaista maksa? Ja jos tulee saamaan töitä...ei tuon tekemisiä kukaan muista enää vuodenkaan päästä ellei nyt jää jonnekin käpykylään asumaan. Vaikka samantien menis töitä hakemaan joltain muulta paikkakunnalta niin ei varmaan kovin monessa paikassa hiffattais että mikä hemmo tässä on kyseessä.

Eikai nyt sentään kymmeniä vuosia kukaan tuollaista maksa? Ja jos tulee saamaan töitä...ei tuon tekemisiä kukaan muista enää vuodenkaan päästä ellei nyt jää jonnekin käpykylään asumaan. Vaikka samantien menis töitä hakemaan joltain muulta paikkakunnalta niin ei varmaan kovin monessa paikassa hiffattais että mikä hemmo tässä on kyseessä.

Ja miks pitäiskään porukan muistella pahalla tollasta kurjaa onnettomuutta? Mä ainakin voisin tollasen juniorin palkata töihin. Varsinkin oman kylän porukka antaa tollaset töppäilyt maaseudulla anteeks ja hyvä niin. Elämä jatkuu..

No jos valtio vie esim 1/3 palkasta kuukaudessa niin 2000 euroa kuukaudessa käteen palkkaa saava saa maksaa tuota sen seittemn kaheksan vuotta.. 10 vuotta on ihan realistinen tuolle summalle.

Liian lyhyt tuomio, liian pienet vahingonkorvaukset. Toivon todellakin että syyttäjä ei tyydy tähän tuomioon.

no ei poliisin kuulu olla siellä kaistoilla sillon kun on nopeaa etenevä takaa-ajettava noin lähellä. Arviointivirhe ja sen virheen seurauksena kuoli.

Jep jep ja portsarin kannattaa arvioida itsensä muualle ovelta, kun joku hullu haluaa baariin.

Mä väittäisin että arviointivirhe tapahtui yliajajan päässä, kun päätti tuota vauhtia ajaa yleisen liikenteen seassa. Olisi aikas outoa jos poliisi ei yrittäisi pysäytystä toisen kaahatessa em tavalla, on aikas mahdollista että kaahaaja osuu ainakin johonkin ennenkuin bensa loppuu.

Aika pieni tuomio oli mun mielestä. Muutenkin tuntuu aika oudoille nää tuomiot Suomessa. Kun aattelee et jostain kavalluksesta saa isommat tuomiot kuin siitä et ajaa kännissä ja tappaa toisen. Munkin mielestä ois kyllä hyvä et joutuis johonkin raittiutta liikenteeseen kamppanjaan.

Ai niin, ei pidä unohtaa-sällillä on ajokielto vuoteen 2011 saakka

Edit:
Aika pieni tuomio oli mun mielestä. Muutenkin tuntuu aika oudoille nää tuomiot Suomessa. Kun aattelee et jostain kavalluksesta saa isommat tuomiot kuin siitä et ajaa kännissä ja tappaa toisen. Munkin mielestä ois kyllä hyvä et joutuis johonkin raittiutta liikenteeseen kamppanjaan.

Kaverin teko oli kumminkin oikeuden mukaan edelleenkin vahinko. Ja ei, en sano, että tuomio olis ollu liian kova.:rolleyes:

Edit2: Ja en mä usko, että kaverilla tulee olemaan mitenkään ruusuilla tanssimista loppu elämä, meinaa joutuu painiskelemaan tuon asian kanssa loppu elämänsä.

Liian lyhyellä tuomiolla voi olla tälle tyypille negatiivisiakin vaikutuksia. Kun porukan mielipiteitä täällä tuosta lyhyestä tuomiosta lukee, voi päätellä ettei kansan mielestä tuon lyhyen tuomion jälkeen kaveri ole vielä maksanut tekosistaan tarpeeksi. Jos tosiaan istuisi sen 5 vuotta niin voisi jo tuntua siltä, että hän on velkansa maksanut. Eli varmasti vaikuttaa ihmisten suhtautumiseen kun pääsee vapaaksi...

tätä ei muista muut ku omaiset vuoden päästä joten ei vaikuta. näin se vaan menee ja niin sen pitää mennäkkin. tuomio ku on suoritettu niin velka yhteiskunnalle on maksettu.

tätä ei muista muut ku omaiset vuoden päästä joten ei vaikuta. näin se vaan menee ja niin sen pitää mennäkkin. tuomio ku on suoritettu niin velka yhteiskunnalle on maksettu.

Moni ei varmasti muistakaan. Mutta kyllä se voi yhtäkkiä muistua mieleen, kun joku saa kuulla, että TOI ON SE TYYPPI, joka muutti tonne naapuriin. Riippuen sitten kaupungin tai pitäjän koosta miten ne jutut leviää. Kyllä se voi herättää katkeruutta. Kaikilla ei ole kuitenkaan välttämättä sama näkemys oikeuden tuomion kanssa siitä, onko asia täysin kuitattu.

Erikoista sinänsä että pelkästä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta maksimirangaistus on muistaakseni 2v. Jos nyt ajatellaan ettei liikennettä enää kovin paljon törkeämmim voi vaarantaa niin ei siinä muille nimikkeille jää enää paljoa kakkua.

Kohta joku sanoo että oishan se voinu ajaa poliisia pakoon 200km/h ala-astetta ympäri ja ettei tuo nyt vielä kovin törkeä ollut...

Koitas itse asettua syyllisen asemaan. Linnatuomio, korvausmaksut joita saat maksaa kymmenen vuotta, nimi ja naama lehdessä ja koko elämän kestävä muisto koko jutusta sekä siitä että on vienyt toisen ihmisen hengen.

Mun mielestä ihan kohtuu tuomio. Kaveri on kumminkin parikymppinen sen ensimmäisen virheen tehnyt miehenalku. Katotaan sitten kun osuu omalle kohdalle muutanko mieltä.

Voi ressukkaa. Mulle on ihan sama vaikka olisi kuinka nuori miehen alku. Virhe jonka tämä tyyppi teki, olkoon vaikka ensimmäinen virhe sen elämässä, on sitä luokkaa että sitä ei pitäisi noin helpolla antaa anteeksi. Pilasi yhden yhden perheen elämän, vei kahdelta lapselta isän. Perhe ja omaiset varmaan pääsee joskus jollain tasolla yli tapahtuneesta mutta ei varmasti ikinä unohda tapahtunutta. Eikä pitäisi tuon rattijuoponkaan unohtaa. Pahimmassa tapauksessa tuo m**kku ei ole edes katuvaista sorttia.

Ihmetyttää kun täällä porukka vähättelee tuon tyypin tekosia ja osa on jopa sitä mieltä että poliisin oma vika kun kuoli. Se syy oli yksinomaan siinä amisbemarin ratin takana.

Olisiko tuomio ollut mielestäsi oikea jos poliisilla ei olisi ollut perhettä, sukulaisia kavereita tai tuttuja ja kenenkään elämää ei olisi tällöin pilattu paitsi syyllisen? Kyllä sillä on mulle ihan vitun paljon väliä ajaisiko mun isän päälle kännissä naapurin timo vai kolminkertainen murhaaja nikita foufougadhine. Ja juu siis syyllinen maksaa korvauksia uhrin omaisille juuri siksi koska niiden elämä on "pilattu".

Kyllä sillä on mulle ihan vitun paljon väliä ajaisiko mun isän päälle kännissä naapurin timo vai kolminkertainen murhaaja nikita foufougadhine.

Epäilen vahvasti. Luulen että ylläoleva lause menettää merkityksensä viimeistään siinä vaiheessa kun sun faijan päälle on ajettu ja faija makaa kylmässä kellarissa naama muusina.

poliisien todistuksen ja videon mukaan takaa-ajettava ajoi erittäin hallitusti ja ajolinjat oli harkittuja. Nyt ei ole kyse siitä normaalista tilanteesta jossa rattijuoppo ajaa jalankulkijan päälle. Poliisi oli keskellä ajorataa ja kuski yritti väistää ja siitä syystä menetti auton hallinnan ja auto osui poliisimieheen joka oli oman/partiokaverien arviointivirheen vuoksi keskellä tietä vaikka tiedossa oli takaa-ajettavan nopeus ja sijainti.

Tottakai kyse on kuolemantuottamuksesta ja tuomio ihan oikein. Mutta älkää nyt herranjumala jaksako jeesustella tossa asiassa. Kyllä niitä ihmisiä muissakin ammattiryhmissä kuolee. Vähintään yhtäpaljon mua harmittaa kuulla että joku raksamies on jäänyt betonielementin alle kuin että poliisi kuollut työssään.

Vaikka olis mikä ratakuski ollut kyseessä ja mitenkä hyvät ajolinjat tahansa niin ei tätä voi mitenkään edes yrittää laittaa poliisin virhearvioinnin syyksi. Vaikka piikkimaton asettaja olisi tehnyt kaikkien virhearvioiden äidin taikka tehnyt vaikka kärrynpyöriä kahden kaistan leveydeltä niin se virhe on tapahtunut kuskin päässä kun on päättänyt yrittää ajaa kyseisestä paikasta ohitse lämä tiskissä. Aiemmista ratkaisuista puhumattakaan...

voihan sitä ajatella että työtapaturma kuin työtapaturma mutta esim poliisin ammatti ei ole oikein vertailukelpoinen moneen muuhun nähden. Mielipidekysymyksiähän nämä ovat ja omasta mielestäni pari v istumista ja jonkin verran lainanottoa ei korvaa sitä että on omalla ajattelemattomuudellaan vienyt jonkun toisen hengen.

löyhästi aiheeseen liittyen tulee mieleen aikamoisen kohun aiheuttanut "Eveliinan surma". Päätti hukuttaa toisen katuojaan kun sählyharkat ei menny putkeen tjsp... Jäbä varmaan hiihtäny vapaalla jo iät ja ajat, jotenkin tuntuu väärältä mutta minkäs teet.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom