- Ikä
- 41
Suomessa rakentaminen on paljon korkealaatuisempaa kuin suurimmassa osassa länsimaitakin. Ok...Ruotsissa ja Norjassa ollaan samalla tasolla, mutta melkolailla kaikkialla muualla rakentaminen on aikamoista askartelua. Monet hienot luksuskämpätkin ovat aika onnettomasti kasattuja.
On paljon kivoja lomapaikkoja, mutta koska monet ovat siinä mieless epäonnisessa asemassa, että joutuvat elättämään itsensä työnteolla ja silloin monet lomapaikat eivät ole ihan parhaita paikkoja.
Aamen. Itsellänikin nousi jo melkein oksennus kurkkuun kun ruvetaan postailemaan joitain aulatiloja Thaimaan hyvätuloisten asumuksista. Itse olen asunut ulkomailla myös suurlähettiläsalueilla, ja tämän hetken Kampin yksiö pesee laadultaan ihan kaiken muun. Tässä on lattia, joka ei narise. Tässä on katto, joka ei petä. Täällä ei ole hometta, vettä tulee, kuumaa ja kylmää, sähkö ei tosta vaan sanoa itseään irti... listaa voisin jatkaa loputtomiin, aivan loputtomiin. Mulla on pesukone, joka pesee vaatteet ihan alusta loppuun, ja tiskikone, joka puhdistaa astiat! Ikinä ei oloni ole yhtä laatuun kääritty, kuin Suomessa ollessani. Mä voin tosta vaan ottaa lämmintä vettä, hanasta ja peseytyä, tai kylmää, ja juoda sen. Se maistuu hyvälle, juma, putkistot on kunnossa, sinne saa heittää vaikka mitä vessapaperia, hanoista ei tule mitään merivettä... Iljettäviä elikoita ei tule vastaan kaapeissa tai muissakaan paikoissa... voisin jatkaa loputtomiin mutta lopetan ettei ihan romaania tule.
Olen asunut taloissa, joista tulee vessanpöntöstä lintuja, suihkussa on kokolattiamattoa jonka alla hometta, lintuja on tullut seinistä, portaat antavat periksi, sähköt ja kaasu ovat kerran olleet prepaid-mallia, auta armias jos olet kauemmin poissa kotoa, pakastimen lihat rupeavat haisemaan ja kätevästi myös varashälytysjärjestelmä sanoo itsensä irti, eihän sekään sähköittä toimi. Maanjäristyksen tullessa talon putket pamahtaa. Jnejnejnejnejne voisin jatkaa loputtomiin miten ÄÄRETTÖMÄN laadukasta Suomessa asuminen on. Ehkä sitten kun eräät ottavat ne värikkäät linssinsä päästä, voivat saada myös neutraalimpaa asennetta.
Thaimaa vs Suomi asettelu on myös erittäin köyhää. Kahta ihmistä kiinnostaa Thaimaa. Tämä maailma on niin täynnä asumiskohteita, että väittelyt ainoastaan näiden kahden maan välillä on kyllä jo naurettavaa. Minäkin haluan kuulla lisää muista maista. Marokosta lukeminen oli mahtavaa, lisää eri kokemuksia mielellään kuulisin
Minä en muuta maasta ikinä kyllä vaan ilmaston takia. Muutan siksi että olen tottunut niin tekemään, enkä oikeastaan tiedä mihin kuulun. Muuta myös siksi, että tykkään tavata uusia ihmisiä ja kokea enemmän. Voisin ottaa työtä vaikka Kathmandusta tai Washingtonista, syystä että sellainen mahdollisuus on. Tai vaikka Dar es Salaamista, ihan sama, kunhan sitä tuntee elävänsä.
Riittävä ilmanvaihto yhdistettynä tiiviseen rakentamiseen on hieman ongelmallista, mutta sanoisin, että se on Suomessa huipputasoa.
Samaa mieltä