Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Kiina kiinnostaa minuakin. Kysymys siellä oleskelleille: näkyykö maan ihmisoikeustilanne omassa arjessa mitenkään?

Siis omassa arjessa? Ei nay mitenkaan. Johtunee toki siita, etten Suomessa asuessanikaan tavannut osoittaa mieltani ******** tai ******** itsenaisyyden puolesta, enka liioin kuulunut ***** ******* tai muihin vastaaviin lahkoihin. Koko aiheesta en varmaan edes tietaisi, ellen olisi ulkomaisista medioista lukenut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ööö... oisko kysymyksessä raha??;)

Voihan se olla. Parin kolmen rakennuttajan kartelli on päättänyt että jokainen mahdollinen euro vedetään asiakkailta sopimuksen mukaan :lol2: Ois varmaan eri hinnat Suomenkin kämpissä jos siellä ois enemmän akennuttajia ja kilpailu kovempaa. Kaiken tämän lisäksi ihmiset alkaisivat vaatimaan enemmän. Suomalaiselle on hieman sitä vikaa, että tyydytään vähempään. Ei nyt kaikkein parasta tarvitse olla, mutta sillai että ainakin tuntee viihtyvänsä.

Epäilen että juuri kukaan ainoastaan ilmaston takia pois muuttaa, eiköhän ulkomaille vedä 95 prosenttisesti muuta asiat.

The Freak mulle ilmasto on tärkeä asia. Vähäinen valo, kylmyys eivät ole hyväksi mielenterveydelle fyysisestä terveydestä puhumattakaan. Eli ilmasto on TODELLA tärkeä asia monen muun ohessa.

Voihan se olla. Parin kolmen rakennuttajan kartelli on päättänyt että jokainen mahdollinen euro vedetään asiakkailta sopimuksen mukaan :lol2: Ois varmaan eri hinnat Suomenkin kämpissä jos siellä ois satoja rakennuttajia ja kilpailu kovaa. Kaiken tämän lisäksi ihmiset alkaisivat vaatimaan enemmän. Suomalaiselle on hieman sitä vikaa, että tyydytään vähempään. Ei nyt kaikkein parasta tarvitse olla, mutta sillai että ainakin tuntee viihtyvänsä.

Niin vaatia voi, ja voi jopa rakennuttaa sellaisen kun haluaa. Se vaan maksaa. Suomessa kun rakennat 25m altaan alakertaan niin sen lämpimänä pitäminen maksaa jo sievoisen summan rahaa vuodessa. Kuntosalit on "hukkaneliöitä", joista joudutaan maksamaan. Huomattavasti järkevämpää rakentaa huoneistoja kuin kuntosaleja, jotta ne muutamat talon asukkaat pääsevät aamujumpalle.

Rakentamisen hintaa ei oikein voi verrata lämpimiin maihin, meillä kun on täällä syksy, talvi ja kevät otettava huomioon.

The Freak mulle ilmasto on tärkeä asia. Vähäinen valo, kylmyys eivät ole hyväksi mielenterveydelle fyysisestä terveydestä puhumattakaan. Eli ilmasto on TODELLA tärkeä asia monen muun ohessa.

Jos valoa haluaisi, niin asuisi kesät pohjoisessa ja talvet etelässä. Ei se päivä ole päiväntasaajalla hirveän pitkä, joten tuskin siellä aina valoisaa on.

E: Hieman ihmettelinkin miksi Huppe lähdit thaikkuihin viimeksi keväällä etkä talvea vasten?

Henkilökohtainen mielipide, miksi en muuta Thaimaahan
- kaikki läheiset ihmiset asuvat Suomessa -> ilman ihmissuhteita ei ole elämää
- pidän työstäni, en voisi tehdä samaa työtä Thaimaassa (enkä tod haluaisi elää joutilaana)
- pidän suomalaisesta ruuasta enemmän kuin Thairuuasta
- pidän vuodenajoista (toki kesä saisi olla pitempi) -> jos sataa räntää avaan sateenvarjon
- pidän siitä, että ympärilläni on pääosin samasta kulttuurista tulevia ihmisiä -> elämä on ennustettavampaa näin
- Suomessa on demokraattinen järjestelmä, Thaimaassa ei -> ks. ed.
- pidän mahdollisuuksien tasa-arvosta, Suomessa sitä on, Thaimaassa ei.
- Suomessa on hyvin vähän absoluuttista köyhyyttä, Thaimaassa sitä on todella paljon
- Suomessa on puhdasta kaikkialla, Thaimassa sitä on hyvin valikoiduilla alueilla
- Suomi on hyvinvointivaltio, Thaimaa ei

Kyllä kyllä, erittäin tärkeä. Ymmärrän hyvin koska vihaan Suomen kylmyyttä ja pimeyttä itse yli kaiken ja ne ovat jo pienestä pitäen työntäneet minua muualle. Mutta onko se ainoa syy? Jos kokisin Suomen muuten malliyhteiskunnaksi tai parhaaksi paikassa asua selviäisin kylmyydestä viettämällä pari lomaa keskellä suurinta vitutusta ja voisin Suomessa asuakin mielellään. Mutta se kylmyys ja pimeys on vain yksi tekijä, puntarissa painaa paljon muitakin juttuja.

Sitä ihmettelen, että miksei kerrostalorakentajat rakenna Suomessa kunnollisia oheistiloja?
Silloin kun olen viimeksi kerrostalossa asunut, löytyi alakerrasta sekä uima-allas, kuntosali, että jonkun sortin harrastetila/whatever. Kyseessä oli wanha kerrostalo. Uusissa kerrostaloissa, joita kävin katselemassa, löytyi jonkunlainen kuntosali jokaisesta. Ja Suomesta puhutaan.

Huomautettakoon samalla, että uima-allasta ja kuntosalia käytti tietääkseni ehkä kolme ihmistä koko talossa. Kaikilla on asunnoissaan omat saunat, joten kukaan ei viitsi loikkia alakertaan uimaan. Kuntosalilla nyt kukaan ei käy muutenkaan. Selittänee, miksi rakennuttajat mieluummin pistävät ne neliöt sinne kämppiin, eivätkä yleisiin tiloihin. Kun aiemmassa vuokrakämpässä taloyhtiö päätti kruusata yleiset tilat viimestä päälle kylpylähenkeen jättipalmuineen ja aulasohvineen, asukasyhdistys veti törkeät herneet nenään kun yhtiön rahoja käytetään turhuuteen.

Jos valoa haluaisi, niin asuisi kesät pohjoisessa ja talvet etelässä. Ei se päivä ole päiväntasaajalla hirveän pitkä, joten tuskin siellä aina valoisaa on.

Jos ja jos. Mutta Suomessa on mulle se vika, että kesällä ei aurinko laske ollenkaan ja talvella on tasaisen harmaat ja pimeetä lähes koko ajan. Ja ennen kaikkea Suomi ON NIIN VITUN KYLMÄ maa, etten pysty siellä nauttimaan elämästä niin kuin haluan :D!!!

Täällä tulee pimeetä siinä seitsemän aikaan illalla ja aamu kuudelta on jo valoisaa. Ilta saisi olla pidempään valoisa, mutta kyllä tämä kelpaa ihan hyvin Suomeen verrattuna :) Ei sitä tiedä jos vaikka alkais vituttamaan tämä lämpö joskus ja haluais jonnekin viileämpään. Tavoittena on muutenkin katsella maisemia muualta. En mä mikään wannabe Bangkok -fani ole. Hieno paikka olla, mutta on niitä muitakin katsomisen arvoisia mestoja. Ois tyhmää kehuskella Bangkokia maasta taivaaseen. Onhan täällä kaikkea paskaa paljonkin, mutta hieman paremman elintason omaavien ei tartte niitä asioita päivittäin silmästä silmään katsoa.

Mulle Bangokissa on hyvää:

Hyvä paikka auringosta nauttiville ja ulkourheilua harrastaville. Paljon mahdollisuuksia harrastaa urheilua. On tennistä, golffia, jalkapalloa jne.

Kulinaristille myös aivan uskomaton paikka. On paljon edullisia laadukkaita ruokailupaikkoja: Thai-intialaista, japanilaista, vietnamilaista, länkkäriruokaa jne. Yks paikka tarttui viime viikonloppuna silmiin: German Beerhouse. Mainostavat myyvänsä Thai-German ruokaa. Täytyy käydä kokeilemassa.

Jos tykkää hemmotella itseään niin Bangkok on myös mahtava ja edullinen paikka. Naisille on kaikenmaailman hoitoja ja me miehetkin voidaa nauttia käsittämättömän halvoista lihashuolloista. Traditionaalinen thaihieronta tekee hyvää ja itse olen löytänyt pari hyvää paikkaa jossa saa erinomaisen tunnin hieronnan 3 eurolla.

Onhan noita muitakin asioita ja kaikki eivät liity pelkästään siihen, että on halpaa. Monia asioita ei saa muualta. Bangkok on mielenkiintoinen ja monikasvoinen kaupunki avoinmieliselle henkilölle.

Tää nyt on tullut harvinaisen selväksi jokaiselle tässä ketjussa useampaan kertaan. Mutta jos on elänyt ekat kolkyt vuotta laput silmillä ymmärtämättä sitä mitä muualla tapahtuu, niin varmaan noista jutuista hullaantuu sitten tossa määrin. Mä oon samoilla linjoilla kuin Friikki, ihan muut asiat houkuttelee muuttamaan ja nimenomaan niin päin, että Suomessa ei oo musta sellasta vikaa, että täältä pitäis ehdottomasti päästä pois. Lähinnä kiinnoistaa nähdä ja ymmärtää vielä lisää mitä tapahtuu muualla.

Taas alkaa tää turhan vääntämisen suhde mielenkiintoisiin faktoihin olla kasvusuunnassa.

Ja jotta tää postaus ei olis ihan turha, niin pari juttua ah niin eksoottisesta Ruotsista. Suurin osa asioista toimii siellä samalla kaavalla kuin Suomessakin. Tosin juuri sen takia ne pienet erot saattaa joskus yllättääkin. Esimerkiksi jutut konsensuksesta ei ole pelkkä vitsi, vaan Suomalaisen näkökulmasta asioista jauhetaan välillä tehottoman kauan. Meksikolaiset ystäväni olivat sitä mieltä, että suomalaiset ovat avoimempia ja heihin on helpompi tutustua, kuin ruotsalaisiin. Itse en tällaista eroa huomannut, vaan mun mielestä sosiaaliset kuviot menivät samalla tavalla kuin Suomessakin.

Mulle Bangokissa on hyvää:

Hyvä paikka auringosta nauttiville ja ulkourheilua harrastaville. Paljon mahdollisuuksia harrastaa urheilua. On tennistä, golffia, jalkapalloa jne.

Niin no, tietty ihan miten tahtoo mutta..

- Pyöräillä et voi oikein missään, kun jalankulkukin on pistetty sinne liikennemerkkien joukkoon, eli kevyen liikenteen väylät nyt on lähinnä huono vitsi. Missä niitä nyt ikinä onkaan, on kunto sitä tasoa että perunapelto ja phnom penhin tiet tuntuvat tasaisilta.
- Ilma on ihanan raikasta :haart:
- Ilma on myös mukavan leppoisaa. Päivällä on mukavan paahtavaa, että lokaalitkaan eivät pahemmin ulkona poikkeile (poislue joulukuu), ja kun alkaa olemaan sopivan vilpoisaa (~25, 7 aikaan illalla) on jo pilkkopimeää, eli golffaus on aika nounou, jalkapalloa pelatakseen pitää onnistua löytämään jostain se vartija joka äkäisenä sytyttää ehkä yhden niistä 4 spottilampusta joita kävitte pyytämässä. Ilman valoja on vähän pimiää pelata jalkapalloa.

Tästä lienee seuraa hirveä sanasota ja syyttely, joten selvennänpä kantaani;

Minä totisesti tykkäsin paikasta, voisin helposti lähteä sinnekin vuodeksi-pariksi ensi keväänä kunhan opinnot ovat alta suoritettu.
Mutta pahin pettymys itselleni oli juurikin ulkoharrastamisen heikot mahdollisuudet, olin kuvitellut (Suomen kesäisestä puistohengailusta kovasti pitävänä) sielläkin roikkuvani puistoissa ja yleisesti ulkona kovasti, mutta parin ensimmäisen päivän jälkeen tuli "joo ei" aika selväksi.

Myöskin oli pienoinen pettymys, että urheilupaikat aukesivat usein vasta myöhemmin (tämä ei siis BKK keskustassa, mutta en itse siellä haluaisi asua muutenkaan :D), eli neljään asti illalla piti keksiä jotain muuta tekemistä; usein tämä tarkoitti esim. ostoskeskuksissa kiertelyä, koska ilmasto (ja ilmastoinnin puute) ei houkuttanut kauheesti muihin aktiviteetteihin ja ei sitä omassa kämpässäkään viitsinyt vaan nyhjöttää.

Toki niittä paikkojakin löytyy, missä on kaikki pelit ja vehkeet, (sisäpaikoissa) ilmastoinnit ja muut hienoudet, ja urheilutilat auki lähes 24h. Mutta hintakin on aika lähellä "meikäläistä", eli moisista oikeasti nauttiaksesi tarvitisisi kuitenkin ne meikäläisten tulotkin. Ja onko se sitten joku ihme, että on kaikki hienoudet käsillä jos tienaa 4x sen mitä muut ympärillä? Viitsiikö joku Suomessa asuva 12keur/kk tienaava kommentoida :D

Kovin sitä värillisten lasien välittämää maailmaa tuntuvat täällä monet puskevan, vaikka edellisessä lauseessa juuri värillisten lasien katsomisesta kritisoivat - ainiin mutta tämähän olikin sarkasmia :rolleyes:

Tää nyt on tullut harvinaisen selväksi jokaiselle tässä ketjussa useampaan kertaan. Mutta jos on elänyt ekat kolkyt vuotta laput silmillä ymmärtämättä sitä mitä muualla tapahtuu, niin varmaan noista jutuista hullaantuu sitten tossa määrin. Mä oon samoilla linjoilla kuin Friikki, ihan muut asiat houkuttelee muuttamaan ja nimenomaan niin päin, että Suomessa ei oo musta sellasta vikaa, että täältä pitäis ehdottomasti päästä pois. Lähinnä kiinnoistaa nähdä ja ymmärtää vielä lisää mitä tapahtuu muualla.

Aamen.

Mitä tulee noihin rakennuksiin niin hienojahan ne on, itekin oon ne paikan päällä nähnyt. Se vaan mitä noidenkin pytinkien taakse kätkeytyy on aivan eri juttu. Tollanen luksus on siellä mahdollista vain ja ainoastaan sen takia, että suurin osa kansasta elää köyhyydessä. Työläisille maksetaan aivan s-tanan huonoa palkkaa kun taas työnantajat ja isot firmat ylipäänsä kylpevät rahoissa. Rikkaat voi tehdä tuolla mitä vaan koska rahaa niillä on paljon ja hinnat halpoja. Köyhät (joko muistin sanoa että heitä on PALJON) asuvat sitten tollasissa hökkeleissä joita Mike on postannut.

Summa summarum: Minä pystyn elämään sen kanssa ettei meillä ole tuollaista luksusta, ja arvostan sitä että täällä ei naisten tarvii huorata kaduilla saadakseen elantonsa. Kuten jo sanoin, täällä Suomessa sitä hyvinvointia on oikeasti, ei pelkästään rikkailla, (tai turisteilla jotka ovat elintasonsa hankkineet hyvinvointivaltiossa) kuten Thaimaassa.

Sitä ihmettelen, että miksei kerrostalorakentajat rakenna Suomessa kunnollisia oheistiloja?

Taisi olla maanantaina kun töllöstä tuli ohjelma (taisi olla MOT) jossa käsiteltiin mm. kaavoitusta. Esimerkkinä oli mainittu, että Oulussa rakennuttajan piti maksaa tontin hinnan lisäksi 300eur/rakennusneliö. Kun Suomessa kämpät muutenkin maksavat maltaita on vaikeaa löytää ostajia, jotka haluavat, että kämpän hintaa lisää vielä monen sadan neliön yhteiset tilat.

Kaavoitusta ja tonttien hintoja tarkastellessa hätäisempi voisi luulla, että Suomessa on maa loppumassa kesken.

Monia hyviä kommentteja ja argumentteja tullut. Hienoa. En minäkään väitä etteikö Suomi olisi monissa asioissa miljoona kertaa parempi maa kuin esim. Thaimaa. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että meidät on tänne pallolle luotu ainoastaan tekemään työtä, ulostamaan, naimaan, nukkumaan jne. Simppeleitä asioita kaikki tyynni. Joillekin merkitsee enemmän numerot ja maan yleinen tila turvallisuus yms. asioineen. Jotkut taas ajattelevat sitä kuinka oman elämänsä elävät. Mä en ymmärrä sitä miksi mun pitäis kantaa siitä huolta saako Matti Virtanen töitä jossain Kempeleellä ja miltä Suomen työttömyystilanne näyttää vertailussa maailman muihin maihin.

Jotkut taas ajattelevat sitä kuinka oman elämänsä elävät. Mä en ymmärrä sitä miksi mun pitäis kantaa siitä huolta saako Matti Virtanen töitä jossain Kempeleellä ja miltä Suomen työttömyystilanne näyttää vertailussa maailman muihin maihin.

Kunhan sä saat matkustaa, naida ja nukkua missä sua huvittaa. Jep.

No nyt kerrankin puuma osui naulan kantaan!!! :kippis1:

Tuskin suakaan kiinnostaa se miten naapurin Matti nukkuu, matkustaa tai nai. Tai siis voi ehkä vähän kiinnostaa, mutta mieluummin teet itse näitä kiinnostavia ja mielenkiintoisia asioita kuin mietit prosentteja ja numeroita kuinka moni missäkin maassa voi tehdä ja ei voi tehdä mitäkin.

Paskat minäkään naapureista veisaan. Pääasia että itsellä on mukavaa ja viihdyn.
Köyhät jatkakoon köyhtymistään, ei kiinnosta. Kyl se on selvä että jokainen on tässä maailmassa omillaan ja on tekopyhää ajatella että "tahdon asua suomessa koska täällä naapurin köyhienkin elintaso on turvattua"

Itse asiassa minä tiesin ettei teitä voisi vähempää kiinnostaa miten Thaimaassa asiat todellisuudessa ovat. Siksi ihmettelenkin miksi te edes vertailette maita keskenänne, koska mitään tietoa teillä ei tunnu olevan. 'Suomi sitä ja suomi tätä, suomalaiset nyt vaan tyytyy vähään', 'lottovoitto syntyä Suomeen'. Jos sinä Huppe olisit syntynyt esim. Thaimaan pohjoisosissa niin melkein sanoisin että varmasti sulla ei olisi minkäänlaista mahdollisuutta nauttia samasta elintasosta mikä sulla nyt on. Sun taloudellinen hyvinvointi on peräisin Suomesta, sillä tämä järjestelmä mikä meillä on antanut sulle tasapuolisen mahdollisuuden. Thaimaalainen yhteiskunta ei sitä mahdollisuutta anna. Ja topah, se maan poliittinen tilanne voi vaikuttaa yksilön toimintaan hyvinkin radikaalilla tavalla.

Itse asiassa Thaimaa on teille juuri sopiva paikka, sillä ei thaimaalaisiakaan juurikaan kiinnosta. Siksi se maa on juuri siinä jamassa missä se on.

Ignorance is bliss. Hyvät jatkot.

Tuskin suakaan kiinnostaa se miten naapurin Matti nukkuu, matkustaa tai nai. Tai siis voi ehkä vähän kiinnostaa, mutta mieluummin teet itse näitä kiinnostavia ja mielenkiintoisia asioita kuin mietit prosentteja ja numeroita kuinka moni missäkin maassa voi tehdä ja ei voi tehdä mitäkin.

Vaikken oo puuma, niin vastaan omasta näkökulmastani. Mua kiinnostaa sen verran, mitä se vaikuttaa mun elämääni. No oikeasti vähän muutenkin, mutta isolta osin tuosta syystä. Yleinen köyhyys luo helposti turvattomuutta. Thaimaasta en tiedä, kun en siellä ole käynyt, mutta monessa muussa maassa, jossa tuloerot ovat suuret, olen havainnut tämän ongelman. Jos itse on ja/tai näyttää selvästi muita paljon paremmin toimeentulevalta, on oma turvallisuus helpommin uhattuna, eikä voi liikkua ihan missä haluaa ihan miten haluaa. Tän tajuaminen eräällä reissulla oli mulle oikeastaan aika kova juttu. Siihen asti mä olin naiivisti kuvitellut pystyväni tutustumaan kaikkiin maailman kolkkiin, mutta on olemassa paljon paikkoja, joihin mulla ei oo asiaa. Tietysti näin naisena tää vielä korostuu.

Itse asiassa minä tiesin ettei teitä voisi vähempää kiinnostaa miten Thaimaassa asiat todellisuudessa ovat. Siksi ihmettelenkin miksi te edes vertailette maita keskenänne, koska mitään tietoa teillä ei tunnu olevan. 'Suomi sitä ja suomi tätä, suomalaiset nyt vaan tyytyy vähään', 'lottovoitto syntyä Suomeen'. Jos sinä Huppe olisit syntynyt esim. Thaimaan pohjoisosissa niin melkein sanoisin että varmasti sulla ei olisi minkäänlaista mahdollisuutta nauttia samasta elintasosta mikä sulla nyt on. Sun taloudellinen hyvinvointi on peräisin Suomesta, sillä tämä järjestelmä mikä meillä on antanut sulle tasapuolisen mahdollisuuden. Thaimaalainen yhteiskunta ei sitä mahdollisuutta anna. Ja topah, se maan poliittinen tilanne voi vaikuttaa yksilön toimintaan hyvinkin radikaalilla tavalla.

Itse asiassa Thaimaa on teille juuri sopiva paikka, sillä ei thaimaalaisiakaan juurikaan kiinnosta. Siksi se maa on juuri siinä jamassa missä se on.

Ignorance is bliss. Hyvät jatkot.

Maneater ennenkuin kerrot mitä minä tiedän asioista ympäri maailmaa ja kuinka tyhmä olen haluan kertoa että olet oikeassa siinä että Suomeen on synnytty ja hyvin on pullat uunissa jne. Suomi on antanut minulle mahdollisuuden omilla älynystyröilläni hankkia jo kaksi ammattia ja mahdollisuuksia todella paljon. Olen niistä kiitollinen suomalaiselle järjestelmälle.

Toiseksi tunnen ihmisiä jotka ovat tulleet Thaimaan köyhistä osista esim. Etelä-Thaimaasta, jotka ovat opiskelleet itselleen ammatin esim. Maisterin tutkinnon. Nämä ihmiset ovat lähteneet alkeellisista oloista ja osoittaneet omilla kyvyillään ja haluillaan sen, että on mahdollista tienata kotimaassaan lähes samaa palkkaa mitä ulkomailla. Kyse on yksilön halusta selviytyä ja ottaa ohjat ns.omiin käsiin. En tartte "mut ei kaikilla oo samaa mahista" -valistusta tähän.

Olen itseasiassa opettaja, jos se sua maneater kiinnostaa mutta kerron hieman asioita. Muutama vuosi sitten yliopistossa opiskellessani koin suurta henkistä tuskaa maailmantilanteesta ja siitä kuinka laput silmillä ihmiset Suomessakin elävät ja tuntui että heidän suurin ongelma on se kun opintotuki on niin pieni, ettei pääse joka vkl bilettämään paikallisiin trendipaikkoihin. Olin vapaaehtoistyössä keräämässä rahaa vähäosaisille, omistan elinluovutuskortin ja muutenkin otan muut ja ympäristön huomioon. Suomessa masennuin ja vitutti koko paikka aivan kybällä. Kuitenkin en halunnut jäädä sinne kuplaan pohtimaan "kokonaistilannetta", vaan päätin tehdä asioita jotka mua kiinnostaa ja nauttia elämästä. Nyt elämä on paljon mielenkiintoisempaa ja olen saanut kokea paljon mielenkiintoisia asioita. Itse asiassa opiskelen vieläkin Suomen yliopistoon Itä- ja Kaakkoisaasian opintoja ja olen tutustunut Kiinan, Japanin ja muiden alueen maiden asioihin. Parhaillaan olen tutkinut esim. UNCTAD:in ja ADB:n julkaisuja ymmärtääkseni alueen taloudellista kehitystä ja maan tilaa. Kyllä minä tiedän jotain tämänkin maan tilasta.

Esim. tämä muutaman sadan sivun paketti kertoo jo aika paljon alueen tilasta ja mihin suuntaan ollaan menossa.

http://www.adb.org/Documents/Books/Key_Indicators/2007/pdf/Key-Indicators-2007.pdf

Mutta on se aika naurettavaa että eletään elämää joittenkin tilastojen kautta. Kyllähän sitä voi tutkia eri asioita, mutta vaikuttaako (vai haluatko niiden vaikuttavan) tosiaan sun omaan henkilökohtaiseen elämään on eri asia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom