Mulle Bangokissa on hyvää:
Hyvä paikka auringosta nauttiville ja ulkourheilua harrastaville. Paljon mahdollisuuksia harrastaa urheilua. On tennistä, golffia, jalkapalloa jne.
Niin no, tietty ihan miten tahtoo mutta..
- Pyöräillä et voi oikein missään, kun jalankulkukin on pistetty sinne liikennemerkkien joukkoon, eli kevyen liikenteen väylät nyt on lähinnä huono vitsi. Missä niitä nyt ikinä onkaan, on kunto sitä tasoa että perunapelto ja phnom penhin tiet tuntuvat tasaisilta.
- Ilma on ihanan raikasta :haart:
- Ilma on myös mukavan leppoisaa. Päivällä on mukavan paahtavaa, että lokaalitkaan eivät pahemmin ulkona poikkeile (poislue joulukuu), ja kun alkaa olemaan sopivan vilpoisaa (~25, 7 aikaan illalla) on jo pilkkopimeää, eli golffaus on aika nounou, jalkapalloa pelatakseen pitää onnistua löytämään jostain se vartija joka äkäisenä sytyttää ehkä yhden niistä 4 spottilampusta joita kävitte pyytämässä. Ilman valoja on vähän pimiää pelata jalkapalloa.
Tästä lienee seuraa hirveä sanasota ja syyttely, joten selvennänpä kantaani;
Minä totisesti tykkäsin paikasta, voisin helposti lähteä sinnekin vuodeksi-pariksi ensi keväänä kunhan opinnot ovat alta suoritettu.
Mutta pahin pettymys itselleni oli juurikin ulkoharrastamisen heikot mahdollisuudet, olin kuvitellut (Suomen kesäisestä puistohengailusta kovasti pitävänä) sielläkin roikkuvani puistoissa ja yleisesti ulkona kovasti, mutta parin ensimmäisen päivän jälkeen tuli "joo ei" aika selväksi.
Myöskin oli pienoinen pettymys, että urheilupaikat aukesivat usein vasta myöhemmin (tämä ei siis BKK keskustassa, mutta en itse siellä haluaisi asua muutenkaan :D), eli neljään asti illalla piti keksiä jotain muuta tekemistä; usein tämä tarkoitti esim. ostoskeskuksissa kiertelyä, koska ilmasto (ja ilmastoinnin puute) ei houkuttanut kauheesti muihin aktiviteetteihin ja ei sitä omassa kämpässäkään viitsinyt vaan nyhjöttää.
Toki niittä paikkojakin löytyy, missä on kaikki pelit ja vehkeet, (sisäpaikoissa) ilmastoinnit ja muut hienoudet, ja urheilutilat auki lähes 24h. Mutta hintakin on aika lähellä "meikäläistä", eli moisista oikeasti nauttiaksesi tarvitisisi kuitenkin ne meikäläisten tulotkin. Ja onko se sitten joku ihme, että on kaikki hienoudet käsillä jos tienaa 4x sen mitä muut ympärillä? Viitsiikö joku Suomessa asuva 12keur/kk tienaava kommentoida :D
Kovin sitä värillisten lasien välittämää maailmaa tuntuvat täällä monet puskevan, vaikka edellisessä lauseessa juuri värillisten lasien katsomisesta kritisoivat - ainiin mutta tämähän olikin sarkasmia