Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Eiköhän sitä voi verrata ihan mihin tahansa kaupunkiin? Vai miksei voisi?

No siis voihan toki mita tahansa verrata ihan mihin vaan. Mutta Lontoo on silti "financial capital" Euroopassa. En usko etta mikaan Euroopan kaupunki tarjoaa niin laajoja mahdollisuuksia kuin Lontoo.

Edit.
setaen postiin liittyen, meilla on kampassa lammitys saadetty 15 asteeseen. Puolalainen kamppis laittaa toisinaan sita viela alemmaksi ja valilla kun joku on ottanut lammityksen pois paalta ja unohtanut laittaa sen takaisin, kotiin tullessa on 12-13 astetta sisalla. Kaikkeen tottuu ja nykyaan minulle on ihan normaalia etta kotona ei voi olla t-paidassa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
setaen postiin liittyen, meilla on kampassa lammitys saadetty 15 asteeseen. Puolalainen kamppis laittaa toisinaan sita viela alemmaksi ja valilla kun joku on ottanut lammityksen pois paalta ja unohtanut laittaa sen takaisin, kotiin tullessa on 12-13 astetta sisalla. Kaikkeen tottuu ja nykyaan minulle on ihan normaalia etta kotona ei voi olla t-paidassa :D

Pahinta on, jos on kamppa vanhan talon ylakerroksessa, jossa on takka. Tyypillisesti tama on suora putki katolle ilman pelteja. Ellei halua puskea kaikkea lampoa suoraan ilmakehaan, niin joutuu mokoman tukkimaan tyynyilla. Ei sita kuitenkaan koskaan lammita, koska polttopuiden saaminen on tyypillisesti vahan hankalaa tuolla Lontoossa.

No siis voihan toki mita tahansa verrata ihan mihin vaan. Mutta Lontoo on silti "financial capital" Euroopassa. En usko etta mikaan Euroopan kaupunki tarjoaa niin laajoja mahdollisuuksia kuin Lontoo.

Niin sulle vai? Vähän puolueellinen kommentti :D
Mites tällainen moottoripyöräilevä koneinssi, joka tykkää lumilautailusta?

Niin... sulle.

Lontoo on aika hemmetin iso kaupunki jossa tarjontaa ja mahdollisuuksia riittää moneen otteeseen. Ei varmasti kaikille mutta suhtellisesti suuremmalle määrälle kuin melkein missään muualla. Saksasta Berliini (maailman kivoimmaksi kaupungiksi haukuttu) varmaan on toinen mahdollisuuksien paikka, vaan finanssit ovat Saksassa sitten Frankfurtissa. Ja lumilautailemaan Lontoosta päässee ihan kuin Dublinistakin, eli halpalennolla (~50e menopaluu) alpeille.

Eihän tietenkään missään maailmassa ole paikkaa joka olisi täydellinen, tai edes paras, kaikille. Se meidän ihmisten monimuotoisuus on melkoinen voimavara selviämiseen ja lajina kehittymiseen. Vaan tylsät statistiikat silti antavat osviittaa mikä olisi suurimmalle osalle ihmisiä eniten mahdollisuuksia tarjoava paikka, enkä usko että euroopassa hirveästi Lontoota paremmin mikään kaupunki tässä suoriutuisi.

Ja olen edelleen vieraillut lontoossa yhden kerran, 23 tuntia, enkä pitänyt paikasta. Olen vaan tylsä selittelijä ja poliittista korrektiutta tavoitteleva paskanjauhaja.

Ja lumilautailemaan Lontoosta päässee ihan kuin Dublinistakin, eli halpalennolla (~50e menopaluu) alpeille.

Kuljetus lentokentällä kotimaassa? Jollain Alpeille? Lisämaksu laudasta ja laskukamoista? Pe-Su-reissu kohtuu vaikea toteuttaa normaalin työviikon ohessa? Safkaamiset matkan aikana? Majoitus? Juu eihän se maksa kuin 50 eskuudoa :) Nojoo, ei nyt varsinaisesti liity pois suomesta-aiheeseen, mutta hieman unohdit juoksvia kuluja.

Ps. Kun oon lennellyt Dubliniin, niin halvimmat lennot lähtee aina sieltä aamulla joskus 7 aikaan, ja halvin menopaluu, minkä oon saanu Memmingen-Dublin-Memmingen, oli 70 euroa. Ei sopinut kyllä työviikkoon.

Heja!
Tuli tässä puoli ketjua lueskeltua ja huomattua että useimmat ovat it- tai myynnin-hommissa, mutta kuinka teidän mielestä restonomi (bachelor of hospitality) työllistyy? Valmistun keväällä, käärin rahat kesätöistä ja sen jälkeen maailma on avoin. Suomi on nähty, sillä olen asunut niin Lapissa, keski-Suomessa, rannikolla ja pääkaupungissa jokaisessa yli vuoden. Harjoittelun tein sloveniassa, olin siellä nuorena kesätöissä ja Eurooppa on käyty nurkasta nurkkaan. Pian on lähtö taas Saksaan, joka on vuoden sisään kolmas kerta ja juuri piipahdin parin viikon Venäjänmatkalla.
Ulkonäöllisesti "esteenä" on tatuoitu hipiä, kämmeniä myöten, mutta ei se Suomessa, edes Lapissa, mitään hidastanut. Esimieshommia olen kaksi kesää painanut. Naisvoittosella alalla ne hommat on saatu helposti olemalla ahkera ja osaamalla vaatia, suoraselkänen olen ulkonäköä myöten. Epäsäännöllisesti teen järkkärin töitä ja muita miehisiä duuneja, esmes kesällä tuurailin venekuskina ja yövartijana. Yleismies :D Suurin kiinnostus on englanninkieliset maat. Kielitaitoa löytyy myös saksasta ja ranskasta hieman.
Olen avoin kaikelle, mikään ei hidasta. Nainen tulee mukana jos sen parhaaksi näkee, se on keskusteltu.

Onko ehdotuksia/kokemuksia tilanteesta?

Japani. Voisi siteerata melkein Seppo Rätyä...

Jaa no sitten, hetken mietin että mikä kumma kyseessä jos ei juustoa ja leipää kunnolla löydy, niin no Japanihan ei taida olla juuston luvattu maa eikä täkäläinen juusto noilla suunnilla varmaan menestyis kiinassa ainakin taisivat oltermannin haukkua pystyyn/eivät niinkään tykänneet. :D

Vastaan vähän vanhaan viestiin mutta tiedätkö M_atti mitä luokkaa tuommoisessa duunissa on palkka? Kyllähän se riippuu tietysti toimenkuvasta. Tämä kysymys on ihan vain uteliaisuudesta.

Käväisin uteliaisuuttani haistelemassa tunnelmaa haastattelussa ja hakemassa kokemusta, tuollaisia tilanteita kun on vaikea lavastaa. Uskaltaisin sanoa, että henkilöstä riippuen pyöritään 60kilon molemmin puolin, siis 13kk vuosipalkassa.
Soitettiin 2h haastattelun jälkeen ja seuraava tapaaminen on buukattuna. Sas nähä.. (:

Jaa no sitten, hetken mietin että mikä kumma kyseessä jos ei juustoa ja leipää kunnolla löydy, niin no Japanihan ei taida olla juuston luvattu maa eikä täkäläinen juusto noilla suunnilla varmaan menestyis kiinassa ainakin taisivat oltermannin haukkua pystyyn/eivät niinkään tykänneet. :D

Joo ei löydy Jenkeistäkään suomalaisen määritelmän mukaan juustoa tai leipää.

Käväisin uteliaisuuttani haistelemassa tunnelmaa haastattelussa ja hakemassa kokemusta, tuollaisia tilanteita kun on vaikea lavastaa. Uskaltaisin sanoa, että henkilöstä riippuen pyöritään 60kilon molemmin puolin, siis 13kk vuosipalkassa.
Soitettiin 2h haastattelun jälkeen ja seuraava tapaaminen on buukattuna. Sas nähä.. (:

Ihan hyvältä tuo kuulostaa (palkka ja sinun haastis:)). Suomessa saa olla jo aika paljon vastuuta jos esittää tuon luokan palkkapyynnön haastattelussa. Kysyntä ja tarjontahan tuohon paljon luonnollisesti vaikuttaa. Saksasta minulla ei ole tietoa, mutta Suomessa tekniikan alan korkeakoulujen (ammatti- ja tiede-) verkosto on aika iso väkimäärään nähden. Kysyn tosiaan uteliaisuudesta kun luulen että ollaan vähän saman alan ihmisiä.

Joo ei löydy Jenkeistäkään suomalaisen määritelmän mukaan juustoa tai leipää.

Ainakin meilläpäin löytyy ihan "Juusto"-nimellä leipäjuustoa kaupasta :)

Edittiä: Juustohyllyt ja leipähyllyt ovat mielestäni hullun monipuoliset (jos nyt unohdetaan näkkärit ja ruisleivät), mutta kakut ja leivonnaiset -> aivan uskomatonta sokerikuraa.

Olisko täälä ketään joka on tehnyt turvallisuusalan hommia ulkomailla? Onko vaikeaa saada hommia? Kuulopuheiden mukaan paras tapa on hattu kädessä käydä firmasta firmaan kyselemässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom