Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos saa udella, niin mitä Bangkokissa puuhaat?Rapeat 8 vuotta takana vaikka alunperin oli tarkoitus pyorahtaa vaan pikkasen. Ekaksi vajaa 4 vuotta Irlannissa ja loput sitten Bangkokissa
Jos saa udella, niin mitä Bangkokissa puuhaat?
Niin, riippuu kai vähän mihin vertaa ja paljonko sinulla on kokemusta muista kulttuureista. Useamman viikon reissulta on kyllä jo mukava palata takaisin suomeen. Usein on vielä päällä fiilis, että kyllä se suomi on vaan hyvä paikka asua.Vaikee sanoa, onko muissa maissa kuinka erilailla asiat, mut tää maa on ainaki mun silmissä hyvin pitkälti bipolaaristen, juoppojen & sekakäyttäjien luvattu maa, vaikkeivät kaikki edellämainitut ehkä katukuvassa niinkään näykään.
Tässä maassa myös valitetaan kaikesta, ja monille tuottaa ongelmia hyväksyä erilaisuutta. Sanoisin, että maassa asustaa useampi sukupolvi juntteja, jotka voisivat opetella suvaitsevaisemmiksi. Niin moni asia otetaan kirjaimellisesti, ja kaikki on niin mustaa ja valkoista.
Huumorintajua sais olla enemmän täs maassa. Hyviä puolia turha luetella, ku mainittu niin useesti tässä ketjussa jo. Kyseessä mielipide ja osittainen kärjistys perustuen omiin kokemuksiini, eli älkää repikö pelihousujanne ja tehkö kunnianloukkaus syytettä xD.
Suomen ilmasto ei ole optimaalisesta päästä. Sillä on hyvin iso merkitys henkiseen hyvinvointiin.
Tuo on 100 % totta. Toki osalle ihmisistä osuu kakkaa tuulettimeen vähän isommasta suuttimesta. Mutta sitä kakkaa nyt sattuu tuleen joka ihmiselle varmasti elämän aikana. Se miten siihen suhtautuu, määrittää sen kuinka onnellinen olet. Jokainen tallaa oman polkunsa ja moni ehkä kuvittelee löytävänsä autuuden toisesta kaupungista tai vaikka toisesta maasta. Se arki nyt vaan sattuu tuleen vastaan joka paikassa ja silloin se oma onnellisuus on itsestä kiinni. Tosin, tähänhän voi heittää joku että "mielummin sitä itkee lämpösessä palmun alla, kuin suomessa -25 pakkasessa lumihangessa". Joka ei pidä taas paikkaansa, koska itse vaikka pidän kyllä lumesta ja kymästä. Olen vain sitä mieltä, että syksy ja kevät leikkaa välillä omaan makuun liikaa Suomen kauniista kesästä.Ja oikeastaan kyseenalastan ton aiemmanki analyysini yksinkertaisella vasta-argumentilla, eli sillä, että ihminen on juuri niin onnellinen kun vaan päättää olla. 99% elämäst on itestä kii ja siitä miten suhtautuu asioihin. Sen tajuaminen on etu. Toki helpommin sanottu ku tehty, mut hyvä pyrkimisen kohde.
En mä sun allekirjoitusta tarvikaan, tuo on ihan tutkittu että kevät vaikuttaa kesän tavoin dopamiini- ja serotoniinitasoihin ja saa ihmiset paremmalle tuulelle. Poikkeuksena jo valmiiksi masentuneet. Mutta tietenkin sun pitää itsellesi pyrkiä perustelemaan suomen hyvyyttä, kun et paremmasta tiedäTuo on 100 % totta. Toki osalle ihmisistä osuu kakkaa tuulettimeen vähän isommasta suuttimesta. Mutta sitä kakkaa nyt sattuu tuleen joka ihmiselle varmasti elämän aikana. Se miten siihen suhtautuu, määrittää sen kuinka onnellinen olet. Jokainen tallaa oman polkunsa ja moni ehkä kuvittelee löytävänsä autuuden toisesta kaupungista tai vaikka toisesta maasta. Se arki nyt vaan sattuu tuleen vastaan joka paikassa ja silloin se oma onnellisuus on itsestä kiinni. Tosin, tähänhän voi heittää joku että "mielummin sitä itkee lämpösessä palmun alla, kuin suomessa -25 pakkasessa lumihangessa". Joka ei pidä taas paikkaansa, koska itse vaikka pidän kyllä lumesta ja kymästä. Olen vain sitä mieltä, että syksy ja kevät leikkaa välillä omaan makuun liikaa Suomen kauniista kesästä.
Suomessa on hyvä asua. En mm. pysty allekirjoittamaan tuota M_attin:n heittoa siitä, että ihmiset on ystävällisempiä, kun aurinko paistaa ja alkaa kevät. Täällä ihmiset vaan on erillaisia ja omasta mielestä kyllä läpi vuoden suurin osa on tuppisuita, se kuuluu tähän kulttuuriin. Aina sitä voi itse muille hymyillä, vaikka kaupan kassa onkin naama norsunvitulla.
M_atin kanssa samaa mieltä, ettei lomareissuilla oikeasti opi paljoa vieraasta kulttuurista. Mieti, miten kauan pitäisi Suomessa oleilla, että pääsisi käsiksi niihin juttuihin joita itse arvostat tai mistä et pidä. Nykyinen keikka on nyt kestänyt reilut puoli vuotta. Vaikka Suomessa olevia ihmisiä on ikävä, on edelleen helpotus tehdä veroilmoitukset johonkin muualle.Juu, en ole ollut töissä. Onely lomalla.
Vaikka Suomessa olevia ihmisiä on ikävä, on edelleen helpotus tehdä veroilmoitukset johonkin muualle.
Ilmoituksen teko on tosiaan helppoa, mutta ilmoitukseen merkittyjen vähennysten hyväksytyksi tuleminen on asuinpaikasta ja pärstäkertoimesta riippuvaa pompottelua, johon ainakin itse perinpohjaisesti kyllästyin.Veroilmoituksen teko on kyllä suomessa niin helppoa että jossain taitaa olla verotkin saamisia?