Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aasiassa olis mukavaa paasta kaymaan pitempi tovi, jos/kun kyllastyy nykymenoihin. Tokio, Singapore, shanghai tai joku muu iso metropoli olis mulle mieluisin vaihtoehto. Uutta-seelantia mietin joskus, mutta siella on aika huonot kelit.

Kanada tai australia vois olla mukava loppusijoituspaikka, sitten kun ei jaksa enaa kiertaa maailmaa. Miksei helsinkikin kelpaisi, jos siella ei tarvi olla koko vuotta.

Jos joku miettii helppoa kohdetta suomen ulkopuolella niin norja on oiva valinta. Oslo on kaikin muuten puolin mieleton paikka, mutta hintataso on jotain ihan absurdia.

Mina muutan seuraavaksi taalta Englannista Australiaan. Tai no lahden tekemaan working holidayn vuodeksi mutta kai sekin muutoksi lasketaan koska tulen tekemaan toita enka vaan matkustelemaan.

Saan maisterintutkintoni paatokseen kesakuussa joten heina-syyskuussa olisi tarkoitus lahtea, en ole viela paattanyt haluanko olla kesaa Englannissa. Takaisin pitaisi tulla viimeistaan syyskuussa 2016 koska silloin aloitan juristiharjoittelun. Kavi vaan niin hassusti etta tuli valivuosi valmistumisen ja harjoittelun alkamisen valiin :)

Olen ollut taalla nyt 4.5 vuotta ja tuntuu etta olen laiskistunut liikaa koska en ole joutunut aloittamaan alusta pitkaan aikaan. En halua tulla mukavuudenhaluiseksi ja pelokkaaksi, joten on pakko pakata laukku ja lahtea. Lennon varaan heti kun saan paatettya missa kuussa on katevin lahtea.

Mitäs maita olette fantasioineet muutto mielessä?:rolleyes:

Saksassa kun on nyt tullut oltua 2,5 vuotta ja tämä touhu alkaa pikkuhiljaa tuntua tutulta, olisi mukava lähteä vähän kauemmas. Shanghai, UAE ja Perth olisivat työn kannalta helppoja kontaktien puolesta, toki jenkitkin kiinnostaa ja sinne tuo parempi puolisko haluaisi kovastikkin muutaman kuukauden työkierrosta kun sai sieltä kokemusta. Yks mahdollisuus on tietysti pysyä euroopassakin, Belgia ja Hollanti Pohjois-Saksan lisäksi täällä tarjoavat työn puolesta eniten mahdollisuuksia, Ruotsi ja Norjakaan eivät ole poissuljettuja. Sveitsi... Hemmetisti on kyllä kiinnostavampia vaihtoehtoja kuin Suomi..

Aasia kiinnostaisi, etenkin Korea tai Japani. Ongelmana tuolla on se että töissä joutuisi varmasti tekemään reilusti pitempää päivää kuin nyt. Näin olen ainakin Aasian sisaryhtiön työntekijöiden puheista ymmärtänyt. Varmasti tässäkin on eroavaisuuksia maiden ja yritysten välillä. Keski-eurooppakin voisi olla yksi vaihtoehto.

Liian pitkälle vieviä suunnitelmia en kuitenkaan tee. Tekee työt hyvin, antaa virran viedä ja oikeissa paikoissa tarttuu täkyyn. Tietysti tämä on paljon helpompaa vielä nyt kun ei ole perhettä.

Aasia kiinnostaisi, etenkin Korea tai Japani. Ongelmana tuolla on se että töissä joutuisi varmasti tekemään reilusti pitempää päivää kuin nyt. Näin olen ainakin Aasian sisaryhtiön työntekijöiden puheista ymmärtänyt. Varmasti tässäkin on eroavaisuuksia maiden ja yritysten välillä. Keski-eurooppakin voisi olla yksi vaihtoehto.
Pidempää päivää todellakin, mutta kaikkeen tottuu.Ei ne pidemmät päivätkään ole tylsiä, jos jotain tekemistä. Toki ylityökorvauksia ei pahemmin jaeta, koska on "kunnia" olla duunissa. Eniten potuttaa se, että vaikka kaikki työt on tehty ja oltu todellakin aherrettu paljon, niin silti vaan oltava paikkalla, koska "työt/opiskelu ei lopu koskaan" ja varsinkin nuorimman oltava kohtelias muita kohtaan.

Itse asunut/opiskellut Koreassa pian 2 vuotta; täll hetkellä eka lukulausi maisterin tutkinnosta takana. Arkisin proffan laatima työaikataulu on melko raju: aamu 9stä -- 00.00. JEP! ja viikonloputkin tietysti hyvää aikaa myös työskennellä/opiskella.

Saksa kiinnostaa. Tällä hetkellä osaan vain rammsteinsaksaa ja olen ajatellut opetella saksan kunnolla. Saksassa saisin kovempaa palkkaa ja ostovoima olisi parempi. Jos osaisin kielen, niin koulutettuna ja työkokemusta omaavana saisin töitä helposti. Voisin ostaa uuden Audi S5:n käytetyn Audi A5 sijasta, käydä niissä saksalaisissa swinger partyissä ja ajaa audillani aurinkonlaskuun pitkin autobahnia.

German-Autobahn.jpg

No onkos arvon pakkislaisilla pikkuhiljaa pinna kiristymässä Suomen vallitsevaan tilanteeseen?
Ulkomaille muuttoa hautovia?

No rehellisesti sanottuna myönnetää että sellaisia tullut mietittyä... Onneks osaan saksaa ;)

Eli eiköhän sitä kattella Itävalta-etelä-saksa-Sveitsi-osastoa.. Miksei hollantiinkin, mukavaa siellä on asua myös..

Suomessa on hyviä puolia vaikka kuinka mutta taloustilanne, taloustilanne viiden vuoden päästä ja ilmapiiri ei kuulu välttämättä niihin..

No rehellisesti sanottuna myönnetää että sellaisia tullut mietittyä... Onneks osaan saksaa ;)

Eli eiköhän sitä kattella Itävalta-etelä-saksa-Sveitsi-osastoa.. Miksei hollantiinkin, mukavaa siellä on asua myös..

Suomessa on hyviä puolia vaikka kuinka mutta taloustilanne, taloustilanne viiden vuoden päästä ja ilmapiiri ei kuulu välttämättä niihin..

Koita ny prkl päästä tuosta pähkäilystä toteuttamisvaiheeseen ni käydään vaikka laskemassa jossain kivassa kohteessa! :D

No sellanen 4. Kerta toden sanoo-tapaus tää meikä.. Oon jojo..

Sillon ku asuin Münchenissä, Ni viihdyin kyllä paremmin kun missään sitä ennen tai sen jälkeen, ja Alpeille ajaa kyllä aika äkkiä..

Zürich kiinnostaisi kovan palkkatason takia, muutama vanha kaveri asuu siellä ja on tykänneet, ja itse kun olen käynyt Ni on se aika :haart: kaupunki

E: ei se Münchenin seutu mitään huonompaa ole, starnberg on kyllä sellanen mihin muuttaisin jos voittaisin lotossa (sikäli voitto siihen riittäisi)

Pari vuotta ulkomailla ja nyt suomessa joku 3 kuukautta. Kyllähän tää alkaa riittää, nyt ensiksi kuukaus-pari lomailua Espanjassa ja sitten jotain duunia kattelemaan keskieuroopasta.

Itselläkin alkaa riittää, joten vastaampa omasta puolestani. Eniten kyrpii tämä Pohjolan ilmasto ja sen mukanatuomat lieveilmiöt ihmisten luonteisiin liittyen. Keväällä suomalainen perusjantteri puhkeaa kukkaan muutamaksi kuukaudeksi, vain masentuakseen uudestaan syksyllä.

Ihan mielenkiinosta, mitkä asiat tekevät suomesta negativisen..

Mielummin mä kysyisin, mitkä asiat ovat suomessa positiivista?

-Paljon saunoja kaikkialla
-Hyvät verkkoyhteydet ja sähköinen asiointi

Oikeestaan muuta en Saksassa ollessani kaivannut. Vuoden verran taas asunut suomessa ja kyllähän se tekis mieli äkkiä pois...

Mulla myös vähän kinkkinen tilanne, kun "once in a lifetime", tai ainakin hyvin harvinainen työmahdollisuus saattaa aueta Suomessa lähitulevaisuudessa. Työ sinänsä ei pärjää nykyiselle, mutta parasta mitä Suomesta voi saada näissä hommissa. Palkka tuskin riittäisi läheskään vastaavaan elintasoon. Mutta näin vuosien ulkomailla olon jälkeen alkaa olla siinä pisteessä että nyt tai ei koskaan. Kun ei enää ihan muista kuinka sitä silloin vituttikaan talvi, pimeys, loska, holhous, verot, hinnat, ihmiset ymv. Nyt sitä yrittää ajatella, että "ei se ehkä ollutkaan niin paha" ja, että kaverit, kesä, järvet, modernit asunnot ymv kompensoi puutteet. Mutta kun nykyelämässä asiat on varsin hyvin ja työ on lähellä unelmaduunia, niin onko järkeä palata toteamaan olleensa alunperin oikeassa kun lähti?

Onko kukaan tehnyt vastaavan tyyppistä paluumuuttoa ja miten sopeuduitte?

Itselläkin alkaa riittää, joten vastaampa omasta puolestani. Eniten kyrpii tämä Pohjolan ilmasto ja sen mukanatuomat lieveilmiöt ihmisten luonteisiin liittyen. Keväällä suomalainen perusjantteri puhkeaa kukkaan muutamaksi kuukaudeksi, vain masentuakseen uudestaan syksyllä.

Täällä Dublinissa Irlannissa missä on paska keli noin 330 päivää vuodessa (eli 0-15c, sataa) kaikki Suomesta vierailevat tuttuni ovat kommentoineet kahta asiaa:

1) tuuli
2) miten irkut jaksaa olla niin mukavia tässä kelissä

Mikä minua itseäni eniten Suomessa tympisi jos nyt joutuisi muuttamaan takaisin: tylsyys. Kun asiat ovat vähän vinksin vonksin on siinä omaa jännitystään ja myös mahdollisuuksia. Ja se on juuri mahdollisuudet jotka paikasta eloisan.

Mitä Suomesta kaipaan: kesä, ehkä jopa talvikin.

2 vuotta asunut Koreassa, kaipaan: suomalainen "työmoraalit"; hommat tehty/niitä ei ole, saa lähteä pois ilman,että muut suuttuu/pahoittaa mielensä, sekä maitotuotteita (rahka, raejuusto ym).
Potuttaa; Viikottaisit pakotetut baarireissut/juomingit johtajien kanssa,

Noh 1.5vuotta opiskelua vielä jäljellä, katotaan sitten mihin suuntaan.

Jos tarkastellaan pelkästään Suomea, niin top3 plussat ja miinukset mun mielestä:

+ Tila, mahdollisuus olla rauhassa
+ Modernit kämpät
+ Asioiden hoitaminen äidinkielellä

- Ostovoima (verot, pieni palkka, hyvinvointiyhteiskunnan ylläpito)
- Työpaikkojen vähyys/jatkuva epävarmuus niiden säilymisestä
- Sää suurimman osan vuodesta, parhaat päivät joka vuodenaikana toki ihan priimaa

Jos säästä puhutaan niin itse olen tehnyt sellaisen havainnon että eniten siitä valittavat sellaiset henkilöt jotka kärsivät vähiten. Säätila tuntuu vituttavan niitä jamppoja jotka aamulla kävelevät sen 25 m roikassa olevalle autolle, ajavat auton duunin pihaan, lusivat päivän konttorilla/sisätiloissa ja illalla harrastukset ovat pääasiassa sisällä/junttipunttia salilla. Itse näen säätilat mahdollisuuksina harrastusten suhteen. Mahdollisimman paljon erilaisia eri vuodenaikoihin sidottuja harrastuksia niin aina on jotain mieleistä odotettavaa/tekemistä.

Vai onko teille sää synonyymi valottomuudelle? Itse kaipaan harrastuksista huolimatta valoa. Valoton aika vielä korostuu kun itsellä on havaitusti herkkyyttä valon vaikutukselle mielialaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom