Pohkeista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vichy_V
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
ilmari sanoi:
Mulla on myös pohkeiden kanssa jatkuvaa riesaa. Mikäli jumppaan samana päivänä pohkeet ja käyn puulattialla urheilemassa, seuraavan päivän aamulla pohkeissa on pieni värinä päällä ja kipu sietämätön. Kylmägeeli ja hieronta auttaa mulla aika paljon. Pohjelihas tuskin tulehtuu, mutta akillesjänne saattaa ottaa nokkiinsa aika pahasti. Hiero pohkeet hyvin ja laita kylmägeeliä.
Joo... tosta kylmästä yksi toinenkin kaveri mainitsi. Täytyypä kokeilla. Pohkeet on meinaan vieläkin kuin tukit. Yllättävänkin kovaa kipua pystyy olemaan vieläkin.

Mulla tuli pohkeiden treenaamiseen ahaa-elämys kun eräs tuttu nilkan ja polven vaivoihin erikoistunut fysioterapeutti katsoi mun kävelyä ja huomasi etten ponnista ukkovarpaan päkiän yli vaan "pyöräytän" liikaa ulkoreunan kautta. Kuulemma karkeasti sanottuna vois kaikki muut varpaat vielä menettää, mut jos ukkovarvas lähtee niin sit tulee ongelmia polvinivelestä lähtien. Eli oikeaoppinen lihaksia ja niveliä säästävä kävelyaskel alkaa hieman kantapään ulkoreunan puolelta ja ponnistus hieman sisäreunaan painottaen... eli ukkovarpaan yli pyöräyttäen.

No siitäpä tuli mieleen, kyykyn lisäksi, myös pohjetreenit ja... yllätys yllätys... huomasin myös pohjeliikkeen yläasennossa rutistavani päkiän ulkoreunoilla. Kai siitä oli joskus tullut tapa kun on yrittänyt omatoimisesti keskittää liikettä pohkeen sisäosalle... tai jotain...

Nykyään siis: Venytysvaiheessa alhaalla painotan asentoa hieman kantapään ulkoreunalle ja yläasennossa sinne isovarpaan puolelle... tuloksista en osaa ainakaan vielä sanoa (pohkeet eivät pääosassa nykytreenissä), mutta liikeradan pitäisi nyt olla luonnollinen enkä halua enää korostaa polvilumpion väärää paikkaa lihaksistoon nähden joka mulla oli havaittavissa (kuulemma yleistä). Myös jokapäiväisessä kävelyssä olen kiinnittänyt asiaan huomiota, terveet polvet parinkymmenen vuoden kuluttua kiinnostaisi...

Mä olen ihmetellyt kun pohkeet kipeytyy treenin jälkeen ainoastaan ihan ylä osasta, siis läheltä polvitaivetta. Seuraavina päivinä venyttäessä kyllä huomaa että lihaskireyttä on muuallakin pohkeessa, mutta kipua ei. Joskus se yläosa tuntuu oikein tulehtuneen kipeältä, melkein kosketusaralta. Teen pohkeet sekä istuen että seisten. Oisko ehdotuksia miten sais rasitusta enemmän myös pohkeen alaosiin...?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom