Pohkeista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vichy_V
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
35
Rupesin tässä miettimään pohje reeniä ja nyt tarviisin apua.Pohje koostuu (ainakin mitä minä olen kuullut) kahdesta osasta kaksoiskantalihaksesta ja leveästä pohjelihaksesta.Ensimmäinen kysymys kuuluukin että kumpaa tehdään jalat suorana ja kumpaa jalat koukussa?Toinen kysymys kuuluu että miten voisi tehdä pohkeita jalat koukussa jos siihen tarkoitukseen ei ole pohjekonetta jossa voisi istua?Pohkeita jalat suorana olen tehnyt jalkaprässissä.Voisko samaisessa prässissä tehdä jollain konstilla tehdä pohje reeniä jalat koukussa?Jos voi niin miten (hölmö kysymys tiedän)?

Kiitos jo valmiiksi! :thumbs:

Pistä lankku jalkojen alle ja tanko reisien päälle. Siitä vain nostelemaan penkin päällä istuen.

Istuen treenataan sitä ulommaista lihasta. Onkohan se sitten se leveä pohjelihas?

pohkeet istuen voit tehdä niin että istu vaikka penkille ja ota joku boksi tai joku millä siis saat sen venytyksen tehtyä pohkeille ja sitte reisien päälle levypainoja ja siitä vaa pohjenostoja tekemään :david: ei ole vaikeaa? vai pitääkö saada :kuvia:

Joo kiitti noista neuvoista.Ois varmaan pitäny aatella maalaisjärellä :rolleyes: ...Enköhän mä pärjää ilman niitä :kuvia: .Kiitosta vain :thumbs:

Sukulaku sanoi:
Pistä lankku jalkojen alle ja tanko reisien päälle. Siitä vain nostelemaan penkin päällä istuen.

Istuen treenataan sitä ulommaista lihasta. Onkohan se sitten se leveä pohjelihas?

Ja jos käytössä on smith-laite niin ei ole ongelmia sen tangon nostelun kanssa. Tälleen teen itsekin, kuin ei salilta tuota istuen tehtävää vekotinta löydy. Pehmustetta vaan tangon ja polvien väliin riittävästi.

Onko sillä loppupelissä edes minkäänlaista vaikutusta jos tekee pohkeita jalat koukussa sekä suorana vai riittäkö että tekee vain suorana tai koukussa?

Vichy_V sanoi:
Onko sillä loppupelissä edes minkäänlaista vaikutusta jos tekee pohkeita jalat koukussa sekä suorana vai riittäkö että tekee vain suorana tai koukussa?

On, pohkeen osat aktivoituu erillailla, kun jalka on suorassa tai koukussa. Leveä pohjelihas, kun jalka koukusaa ja kaksipäinen kantalihas, kun jalka suora.

Muistelisin jotain tommosta. Joka ystävällisesti varmaan korjaa jos puhun paskaa.

kannattaa välillä treenata pohkeita myös niin, että jalkaterien asentoa vaihdellaan. esim. ensin varpaat suoraan eteenpäin ja sitten pidetään ne kantapäät paikallaan ja levitetään varpaiden väliä ja viimeisenä kantapäät kunnolla erillään toisistaan. selitin vähän paremmin, hope u got it

Voisko joku ystävällinen vielä vähän tarkentaa, millainen vaikutus tuolla jalkaterien asennolla on? Eli millainen suunta vaikuttaa parhaiten mihinkin kohtaan - jos nyt edes tuollainen kohdistettu treenaus on mahdollista. Taitaa olla tässäkin niin, että pohkeitten rakenne on enemmän kiinni geeneistä, mutta pakko ees jotain yrittää... :jahas:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tosiaan kyllä. Aika monelta salilta löytynee ihan laite tuohon tarkoitukseen. Niin ei itse tarvi rupeamaan mitään säätämään. Ainaki ko. salilla mitä itse käytän. ;)

Mikä se oli se juttu siinä arskan reeni kirjassa, et arska kerto et se reenas pohkeita 6 kertaa viikossa joka reenin jälkeen 10-20 kovaa sarjaa :hyper:

Voiks tollanen mitenkään toimii?

Emmah sanoi:
Voisko joku ystävällinen vielä vähän tarkentaa, millainen vaikutus tuolla jalkaterien asennolla on? Eli millainen suunta vaikuttaa parhaiten mihinkin kohtaan - jos nyt edes tuollainen kohdistettu treenaus on mahdollista. Taitaa olla tässäkin niin, että pohkeitten rakenne on enemmän kiinni geeneistä, mutta pakko ees jotain yrittää... :jahas:

Varpaat sisäänpäin ottaa pohkeen ulkosyrjään paremmin.
Varpaat ulospäin puolestaan sisäsyrjään.

Onnistuin sitten saamaan pohkeet totaalisen paskaksi. Eli olin torstaina reenaamassa jalat päivällä, sitten piti mennä illalla hölkyttelemään korisharjoituksiin. Ei ollut kovin fiksu veto tehdä samana päivänä, mutta ei ollut muuta vaihtoehtoa.

3*20 seisten (tangolla)
2*20 istuen

Eilen pohkeet oli jumissa, mutta meinasin sen olevan perus reenin jälkeistä jäykkyyttä. Tänään aamulla hyvä kun pääsi liikkeelle kun pohkeet oli pirun jäykkinä. En tiedä sitten kuinka helposti jotain tulehduksia voi pohkeisiin tulla... lähinnä toi koris taisi olla viiminen naula. Jos joku viittii kertoa omia kokemuksia niin tänne vaan.

Sellanen pikku ongelma olis...

Kun teen pohkeet seisten tanko harteilla, tuntuu liike melkein enemmän perseessä! Tai siis pakaralihaksissa... eli jos teen vaikka prässissä jalat suorina niin auttaisiko?

TomBombadil sanoi:
Sellanen pikku ongelma olis...

Kun teen pohkeet seisten tanko harteilla, tuntuu liike melkein enemmän perseessä! Tai siis pakaralihaksissa... eli jos teen vaikka prässissä jalat suorina niin auttaisiko?

En kyllä ymmärrä miten voit saada perseen kipeäksi, mutta ihan hyvin tuon voi prässissäkin tehdä. Itse teen smithissä ja kyllä polttaa.

Proteos sanoi:
Eilen pohkeet oli jumissa, mutta meinasin sen olevan perus reenin jälkeistä jäykkyyttä. Tänään aamulla hyvä kun pääsi liikkeelle kun pohkeet oli pirun jäykkinä. En tiedä sitten kuinka helposti jotain tulehduksia voi pohkeisiin tulla... lähinnä toi koris taisi olla viiminen naula. Jos joku viittii kertoa omia kokemuksia niin tänne vaan.
Mulla on myös pohkeiden kanssa jatkuvaa riesaa. Mikäli jumppaan samana päivänä pohkeet ja käyn puulattialla urheilemassa, seuraavan päivän aamulla pohkeissa on pieni värinä päällä ja kipu sietämätön. Kylmägeeli ja hieronta auttaa mulla aika paljon. Pohjelihas tuskin tulehtuu, mutta akillesjänne saattaa ottaa nokkiinsa aika pahasti. Hiero pohkeet hyvin ja laita kylmägeeliä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom