Pohkeiden hätähuuto!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yoda
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lättäjalka ja/tai jalkaholvin ylipronaatio. Itsellä molemmat ja voin myöskin sanoa, että pohkeiden treenaaminen ei ole kivaa. Onneksi ei tarvi pohkeita paljoa treenata kun kasvavat lähes itsestään. :D

Kiitti tosta sanasta pronaatio. Ostinkin kevät/kesällä sellaset huonot kengät(sillon noi ongelmat alko) jotka ei ollut mistään kohtaa kulunu eikä ees likaset ennenku kantapäähän tuli se "ristikko" läpi pohjallisen. Futista ja jonkun verran juoksemista niin kaput. Sitten toiset kengät kans semmoset oudot jo epäilen että johtuu tuo mahdollinen ylipronaatio juurikin tuosta paskasta kenkävalinnasta kun ei oo tukea tarpeeks tohon sisäsyrjän uurteeseen mikä lie (ei siis oo lättäjalkoja edelleenkään :) )
Pohkeiden kasvussahan ei ole ongelmaa vaan vituttaa ku kesken sarjan rupee tuntuu ku jalkapohja repee, ei se ihan aina kuitenkaa tuu mutta kun tulee niin vituttaa käveleminenkin

Olen saanut kesän aikana pientä kehitystä onnettomiin pohkeisiini tekemällä rappusjuoksua. Olen kesän ajan korvannut viikon toisen jalka- ja pohjejumpan tehokkaalla rappujuoksusessiolla. Tämä on ollut ainoa tapa, jolla "pohkeeni" ovat saaneet edes hieman kehitystä...

Tungen tähän ketjuun kokoero-ongelmani kans. Mistä tämä johtuu ja onko jotain tehtävissä? Ongelma ollut jo ennen salin alotusta, nyt vuosi takana treenausta. Naurattaa oikein tuo vasuri kun on niin ruipelo :D (peilin kautta otettu kuva)

Liitteet

• 20150904_125840.jpg
    20150904_125840.jpg
    1,7 MB · Katsottu: 438
Näin hierojan näkökulmasta pohkeiden kasvuun vaikuttaa usein myös lihaskireydet / lihaskalvojen kireydet. Eli esimerkiksi pelkästään jalkaterän alueella on 30 lihasta ja jos niistä nyt olisi vaikka puolet ikijumissa johtuen huonoista kenkävalinnoista tai huonosti valituista vanhemmista niin usein tämä johtaa siihen että pohkeisiin on turha hakea mitään jättimäistä kasvupyrähdystä.
Muutama esimerkki lihashuoltoon :
Käytä muutamana iltana viikossa aikaa jalkapohjan lihasten omatoimiseen hierontaan.
Pyörittele nilkkoja hae liikeratoja
Venyttele pohkeita / säären lihaksia aktiivisesti, varsinkin jos liikut paljon kävellen.
Tee ennen pohkeiden harjoittamista liikkeitä myös säären puolelle vastapainoksi.
Esimerkiksi tibialis raisea

Käy hierojalla!

Olen saanut kesän aikana pientä kehitystä onnettomiin pohkeisiini tekemällä rappusjuoksua. Olen kesän ajan korvannut viikon toisen jalka- ja pohjejumpan tehokkaalla rappujuoksusessiolla. Tämä on ollut ainoa tapa, jolla "pohkeeni" ovat saaneet edes hieman kehitystä...

Jep, ääni tälle metodille. Itsekin rimpulajalka ja kun huomasin että alkuun Malminkartanonmäen juoksun jälkeen sai infernaaliset 4-5 päivän pohjekivut, niin täytyyhän sen jotenkin perille mennä. Kovakuntoinen voi sitten juosta vaikka lisäpainojen kanssa. Itse juoksen muutaman kerran sitä pisintä Malminkartanon keskiväliä sen verran lujaa kuin pystyy. Ei mee ihan keuhkot rikki ja jaksaa tehdä, ja toistomäärä pysyy jotenkuten lihastreeninomaisena. Väittäisin että tuota säännöllisen epäsäännöllisesti tekemällä olen himpun verran saanut pohkeisiin kokoa. Muita liikkeitä toki unohtamatta.

Onx kukaa kokeillu tehdä pohkeita 2xkrt päivässä eli aamulla lyhyitä sarjoja ja ei ihan failureen ja illalla sitten pitempää pumppailua ja supersarjaa giganttia yms?tuplatreenejä nykyää moni tekee ja jotkut hyvin tuloksinkin mutten ite ole nähny että kukaa pohkeille tekisi.itellä kanssa aika rimpula pohkeet ja jotai pitäs keksiä..venyttelyt ja hieronnat on säännöllisesti mukana

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom