Pohkeet yöllä tuskassa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jouhana
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko muilla ilmenny samanlaista ongelmaa tai onko jotain vinkkejä helpottamaan öitä, kun joinain öinä mun pohkeet kramppaa todella pahasti. Yleensä niin käy kerran viikossa, usein juuri ke-to tai to-pe yönä. (keskiviikkona tunnin kova aerobinen ja torstaina jalkatreeni) Herään aina keskellä yötä siihen että yleensä mun vasen pohje kramppaa(tai jotain), se kestää noin 5-10 sekuntia ja se sattuu niin maan perkeleesti että tekee ihan tosissaan mieli huutaa. Tuntuu että pohje räjähtää tai että siinä on ihan tajuton paine. Just viime yönä oli tällanen tilanne taas, ja näin kävi kolme kertaa, vasen kramppas kaks kertaa ja oikeekin kerran. Mulla on vielä kevyt treeniviikkko, joten ei liika pohjetreeni varmaan voi syynä olla. Teen pohkeille kaksi liikettä ja kolme sarjaa kumpaakin kohden. Venyttelen pohkeita nopeasti/kevyesti joka sarjan jälkeen, ja muulloinkin kun venyttelen. Tarvitsisin neuvoja siis...

Jouhana sanoi:
Onko muilla ilmenny samanlaista ongelmaa tai onko jotain vinkkejä helpottamaan öitä, kun joinain öinä mun pohkeet kramppaa todella pahasti. Yleensä niin käy kerran viikossa, usein juuri ke-to tai to-pe yönä. (keskiviikkona tunnin kova aerobinen ja torstaina jalkatreeni) Herään aina keskellä yötä siihen että yleensä mun vasen pohje kramppaa(tai jotain), se kestää noin 5-10 sekuntia ja se sattuu niin maan perkeleesti että tekee ihan tosissaan mieli huutaa. Tuntuu että pohje räjähtää tai että siinä on ihan tajuton paine. Just viime yönä oli tällanen tilanne taas, ja näin kävi kolme kertaa, vasen kramppas kaks kertaa ja oikeekin kerran. Mulla on vielä kevyt treeniviikkko, joten ei liika pohjetreeni varmaan voi syynä olla. Teen pohkeille kaksi liikettä ja kolme sarjaa kumpaakin kohden. Venyttelen pohkeita nopeasti/kevyesti joka sarjan jälkeen, ja muulloinkin kun venyttelen. Tarvitsisin neuvoja siis...

Lisää magnesiumia ruokavalioon. Vaikka pillereinä. Se ainakin auttaa jonkun verran kramppailuun.

EDIT: Myös se voi aiheuttaa kramppeja, jos nukut vetosassa paikassa (esim ikkuna auki). Mut siihenkin toi magnesium auttaa :D

Käypäs ostamassa vaikka luontaistuotekaupasta magnesiumia. Luulisi loppuvan krampit.

Sori lyhyt vastaus, kiire :kippis1:

edit. Hakuun "magnesium", sieltä lisätietoja

edit.2 HIIDAAS

vegitax sanoi:
Lisää magnesiumia ruokavalioon. Vaikka pillereinä. Se ainakin auttaa jonkun verran kramppailuun.

EDIT: Myös se voi aiheuttaa kramppeja, jos nukut vetosassa paikassa (esim ikkuna auki). Mut siihenkin toi magnesium auttaa :D

Exactly!

Magnesiumia kehiin, ei maksa juuri mitään ja auttaa oikeasti! Vielä tärkeämpi asia on V-E-N-Y-T-T-E-L-Y !!!!! Eli aina treenin jälkeen kunnon venyttely joko treenin päätteeksi tai vaikkapa illalla himas, pääasia, että venyttelee!

L0b0 sanoi:
Exactly!

Magnesiumia kehiin, ei maksa juuri mitään ja auttaa oikeasti! Vielä tärkeämpi asia on V-E-N-Y-T-T-E-L-Y !!!!! Eli aina treenin jälkeen kunnon venyttely joko treenin päätteeksi tai vaikkapa illalla himas, pääasia, että venyttelee!

Ja kun ostaa semmosia kapseleita misson magnesium ja calsium samassa, maksaa viel vähemmän. 10€ 3kk satsi :D

Mulla oli jossain vaiheessa sama ongelma. Rupesin vetämään kalsiumtabuja, joista tulee myös magnesiumia päivässä 150 mg, plus Beroccasta tuleva 100 mg, eli 250 mg päivässä. Samoin lisäsin juomista, eli vettä reilusti lisää. About 1-2 vesi/fun light -tuopilliseen päivässä pistän lisäksi hyppysellisen pan-suolaa. Veikkaan että näiden yhteisvaikutuksesta kramppailu loppui, joka oli täälläkin aivan saatanallista.

Otan osaa, tiedän miten ärsyttävää tuo on! Itsellänikin tulee aina silloin tällöin moisia kohtauksia, viime yönä tuli taas! Ihan oli kovana koko pohje ja koski aiva stnasti.
Muistathan venytellä pohkeet kunnolla? Voi johtua myös huonosta lihashuollosta noi krampit. Ilmeisesti juuri pohkeet reagoi helposti siihen... Mutta magnesiumia, venyttelyä ja hierontaa kehiin.

Meillä herrapuoliskolla oli sama ongelma joka jumalan kerta jalkatreenin jälkeisenä yönä. On ottanu Miral-nimistä valmistetta (reseptittä apteekista, kysymällä saa), jossa magnesiumin lisäksi Kaliumia. Toimivat yhdessä paremmin kuin kumpikaan yksikseen. Lisäksi oleellista on riittävä nesteen saanti. Joo, sitten yöllä kusettaa, mut parempi sekin kun ne kivuliaat krampit.

Kiitos, siis magnesiumia ja venyttelyä lisää, näin tulee tapahtumaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mutta eikös noi krampit voisi aiheuttaa lihaskasvua, koska rikkoo sitä pohjetta jotenkin? :D

Ravintopuolella suosittelen mineraalisuolaa tavallisen suolan tilalle ja sittenhän kahvi aiheuttaa monille kramppeja eli yötä vasten ei ehkä kannata kahvitella jos sellainen on ollut tapana.

Venyttele pohkeet kunnolla joka ilta ennen nukkumaan menoa. Yksi hyvä ja tehokas venytysliike on seisoa varpaillaan useita minuutteja jonkun lankun päällä, niin että kantapäät roikkuu vapaasti ilmassa. Jalassa voi olla lenkkitossut ja käsillä voi ottaa vaikka seinästä tukea. Liike tehostuu, kun sen tekee yhdellä jalalla. Usein sanotaan minuutin venytyksiä pitkiksi, mutta ainakin minun pohkeisiin tehoaa parhaiten vähintään 2-3 minuuttia kestävät venytykset.

Magnesiumia, mineraalisuolaa, venyttelyä, tietty pitää muista lämmitellä kunnolla ennen itse treeniä ja juoda paljon vettä.

Tuli mieleen tuossa, että joskus kun autolla ajaessa puhallus antaa pohkeille kylmää ilmaa niin saattaa pohkeet kramppailla kesken ajon tai myöhemmin. Tuska oli kyllä kova ja pohkeet oli aina sen 4-8 päivää kipeät.

Tuttu ja ERITTÄIN vittumainen vaiva :curs: .
Pelkkä mankku ei vaivaan tunnu tepsivän, itse arvelisin mineraalien
yhdessä mankun kanssa auttavan ja sit tietty venyttely.

Mulla pohkeet kramppaa usein niitä treenatessakin, varsinkin pohjeprässi
istuen on lähes takuuvarma kramppi liike.

Myös voi johtua nestevajaudesta ja magneessiumin puutteesta.
Ittella ollu kans joskus samoja vaivoja, onneks ei oo enää...
Joskus kramppass molemmat pohkeet yhtä aikaa ja monta kertaa peräkkäin, se sattu...

Yussi sanoi:
Mulla pohkeet kramppaa usein niitä treenatessakin, varsinkin pohjeprässi istuen on lähes takuuvarma kramppi liike.

Sama homma. Tuo loppui kun aloin tekemään seisten kunnon sarjat ennen istuen tehtyä.

Millon tuo magnesium pitäisi ottaa, ja onko parempi monessakin erässä. Muiden juttujen perusteella olen päätynyt Magnesan tai Diasporal-nimisiin valmisteisiin? tiedättekö yhtään hintoja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom