pohkeet pumppiin liian helposti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja huumor
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
eli ongelma on tosiaan ton otsikon mukainen. pääliikkeenä pohkeille oon koittanu pitää pohjenousut smithissä n 12cm:n korokkeella. aina puhutaan että niitä pohkeita pitäis venyttää ala-asennossa ja niin oon koittanu tehdäkin, mutta ensimmäisen sarjan jälkeen tuntuu pelkkä tanko yhtä nihkeältä kuin painot alussa :curs: . mikäli teen pelkällä yhdellä lankulla hakematta minkäänlaista venytystä, saa painot suunnilleen tuplata ekaan sarjaan.

eli kannattaako koittaa väkisin tehdä sillä laajalla liikeradalla ja reiluhkolla pohjavenytyksellä, vai pitäisikö ottaa käyttöön tuo matalampi boxi, jolloin saisi runtattua niillä isommilla ja ehkä jopa lisäiltyä pikkuhiljaa sarjapainoja??

kiitos jos joku vastaa :) ...laittakaa muten muutenkin hyvää treeniä sun muita pohkeille.

sitten vielä sellainen että mitäs on konkarit mieltä tästä jossain threadissa esiin nousseesta treenistä, jossa pohkeet treenataan kahdesti viikossa, sarjoilla 8x8 ja 2x50?? muistaakseni hulkki joskus mainitsi asiasta. no jos jollaine on ehdotuksia niin laittakaa tulemaan :kippis1:

Ei se venytys ole tarpeellinen. Kunnon supistus ylhäällä on omasta mielestä tärkeämpi. Pohkeita voi venyttää sarjojen välissä jos venytystä kaipaa (tosin en itse sitä harrasta).

Itse teen pohkeet kerran viikossa ja 3-4 sarjaa laskevalla pyramidilla. Joka toinen viikko istuen ja joka toinen viikko seisten. Kai tämä jotenkin toimii kun pohkeilla on mittaa tällä hetkellä about 47cm.

Mulla on ongelma tuon kunnon supistuksen kanssa, eli pohjeprässissä teen sellainen istuttavan vehje. Jos vedän nilkat ihan suoraksi huippurutistuksen tulee "suonenveto" pohkeeseen välittölmästi ja sarjan jatkaminen on aika tuskaa sen jälkeen. En tajua mikä siinä on, no onneksi nuo pohkeet on mulla luonnostaan ok kokoiset..

Mulla on tapana tehdä pohkeet prässissä niin, että ekaan sarjaan paaaljon painoja, eikä tekniikalla niin väliä. Seuraavaan sarjaan painoja pois, jolloin sarjat pitenee ja tekniikka paranee. Näin jatketaan joka sarjan kohdalla kunnes on haluttu sarjamäärä saavutettu. Päälle vielä yhdellä jalalla ilman lisäpainoja kunnon venytyksellä, niin pumppi on sellainen ettei kävelemään pääse.

Edit: Typo
Edit2: Siis yhdellä jalalla tehdään omalla painolla jonkin korokkeen päällä, ei prässissä. :)

Eipä noita pohkeita välttämättä sentään venyttää tartte joka toistossa, riittää että se liike lähtee mahdollisimman alhaalta. Ennemmin sitten vaikka se pito siellä yläasennossakin, mutta se sitten vasta pumppia lisääkin.

Itse teen pohkeet niin, että rauhallinen lasku ja mahdollisimman ripeä ylösnousu, vähän ennen yläasentoa pieni stoppa ja siitä kunnon rutistus ylös. Mitää venytyksiä tai pitoja en normaaleissa sarjoissani tee. Venyttelyt hoidan sarjojen välissä ja pidot saa ennemmin kramppaamaan pohkeet kuin mitään muuta.

vähän huonosti tossa alotus viestissä selitin. en mä siis oikeestaan kummemmin mitään venytyksiä tai pitoja tee mutta tuo pitkä liikerata työntää veren niihin pötkylöihin jo eka sarjassa eikä seuraavista tahdo tulla oikeen mitään. olisiko ideaa jos tekisi ekan ns. voimasarjan pelkältä yhdeltä lankulta isoilla painoilla ja sitten seuraaviin sarjoihin ottais ton korkeemman boxin??

onko muuten kellään mitään sanottavaa tohon 8x8 systeemiin?? hulkilla vois olla heittää jotain??

huumor sanoi:
olisiko ideaa jos tekisi ekan ns. voimasarjan pelkältä yhdeltä lankulta isoilla painoilla ja sitten seuraaviin sarjoihin ottais ton korkeemman boxin??
No jotain ton suuntaistahan mä jo kirjoitin. Luepa uudestaan. Alkuun isommilla painoilla ja loppuun vasta se pumppi.

Powerhousu sanoi:
No jotain ton suuntaistahan mä jo kirjoitin. Luepa uudestaan. Alkuun isommilla painoilla ja loppuun vasta se pumppi.
jep kyllä mä sen huomasin..ton lankun korkeuden vaan tossa vielä totesin.

onko kellään mitään tosta 8x8, 2x50 treenistä??

huumor sanoi:
jep kyllä mä sen huomasin..ton lankun korkeuden vaan tossa vielä totesin.
Niin no eipä kai sillä lankun korkeudella merkitystä ole. Tee vaikka alusta asti sillä korkealla. Ei niitä pohkeita venyttää tarvitse vaikka korkea lankku onkin. Lasket vain siihen asti kuin pystyt.
onko kellään mitään tosta 8x8, 2x50 treenistä??
Ei muuta kuin mutua... Eli varmaan saa aika "kohtalaisen" pumpin ainakin, mutta sarjoja tossa on aika perkeleesti. Väittäisin, että jopa liikaa.

Mulla on ongelma tuon kunnon supistuksen kanssa, eli pohjeprässissä teen sellainen istuttavan vehje. Jos vedän nilkat ihan suoraksi huippurutistuksen tulee "suonenveto" pohkeeseen välittölmästi ja sarjan jatkaminen on aika tuskaa sen jälkeen.
Mulla on ihan sama homma. Onneksi salilla jossa käyn on 2 erilaista pohjeprässiä, toisessa prässissä tätä kipua ei tule.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse teen pari sarjaa esim. prässissä silleen että otan ekat pari sarjaa isommilla, mutta yritän pyrkiä tehokkaaseen supistukseen ja välillä venytän ala-asennossa. Tekniikka ei viimeisissä ole niin puhdas.

Kolmannessa pienennän painoja ja teen supistuksen niin hitaasti kun vain mahdollista, venytän aina alhaalla. Venytän pohkeita myös sarjojen välissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom