Pohkeet nuo miehisyyden mittarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zackcer
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Kesä alkaa lähesty ja bermudashortsit polttelevat jo vaatekaapissa. Veto on lyöty, ja se kellä on kaveriporukan näyttävimmät pohkeet olkoon palkittu kunnialla ja maineella. Tuomarointi tapahtuu kesäkuun ensimmäisenä päivänä.

Vinkkiä siis millä saada pohkeisiin mukava kasvupyrähdys näin muutaman kuukauden varoitusajalla, vai onko peli jo menetetty?

Millainen on oma pohjetreenisi? Vinkkiä ja ohjelmaa pohkeiden reenaamiseen siis tarvitaan. ;)

Ainut mikä mun pohkeille rupesi pelittämään on pohkeiden teko istuallaan, se tuntui aktivoivan sen muotoa antavan pirun pallukan :) seisaaltaan tuntui käyvän liikaa pohkeiden "ulkosivuille".. ja kaikkialle muualle paitsi juuri siihen mihin piti. (kuulostaa varmasti todella asiantuntevalle)

Pohkeet 3-4 x 15 kahdesti viikossa (seisaalteen ja istualtaan).
Huomasin, että parhaiten homma alkoi toimia, kun rupesin tekemään miehisyyden mittarini kahdesti viikossa.

edit. näppäinvirheitä

Zackcer sanoi:
...

Vinkkiä siis millä saada pohkeisiin mukava kasvupyrähdys näin muutaman kuukauden varoitusajalla, vai onko peli jo menetetty?

Millainen on oma pohjetreenisi? Vinkkiä ja ohjelmaa pohkeiden reenaamiseen siis tarvitaan. ;)

Pidä pari kuukautta korkkareita :D .

No ei vai sentään, mutta väittäisin että yksi hankalimmista lihaksista millekkään kasvupyrähdykselle. Itse en ole kyllä istuaaltaan tehnyt, eli se voisi tietysti olla kokeilemisen arvoinen.

Moni tekee pohkeet 2x viikossa. Itse teen ensin hackissa kovat sarjat 10-15 toistoa 3-4 sarjaa, sitte istuiltaan loppupumpit 3-4 sarjaa. Tekniikkaan kannattaa panostaa eli 2s pito yläasennossa, rauhallisesti alas, että vähän venyy lihas ja reippaasti ylös takasin pitoon. Erikoistekniikoina voit kokeilla sopivilla raudoilla sellasia minuutin pitoja yläasennossa => helvetillinen polte. Siinäpä jottaa eiku lykkyä treeneihin.

Zackcer sanoi:
...Vinkkiä siis millä saada pohkeisiin mukava kasvupyrähdys näin muutaman kuukauden varoitusajalla, vai onko peli jo menetetty?...

Teet mitä teet, mutta ehdit ennen kesäkuuta vetäisemään pari kertaa sen Fatson TTT:n. Suosittelen ainakin kokeilemaan...

Muuten sanoisin, että pohkeet pääsääntöisesti kannattaisi treenata pari kertaa viikkoon ja sarjojen pituuksia vaihdella joka toisen treenin välein, esim. n.15 toiston sarjoja viikon ekana pohjepäivänä ja toisena pohjepäivänä toistot tuonne kolmenkympin hujakoille, jopa yli, jos kipua kestää...

Kevyet palauttavat pyöräilyt treenin perään auttavat helkutisti palautumiseen, kannattaa pitää ohjelmassa. Ei kuitenkaan tuntikaupalla sotkemista, tarkoitus ei ole poltella niitä tikkuja kokonaan pois. Joku vartti-20min. treenin perään kevyttä pyöräilyä ois varmaan ihan jees.

Itselläni pohkeet on kasvanut siinä missä jalat muutenkin, mutta nyt vähänaikaa sitten on alkanut pohkeet krampata niin pirusti kun tekee pohkeita istuvalteen. En sitten tiedä missä vika kun ennen olen pystynyt hyvin tekemään kyseistä liikettä ilman ongelmia. Nykyään ne pohkeet sitten menee jalkaprässin avulla ja seisten.

Oma pohjetreenini:
-Seisten nousuja romut niskan takana 3 x 15 Kaikki kovia sarjoja
-Istueltaan 3 x max, eli eka 80 - 70- 60 ...sitä rataa

Itse sain aktivoitua pohkeet vasta noilla hullun pitkillä tapposarjoilla. Pohkeet on sellainen lihasryhmä, joka on päivittäin käytössä, kun liikut kävelet jne jne.. ja täten itselläni ainakin niitä pitää RANKAISTA niin perkeleesti, että ne lähtee kasvuun, mutta extrapitkät sarjat ovat olleet itselläni avain siihen, sekä tietty VAIHTELU liikkeisiin! Ei pidä junnata liian pitkään samoilla liikkeillä vaan kierrättää.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
istuen tehtynä kasvaa soleus siellä niiden varsinaisten muka-pohkeiden alla. seisten tehdessä (ja muutenkin) pitäs pyrkii pitämään paino isovarpaan päkiällä. sillon paine tulee kunnolla pohkeelle. yläasennossa ei siis käännetä nilkkaa minnekään, vaan pidetään suorana ja pyritään painamaan nilkkaa niin suoraksi, kuin mahdollista.

treenirytmistä: hyvin sujuu myös vaihteleva teho-määräjaksottelu esim. tällasella kierrolla (s=seisten, i=istuen) 1-3krt/vko:

1. vko:
a) s 5*10, i 5*10
b) s 10*50
c) i 5*20, s 5*20

2. vko:
a) s 2*10-15max, i 2*20-30max
b) i 2*10-15max, s 2*20-20max

3. vko:
a) s 2*10, 2*30, 2*50, i 2*15, 2*50

4. vko (kevyt):
a) s 2*20, i 2*20

tärkeetä on keskittyä tekemään liike pohkeilla pitkällä liikkeellä. ylös reippaasti ja lasku hiiiitaaasti.

ja kuten mike viittas aiemmin: ennen mittauspäivää viiden päivän sikatreeniputki, kolmen neljän päivän totaalipaussi ja yletön hiilaritankkaus, että mokomat lehemät paisuu kunnolla.

hth :D

Miten minulla menee koko homma hieman puihin, kun jos käyn tavoittelemaan venytystä, niin jalkani liukuvat huonoon asemaan 24:sellani ja en pääse siitä enää kunnolla supistamaan ylös! Vaan sitten pitää laittaa jalkapohjia eteenpäin, saada hyvä supistus, mutta sitten ei taas saa sitä venytystä...

ite ohjeistelen tekemään ilman kenkiä. juutaksen paljon parempi tuntuma ja liikerata, ku mokkasiinit kintuissa. katotaan vaikka sitä joku kerta, jos törmäillään utrsilla.

Tää nyt saattaa kuulostaa hyvinkin oudolta, mutta mulla lähti dieetillä pohkeista sentin verran tavaraa pois. Dieetin jälkeen alotin nyrkkeilyn ja siihen lisäksi vetelin kaksi pohjetreeniä viikossa, neljä sarjaa kummassakin ja toistot 6-10. Kasvoivat parissa kuukaudessa yhteensä 3cm, kolmen ensimmäisen viikon pyrähdyksessä tuli pari senttiä ja raskausarpia löytyy nyt pohkeista.

Rautaa lisää, ylikuormitus ja mahdollisimman suuri intensiteetti niille lihoille sen kasvuärsykkeen antaa, ei 300 toiston pumpit.

jto sanoi:
ite ohjeistelen tekemään ilman kenkiä. juutaksen paljon parempi tuntuma ja liikerata, ku mokkasiinit kintuissa. katotaan vaikka sitä joku kerta, jos törmäillään utrsilla.

Joo, katellaan katellaan... Mää vaan ajattelin pitää naisväen salilla tytyväisenä ja pitää ne kengät jalassa... :D

Mut siis kyl mulla aina pohkeet kipeäksi tulee. Parhaimmillaan varmaan viikoksi... Ni ei se tekniikka nyt varmaan ihan jorpakosta ole...

Mulla on semmonen MUTU, että kun olen tehny noita pohkeita nyt pidemmän aikaa seisten, ja kerran viikossa, niin se 2-jakosuus alkanu häämöttää jostain tuolta laardin alta. Eli siis muotoa näyttäís tulevan sillä liikkeellä. Ja istuen alko vetää alkuvaiheessa suonta, nyttemmin sitäkin on pystyny tekemään.

Mites rauhallisesti nostatte ne painot niillä pohkeillanne? Miten se muuten pohkeideen kokoon/ voimaan vaikuttaa jos nostaa raudat räjähtävästi ?

Kannattaa treenata pohkeita siten, että mukana on sekä istuen tehtävä pohjeliike että seisten (=polvi suorana) suoritettava pohjeliike. Kuten Jto tuossa jo mainitsikin, istuen suoritettava liike kehittää leveää kantalihasta (=soleus). Polvi suorana suoritettavat pohjeliikkeet puolestaan treenauttavat leveän kantalihaksen päällä olevaa kaksoiskantalihasta (=gastrocnemius).

Kannattaa tosiaan tehdä pohjeliikkeet ilman kenkiä tai erittäin joustavapohjaisissa kengissä, kuten painikengissä!

EDIT: Tämä vaikutusero perustuu siihen, että polven ollessa koukussa kaksoiskantalihas rentoutuu. Kokeilkaapa vaikka jännittää pohkeita istuen ja sitten seisten ja samalla kokeilette kaksoiskantalihaksen supistumista! Saattaa joillekin tuottaa sellaisen Heureka-oivalluksen:)

Suositut

Back
Ylös Bottom