SUPERCARB 1kg -40%

PMS-oireita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja April
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mun työkaverit varmaan vois kertoa mun kierron kulun.. Aikansa ne jaksoi sitä "sillä on varmaan menkat kun on niin pahalla tuulella" vaan sen kerran kun kilahdin ja huusin niin paljon kun lähtee "ei nää oo saatana menkat vaan pms, perse vuotaa viikon päästä, jos se teitä noin kiinnostaa!!!" seurasi syvä hiljaisuus ja nykyään ne vaan luo toisiinsa tietäviä katseita. Se on kyllä ärsyttävää ettei aina jaksa käyttää tahdonvoimaa itsensä ja käytöksensä hillitsemiseen vaikka tietoisena olentona pitäisi vaan muistaa, että kyse on hormonimylläkästä ja menee ohi muutamassa päivässä.

Olen muutenkin aika sähäkkä ja temperamenttinen niin varmaan pojilla on välillä kestämistä mun kiukuttelun kanssa, onneksi kaikki asuvat tai ovat asuneet naisen kanssa yhdessä niin ei tule ihan puun takaa tällainen sekopäinen käytös.

No joo. Tutulta kuulostaa. Mulla viikko ennen menkkoja alan mietiskellä ja pohdiskella syntyjä syviä entistäkin syvemmällä tasolla (olen muutenkin tosi kova ajattelemaan ja pohdiskelemaan) Mielialat vaihtelee masennuksesta yli-iloisuuteen.

Treeni kulkee muutaman päivän vielä loistavasti, mutta sitten menkkoja edeltävänä ja samana päivänä hiki lentää mutta rauta ei todellakaan nouse. Yöt menee pyöriessä, omituisia toistuvia unia ja hirveetä hikoilua.

Mieliala oikeastaan niin maassa kun voi olla. Ja itsetunto nolla miinus... Mies yrittää parhaansa, raukka. Ja sitten ne raivokohtaukset. Pienistäkin asioista saan tehtyä ison jutun. Itkuisuus... jopa mainokset saattavat helpostikin saada kyyneleet silmiin.

Ruoka... Juuri ennen menkkoja voisin syödä hevosen poikineen. Menkkojen alatessa ei maistu enää mikään. Maha turvoksissa ja kipeä, samoin alaselkä kipeä.

Mahtavaa olla nainen! :rock:

Viikkoa ennen menkkoja alkaa pikkuhiljaa ärsyttään kaikki.
Kolme päivää ennen alkaa raivoaminen.
Kahta päivää ennen tulee itkettävä ikävä exään.
Päivää ennen tyhjenee jääkaappi ja KAIKKI itkettää.
Alkamispäivänä tyhjenee jääkaappi toistamiseen -> kauhee ripuli -> sitten helpottaa.

Puolisen vuotta olen syönyt lähes päivittäin kalaöljykapseleita ja viime aikoina olen selkeästi huomannut olon olevan hiukkasen tasaisempi, onnellinen asia läheisteni kannalta!
Suosittelen, vaikka tuloksien saapuminen aikansa ottaakin (ja onhan noista omegoista muutenkin terveydellisiä etuja.)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla on ihan hirveet menkkakivut, mutta pahempaa on se, mikä tapahtuu pään sisällä. Voi hyvä luoja olen kamala tiettyyn aikaan kuusta! Kaikki itkettää, saan raivareita, olen vainoharhainen ja itsetunto on ihan pohjamudissa. Pahinta on, että tää saattaa alkaa jo yli viikkoa ennen varsinaista vuotoa. Jess. Se helpottaa, kun tietää, että selittämättömän käytöksen takana on hormoonit - muuten pelkäisin tulleeni hulluksi.

Ei tätä kyllä kestä, alan harkita hormonaalista ehkäisyä ihan tosissani. Tosin saa nähdä, mitä käy. Pelottaa, että koko kuukausi olisi yhtä PMS-oiretta :D

Milloin teillä alkaa turvotus ja kuinka kauan kestää? Paljonko paino yleensä nousee? Mulla tänään on menkat alkamassa, paino noussut eilisestä +1 kg.

No huh huh... Onpas hurjia kokemuksia ja tuntemuksia. :eek:

Mä en ole itse koskaan kärsinyt minkäänlaisista pahoista PMS-oireista. Ei ole mielialaan tai ruokahaluun liittyviä muutoksia lainkaan. Turvotustakaan en ole huomannut, mutta toisaalta en seuraa painoa niin, että osaisin sanoa, tapahtuuko siinä muutoksia. Ainoa haitta liittyy alaselän ja vatsan kipuiluun, mutta sekin menee yleensä päivässä ohi. Aika hyvin on siis asiat! :)

Milloin teillä alkaa turvotus ja kuinka kauan kestää? Paljonko paino yleensä nousee? Mulla tänään on menkat alkamassa, paino noussut eilisestä +1 kg.

Unohdin ystäväni turvotuksen, joka alkaa tosiaan ehkä viikko ennen menkkoja. Pahimmassa tapauksessa turpoan kyllä aikasemminkin. En käy vaa'alla joten en osaa sanoa painosta, mutta maha on aina kamala pallo.

Mulla alkaa turvotus noin viikkoa ennen menkkoja. Paino voi nousta ehkä 2 kg, mutta se oikeesti tuntuu niin, että joitain vaatteita en voi tuona aikana käyttää, kun ei ne yksinkertaisesti mene päälle. Turvotus loppuu yleensä menkkojen aikana, parhaimmillaan heti menkkojen alkaessa, mut aina näin ei kuitenkaan ole.

Onko kukaan muu huomannut erikoista PMS-oiretta että huulet on vähän täyteläisemmät ennen menkkoja?:D ..vähän samalla tavalla kun rinnat turpoaa. Vai kuvittelenkohan mä vaan..

e: ja tarkotin siis yläpään huulia

Par'aikaa kärsin ihanista oireista..turvotusta, loputonta nälkää mutta maha täytyy tosi nopeesti, makeanhimoa, väsymystä ja kannut alkaa olla tosi turvoksissa ja kipeät sekä selkäranka muljuaa miten sattuu...menkkojen alkamiseen on aikaa siis 14 pv:ää! Fuckin' fantastic!
Kuukaudessa on 1/3sta viikosta aikaa olla "normaali"..hohhoijjaa!
Nyt täytyy lähtä ulos virkistäytymään vaikkei täysillä jaksaskaan vetää!

Olen tavallaan helpottunut, että minulla on kohtalotovereita! Omassa kaveripiirissä tunnun olevan ainoa "menkkahirviö", kuten avokki kauniisti nimittää ;) Oireilu alkaa viikkoa ennen menkkoja, pahenee kaksi päivää ennen itku- ja raivokohtauksilla :curs:... Niitä seuraa järkky nälkä ja himo, epätoivo ja huono itsetunto...Joskus olo on niin kamala että haluan vain kuolla :itku:.
Kasvot niin turvonneet kuin olis vetänyt viikon kaljaa! Ja auta armias jos sattuu lähtemään juhlimaan menkkojen aikana: olen kamalaakin kauheampi ämmä :eek:... Pillereitä en voi syödä, hormonitasapaino järkkyy entisestään. Miestä käy sääliksi, mutta onneksi tuo ymmärtää (ainakin kaikkensa yrittää :D:haart: )

Kasvot niin turvonneet kuin olis vetänyt viikon kaljaa! Ja auta armias jos sattuu lähtemään juhlimaan menkkojen aikana: olen kamalaakin kauheampi ämmä :eek:... Pillereitä en voi syödä, hormonitasapaino järkkyy entisestään.

Arvaa mitä - ei pilleritkään takaa ettei olisi pms:ää! :( Mulla ainakin erinäisiä veemäisiä oireita alkaa olla jo pillerilaatan viimeisinä päivinä. Tosin mulla munarakkuloita muodostuu pillereistä huolimatta (todettu ultrassa), joten kai siellä taustalla sitten pyörii joka "oma" hormonikierto.

Toi naaman turvotus on kyllä niin inhottavaa! Multakin joskus joku kysynytkin (leikillään) että mitä helvettiä, ootsä ruvennut ryyppäämään? Kyllä meinas itku tulla, etenkin kun en juo juuri lainkaan alkoa... Ylipäätään turvotus on musta se pahin oire menkoissa - särkyyn voi tankata lääkkeitä, kovaankin vuotoon auttaa tamponit, kupit sun muut mutta kun keho paisuu sen pari vaatekokoa niin kylläpä hankaloittaa elämää!

Magnesiumilla saa muuten lievitettyä PMS-oireita. Urheilullisilla ihmisillä kun nyt muutenkin on se magnesiumin tarve vähän suurempi kun muilla.

Ainakin tuo, että keho paisuu kaks vaatekokoa kuulostaa jo aika rankalta :wtf:

Täytyy kokeilla tuota magnesiumlisää, kiitoksia vinkistä!
Turvotus on kieltämättä ikävää :( Itselläni vaatteet puristavat mahasta ja tosiaan ne kasvot... Saivat kerran ystävän lapsenkin huudahtamaan kummissaan: "Sulla on ihan pyöreet posket!"
Itselleni pahinta on kuitenkin nämä henkiset oireet. Joskus aivan käsittämättömän voimakkaita ja uuvuttavia.

Mä ilmoittaudun kanssa PMS:stä kärsivien kerhoon :/. Tuli taas havaittua asia viime viikolla (menkat alkoi viikonloppuna). Välillä, kuin salama kirkkaalta taivaalta, iskee kauhea ärsytys-vit***s päälle, jolloin mikään ei ole hyvin. Asiaa ei paranna yhtään avokin utelut "mikä sua oikeasti ottaa päähän?" "miks sä oot koko ajan huonolla päällä?"... Ja kun oikeasti on koko ajan sellainen, ettei oikeasti tiedä mistä ärsytys johtuu, sitä vaan on niinko vit***s koko ajan päällä ja sen tuloksena koko ajan tiuskii muille. Kaiken lisäksi viime viikolla riidan päätteeksi (joka taasen johtui tiuskimisestani) sain sellaisen ihanan 15-30min itkukohtauksen, itkin vaan, enkä pystynyt lopettamaan. Helpotus oli kyllä kun menkat alkoi, tuli selitystä omille tunnetiloille ja käyttäytymiselle, joskaan ei kait kaikkea voi PMS:n piikkiinkään laittaa (itsehillintää kait jonkin verran pitäis pystyä harrastamaan?).

Mut ei oo aina herkkua olla nainen. Välillä olen satavarma, että aloitan taas pillerit, niiden aikana PMS:t ei ollut lainkaan näin pahoja...

Ou jea, taas se alkaa. Nyt ollaan vähän yli puolenvälin kierrossa... Pää kipee ja IHAN ÄLYTÖN V...tutus! Peräti se, että mies kattelee jotain äärettömän typerää kauhukomediaa tv:stä, pelkästään sen takia että siinä näyttelee Eva Mendes... Miten sellainenkin saattaa V--ttaa NIIN paljon... Öh, olipas taas fiksua :)

Suositut

Back
Ylös Bottom