SUPERCARB 1kg -40%

PMS-oireita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja April
  • Aloitettu Aloitettu
Testataan nyt sitten lisää pillereitä, seuraavaksi lähtee Yasminellet. Toivottavasti ne poistais viimein nää mielialanvaihtelut ja alavireisyyden, muuten alkaa mennä hermo (joka kyllä on siis itseasiassa mennyt jo pidemmän aikaa lähes joka ikiseen asiaan).

Yasminelleja mennyt nyt 2 liuskaa ja aivan loistava vaihto. Mielialanvaihtelut (itkuraivarit) ja alavireisyys tipotiessään ja hormoniperäinen migreenikin helpotti. Uskomatonta ja oikeastaan tosi pelottavaa, miten paljon nuo pillerit voi ihmiseen vaikuttaa. Tulee vaan mieleen, millainenkohan mä oikeasti olisin, jos en pillereitä söisi. Noh, ehkä sekin selviää aikanaan, mutta nyt on hyvä näin :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mä sain lääkäriltä yaz-pillerit PCOS:n hoitoon koska kuukautisia ei ole nyt yli vuoteen ollut. Aiemmin söin diane novaa, joka toimi muuten todella hyvin mutta aiheutti hormoniperäisen migreenin hyvin voimakkaana.

Nyt 1,5 v ilman ja mietin että pysynkö tässä ja yritän sopeutua oloon vai saisiko pillereillä oikeasti jotain hyötyä. En nimittäin jaksaisi taas sitä lopettamisrumbaa mikä siitä sitten tulee tai sitä jos eivät toimikaan :(

Yaz-pillereissa on samaa vaikuttavaa ainetta kuin yasmineissa mutta vähemmän hormoneja kuin esim. dianeissa ja niissä ei pidetä taukoa. 24+4 tabl. joista 4 viimeistä on pelkkää lumetta ja silloin tulee vuoto. Eivät ole minipillerit. Tuote on uusi, viime syksynä taisi tulla suomeen ja ainakaan nettikeskusteluissa ei vielä niin kauheasti löytynyt huonoja kokemuksia.

Ihanaa, että on näääin paljon muitakin! Mulla menee kuukaudesta kolme viikkoa näihin itkupotkuraivareihin ja välillä taas nauretaan ja sitten itketään.. mä rupeen oleen niiin kyllästyny itseeni ja niin ärsyyntyny, etten tiijä miten tässä enään oli! No enivei, syön nytten cypretylejä, ne vaihdettiin nyt yaz pillereihin. Tässä on nyt vaan ongelma.. TOISILLA NAISILLA PMS OIREET HELPOTTAVAT YHDISTELMÄ PILLEREILLÄ, TOISILLA TAAS OIREET LAUKASEVAT YHDISTELMÄ PILLERIT! Mulle on kaiketi käynyt juuri jälkimmäinen, liikaa hormooneja napaan cypretyl pillereistä ja tulos on nyt sitten vakava pms oire johon lääkäri ois jo halunnu antaa masennuslääkkeet rinnalle, mikä mun mielestä on taas järjetöntä. En oo masentunu, mua vaan vituttaa ja ahdistaa! :D No, nyt kokeillaan noita matala hormonisempia pillereitä, tai sitten on jätettävä pillerit kokonaan ja katsottava tilannetta uustaan. Tää hemmetin hormoni vaiva on vaikuttanu kovin parisuhteeseen, mun omaan elämään, siis ihan kaikkeen! Yks minkä pitäisi myös auttavan magnesiumin lisäksi on b 6 vitamiini, nyt yritetään vaan sitten kaikki konstit. Oisko muilla mitään ehdotuksia, miten pystyy tätä kiukkusuutta oikeen hallitsee? musta tuntuu että räjähdän pienistäkin asioista ja yks viikko kuusta ees tissit ei mahu rintsikoihin ja maha turpoo ettei housut mahu jalkaan ja jaja.. tää lista vois olla niin loputon. Taas toissapäivänä sänkyyn mentäessä rupesin vaan itkemään ja toinen osapuoli siinä sitten leuka auki ihmettelee että mikäs ykskaks oikeen tuli... ei tätä kestä hemmetti enään hullukaan :D sitten taas nauretaan ja sitten itketään.. mikään ei oo muka hyvin vaikka kaikki on loistavasti. Puuh!

Esim. kuntonyrkkeily on hyvä tapa purkaa aggressioita :)

Mulla PMS-oireet helpottivat jonkin verran, kun aloin syödä säännöllisesti ja vähemmän sokeria. Onhan mulla edelleen lievää turvotusta ja tekee mieli mässyä, mutta nyt ollaan ihan eri mittakaavassa kuin vaikka vuosi sitten. Enää ei mee niin paljon karkkia PMS:n aikaan tai muutenkaan. Mulla on mielestäni aika jännä se, että mä huokaisen helpotuksesta, kun menkat alkavat. Elämä helpottuu, kun PMS loppuu. Mielestäni kirjassa Satumaista voimaa - Puhtia arjen jaksamiseen tiivistää PMS-oireet hyvin. Oireilu jaetaan neljään luokkaan. Musta tuntuu, että käytännössähän nuo voi mennä vähän päällekäinkin. Kirjassa on myös hoito-ohjeita.

Esim. kuntonyrkkeily on hyvä tapa purkaa aggressioita :)

Mulla PMS-oireet helpottivat jonkin verran, kun aloin syödä säännöllisesti ja vähemmän sokeria. Onhan mulla edelleen lievää turvotusta ja tekee mieli mässyä, mutta nyt ollaan ihan eri mittakaavassa kuin vaikka vuosi sitten. Enää ei mee niin paljon karkkia PMS:n aikaan tai muutenkaan. Mulla on mielestäni aika jännä se, että mä huokaisen helpotuksesta, kun menkat alkavat. Elämä helpottuu, kun PMS loppuu. Mielestäni kirjassa Satumaista voimaa - Puhtia arjen jaksamiseen tiivistää PMS-oireet hyvin. Oireilu jaetaan neljään luokkaan. Musta tuntuu, että käytännössähän nuo voi mennä vähän päällekäinkin. Kirjassa on myös hoito-ohjeita.

Mulla ei oo missään vaiheessa ollu mitään karkkivaihetta :o tosin päiviä on et tekee vaan mieli syödä, syödä ja syödä. Pakko tässä jotain on keksiä, mihin nää agressiot purkaa :D tää koko PMS homma tuntuu vaan niin tyhmälle, ku kaikki on kiinni jostain hiton hormooneista. Ei jaksa ymmärtää. Tosin oloa helpotti tieto että se on syy mikä tässä vaivaa ku luulin jo että tuun hulluksi. Nyt pitää jotenkin elämä mukauttaa sitten että se johtuu siitä ja löytää joku tie miten sitä oikeen voisi hallita...:rolleyes:

Onkos kenelläkään kokemuksia ovulaatiokivuista? Millasia ne on ja miten kauan kestää? Itselläni epäilisin nyt jotain sellaista olevan.

Joo, PMS on tuttu kaveri. Nyt juuri menossa ovulaatio, ei vielä kipuja, mutta yleensä niitäkin ilmaantuu. Vähän kuin menkkakivutkin, mutta eivät kestä niin kauaa. Ehkä muutaman tunnin. Ja itku on herkässä. Katsoin aamulla digiboksilta "Eläinsairaalan" ja vaikka mitään ei ollut tapahtunutkaan, mua alkoi itkettään. Ja viimeistään sitten lopuksi kun kerrottiin että pikkuinen koira jouduttiin lopettamaan, märisin jo täysiä.

Pillereitä en oo käyttänyt nyt about 3 vuoteen. En löytänyt sopivia. Periaatteesta en haluaisi käyttää, koska uskon että sellainen säännöllinen hormonitankkaus ei ole hyväksi kenellekkään ja vaikka lääkärit muuta väittävätkin, uskon että lapsettomuus ei olisi niin yleistä jollei pillereitä alettaisi käyttämään jo niin nuoresta saakka monien vuosien ajan. Se on niin tätä päivää. Miltei 10 -vuotiaasta aletaan syömään. Eiköhän siinä kärsi normaali kehityskin. Olen apteekissa töissä, joten törmään tähän päivittäin.

Nyt on vaan niin paljon iho-ongelmia, että oon jo alkanut miettiin, kaikkia periaatteitani vastaankin. Onneksi kohta on ihotautilääkäriaika, joten katsotaan josko jotain muita vaihtoehtoja ennen pilsuja.

Mulla tuntui eilen siltä kun ois ollut toinen munasarja tulessa. Ei sitä kauaa kestänyt, mutta kai se sitten oli ovulaatio. Ainakin suunnilleen näillä paikkeilla mulla pitäis oviksen tulla.

Heippa punttimimmit! Ajattelin, että tältä palstalta voisin löytää naisia, jotka osaisivat vastata kysymykseeni. Eli kysymykseni koskee syödyn kalorimäärän ja PMS-oireiden yhteyttä. Onko kukaan teistä huomannut, että plussakaloreilla oleminen vaikuttaisi PMS-oireisiin lieventävällä tavalla? Eli niin, että PMS-oireita ei juuri bulkatessa olisi?

No kai se pinna on kireellä dieetillä kun on perus PMS:ien lisäksi vielä jatkuva nälkä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Heippa punttimimmit! Ajattelin, että tältä palstalta voisin löytää naisia, jotka osaisivat vastata kysymykseeni. Eli kysymykseni koskee syödyn kalorimäärän ja PMS-oireiden yhteyttä. Onko kukaan teistä huomannut, että plussakaloreilla oleminen vaikuttaisi PMS-oireisiin lieventävällä tavalla? Eli niin, että PMS-oireita ei juuri bulkatessa olisi?

En ole kisamielessä bulkannut, mutta omat havaintoni ovat täsmälleen päinvastaiset. Dieetillä PMS-oireet katosivat täysin (erityisesti turvotus ja ihon ja hiuksien rasvoittuminen vaikka kierto rullasi muuten normaalisti). Raskaammalla ruokavaliolla ollessa PMS-oireet ovat aina kaikin puolin tukalammat.

Mielenkiinnosta kyselen vähän, miten teillä dieetillä ne mahdolliset PMS-oireet esiintyvät ja missä vaiheessa kiertoa? Mulla alkoivat menkat tiistaina aikamoisella vuodolla ja eilen oli kaikista runsain vuotopäivä (+ ketutus). Tänään vähän sama meininki ja turvotus oli aamulla melkoista. Hiukset ovat lierot (yleensä eivät rasvoitu lainkaan, ainoastaan menkkojen aikaan) ja vatsan toiminta on outoa. Välillä ummetusta tosi paljon, ilmaa kertyy jne.

Mulla ei pahemmin PMS-oireita ole, kahta lukuunottamatta: menkkojen aikaan (ennen, aikana ja heti jälkeen) mulle tuppaa tulemaan finnejä ja sitten mulla särkee päätä. Finnit pysyvät jotenkuten kurissa eikä syviä ja kipeitä finnejä juuri tule, kun syön tarpeeksi oliiviöljyä. Mutta mitenköhän saisin nämä päänsäryt lakkaamaan? Rasvan kanssa en pihtaile, en syö erityisemmin karkkia tai suklaata, en juo kahvia, päivittäin kylläkin vihreää ja/tai mustaa teetä. Vettä juon paljon. En nyt voi sanoa aina syöväni ihanteellisesti, mutta pyrin syömää puhdasta ja prosessoimatonta ruokaa enimmäkseen. Lisäravinteena käytän kalaöljykapseleita. Helokkiöljykapseleita kun söin niin tulin kärttyiseksi, niihin en enää koske. Auttaisikohan jokin sinkki tai magnesium, onko kukaan kokeillut?

Havahduin tässä syksyn mittaan sellaiseen mielenkiintoiseen ilmiöön, että aina silloin tällöin vajoan pohjattomaan kuiluun missä ei näy valon pilkahdustakaan.
Kirjailen fiiliksiä ylös päiväkirjaan silloin tällöin. Päiväkirjan ja kalenterin yhdistämällä huomasin, että se noin vuorokauden mittainen pohjaton kuilu sattuu AINA 3 päivää ennen kuukautisia. Se alkaa tyhjästä ja loppuu yhtä nopeesti kuin tulikin. Vaikka sen merkityksen nykyään jo tiedostaakin, on silti sellainen olo koko ton ajan että itkettää eikä pysty olla paikoillaan. Ulkoilma, se itku ja märsyäminen auttaa :) :)
Onneksi ei kestä tuon kauempaa, ja osaapahan varautua kuukautisten alkamiseen sit melko tarkkaan :)
Minulla ei siis ole pillereitä käytössä ja nämä oireet on olleet tämän vahvuisina nyt jotain puolen vuoden ajan.

Tässä asiaa sivuten Paula Heinosen ajatuksia mm. PMS-oireita (lähde terveydentukipilarit.fi)

NAISEN HYVINVOINTI

Voitko hyvin? Oikeasti? Käytkö extrabattereilla? Joulu on juuri ovella ja moni äiti kaatuu puolikuolleena sänkyyn aattoiltana. Ja kaikki vain yhden illan vuoksi. Ruoat on tehty, lahjat ostettu, koti siivottu, jopa kaapit pengottu ja järjestetty. Samanaikaisesti on käyty töissä, muistettu suvun seniori-ikäisiä jäseniä, kiitelty lasten opettajia. Oletko ehtinyt kiinnittää huomiota omaan hyvinvointiisi? Olemme empaattisia ja aikaansaavia. Ja äärettömän kovia piiskaamaan itseämme vielä parempiin suorituksiin. Emme vaadi valtavasti vain itseltämme vaan myös ympäristöltä - eikä sekään tunnu riittävän. Onko se lisännyt hyvinvointiasi? Mitä enemmän teemme, sitä enempi meiltä odotetaan. Äiti jaksaa, äiti tekee, kyllä äiti pystyy. Siis nykyajan Supernainen ja Superäiti? Kun loppusuora häämöttää vuosien päässä, kuinka moni meistä miettii, miten siistit kaapit meillä oli jouluna ja oliko ikkunat puhtaat vai ei. Tuskin kukaan. Mutta pyhien tunnelman ja yhdessä vietetyn ajan muistaa jokainen. Joskus kannattaisi alittaa rima siitä mistä aita on matalin. Miksi se on meille niin vaikeaa?

Murrosiässä saavutamme sukukypsyyden ja naiseuden myötä portti vaikeuksille aukeaa - onko todellakin näin? Ensimmäinen kosketus naiseuteen saattaa olla kovat kuukautiskivut, joita useilla nuorilla tytöillä hoidetaan oireen mukaisesti kipulääkkeillä ja myöhemmin e-pillereillä. Sittemmin ennen kuukautisia esiintyviä oireita kuten turvotusta, päänsärkyä, kramppeja, kiukkukohtauksia ja lievää masentuneisuutta sekä itkuisuutta kutsutaan PMS-vaivoiksi ja jos vaivat ovat todella pahoja kuten esimerkiksi paniikkikohtauksia, itsemurha-ajatuksia, valtavaa väsymystä ja syömishäiriöitä on diagnoosina PMDD. Tätä vakavampaa premenstruaalisyndroomaa, PMDD:tä, hoidetaan "luonnollisesti" depressiolääkkeillä. Sitten onkin jo vuorossa endometrioosi (eli kohdun limakalvon pesäkesirottumatauti, joka voi aiheuttaa muun muassa lapsettomuutta), krooniset päänsäryt, erilaiset suolistovaivat ja nivelkivut... Ja keski-iän koittaessa luvassa on kognitiivisen tason lasku, energiatason väheneminen ja painon nousu. Kunnes saavutamme vihdoin vaihdevuodet ja muutumme lopulta kuivuneiksi kurpitsoiksi. Kuten alan oppikirjassa lukee: vaihdevuodet ovat portti naisen vanhuuteen. A P U A! Kolmekymmentä vuotta vanhuutta?

Muuta polkusi tänään, jos sinun askeleesi ovat edes osittain yhteneväiset edellä olevan kanssa. Murrosiässä ei tarvitse kärsiä kovista kuukautiskivuista, eikä nuoruusvuosina tai aikuisiässä PMS-vaivoista puhumattakaan PMDD:stä. Energiataso ei vähene eikä paino nouse automaattisesti eivätkä vaihdevuodet ole portti vanhuuteen, sanoo oppikirja mitä tahansa. Kun teet suunnan muutoksen, tee se myös henkisellä tasolla. Helppoa? Ei todellakaan, mutta varmasti palkitsevaa. Mistä aloitat - mietiskelystä ja yksinään mutisemisesta? Sen aika on vasta myöhemmin:o) Mieti mistä kokonaisvaltainen hyvinvointisi koostuu: perheestä, ystävistä, työkavereista, työympäristöstä, ergonomiasta, kulttuurista, liikunnasta, lääkkeistä, riittävästä unesta ja levosta, valosta sekä tietenkin ravinnosta. Ainoa mihin et pysty vaikuttamaan on päivänvalo, kaikkeen muuhun pystyt.

Aloita helpoimmasta esimerkiksi unen määrästä. Panosta enemmän perheeseen ja yhdessäoloon. Liiku nautinnollisesti - ei naama rypyssä apinan raivolla. Jos et ehdi välillä liikkua työ- tai muiden kiireiden vuoksi, nauti hyötyliikunnasta. Nouse ylös ja kävele viereiseen huoneeseen sen sijaan, että lähettäisit sähköpostia. Ravaa rappusia ja ulkoile koiran kanssa. Käy joulukonserteissa hiljentymässä. Istu kahvilaan itseksesi ja katsele ohi kiitäviä kiireisiä ihmisiä. Varasta aikaa itsellesi.

Ravinnon muuttaminen terveelliseksi tapahtuu lopulta kuin itsestään. Sinähän haet ja kuljet kohti hyvinvointia. Valmisruokien ja eineksien käyttö vähenee ja teet yksinkertaista maukasta kotiruokaa. Mitä vikaa on makaronilaatikossa? Ei mitään, jos valmistat sen täysjyvämakaronista ja luomujauhelihasta ja pilkot mukaan paljon vihanneksia. Syöt tuoreruokaa kuin huomaamatta enemmän ja pirtelöistä tai marjoista tulee joka aamuinen tapa. Pähkinöitä ja siemeniä on käsilaukun pohjalla pussillinen. Kahvia nautit luomuna kupposen tai kaksi ja välillä pidät välipäiviä. Niillä todistat, ettet ole kahvista riippuvainen. Entäpä joulutortut, pullat, piparit? Syöt ne hyvällä omalla tunnolla nautiskellen. Jos pipo on liian kireällä, se ahdistaa. Ravinto ei missään nimessä saa olla seuraava ahdistuksen syy. Päinvastoin. Ravinnon korjaaminen terveelliseksi tuo mukanaan hyvinvointia, energiaa ja mielen tasapainoa. Jo pienet muutokset synnyttävät suuren virran ja tuovat mukanaan monia positiivisia terveysvaikutuksia. Ja muistathan nauttia päivittäin pimeänä aikana riittävästi D-vitamiinia ja mielellään ainakin vahvan monivitamiini-hivenainevalmisteen.

Eräällä luennolla piti kysyä itseltä "Mikä on minun merkityksellinen juttuni elämässä? Olenko löytänyt kipinäni - onko se sytyttänyt sisäisen palon?" Tiedätkö sinä oman merkityksellisen juttusi? Jos et, on aika löytää se. On helppo listata asioita, joita vastaan olemme. Sen sijaan huomattavasti vaikeampaa on seistä jonkin asian puolesta.

Lämpimin ajatuksin,
Paula Heinonen

Tässä kuussa mulla on ollut muuten nyt vain yhtenä päivänä hormonipäänsärkyä. Oon syönyt joka päivä 500 mg kalsiumia ja 250 mg magnesiumia. Lisäksi oon vähentänyt paljon maidon juomista. Eikä ole tullut kauheasti finnejäkään. Hmm. Tosin mulla on vasta about kp 1, ehtii kyllä vielä.

Hahaa tuttuja nuo oireet täälläkin päässä. Itse huomaan jo 14 päivää ennen ovulaation. Se alkaa kipristelynä vatsassa. Päivien mittaan kasvaa ahdistus, vitutus ja masennus. Noin viikkoa ennen alkaa jo tuntumaan tosi kovalta. Kehiin tulee mukaan unettomuus ja tajuton väsymys. Kaikki asiat itkettää ja tuntuu niin kamalan liikuttavilta. Tyyliin joku sadepisarakin kiteyttää maailmankaikkeuden kauneuden ja kaikkea muuta vähintäänkin yhtä syvällistä :lol2: sit alkaa aivan tajuton puputtaminen. Ei vois vähempää huvittaa tehdä mitään oikeeta ruokaa vaan kaupasta tarttuu mukaan pakastepizzoja, ranskalaisia, karkkeja ja sipsejä. Tuntuu, että koko ajan on pakko syödä sekasin suolasta ja makeaa ja nälkä on aivan loputon. Mieliala vajoaa todella pohjamutia syvemmällekin ja KAIKKI pienetkin asiat saavat ihan liian suuret mittasuhteet. Turhauttaa, naurattaa, itkettää, vituttaa ja väsyttää aivan perkeleesti samaan aikaan. Nyt on ihanat 2 päivää menkkojen alkamiseen ja viime yönä valvoin vaan viiteen asti aamulla. Tänään heräsin tajuttoman masentuneena ja kävin läpi kaikki elämäni hirveimmät muistot ja itkeä tillitin ties kuinka kauan. :itku:Sen jälkeen aloin etsimään töitä ja sovin työhaastattelun, jonka jälkeen olin seitsemännessä taivaassa.:hyper: Illalla taas olen mässyttänyt pizzaa ja itkenyt n.5min välein... ... ... sure feels good to be a woman, mutta kylläpä helpottaa kun huomaa, että ei todellakaan ole ainoa. Olen myös huomannut, että n. viikko ennen menkkojen alkua tulee aivan tajuton jumitus? Onko muille tuttua? Ajatukset jotenki puuroutuu, sanoja saa hakea ja tuntuu, että muiden puheesta menee vähintäänkin 50% iloisesti ohi korvien. En tajua tulee vaan ihan sika pökkelöinen olo... Suomeksi sanottuna on ihan täysin kujalla! Pudottelen myös todella paljon tavaroita ja saatan haahuilla ympäri kämppää ennenkuin tajuan, että piti kai jotain tehdä tai etsiä :kuola: Olisi hauska tietää onko muut huomanneet? Itselläni yks kaveri teki ton huomion ja tuntu kumman tutula. En aikasemmin tullut huomanneeksi, että sekin liitty noihin hormooneihin. Itselläni särkee myös todella paljon lantiota, selkää ja koko kroppaa. Olen myös huomannut, että jos yritän liikkua alkavat lihakseni tärisemään ihan heti. Käyn muuten n.3krt vkossa salilla ohjatuilla tunneilla, jonka lisäksi kävelen yms aika paljon. Normaalisti jaksan ihan hyvin, mutta pms-oireet ilmeisesti imevät kaiken elinvoiman kropastani. Ei vaan jaksa tehdä mitään! Kävelin vkloppuna TODELLA hitaasti jätemäelle tietä pitkin, jonka jälkeen jalkani tärisivät melkein yli tunnin. (tätä ei siis muuten tapahdu ikinä) Tässä nyt taas miljoona asiaa kun pieni hyperaktiivisuus itkee näin yön mittaan, mutta yksi mitä kukaan ei vielä kai ole maininnut oli se, että meneekö muillakin seksihalut kattoon ovulaation aikana? Tarkemmin mietittynähän se on aika loogista kun silloin olis tarkotus lisääntyä, mutta välillä voi olla vähän vaikeeta kun samaan aikaan on hevetin ruma, lihava ja finninen olo. Itkee, nauraa, huutaa (parhaassa tapauksessa samaan aikaan mikä voi vastapuolelle välillä olla hieman hämmentävää), ahmii, vittuilee ja silti panettaa aivan p*rkeleen paljon!!!! Sympatiani menevät aika täysillä poikakaverilleni, sillä muistutan luultavasti hormoonihumalissani jokseenkin mielenvikaista virtahepoa.. Viettelysyritykseni yhtälöön lisäten se on varmasti vieläkin hurmaavampaa! :thumbs::pano:

Itse käytin oireisiin ensiksi yhdistelmäpillereitä yasminellea ja mercilonia. Toisesta tuli aivan tajuttomat päänsäryt ja toisesta niin hirveät menkkakivut, että itkin vaan kippurassa. (HUOM: Ennen pillereitä en kärsinyt pms-oireista lähestulkoon ollenkaan) Nämä vaikuttivat myös libidoon madaltavasti. Sen jälkeen käytin minipillereitä noin vuoden ajan ennenkuin tajusin, että ei voi olla normaalia jos naiselle ei tule kuukautisia ollenkaan. Niiden aikana myös sain takaisin ihanan nuoruusiän akneni ja seksihalut katosivat taas tipotiehen. Tuntui kun tunteita ei olisi edes ollut olemassa näiden pillerikokeiluiden aikana. Muista syistä olen kokeillut myös masennus/ahdistuslääkkeitä ja voin ihan rehellisesti sanoa, että en ole ikinä ollut niin sekaisin kun lääkekokeiluiden aikana.:evil: Joillakin kuulemma auttaa, mutta omalla kohdalla kemiallinen apu ei kyllä tule kuuloon enää. Vihdoin uskalsin vetäytyä siitä noidankehästä ja elämä alkaa jo muistuttamaan jotakuinkin normaalia. Käytössä on ollut myös jo hivenaineanalyysissä käytyäni asti monivitamiinivalmisteet, mutta ei ole tuntuneet auttavan ainakaan vielä kauheen paljon :-( Jotenki tuntui, että omalla kohdalla sotki hormoonit lopullisesti noi hormoonipillereiden käytöt. Harmittaa kun niitä ennen ei ollut oikeestaan mitään, mutta kaipa se tästä ajan kanssa. Jotkut on kokeilleet akupunktiota ja olis kyllä tosi mielenkiintoista, jos vaan rahat joskus riittäisi ihan säännöllisiin käynteihin, mutta jos jollain on kokemusta siitä niin jakakaa ihmeessä :-)

Joskus on vaan niin supervaikea jaksaa ymmärtää itseään kun tuntuu, että on ihan pyöreä nolla eikä omista tunteista ota selkoa nerokaan. Huh hah heijaa! No back to being a superwoman... (So not)
Noh eiköhän se elämä tästä taas jatku viikon pääst ja tsemppiä kaikille fellow monsuunimonstereille! ;-)

Kiitos starfish! Mullakin nuita PMS-oireita aina juuri viikkoa ennen menkkoja..Makeanhimo on kova ja kaikki asiat suoraan sanoen vituttaa.. Taidanpa alkaa vetää nuita hyviä rasvoja, katsotaa kui käy, kiitos vielä :)

Mulla on päivää ennen menkkojen alkamista täys vitutus päivä. Tajuton hedari ja tuntuu että pystyn räjähtämään ihan mistä tahansa. Nyt kun muistelen, oon tainnu itkeä, raivota ja iloita joka ikisenä menkkoja edeltävänä päivänä, niin pitkään kun muistan.

Miestä on aina hyvä varoittaa että nyt on tulossa totaali vittu päivä :D Ettei ota itteensä.

Suositut

Back
Ylös Bottom