Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ton vois melkein muuten laittaa. Sopiikohan pelaamiseen?
Porukka tuosta kirjotellut ettei jää jälkeen nopeissa tilanteissa. Sen lisäksi tuota VA-paneelia, joka tuossa on, on käytetty myös ihan PC puolen pelimonitorissa.

Mikä on paras leffoihin ja pelihin, plasma vai LCD vai LED?

Ei kai plasmaa kukaan edes harkitse. Riittää kun käy vilkaisemassa kaupassa vierekkäiset plasman ja LCD:n.

LEDillä ja LCD:llä ei käytännön eroa ole. Toisessa on taustavalona loisteputket ja toisessa ledit. Ledillä saa tehtyä ohuemman (ja local dimmingillä paremman kontrastin, mutta haittana tulee taustavalon epätasaisuutta joka häiritsee tai sitten ei). Nykyään lienee kaikki ledejä?

^
No se nyt vähän kyllä riippuu pelaako ja katseleeko leffoja pimeässä vai valaistussa tilassa. Pimeään plasma ja valoisaan led tai lcd. Plasmoissa mustan taso on kyllä kerta luokkaa parempi, kuin muissa. Kannattaa käydä kyllä silti testaamassa ennen ostopäätöstä, että mikä miellyttää omaa silmää eniten.

No mä väittäisin että telkussa oli coolimpi ku leffateatterissa. kuva on niin pirun terävä.
Kuvittelin ennen kokemusta että telkussa ei mitään iloa mutta väärin meni. Samsungin 3d lasit on vain pienet että vähän syöpi iloa pois kun ei ainakaan mulle oikein istuneet.

Kyllä mun ymmärtääkseni 3D on himas kunnon töllöl yhtä hieno ku teattereissa.

Tossa UHD töllössä on vain se että kun sen luokkasta materiaalia ei ole missään tarjolla(ainakaan vielä), se kuva on kyllä käsittämättömän hieno. Itse olisin sen kans ostanut mutta myyjä ei millään halunnut sitä myyä tavan persaukiselle. oli jo enne joulu 2,5k verkkokaupassa.

edit. minäkään en olisi maksanut 3d ominaisuudesta mitään mutta tulee "kaupantekijäisiksi" isoissa telkuissa ja jälkeenpäin ei kyllä haittaa, mukava katsoa

edit2. tykeilläkinhän saa 3d kuvaa?

Tykeillä on myös 3D.

Kantsii muistaa et UHD TV pystyy tarjoo parempaa 3D kuvaa etenkin jos kuva jaetaan kahtia. Jos on on/off 3D ratkaisee virkistystaajuus.

Itsekkin mietin pitäisikö vaihtaa tykki 4K telsuun. Kuitenkin 7 tonnia maksava JVC:n tykki ja siihen 4500 tontun kaareva Stewartin 2.40:1 kangas paikoillaan ja olohuone niiden ehdoilla rakennettu, niin pani vielä hiukan harkitsemaan. Kävin katsomassa 55-tuumaisen 4K-television ja hassu on että sen terävyydestä saa kaiken irti vain kun töllö on käsivarren mitan päässä. Samalla näin Sony 4K tykin ja voi kilin kelit mitä silmäni näkivätkään, samalla nanosekunnilla tuli tehtyä päätös, 4K tykki vai 4K TV seuraavaksi. Jos et ole nähnyt koskaan 4K kuvaa niin tee itsellesi palvelus ja käy katsomassa, mikä on kuvalaatu nyt parhaimmillaan. 4K tykki on isolla kuvalla aivan mieletön harppaus Full HD:stä. kuva oli paljon levollisempi ja vaivattomammin katsottava kuin 4K-televisiot. Vasta kun katselukulma on oikeasti suuri eli käytännössä kun katsotaan projektorinkuvaa, saadaan Full HD -resoluution nelinkertaistamisella oleellinen etu. Mutta voi pojat, sitten se onkin aivan eri maailma kuin mihin olemme parhaimmillaankaan tottuneet. 4K television kuva on loistava, mutta alle 90 tuumaisena olohuoneessani turha kapistus, kun katselumatkaa on 3 metriä ja nykyinen kangas tarjoaa 3 metriä leveää kuvaa. Tykki vs TV, edelleen tykki hands down! Odotellaan ensi vuoden loppupuolelle, esim Sonyn tykkiin jo nyt lisävarusteena saatavana langaton HDMI, joten vanhat pitkät HDMI kaapelitkin joutaa jatkossa romukoppaan. Makkariin ja muihin huoneisiin LED-TV, mutta ensi vuonna olohuoneessa käskyttää 3D 4K tykki, PS4 ja uusi esivahvistin.

Mä varmaan vaihdan tykistä vege kun jotenkin tykki on vähän raskaampi aina käynnistää, eikä viittis sillä huvikseen poltella lamppua jotain uutisia katsellessa. Mut joo, en mä mitään tv-ohjelmia edes katso, pelaan ja katon leffoja pelkästään. Mut sit taas se koko, yli 80 tuuman telkkarit maksaa aivan saatanasti. Joku 60 tuumaa on aika postimerkki vielä. Melkein vois passaa telkkarit ja hommaa 4K tykin. Koskahan noi pelit alkaa olemaan tolla resolla?

Mä varmaan vaihdan tykistä vege kun jotenkin tykki on vähän raskaampi aina käynnistää, eikä viittis sillä huvikseen poltella lamppua jotain uutisia katsellessa. Mut joo, en mä mitään tv-ohjelmia edes katso, pelaan ja katon leffoja pelkästään. Mut sit taas se koko, yli 80 tuuman telkkarit maksaa aivan saatanasti. Joku 60 tuumaa on aika postimerkki vielä. Melkein vois passaa telkkarit ja hommaa 4K tykin. Koskahan noi pelit alkaa olemaan tolla resolla?

JVC:n tykki nopee käynnistymään, joten ei paljon töllöstä poikkea käynnistellä ja edellinen lamppukin kesti melkein 4000 tuntia. kaikki TV-ohjelmat, leffat ja pelit tulee tuolla hoidettua. Iso kuva on aina iso, ei tunnu telkkarit enää miltään. Jos haluaa nauttia leffoista peleistä, niin onhan se ihan eri tykillä. 4K matskua vielä todella vähän, mutta blu-rayt ja pelit näyttää jo nyt 4K vehkeillä vitusti paremmalta kuin vanha HD-kuva. 4K tykki tulee mulle sata varmasti 2014 ja veljet että kokemus paranee entisestään. Hinnat tulee alas ja Sony julkaissut jo mallinsa, sekä JVC:n mallit julkaistu. Venaa ilmeessä ja osta tykki, et varmasti pety. Mareksilla ainakin Sonyn 4K näytillä, käyhän katsomassa!

Mä varmaan vaihdan tykistä vege kun jotenkin tykki on vähän raskaampi aina käynnistää, eikä viittis sillä huvikseen poltella lamppua jotain uutisia katsellessa.

Tykin kanssa toi lampun käyttöikä on vähän huono juttu. Sen takia tykkiä ei viitsi renkata jatkuvasti päälle ja pois. Näin vähän aikaa sitten jossain mainoksen LED-tykistä. En muista enää valmistajaa. Siinä kuitenkin poistuis käytännössä toi lamppuongelma. Onko kellään tietoa minkälainen kuva tuollaisessa LED-tykissä on? Vuosi/pari sitten luin yhden tykkivertailun ja siinä LED-tykissä oli käytännössä katselukelvoton kuva. Mutta onhan nuo varmaan kehittynyt siitä. 4K LED-tykki voisi olla aikasta mukava..

Kävin eilen katsomassa Gigantissa tuota mainittua Samsungin 4K-töllöä. Olihan se kuva aikamoista silmäkarkkia. Itse vaan tulee leffat katsottua tykillä ja telkkarista katson lähinnä tv-sarjoja. Tuskin ihan lähiaikoina telkkarista on tulossa 4K-matskua ulos. En ole vielä edes HD-lähetyksiä katsonut. Että taitaa 4K jäädä vielä kaupan hyllylle. 55" telkkari on seuraavana hankintalistalla, mutta tällä hetkellä taitaa HD-telkku olla ainakin mulle se oikea vaihtoehto.

Niin ja tuosta 3D:stä. Se taitaa olla melkein kaikissa telkuissa jo vakiona, että laskisin sen tulevan mieluummin kaupanpäälle kuin että se maksaisi jotain extraa. Jos lähtee etsimään telkkaria, jossa ei ole 3D:tä, niin rajaa vaihtoehtojaan aika paljon.

Hinnat tulee alas ja Sony julkaissut jo mallinsa, sekä JVC:n mallit julkaistu. Venaa ilmeessä ja osta tykki, et varmasti pety. Mareksilla ainakin Sonyn 4K näytillä, käyhän katsomassa!

Kävin kurkkaamassa Marekin sivuilta noita 4K-tykkejä. Aika rapeen hintaisia :D Varmaanhan noi hinnat lähtee aika nopeasti tippumaan, mutta voi olla, että täytyy pari vuotta odotella ennen kuin tuollaista alkaa vakavissaan harkitsemaan.

Jep, plasma vie lcd:tä kun katsellaan leffoja pimeässä, tv-lähetyksiä katson kerran kuussa jos sitäkään. Luin viikkojen verran ammattilaisten arvosteluita ja vertailuita eri telkuista. Plasmoissa paras oli ~vuosi sitten Panasonic ja toisena Samsung. Hommasinkin tuon Sampan parhaimman mallin 64" koossa. Muuten todella hyvä telkku, mutta vituttaa tuo surina. Valitettavasti kuuluu näihin, huollostakin kysäisin, mutta ei auta. Jos liian hiljaista, niin kiinnittää huomion tuohon. En tiedä onko muissa merkeissä sama "ominaisuus". Koonsa puolesta olisi voinu ottaa isommankin, mutta kyllä tolla vielä yksiössä pärjää. Järjettömiä nuo laatikot missä ne tulee. Itse mahtuu sisään sinne heittämällä. :lol2:

Edit. 3d-laseja käytetty kerran. Ihan hanurista pitää jotain fakin laseja leffan aikana. No thanks!

Pimeään plasma ja valoisaan led tai lcd. Plasmoissa mustan taso on kyllä kerta luokkaa parempi, kuin muissa. Kannattaa käydä kyllä silti testaamassa ennen ostopäätöstä, että mikä miellyttää omaa silmää eniten.

Mun silmään plasman kuva on surkeaa harmaata suttua, mutta täytyy myöntää että pimeässä en ole koskaan katsellut.

Koskahan noi pelit alkaa olemaan tolla resolla

No jotain kertoo että just tuli uusin kierros konsoleita jotka ei pääse vielä edes full-HDhen. No sun mäkillä pitäis kai pyörähtää jos vaan pelistä löytyy tuki?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom